Gå til innhold

Juli/August Jenter.


Bethlisa

Anbefalte innlegg

Pgd, mener jeg, telefonen rettet det..

 

Hvorfor må du gjøre pgd på eggene Sarahsin?

Hva er pgd?😊
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende! Håper du får positivt svar! Det löser seg nok å finne en annen klinik. De jeg går til er også stengt når jeg skal på UL, men får finne en løsning på det.

 

Mine egg er ikke bra og de er veldig få, så vi ente opp med å gjøre eggdonasjon. Klinikken vi bruker har 70% suksessrate og det koster 40 000 for en runde inkl egg på frys. De er en av de beste og folk kommer dit fra hele verden. Vi er kjempefornøyde og vi fikk en datter og 4 toppegg på frys for de 40 :) Mange som drar dit for å gjøre pdg også.

Det er jo kjempe bra :)

Er veldig godt å gå gjennom dette med noen man stoler på... er nok usikkerhet ellers ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pgd, mener jeg, telefonen rettet det..

 

Hvorfor må du gjøre pgd på eggene Sarahsin?

Mannen min har balansert translokasjon mellom kromosom 13 og 14. Det det egentlig betyr er at det er veldig lite sannsynlig at vi blir gravide. er godt mulig eggene blir befrukta, men vi mister så tidlig at vi ikke får med oss at det har skjedd noe engang. Og ifølge de på genetisk så skal det enormt mye til for å få et frisk barn som overlever mer enn noen måneder om man i det hele tatt blir gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Pgd, mener jeg, telefonen rettet det..

 

Hvorfor må du gjøre pgd på eggene Sarahsin?

Hva er pgd?

 

PGD er preimplantasjonsdiagnostikk. Det går ut på at de tester det befruktede egget for kromosomfeil før det settes inn.

Alt er egenlig helt lik en ICSI metode, men når celledelingen er igang tar de ut en celle sm de gjør kromosomtester på og sjekker om embryoet er frisk eller ikke før de setter inn egget.

Er ikke lov med PGD i Norge, men ved alvorlige genetisk "feil" kan man søke i Norge om behandling i utlandet og da får man tilbud om behandling enten i Stockholm eller Brüssel...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Pgd, mener jeg, telefonen rettet det..

 

Hvorfor må du gjøre pgd på eggene Sarahsin?

Hva er pgd?

PGD er preimplantasjonsdiagnostikk. Det går ut på at de tester det befruktede egget for kromosomfeil før det settes inn.

Alt er egenlig helt lik en ICSI metode, men når celledelingen er igang tar de ut en celle sm de gjør kromosomtester på og sjekker om embryoet er frisk eller ikke før de setter inn egget.

Er ikke lov med PGD i Norge, men ved alvorlige genetisk "feil" kan man søke i Norge om behandling i utlandet og da får man tilbud om behandling enten i Stockholm eller Brüssel...

 

:)

Åja😊 takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært på Apoteket og hentet Menopur, Orgalrutan og Lutinus. Tiden går jammen litt fort au. clear.png Håper mensen kommer til tiden (noe den bruker gjøre). Gjør den det, så er det UL og 1 sprøytedag 13 Juli. clear.png Er så utrolig spent på hvordan kort regime og 300 IE Menopur vil virke på meg. Har de to tidligere forsøk hatt langt regime og 300 IE Puregon som har gitt 4-5 egg.

Må innrømme at jeg gruer meg litt til å blande Menopur og ikke minst den skumle spissen på Orgalutran icon_shaking.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende Bethlisa! Prøv å kjøl ned stikkstedet med en isbit først, så kjenner du stikket litt mindre. Godt man ikke skal sette sprøytene så mange dager :)

Jeg har forresten også prøvd den kombinasjonen. Ble ikke så veldig stor forskjell på meg, men det er nok mest pga min AMH verdi ligger på usle 0,07 - dvs ikke eksisterende.

Jeg begynner også med medisiner 13 juli, blir kortison og østrogen i første omgang. Gleder meg til å komme igang igjen :) 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært på Apoteket og hentet Menopur, Orgalrutan og Lutinus. Tiden går jammen litt fort au. clear.png Håper mensen kommer til tiden (noe den bruker gjøre). Gjør den det, så er det UL og 1 sprøytedag 13 Juli. clear.png Er så utrolig spent på hvordan kort regime og 300 IE Menopur vil virke på meg. Har de to tidligere forsøk hatt langt regime og 300 IE Puregon som har gitt 4-5 egg.

Må innrømme at jeg gruer meg litt til å blande Menopur og ikke minst den skumle spissen på Orgalutran icon_shaking.gif

Masse lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Bethlisa! Prøv å kjøl ned stikkstedet med en isbit først, så kjenner du stikket litt mindre. Godt man ikke skal sette sprøytene så mange dager :)

Jeg har forresten også prøvd den kombinasjonen. Ble ikke så veldig stor forskjell på meg, men det er nok mest pga min AMH verdi ligger på usle 0,07 - dvs ikke eksisterende.

Jeg begynner også med medisiner 13 juli, blir kortison og østrogen i første omgang. Gleder meg til å komme igang igjen :)

Lykke til :)

Masse lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Detgår sikkert bra Baremeg1 :) Det er 97% sjans for at det overlever en tining :)

Er det virkelig så høy sannsynlighet? Det er jo veldig betryggende :)

 

 

Jeg hører egentlig til Juni-gruppen, men har fått satt inn to fryse-egg og venter nå på resultatet.

 

Da jeg fikk mine satt inn spurte jeg om statistikken rundt fryse-egg, siden jeg visste at den er dårligere enn fersk-egg. Overlegen svarte da at sannsynligheten for at et egg overlever opptining er ca. 70%, deretter er sannsynligheten for å bli gravid på et fryse-egg 20%. Ved innsett av to egg dobles ikke sjansen for å bli gravid, men man kommer i det minste opp mot 40%. Så oddsene på frys er noe dårilgere enn på fersk. Statistikken på opptining stemte veldig bra for oss, da to av tre egg overlevde opptining.

 

Rikshospitalet har en brosjyre om fryse-egg, som du finner her:

http://www.oslo-universitetssykehus.no/omoss_/avdelinger_/reproduksjonsmedisinsk_/Documents/TINbrosjyre_120911_tosidig.pdf

Der oppgis det at kun 50-60% egg overlever opptining, men stoler på at legen er mest oppdatert.

 

Uansett, lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MA&S: så merkelig at det er så mange % forskjell fra Norge og min klinik, men som du skriver så stemmer det sikkert. På min klinik øker tvillingsjansen med bare 5% om man setter inn 2 egg.

Lykke til med resultatet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal som sagt ha nytt forsøk i august, fryst. Jeg har kort lurealfase.. Ofte på 7-8 dager!

Etter ferskt forsøk i juni kom mensen etter en uke.

Vet dere om jeg kan spørre om noe som kan forlenge fasen?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til micke78 og CI88 :)

 

Kan ikke tro det! Idag fikk jeg innkalling fra St.Olavs om offentlig forsøk! Siden jeg har så gode prøve verdier med tanke på min alder, så ville de gi oss et test forsøk i første omgang. :D :D 
Vi har bestemt oss for likevel ta forsøket i Danmark nå i ferien. Veldig glad for å vite at jeg har et forsøk til uansett :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter!

Slenger meg med her jeg, da vi skal i gang i august.

Ny klinikk og kort regime denne gangen. 

Spent!!!

Startet på Metformin i dag, men venter med å hente ut resten av medisinene siden jeg ikke begynner med dem før helt i starten av neste mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om eggløsningsprøyta kontrollerer litt eggløsningen eller hjelper den bare igang så det skal gå fortere?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bethlisa: så bra! Hadde også gjort som dere skal og satset på at det funker på første :)

Mysill: velkommen i klubben :) Satser på at det blir mye positive tester etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Føler at jeg hører til her også, selv om forsøket startet i juni.

 

Nå har det gått 12 nervepirrende dager siden innsett, og jeg har nettopp vært på Rikshospitalet og tatt blodprøven som endelig gir svar. Er så utrolig spent, og har virkelig ingen følelse for hvordan det har gått... Håper så veldig at vi har hatt kjempeflaks, og fått det til på første forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig spennende MerK!!! Har du ikke tatt test i det hele tatt?? Jeg begynte på 5 dpo sist og da ble den positiv :)

 

Når får du svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nesten ikke tro det; blodprøven var positiv, og jeg er 4 uker gravid! 😃😃😃 Er så utrolig lettet og glad! De 45 minuttene i telefonkø på Riksen var helt sinnssyke, men med et sånt svar var det definitivt verdt det☺

Håper jeg har startet en positiv trend her nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...