Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest prøver1984

Mornings:) Da er jeg også offisielt i dpo-land, 3dpo ifølge FF. Føler selv el var litt tidligere (positiv test tidligere og negativ før FF mener el var) men får nå bare se hva som skjer fremover:)

Skjønner godt du vil roe ned tempingen prøver1984, kan være skikkelig stressende til tider. Forrige pp våknet jeg midt på natta, redd for å sove over tempeti - ble jo bare noe rot.

Gratulerer med dpo-land :):) ff setter vel el etter tempingen først og fremst eller? Så ville vel stolt på den ;) Uansett er du endelig i dpo-land, landet hvor tida går tregest 😂

Jepp tempingen kødder rett og Slett skikkelig med hodet mitt, når Jeg faktisk kan Sove lenger Så setter jeg Fortsatt klokka på 06 som Er Tiden Jeg pleier å tempe så idag var siste dag med tempen..

Nå får Det bare Stå til ;)

Fortsetter under...

Til tross for min dårlige følelse denne runden så går dagene i dpo-land ekstremt sakte. Jeg er usikker på når el var (enten 7 eller 11 des), men har iallefall siden 13 des hatt masse symptomer. Det er altfor tidlig til å kunne være noe, spesielt om el var 11 des, men det er unektelig noe på gang. Synes det er rart om tr begynte å bygge seg opp allerede 2 dpo? Prøver å ikke tenke på det og late som ingenting, men det er umulig å ikke ha ett lite håp om at det kan være noe bra på gang, spesielt siden denne måneden har vært så full av alt annet en prøvetenking. Fortsatt leeeenge til det er noe vits i å teste.

Hvordan er det med dere andre?

Hadde eggløsning 13 desember og er nå på 4 dpo :) Har litt mensmurringe allerede
Lutefase har vært på 12 dager ca så regner med ikm er 25 desember, 1 juledag :) 
Har en merkelig magefølelse av at det ikke kommer til å klaffe før rundt mars, men prøver alt vi kan :)
Men har ikke helt troen, da magefølelsen min pleier å stemme :P

Hadde eggløsning 13 desember og er nå på 4 dpo :) Har litt mensmurringe allerede

Lutefase har vært på 12 dager ca så regner med ikm er 25 desember, 1 juledag :) 

Har en merkelig magefølelse av at det ikke kommer til å klaffe før rundt mars, men prøver alt vi kan :)

Men har ikke helt troen, da magefølelsen min pleier å stemme :P

Spennende da! Magefølelsen min sa da vi begynte i sommer at jeg ville være gravid til jul, men det har ikke skjedd enda så jeg er litt spent..Men har ikke helt troen likevel siden alt var så kaos denne mnd :) Min lutealfase er 14 dager så jeg vet ikke helt når ikm er siden el var så merkelig denne mnd. Men tenker å evt teste lillejulaften eller julaften hvis jeg klarer å vente. Krysser nå fingrene for deg likevel, til tross for magefølelsen din :)

Annonse

Gjest prøver1984

7 dpo her og kjenner at jeg begynner å få litt ømme pupper. Spennende altså.

Dette må være første gang jeg syns dpo dagene går fort.Har veldig mye å gjøre på jobb og jeg rekker nesten ikke tenke på at jeg snart kan teste :)

Samme her egentlig :) er alt 6 dpo og det har gått overraskende fort :) har heldigvis også masse å gjøre før ikm på julaften :):)

Spennende med begynnende symptomer da :)

4 dpo her, merker igrunn ingenting - mener vel normalt;)

har heldigvis også mye å gjøre på jobb - kjenner testekløen sprer seg, men skaaal klare å holde meg ihvertfall til julaften ;) blir en spennende uke vi står foran - krysser fingre for positive tester i fleng :)

Endret av Augustfrua

Er muligens 6 dpo, men ff har hoppet frem og tilbake i sin konklusjon og er forsatt usikker (striplet linje). Tempen har ikke holdt seg stabil høy, så mulig har ikke EL kommet ennå, eller den kommer ikke det hele tatt.. Håper at den bare svinger ikke fordi jeg ikke har vært konsistent på måletidspunkt. Målt mellom kl. 5.30-9.00 og ser at det gir ulikt utslag.. Neste gang skal jeg ha på vekkerklokke alle dager, selv om jeg kan sove lengre for å se om den blir mer jevn.. Tiden vil vise, men prøver å ikke ha noen forventninger :)

Gjest prøver1984

Min kjære og jeg snakket om datoer osv og hør her..: bestefaren til min kjære har bursdag på julaften og de stod hverandre veldig nære, i 2012 når vi mistet lille spire i uke 8 så hadde vi termin på julaften og nå har jeg IKM på julaften...

Kjente nesten litt gåsehud når vi tenkte over det :) nå har jeg i grunn lyst til å holde meg helt til julaften med å teste.. :) ble en spesiell dag nå :)<3

jeg har mye mensmurringer, men har ikke ikm før 24-27... jeg og ff blir ikke venner :P

har forsøkt o tempe et par dager nå, har ikke tempet før men en dag må en jo starte. men jeg har så utrolig lav temp? .. hva er vanlig der? noen som vet?

Tipper det varierer veldig, selv ligger jeg på 36,2ish før el og 36,5/6 etter el.

Annonse

Er muligens 6 dpo, men ff har hoppet frem og tilbake i sin konklusjon og er forsatt usikker (striplet linje). Tempen har ikke holdt seg stabil høy, så mulig har ikke EL kommet ennå, eller den kommer ikke det hele tatt.. Håper at den bare svinger ikke fordi jeg ikke har vært konsistent på måletidspunkt. Målt mellom kl. 5.30-9.00 og ser at det gir ulikt utslag.. Neste gang skal jeg ha på vekkerklokke alle dager, selv om jeg kan sove lengre for å se om den blir mer jevn.. Tiden vil vise, men prøver å ikke ha noen forventninger :)

Så lenge du har striplet linje har du hatt el ;) FF er bare usikker når :)

Skogfrua, min temp ligger på 36,4-36,6 før el og 36,9-37,4 etter el :)

jeg har mye mensmurringer, men har ikke ikm før 24-27... jeg og ff blir ikke venner :P

har forsøkt o tempe et par dager nå, har ikke tempet før men en dag må en jo starte. men jeg har så utrolig lav temp? .. hva er vanlig der? noen som vet?

Tipper det varierer veldig, selv ligger jeg på 36,2ish før el og 36,5/6 etter el.

Min er mellom 36,15-36,8 (svinger endel), men du bør ikke sammenlikne deg med andre. Det er jo endringene i dine egne temperaturer i samme syklus som må sammenliknes :)

Jeg "juksa" egentlig litt. Våknet 5.30 selv om jeg skulle sove til 8 den dagen, målte temp begge tidspunkter. Når jeg la inn den tidlige tempen så fjernet ff den striplete linjen og sa at den ikke kunne se EL, men når jeg endret tempen til den jeg målte kl. 8 så kom den tilbake :P Hadde jo ikke sovet hele 3 timer imellom, så den jeg målte klokka 8 er vel strengt tatt ikke gyldig... 

Skal være helt konsistent neste periode! :P

Jeg "juksa" egentlig litt. Våknet 5.30 selv om jeg skulle sove til 8 den dagen, målte temp begge tidspunkter. Når jeg la inn den tidlige tempen så fjernet ff den striplete linjen og sa at den ikke kunne se EL, men når jeg endret tempen til den jeg målte kl. 8 så kom den tilbake :P Hadde jo ikke sovet hele 3 timer imellom, så den jeg målte klokka 8 er vel strengt tatt ikke gyldig... 

Skal være helt konsistent neste periode! :P

hm, ja da kan det se ut som det er ugyldig. ikke rart du er usikker.

Jeg temper på varierte tidspunkter. Men jeg har også gjort som du og fått feil. Jeg ble så stresset en periode at jeg våknet i 4 tida for å ta tempen, den var helt feil for jeg skulle jo tempe kl 6.30-7.00, men jeg fikk ikke sove igjen i frykt for å sove over :P

Ikke la det gå til hode på deg, den du tok i 8 tida kan like så godt være riktig og el har vært.

Det vil det vise om du får mensen innen 12-14 dager.

Kommer ikke mensen og du har negativ test har ikke el vært, men om mensen kommer innen et rimelig tidspunkt ville jeg sett tilbake på disse siste tempene dine :) Du kommer inni det etterhvert :)

Min er mellom 36,15-36,8 (svinger endel), men du bør ikke sammenlikne deg med andre. Det er jo endringene i dine egne temperaturer i samme syklus som må sammenliknes :)

vet at jeg ikke skal sammelligne, men har vert nede i 35,9.. :P syntes det bare var veldig lavt... men jeg temper kun på kvelden da. kansje det har noe og si...

Endret av skogfrua

Her er litt nyttig informasjon til dere som gjerne ønsker å bruke temping for å bekrefte eggløsning.

Dette skal gjøre hver morgen til samme tidspunkt før du beveger deg ut av senga. Går du på do og tisser har du "ødelagt" muligheten for temping den dagen.

http://hvordanbligravid.com/egglosning/maling-av-basaltemperatur/

Lykke til :)

Endret av Jenta30

Et siste spørsmål om temping, så skal jeg ikke spamme ikm-tråden med flere tempespørsmål :P

Dere som driver med det, hvilket termometer bruker dere (merke)? Jeg kjøpt på fertil.no, men er ikke helt fornøyd. Skjermen er så mørk at jeg må lyse med mobilen for å lese av når det er mørkt på soverommet og lyden er såpass lav at det ikke er alltid jeg hører at den er ferdig målt :P Den har heller ikke minne som husker siste temp.. Noen som har noe å anbefale? :)

Et siste spørsmål om temping, så skal jeg ikke spamme ikm-tråden med flere tempespørsmål :P

Dere som driver med det, hvilket termometer bruker dere (merke)? Jeg kjøpt på fertil.no, men er ikke helt fornøyd. Skjermen er så mørk at jeg må lyse med mobilen for å lese av når det er mørkt på soverommet og lyden er såpass lav at det ikke er alltid jeg hører at den er ferdig målt :P Den har heller ikke minne som husker siste temp.. Noen som har noe å anbefale? :)

Jeg har kjøpt på babyornot :) Elsker det :) Men det har ikke minne (tror jeg), men er raskt og enkelt med to desimaler :)

I tillegg har jeg a1 sitt fra apotek en, det har kun en desimal, men i tilfelle et batteri er konk, eller jeg blir sjokkert over tempen en morgen så mååå jeg dobbelsjekke sånn noenlunde ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...