Gå til innhold

Det å fly med barn...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Lar dere barna få herje vilt?

 

 

Har vært med på flyturer der en 1-2 åring var ute å gikk konstant i midtgangen med sin mor. Med en gang vi fikk løsne beltene så gikk de i midtgangen. De var konstant i veien for flyvertinner, traller og andre passasjerer som skulle f. Eks på do.

 

Til og med jeg som satt i ro på plassen min ble irritert bare av å se på...

Er det mulig liksom??? Hvis de ikke har mere kontroll på barnet sitt, så får de la være å fly!!! Vi har aldri latt barna våre få gå i midtgangen annet enn hvis de skulle på do.

Vi har sysselsett dem med leker, bøker, noe å spise/ drikke og ipad. Og nei, vi er ikke perfektevi heller, men folkskikk har vi, og vi tar hendyn til andre.

 

Når vi flyr med barn, jobber vi for at de ikke får vondt i ørene, og sysselsetter de så de ikke forstyrrer andre.

Dette har gått greit hver eneste flytur.

 

Ser enkelte foreldte tar " ferie" øretelefoner og ei god bok, mens barnet herjer, hyler eller gråter. Enkelte bare gir opp..

 

 

Så hva gjør dere? Noen som føler seg truffet?

 

Anonymous poster hash: 9165f...a77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri flydd med barn, men at hun går i midtgangen når DET ER LOV, ser jeg ikke på som et problem engang. 



Anonymous poster hash: 188df...cda
Skrevet

Det er fort 100-150 andre passasjerer på flyet så nei man skal ikke gå opp og ned midtgangen unødig. Det skal også jobbes der av de ansatte og er ikke plassen for et lite barn som kan bli skadet og går i veien med mor.

 

Anonymous poster hash: 48ef4...279

Skrevet

Hva du gjør med dine barn er kanskje rett for deg. Betyr ikke at det er rett for alle. Jeg flyr mye også med barn. Noen ganger ett andre ganger tre. Han minste i huset er en mark. Håpløs på fly og jeg har grua meg bestandig. Han er den marerittungen som hyler fra start til stopp. En gang vi var ute å fløy sier mannen min til meg at jeg må sleppe han. Som sagt så gjort. Og i stedet for å forstyrre med hyling og skriking, forstyrrer han med "Hei! Kjøre flyet" til alle rekkene oppover og nedover. Eller han snakker med folk og flyvertinner om andre ting. Han er blid og fornøyd.

 

Jeg ønsker at han skal forstyrre medpassasjerer ved å være sjarmerende og blid fremfor hysterisk og lei. Det irriterer nok en del. Men av to onder så... jeg takker mannen min for tipset hver gang vi flyr.

Skrevet

Jeg fløy med Herr Sønn alene da han var 1 år gammel. Riktignok bare til Hamburg, men dog ... jeg var spent. Fikk gode tips het inne.

Han var spent fast på fanget mitt. Jeg hadde med små leker, bøker, kjeks, smoothies, smokk, flasker med melk, kosedyret hans, lite teppe etc. Gikk helt fint. Han er en rolig type som er passe utadvendt - appellerende unge. Sjarmerte damen ved siden av oss i senk.

Den lengste flyturen vi har vært på var til Spania. Da var han 2 1/4 år. Vi hadde med det samme som på tysklandsturen + Ipad m/høreklokker. Ikke smokk denne gangen, da ...

Gikk også fint. Sovnet ikke på turen ned, men på turen hjem sov han godt og leng.

Jeg tenker som så: det er ikke andres problem at jeg har barn. Mitt barn skal ikke være til sjenanse for andre. Jeg misliker de fleste barn og synes at folk som ikke har kontroll på barna sine bør holde seg hjemme/innendørs.

Skrevet

Jeg fløy med Herr Sønn alene da han var 1 år gammel. Riktignok bare til Hamburg, men dog ... jeg var spent. Fikk gode tips het inne.

Han var spent fast på fanget mitt. Jeg hadde med små leker, bøker, kjeks, smoothies, smokk, flasker med melk, kosedyret hans, lite teppe etc. Gikk helt fint. Han er en rolig type som er passe utadvendt - appellerende unge. Sjarmerte damen ved siden av oss i senk.

Den lengste flyturen vi har vært på var til Spania. Da var han 2 1/4 år. Vi hadde med det samme som på tysklandsturen + Ipad m/høreklokker. Ikke smokk denne gangen, da ...

Gikk også fint. Sovnet ikke på turen ned, men på turen hjem sov han godt og leng.

Jeg tenker som så: det er ikke andres problem at jeg har barn. Mitt barn skal ikke være til sjenanse for andre. Jeg misliker de fleste barn og synes at folk som ikke har kontroll på barna sine bør holde seg hjemme/innendørs.

Så hjertens enig! 👍🏼👏

 

Anonymous poster hash: 9165f...a77

Skrevet

Hva du gjør med dine barn er kanskje rett for deg. Betyr ikke at det er rett for alle. Jeg flyr mye også med barn. Noen ganger ett andre ganger tre. Han minste i huset er en mark. Håpløs på fly og jeg har grua meg bestandig. Han er den marerittungen som hyler fra start til stopp. En gang vi var ute å fløy sier mannen min til meg at jeg må sleppe han. Som sagt så gjort. Og i stedet for å forstyrre med hyling og skriking, forstyrrer han med "Hei! Kjøre flyet" til alle rekkene oppover og nedover. Eller han snakker med folk og flyvertinner om andre ting. Han er blid og fornøyd.

 

Jeg ønsker at han skal forstyrre medpassasjerer ved å være sjarmerende og blid fremfor hysterisk og lei. Det irriterer nok en del. Men av to onder så... jeg takker mannen min for tipset hver gang vi flyr.

Hjelper ikke at barnet er blid når han går i ieien. Du og ditt barn er i den gruppen jeg irriterer meg over. Har tydeligvis ikke kontroll på barnet ditt. Sorry, jeg sier bare meninga mi.

 

Anonymous poster hash: 9165f...a77

Skrevet

Jeg fløy med Herr Sønn alene da han var 1 år gammel. Riktignok bare til Hamburg, men dog ... jeg var spent. Fikk gode tips het inne.

Han var spent fast på fanget mitt. Jeg hadde med små leker, bøker, kjeks, smoothies, smokk, flasker med melk, kosedyret hans, lite teppe etc. Gikk helt fint. Han er en rolig type som er passe utadvendt - appellerende unge. Sjarmerte damen ved siden av oss i senk.

Den lengste flyturen vi har vært på var til Spania. Da var han 2 1/4 år. Vi hadde med det samme som på tysklandsturen + Ipad m/høreklokker. Ikke smokk denne gangen, da ...

Gikk også fint. Sovnet ikke på turen ned, men på turen hjem sov han godt og leng.

Jeg tenker som så: det er ikke andres problem at jeg har barn. Mitt barn skal ikke være til sjenanse for andre. Jeg misliker de fleste barn og synes at folk som ikke har kontroll på barna sine bør holde seg hjemme/innendørs.

Veldig enig. Har jeg ungene med har jeg kontroll på de så de ikke er til unødig sjenanse og reiser jeg alene vil jeg ikke " plages" av andres unger.

Jeg syns ikke andres unger er noe stas og vil ikke hjelpe foreldrene med å holde styr på de. Som hun over som bare slipper løs ungen sin på de andre passasjerene.

 

Anonymous poster hash: 48ef4...279

Skrevet

Jeg fløy med Herr Sønn alene da han var 1 år gammel. Riktignok bare til Hamburg, men dog ... jeg var spent. Fikk gode tips het inne.

Han var spent fast på fanget mitt. Jeg hadde med små leker, bøker, kjeks, smoothies, smokk, flasker med melk, kosedyret hans, lite teppe etc. Gikk helt fint. Han er en rolig type som er passe utadvendt - appellerende unge. Sjarmerte damen ved siden av oss i senk.

Den lengste flyturen vi har vært på var til Spania. Da var han 2 1/4 år. Vi hadde med det samme som på tysklandsturen + Ipad m/høreklokker. Ikke smokk denne gangen, da ...

Gikk også fint. Sovnet ikke på turen ned, men på turen hjem sov han godt og leng.

Jeg tenker som så: det er ikke andres problem at jeg har barn. Mitt barn skal ikke være til sjenanse for andre. Jeg misliker de fleste barn og synes at folk som ikke har kontroll på barna sine bør holde seg hjemme/innendørs.

 

Hva da når man egentlig har kontroll på barna sine, men de er rastløse og/eller nysgjerrige og urolige av natur? Skal man måtte holde seg hjemme og innendørs for alltid da? ;) Jeg har to av den typen barn du beskriver, altså rolige og passe utadvent og to av den typen som er født med lopper i blodet og snakker med alt og alle. Som regel går det helt fint på flyturer fordi vi er godt forberedt, men noen ganger glipper det litt. Da er jeg raskt ute med å forsøkte å roe barnet, avlede osv, og unnskylde barnet ovenfor de som sitter nærmest. De fleste smiler og sier at det går helt fint og at de tåler da litt lyd.

 

Ellers er det ene barnet, som nå er ungdom, en som må vandre litt under flyturen, jeg også. Jeg fordi jeg har en arvelig "sykdom" (husker ikke helt hva det heter) som gjør meg utsatt for blodpropp og jeg derfor må gå litt, og sønnen min fordi han har ts og tics som må ut. Vi passer alltid på å gå når flyvertinnene ikke går med vognene slik at vi ikke går i veien for dem, og tar så mye hensyn vi kan med tanke på de andre passasjerene. Jeg hadde heller ikke latt meg irritere av en 1-2-åring som gikk mye så lenge de ikke gikk i veien for noen eller mor forventet at jeg skulle prate med barnet hennes hver gang barnet gikk forbi, et vandrende og stille barn er bedre enn et stillesittende og vrælende (om det er alternativet).

 

Anonymous poster hash: 96e92...743

Skrevet

Herregud, hi...det går helt fint at en 1-2 åring går i midtgangen hvis det er det som gjør barnet tilfreds. Jeg flyr mye og det plager ikke meg at barn går i midtgangen

Skrevet

Har flydd mange ganger og med mange ulike barn. Det som fungerer for det ene barnet fungerer kanskje ikke på det andre;) Jeg har også vandret med barn i midtgangen. Noen tenkte kanskje jeg var en dårlig mor. Men ikke var det mitt barn og i en mindre god situasjon for barnet gjør jeg det jeg må for å gjøre det best mulig for barnet. Det burde voksne folk takle greit:)

 

Anonymous poster hash: 50b1a...931

Skrevet

Hjelper ikke at barnet er blid når han går i ieien. Du og ditt barn er i den gruppen jeg irriterer meg over. Har tydeligvis ikke kontroll på barnet ditt. Sorry, jeg sier bare meninga mi.

 

Anonymous poster hash: 9165f...a77

Men det er helt greit anonym, at du mener det. For enten irriterer jeg deg eller så irriterer jeg alle de som ikke takler barnegråt. Og da velger jeg faktisk deg. Da har ungen min og jeg også en god flytur. Og vi skal fly masse. Og jeg skal, når han blir eldre tilby meg å hjelpe de som "ikke har kontroll på ungen sin" fordi jeg som mor til at barn jeg ikke klarer å kontrollere vet hvor frustrerende det kan være. Og hvor vanskelig det er å være på reise alene og alle hensynene man må ta. Og jeg lat han ikke gå i veien. Jeg flytter han når det er traller. Jeg spør flyvertinner om det er ok. Jeg søker øyekontakt med de passasjerene han oppsøker. Jeg fraskriver meg ikke ansvar, men jeg slipper han løs på oppdagelsesferd fordi INGEN liker lyden av en unge som blir holdt fast mot sin vilje...i timesvis.
Skrevet

Har flydd med barna flere ganger. Eldste har aldri vært noen utfordring. Sittet stille i fanget og på egett sete og puslete med sitt.

Gikk fint å fly med yngste da han var 1 år.

Fløy med han to ganger i mai da var han 2 år.

Det var utfordrende, mildt sagt.

Vi hadde valget mellom å gå med han i midtgangen eller styre på med en hylende mark.

Begge deler er forstyrrende for andre, men vi valgte det som er minst plagsomt- så vi lot han gå litt. Ikke hele tida, men når det lot seg gjøre.

Det var veldig mange barn på flyet og mange som var ute og gikk, for å si det sånn..

Men jeg gleder meg til han er eldre og lettere å få til å forstå.

 

Anonymous poster hash: d5cf0...e08

Skrevet

Har hatt flaks når jeg har flydd med mine, men de er til gjengjeld mareritt på t-banen. Jeg har stor sympati for de som har vrange barn på fly, vet godt hvor fortvilt det er, og jeg er ikke mindre raus enn at jeg godtar både skrik og løping. Sitter egentlig bare og koser meg at det ikke er mine, eller mitt ansvar. Blir det for mye tar jeg bare på meg headset.

Skrevet

Her har vi lært ungene fra 1.flytur at når man kjører fly sitter vi i setet vårt med belte på . Unntak, vist man må på do. Jeg har 5 barn ( 2 av di er av høytoglavt typen) vi har flydd 2/3 ganger i året di siste 13 årene. Å det har enda ikke vert noe problem.

 

Men jeg bryr meg ikke om hva andre unger driver med. Slår gjerne av en prat med en liten glad og spent person som kommer vandrende 😉

Svar

 

Anonymous poster hash: e1fb1...79d

Skrevet

Jeg fløy med Herr Sønn alene da han var 1 år gammel. Riktignok bare til Hamburg, men dog ... jeg var spent. Fikk gode tips het inne.

Han var spent fast på fanget mitt. Jeg hadde med små leker, bøker, kjeks, smoothies, smokk, flasker med melk, kosedyret hans, lite teppe etc. Gikk helt fint. Han er en rolig type som er passe utadvendt - appellerende unge. Sjarmerte damen ved siden av oss i senk.

Den lengste flyturen vi har vært på var til Spania. Da var han 2 1/4 år. Vi hadde med det samme som på tysklandsturen + Ipad m/høreklokker. Ikke smokk denne gangen, da ...

Gikk også fint. Sovnet ikke på turen ned, men på turen hjem sov han godt og leng.

Jeg tenker som så: det er ikke andres problem at jeg har barn. Mitt barn skal ikke være til sjenanse for andre. Jeg misliker de fleste barn og synes at folk som ikke har kontroll på barna sine bør holde seg hjemme/innendørs.

Enig! 👍🏼😃 Andre skal ikke plages av at jeg har barn. Herr Sønn høres forresten ut som en herlig unge! 😊

Skrevet

Enig! 👍🏼😃 Andre skal ikke plages av at jeg har barn. Herr Sønn høres forresten ut som en herlig unge! 😊

Takk 😊 Han er fin. Han har vært ekstremt tidlig ute med språket - det gjør så klart ting lettere. Vi kan forklare slik at han forstår, kompromisse litt her og der, han har lenge kunnet kommunisere det han vil til oss ...

Vi har vært veldig heldige 😊

Skrevet

Hva du gjør med dine barn er kanskje rett for deg. Betyr ikke at det er rett for alle. Jeg flyr mye også med barn. Noen ganger ett andre ganger tre. Han minste i huset er en mark. Håpløs på fly og jeg har grua meg bestandig. Han er den marerittungen som hyler fra start til stopp. En gang vi var ute å fløy sier mannen min til meg at jeg må sleppe han. Som sagt så gjort. Og i stedet for å forstyrre med hyling og skriking, forstyrrer han med "Hei! Kjøre flyet" til alle rekkene oppover og nedover. Eller han snakker med folk og flyvertinner om andre ting. Han er blid og fornøyd.

Jeg ønsker at han skal forstyrre medpassasjerer ved å være sjarmerende og blid fremfor hysterisk og lei. Det irriterer nok en del. Men av to onder så... jeg takker mannen min for tipset hver gang vi flyr.

Selv om du som mor synes han er sjarmerende der han går rundt og snakker med alle er han for mange en skikkelig pain in the ass, samme hvor blid han er.

Reiser jeg med barn har jeg nok med mine egne som holder seg på plassene sine. Reiser jeg uten barn vil jeg være i fred for andre barn. Jeg har null interesse av din gutt og vil heller at han lager et leven på sin plass enn at han snakker til meg, for det er ikke min jobb å sysselsette han.

 

Klarer du ikke holde han i ro på plassen deres, vent med å fly til du klarer det.

Midtgangen er til de som går på do, de som jobber og de som trenger å strekke på beina noen minutter. Deg er ikke en lekeplass eller barnehage.

 

Anonymous poster hash: 40a1e...628

Skrevet

Jeg har flydd mange ganger med mine (minste er to år nå og skal snart på tur igjen). I utgangspunktet så prøver vi å holde oss i flysetet og aktivisere med puslespill, kjeks, leker og film. Men er ungen helt mark så må man bare gjøre det beste utav det, kanskje det å få strekke på bena og gå litt opp og ned midtgangen er akkurat det som skal til for å unngå hyl og skrik. Bør selvsagt ikke la ungen fly i beina på kabinpersonalet eller plage medpassasjerer, men det bør være lov å gå litt frem og tilbake hvis det er vanskelig å sitte stille.

Skrevet

Lar dere barna få herje vilt?

 

 

Har vært med på flyturer der en 1-2 åring var ute å gikk konstant i midtgangen med sin mor. Med en gang vi fikk løsne beltene så gikk de i midtgangen. De var konstant i veien for flyvertinner, traller og andre passasjerer som skulle f. Eks på do.

 

Til og med jeg som satt i ro på plassen min ble irritert bare av å se på...

Er det mulig liksom??? Hvis de ikke har mere kontroll på barnet sitt, så får de la være å fly!!! Vi har aldri latt barna våre få gå i midtgangen annet enn hvis de skulle på do.

Vi har sysselsett dem med leker, bøker, noe å spise/ drikke og ipad. Og nei, vi er ikke perfektevi heller, men folkskikk har vi, og vi tar hendyn til andre.

 

Når vi flyr med barn, jobber vi for at de ikke får vondt i ørene, og sysselsetter de så de ikke forstyrrer andre.

Dette har gått greit hver eneste flytur.

 

Ser enkelte foreldte tar " ferie" øretelefoner og ei god bok, mens barnet herjer, hyler eller gråter. Enkelte bare gir opp..

 

 

Så hva gjør dere? Noen som føler seg truffet?

 

Anonymous poster hash: 9165f...a77

Har du late barn som sitter på iPaden dagen lang og maser om godterier også kanskje?

 

Mine er ute å leker hele dagen om sommeren. Når vi stapper dem inn i et fly og ber de sitte stille er det selvsagt ikke lett.

De er faktisk barn!!!

 

Vi har flydd mye, og jeg synes de stort sett har vært veldig flinke.

Ser ikke problemet i at de går i midtgangen så lenge de ikke er i veien for serveringspersonalet selvsagt.

 

At mor gikk med barnet i stedet for å la barnet løpe på egenhånd er jo bare ansvarlig.

Skrevet

Jeg fløy med Herr Sønn alene da han var 1 år gammel. Riktignok bare til Hamburg, men dog ... jeg var spent. Fikk gode tips het inne.

Han var spent fast på fanget mitt. Jeg hadde med små leker, bøker, kjeks, smoothies, smokk, flasker med melk, kosedyret hans, lite teppe etc. Gikk helt fint. Han er en rolig type som er passe utadvendt - appellerende unge. Sjarmerte damen ved siden av oss i senk.

Den lengste flyturen vi har vært på var til Spania. Da var han 2 1/4 år. Vi hadde med det samme som på tysklandsturen + Ipad m/høreklokker. Ikke smokk denne gangen, da ...

Gikk også fint. Sovnet ikke på turen ned, men på turen hjem sov han godt og leng.

Jeg tenker som så: det er ikke andres problem at jeg har barn. Mitt barn skal ikke være til sjenanse for andre. Jeg misliker de fleste barn og synes at folk som ikke har kontroll på barna sine bør holde seg hjemme/innendørs.

Misliker de fleste barn??

Holde barna hjemme/innendørs??

 

Hvis du har problemer med å omgås forskjellige infivider, bør kanskje du holde deg hjemme?

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet enig med HI, men nå har vi bare vært på flyturer på maks 2 timer. Jeg kan tenke meg det blir litt vanskeligere å tvinge et barn til å sitte rolig i 6-7 timer pluss. Når vi kjører bil så lenge f.eks. så pleier vi å stoppe en times tid på en lekeplass så 3-åringen får løpt fra seg litt.

 

Det hadde nok blitt nødvendig å slippe ham løs en liten stund i midtgangen om vi måtte fly så lenge på dagtid også, men vi hadde nok tatt flyturen om natten om mulig, da hadde han sovet og ikke forstyrret noen. Heldigvis har vi ikke behov for å reise så langt med fly uansett. :P



Anonymous poster hash: 88679...608
Skrevet

 

Jeg er i utgangspunktet enig med HI, men nå har vi bare vært på flyturer på maks 2 timer. Jeg kan tenke meg det blir litt vanskeligere å tvinge et barn til å sitte rolig i 6-7 timer pluss. Når vi kjører bil så lenge f.eks. så pleier vi å stoppe en times tid på en lekeplass så 3-åringen får løpt fra seg litt.

 

Det hadde nok blitt nødvendig å slippe ham løs en liten stund i midtgangen om vi måtte fly så lenge på dagtid også, men vi hadde nok tatt flyturen om natten om mulig, da hadde han sovet og ikke forstyrret noen. Heldigvis har vi ikke behov for å reise så langt med fly uansett. :P

 

Anonymous poster hash: 88679...608

 

 

Når jeg tenker meg om så satt vi faktisk på flyet i 6 timer en gang pga forsinkelser, og da satt han i setet sitt hele tiden. Det var mange voksne som var mer utålmodige og urolige/bråkete enn han. :P

 

Anonymous poster hash: 88679...608

Skrevet

Mine er heldigvis fornøyd med å sitte i setet sitt. En ruslebiff i midtgangen er ikke det verste, det verste er unger som sparker i seteryggen. Der er jeg nazi på mine egne unger!

 

Anonymous poster hash: e4776...630

Skrevet

Har flydd mye og har aldri opplevd det du beskriver. Det er imidlertid IKKE ok at noen passasjerer okkuperer midtgangen konstant. Vi har gjennomført at vi tar en beinstrekk/somler litt når vi skal på do. På en 8 timers flytur f.eks. så må jeg (som har hatt blodpropp) faktisk bevege meg litt.

 

Små barn kan helt fint klare å turne litt i setet. Har ikke noe med hvor urolig barnet er. Det har noe med hvilke oppdragelse det har fått. MEN selvsagt er det barn som er "enklere" enn andre. MEN som sagt. Har du lært ungen fra det er 4-5 mnd gammel at det går an å konsentrere seg om en bok e.l. Så klarer den det fint som ettåring også.

 

Hvis man ikke klarer det, så er det faktisk slik at det er greit å droppe flyturer til barnet kan håndtere det.



Anonymous poster hash: f7f97...a25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...