Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #176 Skrevet 11. juli 2016 Gidder ikke å gjenta meg selv. Svarte følgende tidligere. Åpenbart at dere som går til frontalangrep ikke har brydd seg med å lese alt som er skrevet ... "Det kan så være, men det er ikke mulig å like alle her i verden. Man forholder seg profesjonell, jobber med å etablere en relasjon til den, man er opptatt av barnets ve og vel, sørger for at det får oppfølgingen det trenger, sørge fir tilpasset opplæring, er noen ganger personlig - aldri privat. Jeg elsker mitt barn, jeg elsker _ikke_ barna jeg møter i jobbsammenheng. Jeg kan like noen, synes det er vanskelig å like andre. Dere, som foreldre, kan (og skal) ikke forvente mer." Dette bekrefter jo egentlig bare min tanke om at du har helt feil yrke! Jeg er også lærer og jeg blir alltid(!) glad i alle elevene mine. Noen tar det lenger tid å bli kjent med og glad i, spesielt siden mine er 15-19 år gamle, men jeg ender alltid opp med en klump i halsen når jeg tar avskjed med en klasse. Da snakker jeg ikke bare om å like dem, men til og med bli glade i dem. Helt ærlig tror jeg ikke at man kan være noen spesielt god lærer dersom man ikke liker og er glad i elevene sine fordi man da heller ikke strekker seg litt ekstra for å virkelig løfte dem opp og fram. For meg er det viktig å skille mellom jobb og privatliv, jeg har selv fire barn hjemme og trenger å ha fokus på dem når jeg har fri, men det er likevel slik at jobben følger en hele veien litt, og jeg tenker at som lærer skal den det. Hvordan kan du gjøre ditt beste for barn du kanskje ikke en gang liker? Og hvordan tror du barna du ikke liker føler det? De merker det garantert uansett hvor profesjonell du forsøker å være. Her burde du faktisk virkelig vurdere om det er noe annet du heller kunne jobbet som. Anonymous poster hash: 96e92...743
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #177 Skrevet 11. juli 2016 Det Anonymous poster hash: 7688c...710
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå