Gå til innhold

Juli/August Jenter.


Bethlisa

Anbefalte innlegg

 

 

Jeg ble og ruger i går på et fryseegg. Søskenforsøk på gang her! Blir noen spennende dager fremover... :-)

Jeg har også søskenforsøk! Når er din testdato? Min er 8/9,men jet lurer på om jeg skal prøve meg på en hjemmetest litt før...
Skal teste 7/9, men kommer og til å teste før. Testet svakt positivt på RD 9 sist, så planlegger å teste neste fredag, 4/7.
Da prøver jeg meg nok på en test neste lørdag... Hold meg oppdatert da! Spennende å høre om din test på fredag!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Test-dag! 15. rugedag, og jeg har "spottet" svakt siden tirsdag. Testen i dag viste en svak, men tydelig strek...!! :D Jeg har sendt mail til klinikken med spørsmål om når jeg bør re-teste, men siden de ikke en gang har begynt på jobb enda så tenkte jeg å høre hva dere tror? Har lastet opp 2 bilder av testen hvis dere vil ta en vurdering gravid/ikke-gravid.. Kjenner jeg nesten hyperventilerer (pust jente, husk å puste!)

Hvor ligger bildet? Er ganske ny Så spennende dette er

 

Klikk på "Galleri" høyt oppe på siden (rett over der du kan skrive inn søkeord). Du finner "Resent albums" litt nede på siden, og under der "Gammel Dame-album" :Nikke:

 

Hvor langt har du kommet i løypa? Har du fått noen dato for uttak/innsett enda (mener du var på ul på torsdag?)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test-dag! 15. rugedag, og jeg har "spottet" svakt siden tirsdag. Testen i dag viste en svak, men tydelig strek...!! :D Jeg har sendt mail til klinikken med spørsmål om når jeg bør re-teste, men siden de ikke en gang har begynt på jobb enda så tenkte jeg å høre hva dere tror? Har lastet opp 2 bilder av testen hvis dere vil ta en vurdering gravid/ikke-gravid.. Kjenner jeg nesten hyperventilerer (pust jente, husk å puste!)

Det er jo definitivt en strek ! Og strek er strek! 😃 gratulerer så mye!!! 😊 her velger jeg å ikke være så aktiv på forum for tiden.. Skal sette inn fryst på tirsdag og prøver egentlig å bare ta det som det kommer denne gangen :) skal heller oppdatere dere når jeg vet resultatet :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Test-dag! 15. rugedag, og jeg har "spottet" svakt siden tirsdag. Testen i dag viste en svak, men tydelig strek...!! :D Jeg har sendt mail til klinikken med spørsmål om når jeg bør re-teste, men siden de ikke en gang har begynt på jobb enda så tenkte jeg å høre hva dere tror? Har lastet opp 2 bilder av testen hvis dere vil ta en vurdering gravid/ikke-gravid.. Kjenner jeg nesten hyperventilerer (pust jente, husk å puste!)

Det er jo definitivt en strek ! Og strek er strek! gratulerer så mye!!! her velger jeg å ikke være så aktiv på forum for tiden.. Skal sette inn fryst på tirsdag og prøver egentlig å bare ta det som det kommer denne gangen :) skal heller oppdatere dere når jeg vet resultatet :))

 

Takk! Og masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde inseminasjon på onsdag, og blir gal av denne ventinga. Blir ikke bedre av at jeg tror jeg kjenner symptomer. Jeg får ihvertfall stikninger nederst til venstre i magen. Til å bli litt smågal av rett og slett! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde inseminasjon på onsdag, og blir gal av denne ventinga. Blir ikke bedre av at jeg tror jeg kjenner symptomer. Jeg får ihvertfall stikninger nederst til venstre i magen. Til å bli litt smågal av rett og slett! :bond:

Så utrolig spennende! Håper for dere!

 

Og gruegleder meg til samme frustrasjon neste uke 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er i gang med vårt 1 icsi forsøk. Privat, pga at han er sterilisert. Vi har begge barn på hver side, men ingen felles. Reagerte ikke så bra på medisinene som vi hadde håpet på (kort protokoll), fikk ut 5 egg, 4 ble befruktet, 2 delte seg i 4, det beste ble innsett og det andre ble dyrket i 5 dager til en blastocyst, som de nå i dag har fryst ned.

Så nå er det bare å vente...testdato er 9/9. Meeeeen tester nok før den tid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Test-dag! 15. rugedag, og jeg har "spottet" svakt siden tirsdag. Testen i dag viste en svak, men tydelig strek...!! :D Jeg har sendt mail til klinikken med spørsmål om når jeg bør re-teste, men siden de ikke en gang har begynt på jobb enda så tenkte jeg å høre hva dere tror? Har lastet opp 2 bilder av testen hvis dere vil ta en vurdering gravid/ikke-gravid.. Kjenner jeg nesten hyperventilerer (pust jente, husk å puste!)

Hvor ligger bildet? Er ganske ny Så spennende dette er

Klikk på "Galleri" høyt oppe på siden (rett over der du kan skrive inn søkeord). Du finner "Resent albums" litt nede på siden, og under der "Gammel Dame-album" :Nikke:

 

Hvor langt har du kommet i løypa? Har du fått noen dato for uttak/innsett enda (mener du var på ul på torsdag?)?

Fant! Enig 😉 Strek.

 

Tok nettopp EL-sprøyte for første gang og ble skikkelig nervøs av det 😱 Mandag 0930 er uttak... (Har lett panikk og "prestasjonsangst")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i gang med vårt 1 icsi forsøk. Privat, pga at han er sterilisert. Vi har begge barn på hver side, men ingen felles. Reagerte ikke så bra på medisinene som vi hadde håpet på (kort protokoll), fikk ut 5 egg, 4 ble befruktet, 2 delte seg i 4, det beste ble innsett og det andre ble dyrket i 5 dager til en blastocyst, som de nå i dag har fryst ned.

Så nå er det bare å vente...testdato er 9/9. Meeeeen tester nok før den tid :P

Så spennende! Lykke til ⭐️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hadde inseminasjon på onsdag, og blir gal av denne ventinga. Blir ikke bedre av at jeg tror jeg kjenner symptomer. Jeg får ihvertfall stikninger nederst til venstre i magen. Til å bli litt smågal av rett og slett! :bond:

Så utrolig spennende! Håper for dere!

 

Og gruegleder meg til samme frustrasjon neste uke

 

 

Takk for det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Test-dag! 15. rugedag, og jeg har "spottet" svakt siden tirsdag. Testen i dag viste en svak, men tydelig strek...!! :D Jeg har sendt mail til klinikken med spørsmål om når jeg bør re-teste, men siden de ikke en gang har begynt på jobb enda så tenkte jeg å høre hva dere tror? Har lastet opp 2 bilder av testen hvis dere vil ta en vurdering gravid/ikke-gravid.. Kjenner jeg nesten hyperventilerer (pust jente, husk å puste!)

Hvor ligger bildet? Er ganske ny Så spennende dette er
Klikk på "Galleri" høyt oppe på siden (rett over der du kan skrive inn søkeord). Du finner "Resent albums" litt nede på siden, og under der "Gammel Dame-album" :Nikke:

 

Hvor langt har du kommet i løypa? Har du fått noen dato for uttak/innsett enda (mener du var på ul på torsdag?)?

Fant! Enig Strek.

 

Tok nettopp EL-sprøyte for første gang og ble skikkelig nervøs av det Mandag 0930 er uttak... (Har lett panikk og "prestasjonsangst")

 

Det er så spennende! Uttak er nervepirrende og skummelt (sist måtte de gi meg litt breoligende fordi jeg hadde litt høyt blodtrykk av nervøsitet), men hvis det blir baby av det så er det jo verdt alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg ble og ruger i går på et fryseegg. Søskenforsøk på gang her! Blir noen spennende dager fremover... :-)

Jeg har også søskenforsøk! Når er din testdato? Min er 8/9,men jet lurer på om jeg skal prøve meg på en hjemmetest litt før...
Skal teste 7/9, men kommer og til å teste før. Testet svakt positivt på RD 9 sist, så planlegger å teste neste fredag, 4/7.
Føler meg litt gravid i dag jeg. Men jeg er bare på rugedag 4 så det er vel innbilning...?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer aldri mens :( hørt at mens er uregelmessig etter fødsel men dette er bare drøyt :( flytter over til sept gruppen jeg jenter. Masse lykke til og gratulerer til de gravide <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

Jeg ble og ruger i går på et fryseegg. Søskenforsøk på gang her! Blir noen spennende dager fremover... :-)

Jeg har også søskenforsøk! Når er din testdato? Min er 8/9,men jet lurer på om jeg skal prøve meg på en hjemmetest litt før...
Skal teste 7/9, men kommer og til å teste før. Testet svakt positivt på RD 9 sist, så planlegger å teste neste fredag, 4/7.
Føler meg litt gravid i dag jeg. Men jeg er bare på rugedag 4 så det er vel innbilning...?

Hehe, vet du.. Jeg var overbevist om at dette forsøket gikk rett i vasken, da jeg hadde nada symptomer what so ever. Sist forsøk jeg ble gravid husker jeg masse stikinger, festesmerter, ømme pupper og alt... Nå, - ingenting! Helt til i går kveld.... Ett stikk i livmoren og påfølgende kvalme slik at jeg nesten måtte trekke meg unna for å spy (var på jobb), som varte i kanskje 2-3 min. Resten av kvelden hadde jeg mensurringer. Jeg sa til og med "nå føler jeg meg gravid" til mannen min. I dag har jeg hatt litt murringer, men ikke en like stor tro som i går. Mangler de superømme puppene som bør komme om et par dager, slik de gjorde sist hvertfall ;)

hvilke symptomer har du, hvis du har? Og er fet lenge siden du fikk første?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo lett i etterpåklokskapens tegn å si at jeg har visst det siden 2 dager etter innsett.

 

Og feil er det også, men jeg visste at noe var annerledes:

  • 2 rd var jeg ør og svimmel, men tenkte som så at det var stress i forbindelse med flyreise tur/retur klinikken x 2 + en solid dose antibiotika pga av mye stikk på den ene siden.
  • Rd 3-5(?) hadde jeg sinnsykt ømme pupper, sånn at jeg nesten skrek da jeg kom bort i niplene. Nå pleier jeg å ha ømme pupper som PMS-tegn, men bare siste uka før TR, og ikke sååå ømme. Igjen, antibiotikaen var eneste forskjell fra forrige uttak, en lett allergisk reaksjon eller noe?
  • Det som virkelig ga meg håp var da jeg hadde passert rd 8 og 9, og puppen kjentes ut som om jeg akkurat var ferdig med TR... På dette punktet skulle de jo begynt å verke i påvente av mens!
  • Rd 11 "spottet" jeg, og mistet i grunnen alt håp. Og det har jeg fortsatt med, men allikevel har jeg testet positivt 2 dager på rad.

Så jeg vil vel si at jeg visste ikke, selv om tanken slo meg allerede 2 rd (kanskje jeg er svimmel fordi jeg er gravid, hehe).

Men jeg hadde en vag mistanke, i hvertfall etter 9 rd, hvis jeg tillot meg selv å tro det var mulig.

Nå er det selvfølgelig umulig å kjenne seg gravid før egget har festet seg, så lenge det bare "flyter" rundt er det vel ingen hormoner som kan gi symptomer?

Dessuten er det jo umulig å vite om det jeg kjente "tilfeldigvis" sammen falt med at jeg faktisk er gravid, eller ville vært sånn uansett...

Endret av Gammel dame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo lett i etterpåklokskapens tegn å si at jeg har visst det siden 2 dager etter innsett.

 

Og feil er det også, men jeg visste at noe var annerledes:

  • 2 rd var jeg ør og svimmel, men tenkte som så at det var stress i forbindelse med flyreise tur/retur klinikken x 2 + en solid dose antibiotika pga av mye stikk på den ene siden.
  • Rd 3-5(?) hadde jeg sinnsykt ømme pupper, sånn at jeg nesten skrek da jeg kom bort i niplene. Nå pleier jeg å ha ømme pupper som PMS-tegn, men bare siste uka før TR, og ikke sååå ømme. Igjen, antibiotikaen var eneste forskjell fra forrige uttak, en lett allergisk reaksjon eller noe?
  • Det som virkelig ga meg håp var da jeg hadde passert rd 8 og 9, og puppen kjentes ut som om jeg akkurat var ferdig med TR... På dette punktet skulle de jo begynt å verke i påvente av mens!
  • Rd 11 "spottet" jeg, og mistet i grunnen alt håp. Og det har jeg fortsatt med, men allikevel har jeg testet positivt 2 dager på rad.

Så jeg vil vel si at jeg visste ikke, selv om tanken slo meg allerede 2 rd (kanskje jeg er svimmel fordi jeg er gravid, hehe).

Men jeg hadde en vag mistanke, i hvertfall etter 9 rd, hvis jeg tillot meg selv å tro det var mulig.

Nå er det selvfølgelig umulig å kjenne seg gravid før egget har festet seg, så lenge det bare "flyter" rundt er det vel ingen hormoner som kan gi symptomer?

Dessuten er det jo umulig å vite om det jeg kjente "tilfeldigvis" sammen falt med at jeg faktisk er gravid, eller ville vært sånn uansett...

Jeg hadde ingen symptomer de første dagene, så jeg var helt sikker på at forsøket var mislykket. Dag 9 kjente jeg noen stikkinger og litt murring i magen, så jeg bestemte meg for å ta en test - selv om jeg egentlig hadde bestemt meg for å vente til dag 14. Jeg jobbet skikkelig med hodet i forkant for å forberede meg på at den var negativ - både fordi jeg trodde forsøket var mislykket, og fordi jeg tok testen såpass tidlig..men testen var positiv! Streket var litt svakt, men det var der! Bestemte meg allievel for å ikke ta det heelt for god fisk før jeg tok testen på dag 14. I går (dag 11) begynte imidlertid puppene å bli ømme, og i dag er de enda verre. Merker at jeg forsøker å overbevise meg selv om at det like gjerne kan være sympomer fra Utrogesten. Det er utrolig hvor mange forsvarsmekanismer som dukker opp i hodet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt smågal, er 5 dager etter innsett for meg og helt siden innsett så har jeg kjent stikninger i magen. Det er helt merkelig, det føles utrolig rart. Men jeg kan jo ikke bevise at det er pga innsett, men det føles bare slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det overstått. Ganske vondt, men hun var flink og sa at jeg nok burde hatt litt mer smertestillende. MEN det gikk jo fort over! Føltes litt som når de tar sånn celleprøve... Bare mange ganger etterhverandre.

De fikk ut tilsammen 12 egg og vi er knallfornøyd😃

Følte meg fort pigg og gikk lang tur etter vi hadde vært ute og spist lunsj. I morgen skal jeg faktisk jobbe. Ikke veldig krevende jobb, så jeg tror det går flott.

Må bare ha på mob så jeg hører når de ringer om befruktning! Blir spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt smågal, er 5 dager etter innsett for meg og helt siden innsett så har jeg kjent stikninger i magen. Det er helt merkelig, det føles utrolig rart. Men jeg kan jo ikke bevise at det er pga innsett, men det føles bare slik.

Ikke bli smågal... Smågale mødre er så slitsomt 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Jeg ble og ruger i går på et fryseegg. Søskenforsøk på gang her! Blir noen spennende dager fremover... :-)

Jeg har også søskenforsøk! Når er din testdato? Min er 8/9,men jet lurer på om jeg skal prøve meg på en hjemmetest litt før...
Skal teste 7/9, men kommer og til å teste før. Testet svakt positivt på RD 9 sist, så planlegger å teste neste fredag, 4/7.
Føler meg litt gravid i dag jeg. Men jeg er bare på rugedag 4 så det er vel innbilning...?
Hehe, vet du.. Jeg var overbevist om at dette forsøket gikk rett i vasken, da jeg hadde nada symptomer what so ever. Sist forsøk jeg ble gravid husker jeg masse stikinger, festesmerter, ømme pupper og alt... Nå, - ingenting! Helt til i går kveld.... Ett stikk i livmoren og påfølgende kvalme slik at jeg nesten måtte trekke meg unna for å spy (var på jobb), som varte i kanskje 2-3 min. Resten av kvelden hadde jeg mensurringer. Jeg sa til og med "nå føler jeg meg gravid" til mannen min. I dag har jeg hatt litt murringer, men ikke en like stor tro som i går. Mangler de superømme puppene som bør komme om et par dager, slik de gjorde sist hvertfall ;)

hvilke symptomer har du, hvis du har? Og er fet lenge siden du fikk første?:)

Jeg var gravid (og fikk barn) i 2012. Da hadde jeg INGEN symptomer! Litt trøttere kanskje, og mannen min mente jeg var litt hissig, men puppene mine skjedde det ikke noe med før etter fødselen egentlig.. Jeg har vel ikke symptomer nå heller, men føler meg litt "hoven" inni magen,langt ned...og jeg kjenner igjen den følelsen fra da jeg var gravid.. Men så er det jo alle disse hormonene vi propper i oss; de gjør jo mye med kroppen de og!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg blir litt smågal, er 5 dager etter innsett for meg og helt siden innsett så har jeg kjent stikninger i magen. Det er helt merkelig, det føles utrolig rart. Men jeg kan jo ikke bevise at det er pga innsett, men det føles bare slik.

Ikke bli smågal... Smågale mødre er så slitsomt

 

 

Neida, det er ingen fare for det tror jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende kite 😃 Mitt uttak var grusomt vondt også. Sykepleieren klarte nesten ikke å se på.. Håper du får gode nyheter når de ringer!!

 

I dag er jeg på rugedag 13 og tok enda en billigtest. Denne er også positiv, men fortsatt svak. Er det vanlig at den er veldig svak enda? Er så redd for at dette ikke går veien.

Har lagt ut bilde av testen på galleriet mitt dersom noen å synse sammen med meg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende kite 😃 Mitt uttak var grusomt vondt også. Sykepleieren klarte nesten ikke å se på.. Håper du får gode nyheter når de ringer!!

 

I dag er jeg på rugedag 13 og tok enda en billigtest. Denne er også positiv, men fortsatt svak. Er det vanlig at den er veldig svak enda? Er så redd for at dette ikke går veien.

Har lagt ut bilde av testen på galleriet mitt dersom noen å synse sammen med meg😊

Har jo aldri vært gravid, så vet ikke hva som er vanlig. Skal du ta blodprøve i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 av 12 ble befruktet. De sa det ikke var noen krise, og de andre ikke var dårlig kvalitet eller noe. Endel umodne og resten bare ikke befruktet. Er fornøyd med det. To embryo inn i morgen kl 13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 av 12 ble befruktet. De sa det ikke var noen krise, og de andre ikke var dårlig kvalitet eller noe. Endel umodne og resten bare ikke befruktet. Er fornøyd med det. To embryo inn i morgen kl 13.

1 av de er gullegget! Masse lykke til i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...