Gå til innhold

Juli/August Jenter.


Bethlisa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

GRATULERER så utrolig mye!!!! Håper vi andre kommer etter :D Nyyyyyt alt du kan :) :)

Tusen takk! Krysser fingre og tær for dere andre også ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagt inn innlegget under i juni jentene, men er jo på en måte juli jente ;) Egguttak var i slutten av juni, men siden alle eggene hos oss uansett blir fryst blir jeg litt midt i mellom...


 


Hei!


Da har vi endelig fått svar fra Brüssel, og av de fem eggene som ble befruktet, er det en som har kromosomfeil, to som er bærere (som min man, de i seg selv er friske, men er bærere) og to helt friske  :D


Sånn jeg forstod det fra legen ville de kun bruke de to som er helt friske, og de var det veldig god kvalitet på visstnok.


Johooooo  :D  :D  :D


 


Men så kom spørsmålet jeg ikke trodde vi skulle få. Ønsker vi å sette inn to med engang eller en i førsteomgang. Noen tanker/tips?


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Sarahsin!! Så betryggende :)

 

Synes det kommer veldig an på alder jeg. Hvor gammel er du?

 

Jeg satte inn 2 fordi jag var 36 år og ente med at det ble en baby. Kommer til å sette inn 2 nå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Sarahsin!! Så betryggende :)

 

Synes det kommer veldig an på alder jeg. Hvor gammel er du?

 

Jeg satte inn 2 fordi jag var 36 år og ente med at det ble en baby. Kommer til å sette inn 2 nå også.

Ja er jo mye det er avhengig av...

Jeg er "bare" 32 år, men det som er viktigst for meg er hvordan øke sannsynligheten for å få barn. Tenker om det er slik at kroppen min ikke er mottakelig av en eller annen grunn så er det kanskje dumt å satse begge eggene vi har på denne syklusen, eller er det feil måte å tenke på.

Samtidig er mannen min en del eldre så vi vil ikke vente så lenge i mellom første og andre om vi får muligheten heller... Mange tanker.

 

For vår del kunne vi gjerne tenkt oss tvillinger, det hadde vært kjempe bonus. Har tvillinger i familien så blir på en rar måte naturlig og, vet det, litt rart å si og vanskelig å forklare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satt inn to hvis jeg hadde hatt muligheten. Jeg tenker litt sånn for min del i denne prosessen så er det bedre å øke sansynligheten for at hverfall en skal feste seg og fester begge seg så er jo det helt topp..

Blir det feil å skrive "to fluer i en smekk" nå?😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde satt inn to hvis jeg hadde hatt muligheten. Jeg tenker litt sånn for min del i denne prosessen så er det bedre å øke sansynligheten for at hverfall en skal feste seg og fester begge seg så er jo det helt topp..

Blir det feil å skrive "to fluer i en smekk" nå?

Hehe, er mye morsom ordspill ;) 

Men vi tenker nok litt sånn vi og, setter alle eggene i en kurv ;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår hva du mener. Men jeg ville også satt inn to, så har du større sjans for at en tar seg og blir det to er det bare en bonus som jeg ser det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår hva du mener. Men jeg ville også satt inn to, så har du større sjans for at en tar seg og blir det to er det bare en bonus som jeg ser det :)

Takk for svar, er litt godt å høre at andre og tenker likt som oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hatt mensen på fredag, men fortsatt ikke kommet :( Var på UL for å sjekke ståa idag og ble ikke klokere! Hadde tykk slimhinne med litt veske i som kunne være mensen. På venstre eggstokken hadde jeg en follikkel på 23 mm. Den som holder mensen igjen. Han sa den ville sprekke snart og ikke unormalt. Men umulig si når mensen kommer. Noen som har opplevd noe lignende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde meg, den var 25 mm, fikk provera til slutt og da kom mensen, 17 dager på overtid. Har aldri skjedd før eller etter. Men måneden etter ble jeg ihvertfall gravid på ferskforsøk, hadde jeg ikke trodd, var redd det skulle ødelegge men det gjorde det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde meg, den var 25 mm, fikk provera til slutt og da kom mensen, 17 dager på overtid. Har aldri skjedd før eller etter. Men måneden etter ble jeg ihvertfall gravid på ferskforsøk, hadde jeg ikke trodd, var redd det skulle ødelegge men det gjorde det ikke.

 

Hvilken syklusdag fikk du provera? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da reiser vi idag og imorgen skal det bli satt inn to egg som har utviklet seg til 5. dag om alt går etter planen.

 

Kjenner det er mye nerver nå, litt nervøs for at noe skal gå galt...

 

Men gleder meg masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøket ble avbrutt pga follikkel som har fortsatt vokse siden eggløsning. Var nå på 32 mm :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøket ble avbrutt pga follikkel som har fortsatt vokse siden eggløsning. Var nå på 32 mm :(

Nei, huff! Hva er veien videre for dere nå da?

Stor klem💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Forsøket ble avbrutt pga follikkel som har fortsatt vokse siden eggløsning. Var nå på 32 mm :(

Nei, huff! Hva er veien videre for dere nå da?

Stor klem

 

 

Kunne få starte opp igjen på neste forsøk, så blir fortsatt her inne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da! Der er jo ventetiden som tar knekken på alt i denne prosessen!😊 da satser vi på at det går på dette forsøket💜 jeg begynner kanskje å lure på om det er det samme som skjer med meg nå, siden jeg er 6 dager over.. Bør jeg kontakte lege, eller kan det bare gå sin gang?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da! Der er jo ventetiden som tar knekken på alt i denne prosessen! da satser vi på at det går på dette forsøket jeg begynner kanskje å lure på om det er det samme som skjer med meg nå, siden jeg er 6 dager over.. Bør jeg kontakte lege, eller kan det bare gå sin gang?

 

Det er ikke uvanlig at enn får en sånn follikkel som fortsetter vokse etter EL for oss ivf'ere. Gynekologen sa at det var den som holdt igjen min mens. Om du venter på et forsøk, så ville jeg ha vært til gynekolog sjekket. 

Endret av Bethlisa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøket ble avbrutt pga follikkel som har fortsatt vokse siden eggløsning. Var nå på 32 mm :( 

Kjedelig, men godt dere kan prøve igjen så raskt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått satt inn to egg... Ekstremt spennende og skummelt dette.

Jeg har vært forholdsvis rolig tidligere, men merker nå at jeg er redd for at jeg skal gjøre noe galt, eller ikke gjøre noe som jeg burde gjøre...

 

Håper på å klare å ikke teste noe før blodprøve. Eggene har utviklet seg til dag 5, så håper det øker sjansene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...