Gå til innhold

Juli/August Jenter.


Bethlisa

Anbefalte innlegg

 

 

 

Hei

 

Melder meg inn her jeg. Kjenner meg virkelig igjen med mye følelser i denne prosessen. Har ei tuppe på 8 mnd som satt på 1 forsøk. Vi var veldig heldige med det. Nå skal vi i gang med søsken forsøk så fort mens banker på døra :) håper på mens om Max 4 dager så er det rett på medisiner. Jeg har 8 egg på frys så slipper hele sulamitten med mye medisiner og uttak. Vet hvordan styr det er så all ære til dere damer. Jeg hører forresten til Ciconia sykehus i Danmark. Masse lykke til damer <3

Åtte på frys! Wow 😃 Det var bra! Håper dere får det til kjapt og at spiren sitter når den kommer inn i varmen👍🏻
Ja, var litt Overstimulert skjønner du 😁 huff. Det var mye styr, men alt gikk kjempe bra. Fikk ut 17 egg og 9 som overlevde så 8 igjen nå. Tusen takk. Håper den sitter raskt! ☺️
Fantastisk 😄 Har du PCO?

Har ikke PCO, kun uregelmessig mens 😁 mannen har nedsatt sædkvalitet så etter 6 år som prøvere så dro vi til lege. Vi har bare vært veldige heldige altså. Spent på første frys forsøk å se hvordan det går. 🙈Hvordan er det med deg? Hvor er du i prosessen og hva er bakgrunnen? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har begynt på progynova nå og skal på ul 24.aug. Det er første gang jeg prøver fryseforsøk så jeg er veldig usikker på hvordan denne prosessen er.. Hva skjer etter den ul'en? Og hva ser de egentlig etter? Og hvorfor går noen på progynova og noen går ikke på noen ting??

Jeg har en gutt fra før etter første ferskforsøk i 2012, så jeg føler ikke at alt står på spill slik som sist. Da ville jeg blitt fullstendig knust hvis det ikke fungerte og overlykkelig når det viste seg å fungere.

Overlykkelig blir jeg sikkert hvis det går nå også, men om det ikke skulle gå, er det ikke verdens undergang ettersom jeg allerede har en fantastisk nydelig gutt hjemme...

Å, som jeg unner alle som ønsker det å få oppleve det!!!

Spennende er det uansett! Flere som skal på fryseforsøk nå i august?

Hei. Nå er dette mitt første fryseforsøk selv, så har ikke svar på hvorfor noen får medisin eller ikke. Jeg har fått østrogen tabletter som jeg skal ta fra 3 dag etter mens start og skal jeg på ul dag fra mellom 10-12 for å sjekke slimhinnens tykkelse. Så får jeg klarsignal hvis det er som det skal før jeg drar inn å setter egg. Dette er sikkert det som sjekkes hos deg også på ul tenker jeg. Dette er spennende. Krysser fingrene for deg 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har begynt på progynova nå og skal på ul 24.aug. Det er første gang jeg prøver fryseforsøk så jeg er veldig usikker på hvordan denne prosessen er.. Hva skjer etter den ul'en? Og hva ser de egentlig etter? Og hvorfor går noen på progynova og noen går ikke på noen ting??

Jeg har en gutt fra før etter første ferskforsøk i 2012, så jeg føler ikke at alt står på spill slik som sist. Da ville jeg blitt fullstendig knust hvis det ikke fungerte og overlykkelig når det viste seg å fungere.

Overlykkelig blir jeg sikkert hvis det går nå også, men om det ikke skulle gå, er det ikke verdens undergang ettersom jeg allerede har en fantastisk nydelig gutt hjemme...

Å, som jeg unner alle som ønsker det å få oppleve det!!!

Spennende er det uansett! Flere som skal på fryseforsøk nå i august?

Hei. Nå er dette mitt første fryseforsøk selv, så har ikke svar på hvorfor noen får medisin eller ikke. Jeg har fått østrogen tabletter som jeg skal ta fra 3 dag etter mens start og skal jeg på ul dag fra mellom 10-12 for å sjekke slimhinnens tykkelse. Så får jeg klarsignal hvis det er som det skal før jeg drar inn å setter egg. Dette er sikkert det som sjekkes hos deg også på ul tenker jeg. Dette er spennende. Krysser fingrene for deg 😄

Takk! Vi er i ganske lik situasjon skjønner jeg! Jeg ble også overstimulert sist og så ut som jeg var 5 mnd på vei da jeg bare var 3 uker... Men nå har jeg 6 egg på frys..😉 krysser fingrene for deg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg har begynt på progynova nå og skal på ul 24.aug. Det er første gang jeg prøver fryseforsøk så jeg er veldig usikker på hvordan denne prosessen er.. Hva skjer etter den ul'en? Og hva ser de egentlig etter? Og hvorfor går noen på progynova og noen går ikke på noen ting??

Jeg har en gutt fra før etter første ferskforsøk i 2012, så jeg føler ikke at alt står på spill slik som sist. Da ville jeg blitt fullstendig knust hvis det ikke fungerte og overlykkelig når det viste seg å fungere.

Overlykkelig blir jeg sikkert hvis det går nå også, men om det ikke skulle gå, er det ikke verdens undergang ettersom jeg allerede har en fantastisk nydelig gutt hjemme...

Å, som jeg unner alle som ønsker det å få oppleve det!!!

Spennende er det uansett! Flere som skal på fryseforsøk nå i august?

Hei. Nå er dette mitt første fryseforsøk selv, så har ikke svar på hvorfor noen får medisin eller ikke. Jeg har fått østrogen tabletter som jeg skal ta fra 3 dag etter mens start og skal jeg på ul dag fra mellom 10-12 for å sjekke slimhinnens tykkelse. Så får jeg klarsignal hvis det er som det skal før jeg drar inn å setter egg. Dette er sikkert det som sjekkes hos deg også på ul tenker jeg. Dette er spennende. Krysser fingrene for deg 😄
Takk! Vi er i ganske lik situasjon skjønner jeg! Jeg ble også overstimulert sist og så ut som jeg var 5 mnd på vei da jeg bare var 3 uker... Men nå har jeg 6 egg på frys..😉 krysser fingrene for deg og!

Det gjorde jeg også 🙈 blir spennende å følge deg, krysser fingrene for oss😄 6 egg er supert. Lykke til ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Hei

 

Melder meg inn her jeg. Kjenner meg virkelig igjen med mye følelser i denne prosessen. Har ei tuppe på 8 mnd som satt på 1 forsøk. Vi var veldig heldige med det. Nå skal vi i gang med søsken forsøk så fort mens banker på døra :) håper på mens om Max 4 dager så er det rett på medisiner. Jeg har 8 egg på frys så slipper hele sulamitten med mye medisiner og uttak. Vet hvordan styr det er så all ære til dere damer. Jeg hører forresten til Ciconia sykehus i Danmark. Masse lykke til damer <3

Åtte på frys! Wow 😃 Det var bra! Håper dere får det til kjapt og at spiren sitter når den kommer inn i varmen👍🏻
Ja, var litt Overstimulert skjønner du 😁 huff. Det var mye styr, men alt gikk kjempe bra. Fikk ut 17 egg og 9 som overlevde så 8 igjen nå. Tusen takk. Håper den sitter raskt! ☺️
Fantastisk 😄 Har du PCO?
Har ikke PCO, kun uregelmessig mens 😁 mannen har nedsatt sædkvalitet så etter 6 år som prøvere så dro vi til lege. Vi har bare vært veldige heldige altså. Spent på første frys forsøk å se hvordan det går. 🙈Hvordan er det med deg? Hvor er du i prosessen og hva er bakgrunnen? 😊
Jeg er 39 og vi har prøvd i nesten tre år. De sa jeg hadde PCO da jeg var til sjekk denne uken. Første forsøk, på sprøytedag 3 😊 Så vidt vi vet er det ikke noe galt. Planlegger uttak den 24. hvis alt går etter planen.

Føler meg overraskende bra. Blid og glad, null hetetokter eller hodepine. Litt trøtt kanskje? Men det kan jo også være pøsregnet ☔️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Hei

 

Melder meg inn her jeg. Kjenner meg virkelig igjen med mye følelser i denne prosessen. Har ei tuppe på 8 mnd som satt på 1 forsøk. Vi var veldig heldige med det. Nå skal vi i gang med søsken forsøk så fort mens banker på døra :) håper på mens om Max 4 dager så er det rett på medisiner. Jeg har 8 egg på frys så slipper hele sulamitten med mye medisiner og uttak. Vet hvordan styr det er så all ære til dere damer. Jeg hører forresten til Ciconia sykehus i Danmark. Masse lykke til damer <3

Åtte på frys! Wow 😃 Det var bra! Håper dere får det til kjapt og at spiren sitter når den kommer inn i varmen👍🏻
Ja, var litt Overstimulert skjønner du 😁 huff. Det var mye styr, men alt gikk kjempe bra. Fikk ut 17 egg og 9 som overlevde så 8 igjen nå. Tusen takk. Håper den sitter raskt! ☺️
Fantastisk 😄 Har du PCO?
Har ikke PCO, kun uregelmessig mens 😁 mannen har nedsatt sædkvalitet så etter 6 år som prøvere så dro vi til lege. Vi har bare vært veldige heldige altså. Spent på første frys forsøk å se hvordan det går. 🙈Hvordan er det med deg? Hvor er du i prosessen og hva er bakgrunnen? 😊
Jeg er 39 og vi har prøvd i nesten tre år. De sa jeg hadde PCO da jeg var til sjekk denne uken. Første forsøk, på sprøytedag 3 😊 Så vidt vi vet er det ikke noe galt. Planlegger uttak den 24. hvis alt går etter planen.

Føler meg overraskende bra. Blid og glad, null hetetokter eller hodepine. Litt trøtt kanskje? Men det kan jo også være pøsregnet ☔️

Okey, men Gud så spennende da 😄 krysser fingrene for deg 🙏 husker når jeg gikk på disse medisinene. Synes det var hat jeg. Hehe. Hetetokter, litt hodepine og super trøtt. Men tror man egentlig blir trøtt av alt man går gjennom enn disse medisinene. Selv er jeg 26 år og ønsker meg 1 barn til hvis vi er så heldige. Vi prøver til vi ikke har flere egg i fryseren så gir vi oss tenker jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter! Hadde et mislykket ivf forsøk i juni og er nå i gang med mensen og første fryseforsøk :) kjenner meg mye mer avslappet før dette forsøket. Prøver bare å ta ting som det kommer og ikke ha for mye forventninger:) vil bare nyte tiden som mann og kone litt lenger hvis det ikke skulle gå nå :) jeg har tatt akupunktur en gang i uken de siste 4 ukene. Mulig det er det som gjør at jeg slapper litt mer av, uansett grunn så er det godt å kjenne at man ikke stresser :)) Jeg går foresten på progynova ;-) lykke til alle her inne!

Endret av Prøver92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg er 36 år og mannen er 39 år. Vi er i gang med første forsøk, isci. Dette fordi han er sterilisert, jeg hadde ikke så mange egg, men greit nok antall sa legen, ellers er alt normal med oss. Vi har begge barn fra før, men har giftet oss og vil ha ett barn sammen. Jeg går på Bemfola og Orgalultran (kort regime). Er på dag 8 i dag. Ul på tirsdag for å se til eggene. Vi går privat så vi håper at vi får egg på frys hvis ikke det går på første forsøk.

Spennende å lese om andre sine erfaringer og andre som er i samme situasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er.så.kvalm.og.uvel bivirkninger av metformin og progynova. Blæh! Har hatt diaré på 4 dagen nå, begynner å bli ganske lei... Jeg lurer på en ting: hvis jeg blir gravid, må jeg fortsette med progynova til uke 10 eller noe sånt? Mener å ha lest det, men finner ikke info i noe skriv jeg har fått. Hvis det er sant, og jeg fortsett er SÅ kvalm og uvel, tror jeg det klikker for meg! 10 uker... Blæh... Men, hva gjør vi ikke for de små B

 

Ikke vært borti progynova, men ble veldig kvalm,uvel og skikkelig dårlig i magen av metforminen i starten.

Begynte med metformin 1 juli så kvalmen har gitt seg...Men magen har fortsatt dårlige dager innimellom.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! Vært på sykehuset og tatt tester i dag. Jeg responderer fint etter de fire dagene og trenger ikke justere dosen Gonal. UL på onsdag. Spennende å se. Jeg kan føle det "bobler og ulmer" der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er.så.kvalm.og.uvel bivirkninger av metformin og progynova. Blæh! Har hatt diaré på 4 dagen nå, begynner å bli ganske lei... Jeg lurer på en ting: hvis jeg blir gravid, må jeg fortsette med progynova til uke 10 eller noe sånt? Mener å ha lest det, men finner ikke info i noe skriv jeg har fått. Hvis det er sant, og jeg fortsett er SÅ kvalm og uvel, tror jeg det klikker for meg! 10 uker... Blæh... Men, hva gjør vi ikke for de små

Jeg går fortsatt på Progynova i uke 7, og tror det er litt variert hvor lenge man går på det etter det jeg skjønte fra legen min.

Men jeg ble ikke kvalm før jeg var gravide da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sarahsin: Så herlig!! Grattis :)

 

Her begynner det å bli en skikkelig dårlig dag.

Jeg er i sånn like før mensen kommer humør..Skikkelig sur og grinete..Og det murrer fælt..

Ikke no god følelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarahsin: Så herlig!! Grattis :)

 

Her begynner det å bli en skikkelig dårlig dag.

Jeg er i sånn like før mensen kommer humør..Skikkelig sur og grinete..Og det murrer fælt..

Ikke no god følelse

Kan like godt være gravidtegn det der, ikke gi opp enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Er.så.kvalm.og.uvel bivirkninger av metformin og progynova. Blæh! Har hatt diaré på 4 dagen nå, begynner å bli ganske lei... Jeg lurer på en ting: hvis jeg blir gravid, må jeg fortsette med progynova til uke 10 eller noe sånt? Mener å ha lest det, men finner ikke info i noe skriv jeg har fått. Hvis det er sant, og jeg fortsett er SÅ kvalm og uvel, tror jeg det klikker for meg! 10 uker... Blæh... Men, hva gjør vi ikke for de små B

 

Ikke vært borti progynova, men ble veldig kvalm,uvel og skikkelig dårlig i magen av metforminen i starten.

Begynte med metformin 1 juli så kvalmen har gitt seg...Men magen har fortsatt dårlige dager innimellom.....

Jeg ble også veldig kvalm av metformin i starten.. Måtte gå hjem fra jobb fordi jeg ble så uvel.. Gikk ned på dosen da kvalmen aldri gav seg, men nå er det helt fint :) går også på progynova nå, men har ikke merket noe særlig foreløbig annet en at jeg er trøtt :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere,

Da har jeg vært på dagens UL. Gyno var ikke helt "fornøyd" med str på folliklene. Han mente de kanskje burde øke dosen litt fra 125ie.

Riksen ønkset å fortsette på samme dose i to dager til og kjøre ny UL/blodprøve på fredag. Jeg ble umiddelbart litt skuffet over at de ikke ønsket å øke dosering, men har tenkt litt på det og tror det er en god ting. Vi skal jo holde på en uke til og jeg regner med at en "rolig" modning er bedre enn en rask en? Nok en gang må jeg huske å ha fokus på kvalitet fremfor kvantitet...

 

Så lenge jeg ikke har en eneste bivirkning er det jo ikke noe problem å holde på et par dager ekstra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riksen vet vel hva de driver med ;)

Er jo ikke værre enn at de evt kan øke dosen fra fredag av om de ser behovet..

Lykke til hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riksen vet vel hva de driver med ;)

Er jo ikke værre enn at de evt kan øke dosen fra fredag av om de ser behovet..

Lykke til hvertfall

Takk 😊 Jeg vet jo de vet... Men dere vet jo hvor frustrerende det er med bare en dag til her og en der😄

Jeg er i alle fall i god form, så sånn sett betyr ikke to-tre dager noe. Bedre med "langtidsmodning" av gode egg, enn kjappings med laber kvalitet!

Så får jeg to dager ekstra til å jobbe i hagen før jeg får "karantene"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Riksen vet vel hva de driver med ;)

Er jo ikke værre enn at de evt kan øke dosen fra fredag av om de ser behovet..

Lykke til hvertfall

Takk Jeg vet jo de vet... Men dere vet jo hvor frustrerende det er med bare en dag til her og en der

Jeg er i alle fall i god form, så sånn sett betyr ikke to-tre dager noe. Bedre med "langtidsmodning" av gode egg, enn kjappings med laber kvalitet!

Så får jeg to dager ekstra til å jobbe i hagen før jeg får "karantene"...

 

Ja har vært igjennom den regla der noen ganger selv. De har aldri vært fornøyde ved første UL hos meg på langt regime. Så alltid en ekstra UL...

Bra du føler deg i god form vertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj Mysill. Krysser fingrene for at det skal gå seg til !!

 

Selv skulle jeg hatt mens på tirsdag ( alltid hatt litt uregelmessig mens ) og nå som jeg venter på mens og førsøket så skal den vente på seg. Blir smågal 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...