Gå til innhold

2017 baby <3


Reese

Anbefalte innlegg

Vi prøver på 2016/2017 baby! Sambo vil egentlig ha en unge tidlig på året i stedet for seint, men jeg tenker at vi tar det vi får!

Ser uansett ut til at det kan dra seg ut på nyåret uansett. Inne i pp 6 og har EL i slutten av denne mnd, så vi får se! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Vi prøver på vår første og har etter mye motgang startet på nytt med pp1 denne måneden :) Vært hos gynekolog og sjekket at alt var bra og fikk påvist el. El sist uke så nå er vi i dpo land :) veldig spente og håper på 2016/2017 baby <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterbed

Vi skal også i gang og prøve på 2017 baby! Venter på første el etter å ha sluttet på pilla. Er forberedt på at det kan ta litt tid før kroppen kommer inn i normalen igjen. Hvis det skulle skje at jeg kommer i normal syklus med en gang har jeg el til uka. Blir en spennende tid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå går det fort!... Venter en eller to mens til så er vi klare... Blir spennende og litt skummelt, men føler at det er nå eller aldri... Vil gjerne ha de to siste litt tettere også er det jo greit å bli ferdig med "små" barn etterhvert og❤️

 

Lykke til dere som begynner nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se at vi begynner å bli mange som starter prøvingen snart/nå :) 

 

Kjenner tålmodigheten min begynner å melde seg, har ikke evner til å vente og går vel konstant på ventetryne :P

 

Jeg har begynt å mate min 6 mnd gamle baby ganske mye nå den siste uka. Ikke får at hun trenger det, vil jo fremdeles at ammingen skal være hovedmaten. Men etter at vi var på 6 mnd kontroll og jeg fikk fortalt om hvordan hun har hengt i puppene mine konstant fra dag en omtrent uten at jeg fikk litt fred om natta, gikk jeg med på å prøve ferber ligth.. Har vært så motstander av det der men tenkte jeg skulle klare å gi det 3 dager. Og gjett hva, 3 natta sov hun som drøm fra kl 20.00 til 08.30 dagen etter :o

Jeg har ikke har et minutt fri i 6 mnd og endlig sover hun :D 6 natta nå og hun er en drøm å legge :D Jeg som har slitt så lenge så var det det eneste som manglet, at jeg endelig bestemte meg for at slik er det.. hehe..

 

Så nå bør vel mensen komme snart håper jeg.. har ikke ammet om natta på straks ei uke og håper det gjør susen for syklusen :)

Måtte selvfølgelig poppe ut tidenes verste, vondeste og største kviser på haka i disse dager.. lurer på om det er hormonelt eller all sjokoladen jeg spiser:P (litt ironisk ment, men bare litt)

Jeg er tilbake i min normale str fra tidligere svangerskap og er veldig klar for to streker om et par mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ååhhhh.. i morges hadde tempen steget med 0,4.. er så spent å morgendagen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yey, da er el vel dokumentert hos fertility friend :D Så glad for at det kom så fort i gang etter endt fullamming :) Da blir det spennende å se hvor lang lutealfase jeg har og om det blir regelmessig fremover. Tenker to perioder før vi prøver oss, noe som blir ganske ekstra spennende i og med at vi har blitt så lett gravid tidligere :)

(dagbokinnlegg) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt prøvinga, men regner med det ikkje blir baby før i 2017 (om ikkje lenger). Ppiller i mange år som gjer at suklussen treng litt tid å stabilisere seg på :) er berre i pp3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, da var mensen kommet i går. Kun 8 dager etter el.. var rart, men det kan vel fort være noe krøll med første syklus etter fødsel.

Da er det bare en syklus igjen så prøver vi :D Gleder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok hatt eggløsning denne uka. Hopper over neste eggløsning også før vi prøver igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterbed

Jeg tror jeg også hadde eggløsning denne uka, nærmere bestemt på CD 16. Bruker denne perioden til å finne ut av kroppen etter å ha sluttet på pilla, så tenker jeg vi begynner å prøve neste mnd :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så artig å se at det er flere! 

 

Vi begynner prøvinga i April også! 
skremmer meg sjøl litt da jeg tror at vi kommer til å få spire med en eneste gang, men er jo fullstendig klar over at kroppen kansje må stabiliseres etter  6-7 år med P-piller... 
 

stressa, travle meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tar denne mnd som en avslappningsmnd, før det er sjekk av eggledere og sambos svømmere i april. Så da blir det vel 2017 baby på oss også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har tante rød dratt sin vei :D Skal tempe gjennom hele denne syklusen slik at jeg får en god oversikt. 

Planen er å ikke bli gravid nå, men fra neste syklus. (jeg misliker sterkt den tanken fordi man ikke er sikret noen graviditet i det hele tatt og burde være glad får muligheten selv om man ender med termin i slutten av Desember)

 

Men ok... den første el og mensen etter fødsel var ikke litt normal engang, så gjør reining med at det kommer til å gå noen sykluser uansett før spira sitter. Men mange tanker ute å går, litt skremmende og.

 

Slet livet av meg med bekkenet i 2015 svangerskapet og som enda sitter i kroppen, nesten 7 mnd etter fødsel. Er helt stiv og øm i knær og ankler om morgenen eller om jeg har sittet en stund. Håper jeg skal fungere optimalt i neste svangerskap da jeg er avhengig av å holde lengst mulig på jobb. Når det er sagt så skal det neste svangerskapet nytes til det fulle og jeg skal ikke ha dårlig samvittighet for å sykemelde meg om jeg får samme plagene som sist. Har i alle mine svangerskap jobbet helt til siste slutt men skal fortelle meg selv at det er ikke det viktigste denne siste gangen!

 

Gleder meg til å prøve, nærmer seg med stormskritt :D <3 - gleder meg til å følge dere andre i deres prøving :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

fjerna spiralen 25.02, hadde hatt den i knappe 3 år. Blødde litt to-tre dager etter uttak men ikke mye. Så nå venter jeg på at mensen skal komme. Har kjøpt mange el tester som ligger å venter på å bli brukt.

Vi også prøver på nr 4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på min 3 syklus etter fødsel. Tok over ett år før tr var på plass.. Men de tok første var kjempelang 48 og 66 dager og trolig uten el. Nå er jeg på cd 21 og har forhøyet temp i tre dager noe som da gjør at FF legger inn mulig el. Så får jeg se om temperaturen fortsatt holder seg høy fremover eller om den daler like kjapt igjen. Tok en test i dag og fikk blinkene smiley så krysser jo fingrene at kanskje syklusene og el er på plass igjen. Selv om FF, babycomp og testene ikke er enig med hverandre.. 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig veldig dumt spørsmål, men finnes ikke kjent med dette med EL testing osv.. kan det gå evigheter før man har EL etter bortfallsblødningen man får etter man har slutta på p-pillen? 
Jeg slutta på p-pillen igår og har bortfallsblødningen er ikke kommet enda men er vel på vei om ett par dager, når har man da sånn egentlig EL? 
 

 

Hilsen teite uvitende meg :P 



Anonymous poster hash: 60879...d22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mulig veldig dumt spørsmål, men finnes ikke kjent med dette med EL testing osv.. kan det gå evigheter før man har EL etter bortfallsblødningen man får etter man har slutta på p-pillen?

Jeg slutta på p-pillen igår og har bortfallsblødningen er ikke kommet enda men er vel på vei om ett par dager, når har man da sånn egentlig EL?

 

 

Hilsen teite uvitende meg :P

 

Anonymous poster hash: 60879...d22

Det er umulig å vite... Noen går rett inn i en vanlig syklus med EL etter ca to uker, andre bruker lengre tid (uker/måneder) før syklus kommer i gang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper også på en 2017 baby. Har tre fra før, og ønsker en til før vi gir oss. Gubben har ikke sagt nei til nr 4, så satser på jeg får ønsket oppfyllt. Litt usikker på når jeg bør sette igang prøvingen, så sniker her inne så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så koselig å se at jeg ikke er den enste som venter på muligheten til å prøve på 2017 baby.

Sammen venter vi på stabil syklus, el og tegn på at kroppen er i rute:)

 

Også er det gøy å se at jeg ikke er alene om å gå for nr 4 eller 5 for den sak skyld ;)

 

Anonym, syklus etter p piller kan være svært varierende. Noen går rett i rute ( som meg) Andre må vente lit lenger. En fordel å tempe etter bortsfalls blødningen om du vil vite sikkert ;)

 

Etter at jeg tok ut spiralen tok det 6 uker før mensen kom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini er nå 8 mnd, å jeg har vært uten prevensjon i ca 1 mnd nå, så prøvingen er i gang her..hatt to blødningsperioder den siste mnd òg...venter på mensen først da..men har sex jevnlig så får vi se hvor lang tid ting tar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklus dag 12 i en nøye overvåket syklus ;)

 

Venter el når som helst og temper for å få den bekreftet. Merker nesten på humøret og min egen sinnstemning at jeg er i en fruktbar periode. Lurer veldig på hvilken dag el inntreffer i og med at jeg har hatt 30-32 dagers sykluser med el rundt dag 18-19 tidligere.

Prøver å følge sekret nå, noe jeg synes har vært bortkastet tidligere i og med at det ikke er alltid man merker el slim ol. Jeg blei bare vannete :/ off, sorry detaljer damer, men regner med at vi ofte funderer på det samme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også prøve på 2017 baby 😊 sluttet på pilla i februar og har gått for "hoppe av svingen" frem til vi begynner prøvingen i mai for å Være helt sikker på at det blir i 2017.

 

Jeg er kjempespent på å få barn nr 2. Har ei nydelig jente på 11 år fra før så dette er som å starte på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...