Gå til innhold

IKM uke 52


Mumua

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest prøver1984

 

 

 

 

Sniktitter litt her jeg jenter, da min el har blitt tre dager forskjøvet (pga bidronninggele tror jeg) så fikk super positiv el test idag.. Så nå gjenstår det bare å se på tempen de neste dagene :)

Vet ikke hvor i denne ikm gruppa jeg havner enda så venter med å skrive meg opp :)

Jeg har også tatt bidronninggele denne runden og skulle hatt el for flere dager siden. Hvor stor dose tok du og hvor lenge? :)
Tok de to fra første dag jeg fikk tr til cd12.. Tok en kapsel på morgenen..

Har alltid hatt el på cd14 før når jeg ikke har tatt bidronninggele.. Aldri igjen altså..Nå er jeg på cd17..

 

Du da?

Jeg tok også fra dag 1 til 12 i syklusen, en kapsel på morgenen. Jeg bruker ha el på cd 16 siden jeg har lang syklus (31 dager), men nå blir jeg ikke klok på el-testene denne mnd. Har iallefall ikke fått en positiv en, selv om strekene har variert i styrke siden jeg begynte å teste på fredag. Men fikk du positiv el-test idag? Tror kanskje ikke jeg skal ta det flere ganger heller, blir så stress når syklusen er ustabil.

Hvem cd er du på?

 

Nei ingen mer bidronninggele på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Sniktitter litt her jeg jenter, da min el har blitt tre dager forskjøvet (pga bidronninggele tror jeg) så fikk super positiv el test idag.. Så nå gjenstår det bare å se på tempen de neste dagene :)

Vet ikke hvor i denne ikm gruppa jeg havner enda så venter med å skrive meg opp :)

Jeg har også tatt bidronninggele denne runden og skulle hatt el for flere dager siden. Hvor stor dose tok du og hvor lenge? :)
Tok de to fra første dag jeg fikk tr til cd12.. Tok en kapsel på morgenen..

Har alltid hatt el på cd14 før når jeg ikke har tatt bidronninggele.. Aldri igjen altså..Nå er jeg på cd17..

 

Du da?

Jeg tok også fra dag 1 til 12 i syklusen, en kapsel på morgenen. Jeg bruker ha el på cd 16 siden jeg har lang syklus (31 dager), men nå blir jeg ikke klok på el-testene denne mnd. Har iallefall ikke fått en positiv en, selv om strekene har variert i styrke siden jeg begynte å teste på fredag. Men fikk du positiv el-test idag? Tror kanskje ikke jeg skal ta det flere ganger heller, blir så stress når syklusen er ustabil.

Hvem cd er du på?

 

Nei ingen mer bidronninggele på meg!

 

er på cd 17 nå. Skal opereres imårra så det passer himla dårlig om el viser seg å komme 2-3 dager for sent, men jeg er fast bestemt på å legge aksjer om jeg så må legges i narkose først :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaaa hurra augustfrua <3 Tenk hvis humpinga vår fører til at vi kan slå følge inn på 1.trim sammen ;)

Det hadde vært helt fantastisk:) Jeg krysser fingre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøver1984

 

 

 

 

 

 

Sniktitter litt her jeg jenter, da min el har blitt tre dager forskjøvet (pga bidronninggele tror jeg) så fikk super positiv el test idag.. Så nå gjenstår det bare å se på tempen de neste dagene :)

Vet ikke hvor i denne ikm gruppa jeg havner enda så venter med å skrive meg opp :)

Jeg har også tatt bidronninggele denne runden og skulle hatt el for flere dager siden. Hvor stor dose tok du og hvor lenge? :)
Tok de to fra første dag jeg fikk tr til cd12.. Tok en kapsel på morgenen..

Har alltid hatt el på cd14 før når jeg ikke har tatt bidronninggele.. Aldri igjen altså..Nå er jeg på cd17..

 

Du da?

Jeg tok også fra dag 1 til 12 i syklusen, en kapsel på morgenen. Jeg bruker ha el på cd 16 siden jeg har lang syklus (31 dager), men nå blir jeg ikke klok på el-testene denne mnd. Har iallefall ikke fått en positiv en, selv om strekene har variert i styrke siden jeg begynte å teste på fredag. Men fikk du positiv el-test idag? Tror kanskje ikke jeg skal ta det flere ganger heller, blir så stress når syklusen er ustabil.
Hvem cd er du på?

 

Nei ingen mer bidronninggele på meg!

er på cd 17 nå. Skal opereres imårra så det passer himla dårlig om el viser seg å komme 2-3 dager for sent, men jeg er fast bestemt på å legge aksjer om jeg så må legges i narkose først :P

Cd17 begge to jo :):)

 

Masse lykke til med operasjonen :) håper det ikke er noe alvorlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var EL over for min del. Dag 14 etter 1m dag.. Var forventet til lørdag ihht kalenderen tok ny el test i dag og der er det bare en super svak strek. Men fikk lagt inn to akser hverfall denne pp da. Mye mindre enn tidligere men da har jeg jo ikke satt inn nådestøtet før dagen i dag og utover... 😜 så spennende og se om dette gir resultater.. Har ikke trua for og si det slik... Så lykke til til resten av dere håper dere får full klaff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

 

Sniktitter litt her jeg jenter, da min el har blitt tre dager forskjøvet (pga bidronninggele tror jeg) så fikk super positiv el test idag.. Så nå gjenstår det bare å se på tempen de neste dagene :)

Vet ikke hvor i denne ikm gruppa jeg havner enda så venter med å skrive meg opp :)

Jeg har også tatt bidronninggele denne runden og skulle hatt el for flere dager siden. Hvor stor dose tok du og hvor lenge? :)
Tok de to fra første dag jeg fikk tr til cd12.. Tok en kapsel på morgenen..

Har alltid hatt el på cd14 før når jeg ikke har tatt bidronninggele.. Aldri igjen altså..Nå er jeg på cd17..

 

Du da?

Jeg tok også fra dag 1 til 12 i syklusen, en kapsel på morgenen. Jeg bruker ha el på cd 16 siden jeg har lang syklus (31 dager), men nå blir jeg ikke klok på el-testene denne mnd. Har iallefall ikke fått en positiv en, selv om strekene har variert i styrke siden jeg begynte å teste på fredag. Men fikk du positiv el-test idag? Tror kanskje ikke jeg skal ta det flere ganger heller, blir så stress når syklusen er ustabil.
Hvem cd er du på?

 

Nei ingen mer bidronninggele på meg!

er på cd 17 nå. Skal opereres imårra så det passer himla dårlig om el viser seg å komme 2-3 dager for sent, men jeg er fast bestemt på å legge aksjer om jeg så må legges i narkose først :P

Cd17 begge to jo :) :)

 

Masse lykke til med operasjonen :) håper det ikke er noe alvorlig?

 

Takk, det er bare enkel dagkirurgi som skal hjelpe meg å puste bedre med nesa så det går nok veldig greit :) Har hørt det skal være ganske smertefullt, så kan jo være man ikke er helt i humør for aksjelegging med en gang etterpå, men må bare gjøre det likevel :P Nå var el-testen min nesten helt blank så jeg skjønner ingenting. Var mye sterkere strek for to dager siden, selv om den ikke var positiv da heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Samme operasjon mannen tok. Han var ganske kake etterpå. Men så er han mann hihi litt mannesyk er han også... Hehe lykke til hvertfall

Endret av skogfrua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe hva man klarer for å gjennomføre aksjeinnlegg hehe..masse lykke til :)

 

Hmm tester du etter el morgen og kveld?

Ja, man må bare kjempe på :P hehe

 

Jeg tester både morgen og kveld ja. Trodde el kom som bestilt for testene ble sterkere og sterkere, men så plutselig ble de sakte svakere igjen. Skal teste ett par dager til, men vet ikke helt hvordan det ligger an nå. Får bare fortsette med aksjelegginga og håpe på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme operasjon mannen tok. Han var ganske kake etterpå. Men så er han mann hihi litt mannesyk er han også... Hehe lykke til hvertfall

Har flere jeg kjenner som har tatt den operasjonen og som synes det var veldig vondt. Mannesyka er virkelig noe dritt, jeg vurderer å kaldkvele samboeren omtrent hver gang han er syk, utrolig mye syting :P Jeg har høy smerteterskel som regel, men det er jo noen plasser som er vondere enn andre. Har hatt to små inngrep i nesa før som var ganske vonde, så regner med dette blir verre siden de skal inn å fjerne alt. Angrer mest på at jeg sa nei til narkose (siden jeg var redd for å være gravid innen det ble operasjon), men håper jeg kan få enten narkose eller noe å roe meg bittelitt på om de skal skjære mye. Tåler å se og høre det meste, men kan jo være man ikke synes det er like festlig når man ligger der og blir skjært i :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Samme operasjon mannen tok. Han var ganske kake etterpå. Men så er han mann hihi litt mannesyk er han også... Hehe lykke til hvertfall

 

Har flere jeg kjenner som har tatt den operasjonen og som synes det var veldig vondt. Mannesyka er virkelig noe dritt, jeg vurderer å kaldkvele samboeren omtrent hver gang han er syk, utrolig mye syting :P Jeg har høy smerteterskel som regel, men det er jo noen plasser som er vondere enn andre. Har hatt to små inngrep i nesa før som var ganske vonde, så regner med dette blir verre siden de skal inn å fjerne alt. Angrer mest på at jeg sa nei til narkose (siden jeg var redd for å være gravid innen det ble operasjon), men håper jeg kan få enten narkose eller noe å roe meg bittelitt på om de skal skjære mye. Tåler å se og høre det meste, men kan jo være man ikke synes det er like festlig når man ligger der og blir skjært i :)

Ser den....

Har operert litt selv (gallestein og tatt silikon) vondt men helt ok. Silikon var jeg bare borte 3 dager fra jobb. Operert på en onsdag tilbake på mandag 😜 men skal opereres for skjeling og har selv takket nei til narkose da tilfelle jeg er gravid.. men ja er en del ekle lyder du skal imellom... 😔 misunner deg ikke. Jeg derimot håper at jeg ikke ser noe selv om jeg er våken og skal "se"..

Endret av skogfrua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prøver1984

Samme operasjon mannen tok. Han var ganske kake etterpå. Men så er han mann hihi litt mannesyk er han også... Hehe lykke til hvertfall

Mannesyk er er flott 😂 de er skjønne da ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Samme operasjon mannen tok. Han var ganske kake etterpå. Men så er han mann hihi litt mannesyk er han også... Hehe lykke til hvertfall

Har flere jeg kjenner som har tatt den operasjonen og som synes det var veldig vondt. Mannesyka er virkelig noe dritt, jeg vurderer å kaldkvele samboeren omtrent hver gang han er syk, utrolig mye syting :P Jeg har høy smerteterskel som regel, men det er jo noen plasser som er vondere enn andre. Har hatt to små inngrep i nesa før som var ganske vonde, så regner med dette blir verre siden de skal inn å fjerne alt. Angrer mest på at jeg sa nei til narkose (siden jeg var redd for å være gravid innen det ble operasjon), men håper jeg kan få enten narkose eller noe å roe meg bittelitt på om de skal skjære mye. Tåler å se og høre det meste, men kan jo være man ikke synes det er like festlig når man ligger der og blir skjært i :)
Ser den....

Har operert litt selv (gallestein og tatt silikon) vondt men helt ok. Silikon var jeg bare borte 3 dager fra jobb. Operert på en onsdag tilbake på mandag men skal opereres for skjeling og har selv takket nei til narkose da tilfelle jeg er gravid.. men ja er en del ekle lyder du skal imellom... misunner deg ikke. Jeg derimot håper at jeg ikke ser noe selv om jeg er våken og skal "se"..

 

Jeg har operert mange ganger før selv og, har vært mye syk og er temmelig uheldig og klumsete så det har blitt en hel del runder på sykehus :P Jeg er ganske nysgjerrig så jeg tåler nok å være våken, det blir vel verre å få meg til å være stille. Mer redd for smertene etterpå siden jeg skal være alene hjemme med stedatteren min på 3 år hele dagen på fredag og har lovet henne julebakst og mer til. Håper det ikke blir så vondt at det hemmer meg fullstendig siden hun skal aktiviseres og hun er veldig klengete på meg så jeg må klare å bære henne rundt og herje litt innimellom :) Er helt topp når man er oppegående, men litt vanskelig når hun er vant til høyt tempo og jeg plutselig ikke kan innfri. Pluss muligens eggløsning oppi alt dette, kan tenke meg det blir en heftig helg på oss her i heimen  :fnise:  Håper din operasjon går bra også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja det ser jeg kan bli tøft 😄 hehe gleder meg til og høre hvordan helgen har vert da.kanskje dere treffer blink om du orker , da kroppen egentlig er fokusert på noe annet.

Får ikke håpe de ikke setter for mye ab likegla sprøyta da så du skravler høl i hue på sjukepleierene 😂 takk forresten, hvor skal du opereres? Altså Sykehus?

Endret av skogfrua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn tanke jeg fikk nå.... siden EL da kom tisdag ca og jeg forventet dette på lørdag.. blir da min forventede IKM sa lille julaften?? tester så og si negativt på el test i går..
jeg skal på julebor den 19 des og det vil jo da være dag 10 så kan jo teste den dagen men vet ikke om jeg skal stole på det? hva ville dere gjort? ta de tre ølene til maten eller er det dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn tanke jeg fikk nå.... siden EL da kom tisdag ca og jeg forventet dette på lørdag.. blir da min forventede IKM sa lille julaften?? tester så og si negativt på el test i går..

jeg skal på julebor den 19 des og det vil jo da være dag 10 så kan jo teste den dagen men vet ikke om jeg skal stole på det? hva ville dere gjort? ta de tre ølene til maten eller er det dumt?

Lutealfasene er vel det som svinger minst i syklusene - så 14 dager (eller hvor lang lutealfase du har) etter el er jo en grei pekepinn på IKM :) Jeg ville ikke drukket, i hvertfall ikke stort - er du gravid vil egget mest sannsynlig ha festet seg da. Skal på julebord i morgen selv (el i disse dager) og dropper alkoholen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sånn tanke jeg fikk nå.... siden EL da kom tisdag ca og jeg forventet dette på lørdag.. blir da min forventede IKM sa lille julaften?? tester så og si negativt på el test i går..

jeg skal på julebor den 19 des og det vil jo da være dag 10 så kan jo teste den dagen men vet ikke om jeg skal stole på det? hva ville dere gjort? ta de tre ølene til maten eller er det dumt?

Lutealfasene er vel det som svinger minst i syklusene - så 14 dager (eller hvor lang lutealfase du har) etter el er jo en grei pekepinn på IKM :) Jeg ville ikke drukket, i hvertfall ikke stort - er du gravid vil egget mest sannsynlig ha festet seg da. Skal på julebord i morgen selv (el i disse dager) og dropper alkoholen selv.

Jeg har aldri testet etter el så da vet jeg ikke. 14 dager om jeg hadde fulgt kalenderen jeg har. Men nå kom jo ikke el som forventet til lørdag men 3-4 dager før...første negative el test i dag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja det ser jeg kan bli tøft hehe gleder meg til og høre hvordan helgen har vert da.kanskje dere treffer blink om du orker , da kroppen egentlig er fokusert på noe annet.

Får ikke håpe de ikke setter for mye ab likegla sprøyta da så du skravler høl i hue på sjukepleierene takk forresten, hvor skal du opereres? Altså Sykehus?

Operasjonen er overstått og jeg kan bekrefte at jeg skravlet en hel del  :fnise:  Heldigvis fikk jeg såpass lite at jeg hadde noenlunde kontroll på hva jeg sa, selv om jeg kanskje delte litt mer enn planlagt rett etter operasjonen. Ble litt emosjonell underveis når bedøvelsen ikke virker bra nok og jeg fikk skikkelig vondt, og jeg prøvde å forklare at jeg var litt ekstra hormonell og tror kanskje jeg nevnte eggløsning og. Haha^^ De takler det heldigvis greit, lo å sa de hadde taushetsplikt så null stress :P Nå sitter jeg her med tamponger i nesa og synes synd på meg selv. Men skal tilbake å fjerne de imårra, så får bare tåle ha det litt fælt nå frem til da :)

 

Ble operert på Arendal sykehus, er bare 10 minutter fra der jeg bor så veldig kjekt sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hehe ja det ser jeg kan bli tøft hehe gleder meg til og høre hvordan helgen har vert da.kanskje dere treffer blink om du orker , da kroppen egentlig er fokusert på noe annet.

Får ikke håpe de ikke setter for mye ab likegla sprøyta da så du skravler høl i hue på sjukepleierene takk forresten, hvor skal du opereres? Altså Sykehus?

Operasjonen er overstått og jeg kan bekrefte at jeg skravlet en hel del :fnise: Heldigvis fikk jeg såpass lite at jeg hadde noenlunde kontroll på hva jeg sa, selv om jeg kanskje delte litt mer enn planlagt rett etter operasjonen. Ble litt emosjonell underveis når bedøvelsen ikke virker bra nok og jeg fikk skikkelig vondt, og jeg prøvde å forklare at jeg var litt ekstra hormonell og tror kanskje jeg nevnte eggløsning og. Haha^^ De takler det heldigvis greit, lo å sa de hadde taushetsplikt så null stress :P Nå sitter jeg her med tamponger i nesa og synes synd på meg selv. Men skal tilbake å fjerne de imårra, så får bare tåle ha det litt fælt nå frem til da :)

 

Ble operert på Arendal sykehus, er bare 10 minutter fra der jeg bor så veldig kjekt sånn :)

Haha ja godt å høre alt alt er bra 😄 ja godt de har taushetsplikt hehe får håpe du får passende smertestillende og overlever litt hygge i helgen 😃

Godt du ikke har lang avstand til sykehuset da .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hehe ja det ser jeg kan bli tøft hehe gleder meg til og høre hvordan helgen har vert da.kanskje dere treffer blink om du orker , da kroppen egentlig er fokusert på noe annet.

Får ikke håpe de ikke setter for mye ab likegla sprøyta da så du skravler høl i hue på sjukepleierene takk forresten, hvor skal du opereres? Altså Sykehus?

Operasjonen er overstått og jeg kan bekrefte at jeg skravlet en hel del :fnise: Heldigvis fikk jeg såpass lite at jeg hadde noenlunde kontroll på hva jeg sa, selv om jeg kanskje delte litt mer enn planlagt rett etter operasjonen. Ble litt emosjonell underveis når bedøvelsen ikke virker bra nok og jeg fikk skikkelig vondt, og jeg prøvde å forklare at jeg var litt ekstra hormonell og tror kanskje jeg nevnte eggløsning og. Haha^^ De takler det heldigvis greit, lo å sa de hadde taushetsplikt så null stress :P Nå sitter jeg her med tamponger i nesa og synes synd på meg selv. Men skal tilbake å fjerne de imårra, så får bare tåle ha det litt fælt nå frem til da :)

 

Ble operert på Arendal sykehus, er bare 10 minutter fra der jeg bor så veldig kjekt sånn :)

Haha ja godt å høre alt alt er bra ja godt de har taushetsplikt hehe får håpe du får passende smertestillende og overlever litt hygge i helgen

Godt du ikke har lang avstand til sykehuset da .

 

Har god smertedekning, er blitt rå på dette selv etter mange år med sykdom og ulykker :) Men prøver å ta minst mulig så lenge det ikke blir for vondt, vil at kroppen skal være i tipptopp form for spire :) Har ikke særlig troa denne mnd, siden jeg ikke har funnet el, for alt jeg vet kan det allerede ha vært eller at jeg ikke har el denne mnd. Lå å grein igår kveld i fortvilelse, men det er bare hormoner som herjer vil jeg tro. Kommer en ny sjans i januar, så må bare tvinge meg til å være positiv. Høstbarn er topp det også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Hehe ja det ser jeg kan bli tøft hehe gleder meg til og høre hvordan helgen har vert da.kanskje dere treffer blink om du orker , da kroppen egentlig er fokusert på noe annet.

Får ikke håpe de ikke setter for mye ab likegla sprøyta da så du skravler høl i hue på sjukepleierene takk forresten, hvor skal du opereres? Altså Sykehus?

 

Operasjonen er overstått og jeg kan bekrefte at jeg skravlet en hel del :fnise: Heldigvis fikk jeg såpass lite at jeg hadde noenlunde kontroll på hva jeg sa, selv om jeg kanskje delte litt mer enn planlagt rett etter operasjonen. Ble litt emosjonell underveis når bedøvelsen ikke virker bra nok og jeg fikk skikkelig vondt, og jeg prøvde å forklare at jeg var litt ekstra hormonell og tror kanskje jeg nevnte eggløsning og. Haha^^ De takler det heldigvis greit, lo å sa de hadde taushetsplikt så null stress :P Nå sitter jeg her med tamponger i nesa og synes synd på meg selv. Men skal tilbake å fjerne de imårra, så får bare tåle ha det litt fælt nå frem til da :)

Ble operert på Arendal sykehus, er bare 10 minutter fra der jeg bor så veldig kjekt sånn :)

Haha ja godt å høre alt alt er bra ja godt de har taushetsplikt hehe får håpe du får passende smertestillende og overlever litt hygge i helgen

Godt du ikke har lang avstand til sykehuset da .

Har god smertedekning, er blitt rå på dette selv etter mange år med sykdom og ulykker :) Men prøver å ta minst mulig så lenge det ikke blir for vondt, vil at kroppen skal være i tipptopp form for spire :) Har ikke særlig troa denne mnd, siden jeg ikke har funnet el, for alt jeg vet kan det allerede ha vært eller at jeg ikke har el denne mnd. Lå å grein igår kveld i fortvilelse, men det er bare hormoner som herjer vil jeg tro. Kommer en ny sjans i januar, så må bare tvinge meg til å være positiv. Høstbarn er topp det også :)

Ja hold motet oppe :) har ikke trua selv dene mnd selv om jeg håper. Men siden el har vert og ikke kommer på lørdag som jeg trodde. Vet jeg ikke hva jeg gjør ihht julebord den 19. Får vel ikke noe utslag på g-test da heller for er vel for tidlig. Men hadde bare tenkt å ta et glass eller to fot hyggens skyld....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...