Gå til innhold

2017 baby <3


Reese

Anbefalte innlegg

Da tror jeg el er i dag i og med at tempen jeg gikk ned til langt under coverline i natt :)

 

Gleder meg til siste mens (forhåpentligvis) om 14 dagers tid, så er vi endelig i gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reese! 
Jeg ligger på samme syklus som deg, EL idag/ imorgen, Mens om 14 dager:) Hiv å Hoi! 



Anonymous poster hash: 60879...d22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at vi er så mange :D Kan nesten ikke vente :P

 

MEN, (dagbokinnelgg) jeg lurer på om formen min spiler inn på el denne syklusen. Første el etter fødsel var 8 mars, tr kom 17 mars, bare 8 dager etter el. Husker kroppen slet med lange sykluser et cytotec etter Ma for 2 år siden, der el intraff rundt dag 23 og tr 5-6 dager etter. Er redd det samme skjer nå. Ikke at lutealfasen skal være for kort, men at el venter for lenge med å slippe.

Ser i FF skjema et tempen i de "gale" syklusene holdt seg langt under coverline i mange dager før egget slapp og at det dermed blir for gammelt til å brukes (alt det jeg leste om i den tiden :P )

 

Jeg er ikke god i formen, dag 20 i dag og jeg er svimmel og sliten, vil ikke være det.. Har på toppen av alt en ekstrem hodepine, noe jeg aldri har. Håper det er el som gjør det og at den inntreffer i disse dager som planlagt ;)

 

Alt det man tenker på gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ajour i det hele tatt :P El lar virkelig vente på seg, men til min store overraskelse så har både hatt el slim og el smerter de siste dagene.. 

 

Når el blir så sein så driter vi i å hoppe av i svingen denne syklusen og kjører på  ;) Erfaringen viser da til at el etter dag 25 er vanskelig å bli gravid på, men lov å prøve :)

 

Jeg venter i spenning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aja.. da var jeg 1 dpo.. tempen steg noe kolosalt fra i går til i dag. Endelig på dag 24 :P  Litt sen el, blir spennende å se når mensen kommer.. eller om den kommer.. Tror det er negativt å satse på et egg som lander så sent i syklusen og på toppen av det ville jeg med dette fått termin rundt 3 januar, noe som da garantert blir 2016 baby da jeg alltid føder før tiden ;) Men uansett hva som skjer så en evt baby hjertelig velkommen :D Vi hadde siste samleie natt til lørdag og jeg er 100% sikker på at el fant sted natt til i dag Søndag.. Altså el et døgn etter.. Detter er seff bare et lite dagbokinnlegg som jeg selv synes er gøy å se tilbake på når når det evt klaffer en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aah, du er heldig som har sånn oversikt over syklus og El temping osv Reese! :D 
Jeg har tenkt tanken på å begynne med å tempe da jeg ikke aner hvor jeg er i syklusen eller når jeg får eggløsning nå etter pilleslutt, men føler det er litt i overkant kansje og litt tiltak? Vil du anbefale det ? :P :-) 



Anonymous poster hash: 60879...d22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

aah, du er heldig som har sånn oversikt over syklus og El temping osv Reese! :D 

Jeg har tenkt tanken på å begynne med å tempe da jeg ikke aner hvor jeg er i syklusen eller når jeg får eggløsning nå etter pilleslutt, men føler det er litt i overkant kansje og litt tiltak? Vil du anbefale det ? :P :-) 

 

Anonymous poster hash: 60879...d22

 

Ja så absolutt :D det er kjempe gøy :D Og ikke minst, man blir kjent med eg selv på en helt ny måte og dermed kan forutsi sitt eget humør og får en nøyaktig oversikt når man venter mensen og eggløsning :)

 

Nå er jo jeg litt utav laget da jeg fødte i høst og begynte tempingen når jeg stoppet full ammigen for å se om nedgangen i melkeproduksjon hadde noen innvirkning på eggløsningen. Noe den hadde da el kom 4 dager etter at jeg kuttet et måltid hos babyen :D men som skrevet tidligere ble jo den syklusen litt rot da jeg fikk mensen bare 8 dager etter el, noe som er alt for kort tid for en evt graviditet, da kroppen trenger minst 10 dager på å befrukte, feste seg, og fortelle hjernen at den ikke skal starte tr pga graviditet :)

 

Jeg syns ikke det er slitsom. Jeg har et A1 termometer liggene ved siden av senga. Når jeg våkner om morgen etter den lengste søvnen sjekker jeg tempen (jeg temper vaginalt da den metoden er mest otimal), enten jeg sover eller står opp da så legger jeg det inn i Fertility Friend også forteller den meg når el har vært :) Jeg synes det er super og koser meg med å kartlegge meg selv ;) Og ikke minst kunne se tilbake i tid evt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi ordentlig i gang og jeg gleder meg så innmari!! Har hatt ustabil syklus, så jeg aner ikke når jeg har eggløsning, men bør være denne uken eller begynnelsen av neste - er på dag 12 nå og har hatt sykluser på alt fra 21 til 36 dager. Har murring og stikking i magen i dag, så håper det er eggløsning og ikke pga sex i går kveld :P 

Denne tempingen har vært et håpløst prosjekt for meg. Er på do 1-4 ganger om nettene til vanlig og glemmer alltid å sjekke tempen før jeg står opp. For det er sånn at man skal tempe FØR man står opp, ikke sant? Så når jeg er på do feks. klokken 5, så vil vel det være forstyrrende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer Macncheese :) Det blir forstyrrende om man våkner mye ila natta, noe jeg også kan slite litt med a babyen vekker meg som regel i 5 tiden, av og til før. Nå har jeg drevet med tempingen så lenge at jeg kan også tempe på kvelden etter at jeg har slappet av en time eller to. Man blir fort vandt med kroppen og dens tempraturer. Men man bør ikke vektlegge disse tempene noe særlig, de kan bare gi en pekepinn/håp om du mistenker noe..

 

Et eks på min temp, etter mens er den høy, ca 36,7.. utover i syklusen så daler den (det er i denne tiden jeg kan dobbelsjekke meg om kvelden) ned til 36,2 om morgenen. Den blir liggene der en ukes tid ca. Da kan jeg sjekke om kvelden igjen og så lenge den ikke overstiger 36,8 på kvelden vet jeg at ingenting har skjedd. Husk at ingen har like temp kurver og det er svært store variasjoner.

Denne syklusen har den vært etter boka, bare litt lenger noe som selvsagt skjer pga nylig fødsel og fremdeles amming.

Etter at den nå har ligget på 36,2 i over en uke og den plutselig var 36,8 i går morges begynner jeg å mistenke at el har vært uten at jeg kan være helt sikker enda. Det vet jeg mer om i morgen og onsdag :) Tempen må holde seg høy minst 3 dager før FF setter el på meg..

 

Om du er mye oppe om natten så ville jeg fremdeles tempet. Selv har jeg svært liten reaksjon på tempen om jeg tisser først og har glemt meg ut;) Men ja, det beste er om du husker det før du forlater sengen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer Macncheese :) Det blir forstyrrende om man våkner mye ila natta, noe jeg også kan slite litt med a babyen vekker meg som regel i 5 tiden, av og til før. Nå har jeg drevet med tempingen så lenge at jeg kan også tempe på kvelden etter at jeg har slappet av en time eller to. Man blir fort vandt med kroppen og dens tempraturer. Men man bør ikke vektlegge disse tempene noe særlig, de kan bare gi en pekepinn/håp om du mistenker noe..

 

Et eks på min temp, etter mens er den høy, ca 36,7.. utover i syklusen så daler den (det er i denne tiden jeg kan dobbelsjekke meg om kvelden) ned til 36,2 om morgenen. Den blir liggene der en ukes tid ca. Da kan jeg sjekke om kvelden igjen og så lenge den ikke overstiger 36,8 på kvelden vet jeg at ingenting har skjedd. Husk at ingen har like temp kurver og det er svært store variasjoner.

Denne syklusen har den vært etter boka, bare litt lenger noe som selvsagt skjer pga nylig fødsel og fremdeles amming.

Etter at den nå har ligget på 36,2 i over en uke og den plutselig var 36,8 i går morges begynner jeg å mistenke at el har vært uten at jeg kan være helt sikker enda. Det vet jeg mer om i morgen og onsdag :) Tempen må holde seg høy minst 3 dager før FF setter el på meg..

 

Om du er mye oppe om natten så ville jeg fremdeles tempet. Selv har jeg svært liten reaksjon på tempen om jeg tisser først og har glemt meg ut;) Men ja, det beste er om du husker det før du forlater sengen :)

Hoooh, dette må man bruke tid på å lære, skjønner jeg :P Kjøpte en billig dritt-måler på ebay som er helt elendig, men må nesten vurdere å kjøpe en skikkelig en i neste pp :På
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi startet med en drøm om en 2016-baby, men det gikk ikke slik. Så da satser vi på 2017 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi startet med en drøm om en 2016-baby, men det gikk ikke slik. Så da satser vi på 2017 :)

Så kjekt at du hiver deg på :) Hvor lenge har dere prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du hiver deg på :) Hvor lenge har dere prøvd?

 

Prøvd skikkelig siden august 15 :) brukte kondom som prevansjon. Slurvet litt siste halvår før vi startet skikkelig prøving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvd skikkelig siden august 15 :) brukte kondom som prevansjon. Slurvet litt siste halvår før vi startet skikkelig prøving.

Da er det ikke lenge igjen :D;) Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig satt FF el strek :D Da var el 9 april ca.. Ikke det at vi er så grusomt aktive enda, men klarte jo faktisk å ha oss ikke mindre enn to ganger dagen før el :P  Tror ikke det bærer noen frukter denne gang, men tidligere erfaringer tilsier at det er fylt mulig ;)

3 dpo og fin form :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig :-) 
Har prøvd siden pilleslutt i 3 uker nå, bestilte tester på nett og kjører første G-test den 01.mai. 
tviler sterkt på at den sitter så snart men gjør det likevel.. :-) 



Anonymous poster hash: 60879...d22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

så koselig :-) 

Har prøvd siden pilleslutt i 3 uker nå, bestilte tester på nett og kjører første G-test den 01.mai. 

tviler sterkt på at den sitter så snart men gjør det likevel.. :-) 

 

Anonymous poster hash: 60879...d22

 

Hadde jo vært kjempe gøy om det satt på første forsøk da. Krysser fingrene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javisst, artig å se at vi er så mange her inne som prøver på 2017 baby:D 



Anonymous poster hash: 60879...d22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det ingen 2016 baby, så blir med her :-) mista min spire forrige uke. (4+3) Så er klar for 2017 baby <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det ingen 2016 baby, så blir med her :-) mista min spire forrige uke. (4+3) Så er klar for 2017 baby <3

Det var trist å lese Utolmidig... Vet godt hvordan det er å miste og ord blir alt for fattige oppi det hele..

Til trøst så var jeg i Ikm gruppe i fjor med ei som jeg hadde fulgt lenge her inne, eller vi fulgte hverandre. Hun mistet i starten av desember 14 og jeg hadde siste mens da.. vi testet begge positivt i starten av Januar 15 og fulgte hverandre helt til fødsel i september i fjor :) Fremdeles litt kontakt via face :)

 

Det kan gå utrolig fort å bli gravid igjen, spes etter sa der kroppen ordner selv, det var poenget mitt :)

Ønsker at du skal få en nydelig nyhet igjen om ikke så lenge, noe du antagelig får da kroppen tydeligvis er klar for graviditet :D  Men det er også lov å sørge, får det er en stor påkjenning å miste og alt man ønsker er spiren tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det ingen 2016 baby, så blir med her :-) mista min spire forrige uke. (4+3) Så er klar for 2017 baby <3

 

Leit å lese :( Håper du blir fort gravid igjen!  :klem:

 

Slenger meg på her også. Drømmen om 2016-baby ble dessverre ikke noe av, så da får vi prøve på 2017<3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, håper det går greit med deg Utålmidig,  og at det sitter en ny snart! <3 



 

Endret av Babylilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist å lese Utolmidig... Vet godt hvordan det er å miste og ord blir alt for fattige oppi det hele..

Til trøst så var jeg i Ikm gruppe i fjor med ei som jeg hadde fulgt lenge her inne, eller vi fulgte hverandre. Hun mistet i starten av desember 14 og jeg hadde siste mens da.. vi testet begge positivt i starten av Januar 15 og fulgte hverandre helt til fødsel i september i fjor :) Fremdeles litt kontakt via face :)

 

Det kan gå utrolig fort å bli gravid igjen, spes etter sa der kroppen ordner selv, det var poenget mitt :)

Ønsker at du skal få en nydelig nyhet igjen om ikke så lenge, noe du antagelig får da kroppen tydeligvis er klar for graviditet :D Men det er også lov å sørge, får det er en stor påkjenning å miste og alt man ønsker er spiren tilbake..

Takk :-) godt med trøstende ord.

Håper det! Har lest mye de siste dagene og flere sier at man raskt kan bli gravid igjen etter sa . Krysser fingrene! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min kjære krysser alt vi har for at det blir en baby i 2017 <3 

Vi har prøvd siden Mai2014. Vi er i full gang med utredning! Hadde planlagt laproskopi i dag, men mensen kom rett før vi reiste på sykehuset. Så operasjonen er blitt utsatt. Vet ikke helt når enda :(

Lykke til alle sammen! Håper det klaffer for oss snart <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...