Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #51 Skrevet 9. juli 2016 Du skriver : "Du har tydeligvis bare en, og kanskje du bør la det forbli slik ...." Hvordan skal det ellers tolkes? Ja, du kan fort få deg en lei overraskelse. Og jeg viste ikke at du hadde mistet, da hadde jeg kunne droppet den, selv om jeg uansett mener det. Anonymous poster hash: 2cf85...af0
Marriet Skrevet 9. juli 2016 #52 Skrevet 9. juli 2016 Jeg "tror " ikke at oppdragelse har "alt" si, men jeg _vet_ at barn er svært formbare. Hvordan barnet er skrudd sammen fra naturens side er selvsagt også av betydning. Barn er imidlertid mye mer kompetente og mottagelige for læring enn det vi voksne tror. Poenget mitt er at ved hjelp av gode verktøy og strategier kan man i stor grad sosialisere og resosialisere barn slik at de oppfører seg pent Nå blir jeg temmelig provosert jeg også. Det er ikke tvil om at du er faglig kunnskapsrik og har mye tyngde i form av pedagogisk bakgrunn osv. Du snakker om strategier og verktøy. Vet du - folk flest innehar ikke denne kompetansen. Folk flest kan ikke bruke jobben sin eller utdannelsen sin til noe spesielt fornuftig når det kommer til barneoppdragelse. Folk flest kjenner seg selv og kjenner barna sine og gjør som best de kan. Akkurat som Iiiik skriver over her tror jeg også på det. Jeg lar meg heller ikke irritere, fordi jeg har så mye annet å bruke energien min på. Jeg tror helt oppriktig at folk gjør så godt de kan og det er mange hensyn å ta på en flytur. Jeg, med mine ukontrollerte barn velger å gjøre det jeg tror er best for flest mulig. Jeg er ikke ute etter å forstyrre eller plage andre passasjerer. Tvert i mot. Jeg synes det er flaut når barna tar mye plass eller utagerer, fordi jeg vet at folk dømmer meg. Jeg er ingen dårlig mor. Jeg er en kjempe god mamma jeg! Og det vet jeg fordi jeg har en sønn som er trygg. Han tør å hilse på fremmede på fly, han kan til og med være så frekk at han spør medpassasjerer om ting. Han er høflig og han kan til og med finne på å sitte i ro en times tid med rett underholdning. Men så har han raptusser. Da ingentingjeg sier eller gjør fenger. Han vil løs, han vil se, han vil røre på seg. Han er et barn.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #53 Skrevet 9. juli 2016 Jeg "tror " ikke at oppdragelse har "alt" si, men jeg _vet_ at barn er svært formbare. Hvordan barnet er skrudd sammen fra naturens side er selvsagt også av betydning. Barn er imidlertid mye mer kompetente og mottagelige for læring enn det vi voksne tror. Poenget mitt er at ved hjelp av gode verktøy og strategier kan man i stor grad sosialisere og resosialisere barn slik at de oppfører seg pent Så igjen, de barna som ikke oppfører seg slik DU ønsker, de har dårlige foreldre. De mangler alle dine flotte verktøy og strategier? Du vet hvor du kan gjøre av dem... Og barn er mye mer ulike enn du tror. Jeg har tre, og de er ikke samme personlighet. Første, naturlig nok, var enkel, de andre ikke like enkle. Selv om nr tre ser ut til å bli ganske så lett å ha med å gjøre. Anonymous poster hash: 2cf85...af0
MammantilNurket Skrevet 9. juli 2016 #54 Skrevet 9. juli 2016 Ja, du kan fort få deg en lei overraskelse. Og jeg viste ikke at du hadde mistet, da hadde jeg kunne droppet den, selv om jeg uansett mener det. Anonymous poster hash: 2cf85...af0 Fantastisk vinkling 😂😂😂 Vet du ... dette blir jo bare toskete. Takk og adjø.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #55 Skrevet 9. juli 2016 Jeg "tror " ikke at oppdragelse har "alt" si, men jeg _vet_ at barn er svært formbare. Hvordan barnet er skrudd sammen fra naturens side er selvsagt også av betydning. Barn er imidlertid mye mer kompetente og mottagelige for læring enn det vi voksne tror. Poenget mitt er at ved hjelp av gode verktøy og strategier kan man i stor grad sosialisere og resosialisere barn slik at de oppfører seg pent Så er det de av oss som ikke har som mål å lage små voksne av ungene våre. Jeg får litt vondt i meg av hvordan du fremstiller din lille sønn som en liten herremann i chinos og røykejakke som blir oppdratt kun med formål om å lære å oppføre seg pent. Jeg syns barn skal lære seg folkeskikk så det går an å ha de ute blant folk, men jeg syns det er viktigere å la dem få lov å være barn enn å sitte stille i 6 timer og bla i en faktabok. Helt utenom tema så lurer jeg på hva som får en person som misliker de fleste barn til å utdanne seg til pedagog? Er det for å bruke pedagogiske verktøy til å plukke av dem personligheten og gjøre de minst mulig 'slitsomme'? Og til slutt vil jeg si at det var veldig trist at du spontanaborterte, og jeg håper at du snart får det bedre, men du kan ikke forvente at alle vet det og at du skal bli tatt med silkehansker av den grunn. Anonymous poster hash: 7688c...710
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #56 Skrevet 9. juli 2016 Jeg har ikke sagt at jeg "hater alle unger" - nå får du gi deg. Jeg kan styre min begeistring for andres barn. Gjelder selvsagt ikke alle, men det er ikke til å stikke under en stol at det er mange barn som mangler oppdragelse ... I jobbsammenheng er det en annen sak. Her har jeg mandat til å irettesette, sanksjonere uønsket atferd, rose god atferd, øke barnas kapasitet og bidra til å gjøre dem til så gode utgaver av seg selv som mulig. I det private har jeg ikke det mandatet. Joda, jeg sier i fra om det blir veldig plagsomt, men jeg det er ikke min jobb å oppdra andres barn utenfor skolen. Hva er problemet? Problemet for meg som psykolog på BUP ville vært at jeg måtte samarbeidet med en bedrevitende pedagog i skolen - med en voksen som er et av de viktigste menneskene i livet til et barn som strever, og som på innsiden tror hun vet best. Det er et svært dårlig utgangspunkt for både barnet og meg som ekstern hjelper. Jeg har naturlig nok også lest en og annen bok om barn, om utvikling og om samspill, og jeg har skjønt at ikke alt passer for alle. Anonymous poster hash: 0dafc...feb
MammantilNurket Skrevet 9. juli 2016 #57 Skrevet 9. juli 2016 Herregud ... Så utrolig stygge dere er. Skikkelig sjokkert over at dere rotter dere sammen og går til angrep på en enkeltperson på den måten. Kanskje ikke så rart at det er så mange uoppdragne barn der ute ...?
Tulisa Skrevet 9. juli 2016 #58 Skrevet 9. juli 2016 Herregud ... Så utrolig stygge dere er. Skikkelig sjokkert over at dere rotter dere sammen og går til angrep på en enkeltperson på den måten. Kanskje ikke så rart at det er så mange uoppdragne barn der ute ...? Fra pedagog til pedagog: En frisk diskusjon bør kunne tåles Det er ingen av oss som alltid vet best og det å bli utfordret på egne meninger, holdninger og kunnskap er utrolig viktig. Det er slik man utvikler seg. Det tror jeg du også vet. Og når man fronter seg må man også tåle litt motbør.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #59 Skrevet 9. juli 2016 Herregud ... Så utrolig stygge dere er. Skikkelig sjokkert over at dere rotter dere sammen og går til angrep på en enkeltperson på den måten. Kanskje ikke så rart at det er så mange uoppdragne barn der ute ...? Okay. Offerrollen nå. Du kommer med et ganske hårreisende utsagn og får mange reaksjoner på det. Noen er ufine, det er jeg enig i, men noen er konstruktive og diskuterer med deg på en ordentlig måte, bl.a Iiiik, men de svarer du ikke på? Anonymous poster hash: 7688c...710
Iiiiik Skrevet 9. juli 2016 #60 Skrevet 9. juli 2016 Herregud ... Så utrolig stygge dere er. Skikkelig sjokkert over at dere rotter dere sammen og går til angrep på en enkeltperson på den måten. Kanskje ikke så rart at det er så mange uoppdragne barn der ute ...? Ja, det ble mye. Men du har jo vært her inne så lenge at du vet hva som skjer når du er så stor i kjeften? Jeg har ikke rottet meg sammen med noen, men jeg har opplevd deg som bedrevitende i denne tråden.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #61 Skrevet 9. juli 2016 Herregud ... Så utrolig stygge dere er. Skikkelig sjokkert over at dere rotter dere sammen og går til angrep på en enkeltperson på den måten. Kanskje ikke så rart at det er så mange uoppdragne barn der ute ...? Det er kanskje ikke å rart når du kommer med navlebeskuende og ganske drastiske og bombastiske meninger og ytringer. Kanskje du faktisk burde bruke dette til å gå litt i deg selv og tenke over tilbakemeldingene du har fått. De fleste er ikke ufine (noen er det), men mer folk som er oppgitt over at du, som til og med liksom skal være pedagog, fronter et såpass ensidig og litt skremmende syn på andres oppdragelse og deres barn. Jeg må helt ærlig innrømme at jeg som lærer selv flere ganger har kjent det krympe seg inni meg over meningene du kommer med rundt barn og barneoppdragelse med tanke på at vi i vår yrkesgruppe tross alt burde være noen av de som virkelig vet hvor mange ulike barn som finnes der ute. Og at det veldig langt i fra alltid er foreldrene sin feil om noen av barna ikke er "perfekte". Anonymous poster hash: 96e92...743
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #62 Skrevet 9. juli 2016 Herregud ... Så utrolig stygge dere er. Skikkelig sjokkert over at dere rotter dere sammen og går til angrep på en enkeltperson på den måten. Kanskje ikke så rart at det er så mange uoppdragne barn der ute ...? Rotter oss sammen? Det at flere ikke liker dine meninger betyr ikke at vi rotter oss sammen, nå må du slutte! Du må da tåle (og evne) å svare på motbør i en diskusjon? Anonymous poster hash: 2cf85...af0
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #63 Skrevet 9. juli 2016 Jeg kan ikke fordra barn som får løpe, herje i midtgangen, det er en uting. Man skal sitte i setet sitt. Anonymous poster hash: 8efe4...905
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #64 Skrevet 9. juli 2016 Så er det de av oss som ikke har som mål å lage små voksne av ungene våre. Jeg får litt vondt i meg av hvordan du fremstiller din lille sønn som en liten herremann i chinos og røykejakke som blir oppdratt kun med formål om å lære å oppføre seg pent. Jeg syns barn skal lære seg folkeskikk så det går an å ha de ute blant folk, men jeg syns det er viktigere å la dem få lov å være barn enn å sitte stille i 6 timer og bla i en faktabok. Helt utenom tema så lurer jeg på hva som får en person som misliker de fleste barn til å utdanne seg til pedagog? Er det for å bruke pedagogiske verktøy til å plukke av dem personligheten og gjøre de minst mulig 'slitsomme'? Og til slutt vil jeg si at det var veldig trist at du spontanaborterte, og jeg håper at du snart får det bedre, men du kan ikke forvente at alle vet det og at du skal bli tatt med silkehansker av den grunn. Anonymous poster hash: 7688c...710 Signerer! Anonymous poster hash: 54760...295
Englenemine Skrevet 9. juli 2016 #65 Skrevet 9. juli 2016 Også enig med Mammantilnurket, og Marriet nei jeg vil ikke måtte bli snakket til av din gutt, hei kjøre fly i ett par timer. Har jeg med egne barn har jeg nok med dem og er jeg alene gidder jeg ikke underholde andres barn. Har også et høyt og lavt barn men mitt barn har måttet bli i setet og underholdt med bok, ipad, snack ol. Ingen gråt. Forrige flytur slapp noen en 2 åring løs i midtgangen som ble stående og mase og snakke til min unge, skulle pelle på tingene og se på ipaden med min, min ville ikke og tilslutt ble jeg nokså bestemt og sa ifra til ungen( mor hadde da sittet og sett på og gjorde og sa ingenting til ungen for at han skulle gå vekk) mor ble selvfølgelig furten , helt ok det altså for den mora ville ikke akuratt blitt min bestevenn 😉 . Og vet dere, jeg synes mine unger er de mest perfekte, bedårende , vakre og morsomste som finnes men jeg vet at ikke alle andre synes det og trøkker ikke mine oppi fremmede på ferie.
Englenemine Skrevet 9. juli 2016 #66 Skrevet 9. juli 2016 Og jeg misliker også voksne som løper ned store og små for å boarde raskest, som ikke tåler barnegråt på fly ( for DET tåler og forstår jeg) og som må stå å omorganiserer i håndbagasjen og sperre vegen før folk hat satt seg, misliker også veldig voksne som drikker seg beruset på flyturer.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #67 Skrevet 9. juli 2016 La oss ta et fullt fly fra Norwegian på vei til f.eks Mallorca i juli. Det er ca 200 passasjerer om bord og la oss si at det av disse er 25 barn mellom 1 og 4 år. Er det greit at alle løper i midtgangen ? Anonymous poster hash: 8efe4...905
Gjest Antarctica Skrevet 9. juli 2016 #68 Skrevet 9. juli 2016 De aller, aller fleste får ett barn av gangen. Hvis man ikke har kapasitet til å oppdra det barnet, og man har utfordringer, må man rett og slett ikke få flere barn!! Anonymous poster hash: 1c090...294 At en unge på 1-2 år går frem og tilbake i midtgangen skyldes ikke manglende oppdragelse. Toåringer er vel ikke "ferdig oppdratt" og klare til å flytte på hybel...?
Gjest Jigglewiggle Skrevet 9. juli 2016 #69 Skrevet 9. juli 2016 Tråden er ryddet for personangrep, brukerdebatt og sitater av dette. Det er helt greit å ha en frisk diskusjon, men det går en grense som ikke er grei å gå over. Jeg håper dere kan fortsette debatten utifra det som står i hi og ikke bare gå til angrep på brukere dere er uenige med. JW, moderator.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #70 Skrevet 9. juli 2016 At en unge på 1-2 år går frem og tilbake i midtgangen skyldes ikke manglende oppdragelse. Toåringer er vel ikke "ferdig oppdratt" og klare til å flytte på hybel...? At en unge på 1-2 år går frem og tilbake i midtgangen skyldes manglende oppdragelse, selvfølgelig gjør det det. Det er jo foreldrene som bestemmer om barnet skal få lov til å gå fram og tilbake, eller om barnet skal sitte i setet sitt. En kort tur for å strekke på bena, sammen med mor eller far, er selvfølgelig ok. Men ikke at de løper fritt, uten tilsyn. Anonymous poster hash: 1c090...294
Marriet Skrevet 9. juli 2016 #71 Skrevet 9. juli 2016 Også enig med Mammantilnurket, og Marriet nei jeg vil ikke måtte bli snakket til av din gutt, hei kjøre fly i ett par timer. Har jeg med egne barn har jeg nok med dem og er jeg alene gidder jeg ikke underholde andres barn. Har også et høyt og lavt barn men mitt barn har måttet bli i setet og underholdt med bok, ipad, snack ol. Ingen gråt. Forrige flytur slapp noen en 2 åring løs i midtgangen som ble stående og mase og snakke til min unge, skulle pelle på tingene og se på ipaden med min, min ville ikke og tilslutt ble jeg nokså bestemt og sa ifra til ungen( mor hadde da sittet og sett på og gjorde og sa ingenting til ungen for at han skulle gå vekk) mor ble selvfølgelig furten , helt ok det altså for den mora ville ikke akuratt blitt min bestevenn 😉 . Og vet dere, jeg synes mine unger er de mest perfekte, bedårende , vakre og morsomste som finnes men jeg vet at ikke alle andre synes det og trøkker ikke mine oppi fremmede på ferie.Men i all verden. Jeg hadde selvsagt ikke latt han stå å plage verken deg eller barna dine i et par timer. Jeg snakker ikke om fri flyt av barn gjennom hele flyturen. La meg presisere hva jeg mener og gjør siden vi her på dib legger viljen til for å overdrive drastisk. Når barnet blir utålmodig og jeg ikke lenger aner min arme råd slepper jeg barnet heller på en luftetur enn å holde en hysterisk, lei og sliten unge fast. Og du trenger for gudsskyld ikke svare han heller. Selvom jeg er oppdratt til å svare høflig tilbake når folk hilser på meg. Folk jeg ikke kjenner også. Siden vi nå en gang var inne på god og dårlig oppdragelse her.
Gjest Antarctica Skrevet 9. juli 2016 #72 Skrevet 9. juli 2016 At en unge på 1-2 år går frem og tilbake i midtgangen skyldes manglende oppdragelse, selvfølgelig gjør det det. Det er jo foreldrene som bestemmer om barnet skal få lov til å gå fram og tilbake, eller om barnet skal sitte i setet sitt. En kort tur for å strekke på bena, sammen med mor eller far, er selvfølgelig ok. Men ikke at de løper fritt, uten tilsyn. Anonymous poster hash: 1c090...294 Skrev jeg "løper fritt, uten tilsyn"?
Gjest Antarctica Skrevet 9. juli 2016 #73 Skrevet 9. juli 2016 Tråden er ryddet for personangrep, brukerdebatt og sitater av dette. Det er helt greit å ha en frisk diskusjon, men det går en grense som ikke er grei å gå over. Jeg håper dere kan fortsette debatten utifra det som står i hi og ikke bare gå til angrep på brukere dere er uenige med. JW, moderator. Syns du har latt det stå igjen rikelig med brukerdebatt og sjikane. Her er det rom for å rydde mer...
Marriet Skrevet 9. juli 2016 #74 Skrevet 9. juli 2016 Skrev jeg "løper fritt, uten tilsyn"?Jeg tror det er det alle de med prakteksemplar av barn uten lopper i blodet ser for seg at vi andre gjør 😂 vi er ansvarsløse foreldre, med snørrete frekke og høylytte barn som vi ikke orker å passe selv. Bedre at de springer frem og tilbake i flyet og underholdes av andre. Og ikke minst himler vi med øya når tralla kommer. Den er jo i veien for barne-aktiviseringen.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2016 #75 Skrevet 9. juli 2016 Jeg har flydd jorda rundt (bokstavelig talt) med mine barn, og det har også vært mange andre barn med på disse flygningene (og andre flygninger med flighter på 10-12+ timer). Har aldri vært borte i barn som HI beskriver. Men på en innenlands-flygning satt jeg en gang foran et barn som satt og sparket i seteryggen min hele den fordømrade flyturen uten at foreldrene reagerte! At det er mulig! Anonymous poster hash: 5a160...1a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå