Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jeg melder meg inn her ;-) 

Jeg er 44 år og driver med vårt andre forsøk på Maigaard i Danmark.

Har brukt Suprecur nesespray i over 14 dager nå og skal sette Elonva depotsprøyte i morgen.

7-8 egg ligger klare til modning. På neste mandag begynner Menopur, så reiser vi ned neste helg...vi har trua begge to nå ;-)

Nå er jeg så sliten av sprayen, da jeg får fryktelige svettetokter hele natten og dagen med. Vi snakker kliss våt i håret og nakken og ryggen...litt lei nå altså...men ser lys i tunnelen nå ;-)

Jeg har en blogg dere kan se på   ivfetter40.blogg.no

Endret av Bærta44

Fortsetter under...

Hei!

Da melder jeg meg også inn her. Vi kaster oss i det og starter med søskenforsøk :-) har en nydelig icsi gutt på 10 mnd, og ønsker oss to tette. Var så heldig å ble gravid på første forsøk sist, men vet det kan ta tid så starter derfor nå.

Det blir innsett i stimulert syklus. Har 3 egg på frys. I morgen starter jeg med progynova, 3 ganger daglig. Har ikke gått på dette før, noen som har erfaring og bivirkninger å dele?

Kjenner det er litt skrekkblandet fryd, for det er litt av en følelsesmessig berg og dal bane dette her, men vi har jo vært så heldige å fått barn, så satser på det går lettere denne gangen, og slipper endeløse bekymringer.

Andre med søskenforsøk her foresten? :-)

Lykke til alle sammen!

hei igjen

sitter på toget inn til oslo. skal på riksen og starte med sprøyter i morgen. fikk med meg utskrift av alle blodprøvene mine fra gyno, da de trengte en kopi på riksen.

la merke til at jeg har AMH nivå på 78. og ingen har nevnt PCOS. Noen andre som har "ekstremt" høy AMH og ikke PCOS?

Hva kan det bety fra eller til? Noen som har peil?

Hei til dere nye :)

Da har jeg startet rugeperioden.

Kun 2 av 4 egg som delte seg og så bra ut så ruger nå på 2 embryo.

Fortsatt en del murringer og tidvis stikk smerter etter uttak fredag.

Aldri vært borti slike plager så lenge etter uttak før...

Håper de gir seg snart :/

Annonse

Hei!

Da melder jeg meg også inn her. Vi kaster oss i det og starter med søskenforsøk :-) har en nydelig icsi gutt på 10 mnd, og ønsker oss to tette. Var så heldig å ble gravid på første forsøk sist, men vet det kan ta tid så starter derfor nå.

Det blir innsett i stimulert syklus. Har 3 egg på frys. I morgen starter jeg med progynova, 3 ganger daglig. Har ikke gått på dette før, noen som har erfaring og bivirkninger å dele?

Kjenner det er litt skrekkblandet fryd, for det er litt av en følelsesmessig berg og dal bane dette her, men vi har jo vært så heldige å fått barn, så satser på det går lettere denne gangen, og slipper endeløse bekymringer.

Andre med søskenforsøk her foresten? :-)

Lykke til alle sammen!

Har gått en stund på prygonova, tok dette samtidig som utrogestan så usikker på hvilken av disse symptomene kom av, men jeg kjente litt ømme bryster og ble ganske trøtt i begynnelsen...

Lykke til!

Annonse

Da har jeg satt min første sprøyte. Måtte få litt hjelp fordi jeg har så ille sprøyteskrekk, men det gikk fint. 125 IE Gonal-f.

Spennende å se hvordan det går. Første sjekk på mandag med blodprøver og UL. Mest for å unngå overstimulering. Gruegleder meg...

Hei

Melder meg inn her jeg. Kjenner meg virkelig igjen med mye følelser i denne prosessen. Har ei tuppe på 8 mnd som satt på 1 forsøk. Vi var veldig heldige med det. Nå skal vi i gang med søsken forsøk så fort mens banker på døra :) håper på mens om Max 4 dager så er det rett på medisiner. Jeg har 8 egg på frys så slipper hele sulamitten med mye medisiner og uttak. Vet hvordan styr det er så all ære til dere damer. Jeg hører forresten til Ciconia sykehus i Danmark. Masse lykke til damer <3

Er.så.kvalm.og.uvel 😣 bivirkninger av metformin og progynova. Blæh! Har hatt diaré på 4 dagen nå, begynner å bli ganske lei... Jeg lurer på en ting: hvis jeg blir gravid, må jeg fortsette med progynova til uke 10 eller noe sånt? Mener å ha lest det, men finner ikke info i noe skriv jeg har fått. Hvis det er sant, og jeg fortsett er SÅ kvalm og uvel, tror jeg det klikker for meg! 10 uker... Blæh... Men, hva gjør vi ikke for de små 😊

Hei

Melder meg inn her jeg. Kjenner meg virkelig igjen med mye følelser i denne prosessen. Har ei tuppe på 8 mnd som satt på 1 forsøk. Vi var veldig heldige med det. Nå skal vi i gang med søsken forsøk så fort mens banker på døra :) håper på mens om Max 4 dager så er det rett på medisiner. Jeg har 8 egg på frys så slipper hele sulamitten med mye medisiner og uttak. Vet hvordan styr det er så all ære til dere damer. Jeg hører forresten til Ciconia sykehus i Danmark. Masse lykke til damer <3

Åtte på frys! Wow 😃 Det var bra! Håper dere får det til kjapt og at spiren sitter når den kommer inn i varmen👍🏻

Hei

Åtte på frys! Wow 😃 Det var bra! Håper dere får det til kjapt og at spiren sitter når den kommer inn i varmen👍🏻
Ja, var litt Overstimulert skjønner du 😁 huff. Det var mye styr, men alt gikk kjempe bra. Fikk ut 17 egg og 9 som overlevde så 8 igjen nå. Tusen takk. Håper den sitter raskt! ☺️

Hei

Ja, var litt Overstimulert skjønner du 😁 huff. Det var mye styr, men alt gikk kjempe bra. Fikk ut 17 egg og 9 som overlevde så 8 igjen nå. Tusen takk. Håper den sitter raskt! ☺️

Fantastisk 😄 Har du PCO?

Hei dere som er førstegansprøvere,

Jeg har en tilnærming som jeg synes hjelper meg masse og kanskje kan hjelpe dere;

Ble oppfordret her inne til å se på prosessen som en pakke. Mao tre faser. Tre forsøk hvor målet er å bli gravid i løpet av dem. Jeg har derfor den innstillingen at målet med første runde er KUN å få ut egg av god kvalitet. Og forhåpentligvis noen på frys. Min venninne som har gått igjennom dette flere ganger sa at det kan være vanskelig for hennes kropp å ta til seg et egg når den er så ute av balanse på hormoner. Så hos dem har forsøk to alltid vært klaff.

Følte det var litt beroligende.

Første runde: fokus -EGG

Hjelper meg til å stresse ned litt 😊

Jeg har begynt på progynova nå og skal på ul 24.aug. Det er første gang jeg prøver fryseforsøk så jeg er veldig usikker på hvordan denne prosessen er.. Hva skjer etter den ul'en? Og hva ser de egentlig etter? Og hvorfor går noen på progynova og noen går ikke på noen ting??

Jeg har en gutt fra før etter første ferskforsøk i 2012, så jeg føler ikke at alt står på spill slik som sist. Da ville jeg blitt fullstendig knust hvis det ikke fungerte og overlykkelig når det viste seg å fungere.

Overlykkelig blir jeg sikkert hvis det går nå også, men om det ikke skulle gå, er det ikke verdens undergang ettersom jeg allerede har en fantastisk nydelig gutt hjemme...

Å, som jeg unner alle som ønsker det å få oppleve det!!!

Spennende er det uansett! Flere som skal på fryseforsøk nå i august?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...