Gå til innhold

Januar Jenter


Stompen80

Anbefalte innlegg

Jeg Fikk sat opp 2 blastocyster fra eggdonor i går Nå er det den lange ventetiden før test den 11/2.

(Har vært igjennom 13 icsi uten å lykkes)

Gratulerer som ruger Snoopy! Nå er det din tur! :D krysser fingrene for deg 💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

 

Hei, melder meg på her. Etter SA i uke 7 siste ferskforsøk offentlig har vi to fryseegg å stole på igjen, før vi må over i det private. Startet med progynova 1januar, så blir engang iløpet av uke 3 vi setter nesen for siste gang innover til Rikshospitalet :-) har litt blandede følelser etter sa, men da kan man ihvertfall bli gravid :-):-)

Lykke til alle sammen, blir spennende lese fremover :-)

Noen med erfaringer fra private klinikker i Oslo?

 

Trist med SA'n :/ Lykke til med fryse eggene. :)

 

Vi bruker IVF klinikken Oslo og er veldig fornøyd. Blir virkelig tatt vare på. Kan trygt anbefale de. :)

 

Vi var på IVF-klinikken i et øyeblikk av desperasjon mens vi var på venteliste på Riksen (orket ikke tanken på å vente flere måneder til..) Ingen god opplevelse på konsultasjonstimen, men så var vi heldige og ble oppringt av Riksen dagen etter og tilbudt konsultasjon samme uke (pga noen hadde avbestilt). Så da slapp vi å ta stilling til om vi hadde gått for IVF-klinikken. Det var nok litt personavhengig, men følte både legen og sekretæren var litt stresset og lite empatiske .. kan jo ha vært tilfeldig og at det var mye å gjøre rett før jul, men jeg må innrømme at jeg ikke hadde så god følelse. Det må sies at jeg var veldig emosjonell i hele høst etter et år med månedlige skuffelser, men føler jo at det er noe de bør være vare på og ikke minst vant med. Jeg satt og gråt hele siste halvdel av konsultasjonstimen og ikke et trøstens ord fra legen - tvert i mot fikk jeg følelsen av at hun ble litt irritert og stresset over at det kanske kom til å ta lenger tid enn hun hadde håpet .. 

 

 

Huff det var trist og høre.  :(  :(  Jeg har vært der borte flere ganger og har snakket med alle legene der borte. Aldri møtt noe annet enn bare hyggelige mennesker på IVF klinikken jeg. Dr.Hallmann var utrolig støttende når første forsøk endte i BO. Fikk også spm nå når jeg var borte for innsetting av en annen lege om hvordan det gikk etter BO etterfulgt av trøstende ord. Jeg har også ringt flere ganger og de er alltid like blide alle sammen uansett. 

Håper virkelig det var et engangstilfelle det du har opplevd der. Stor klem til deg og lykke til.   :)

 

Ok, da håper jeg at det var et engangstilfelle (eller situasjonsbetinget før jul). Det var faktisk hun Hallmann jeg var hos .. hun var tre kvarter forsinket og var muligens litt stresset på grunn av det (selv om det strengt tatt ikke burde gått utover meg ...). Jeg kan jo ikke utelukke at vi må ty til privatklinikk, dersom vi ikke lykkes i løpet av de tre offentlige forsøkene, så da er det jo bra å høre at andre har gode erfaringer med IVF-klinikken!

 

Lykke til du også - jeg ser at du har fått positiv test - spennende! Krysser fingrene for at den klorer seg fast der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piasawa - gratulerer på forskudd - jeg krysser også fingre og tær for at det er din tur nå og at testen din er positiv!

Jeg ser tidligere i tråden at du også satte inn fredag 23. (samme som meg)? Hvor mange dager var egget? Jeg har ikke fått testedato før 4. februar, altså neste tirsdag ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Håper2014, når hadde du egguttak og innsett?

Dette var fryseforsøk, hadde innsett 15.januar

Da er vi ganske likt ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør nå slippe jubelen løs! Tok en graviditetstest i går morges som var positiv og en blodprøve som viste fine verdier i dag :) Vi var begge litt sjokkskadet i går morges, men turte ikke glede oss så alt for masse før blodprøven. Nå som vi har fått fordøyet dette litt har vi blitt redd for neste fase, at alt utvikler seg bra til ultralyd i midten av februar. Jeg kommer nok til å gå på do for å sjekke en del ganger i ukene fremover.

Jeg må si at januar har gitt bra resultater for mange av oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

http://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test-gallery/image.php?galleryid=366191

Smalt av en test i dag jeg - eller to faktisk..:) tatt midt på dagen - tror de er positive! tør jeg håpe det er min tur?

Gratulerer så masse! Håper alt er positivt også på mandag

Takk! Håper og satser på det ja! Kommer nok til å teste gjennom helga og på mandag :) Fikk svar fra klinikken at jeg skulle øke hormondosene og at jeg skulle ha ultralyd om to uker:) de sa jeg ikke trengte å teste mer, men haaallo.. Det kommer hvertfall jeg til å gjøre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for positive tester :D håper testene fortsetter å være positive, og at de blir positive for oss andre også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan regner man uker/dager i dette gamet? Jeg hadde uttak 13. og innsett 15. Er jeg å anse som 4+2 eller bare 4 i dag 29.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan regner man uker/dager i dette gamet? Jeg hadde uttak 13. og innsett 15. Er jeg å anse som 4+2 eller bare 4 i dag 29.?

4+2 trodde jeg?

 

En tar vel utgangspunkt i uttaksdagen som "eggløsning", jeg mener jeg er 3+4, uttak var visst 18 hos min donor. Men er ikke sikker i det hele tatt! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye hyggelig lesing her nå :)

Gratulerer :) måtte februar 2015 bli super for oss alle!!!

Stompen80, jeg fikk beskjed jeg var 4uker på tirsdag, dvs idag 4+3, og vi hadde jo innsett samme dag... idag viste testen min gravid 2-3 men det stemmer vel kanskje?

For dere som vet, er det vanlig kontrollere hcg flere ganger? Går dere til fastlege før ulydkontroll uke8 (som jeg har fått beskjed om)?

Tar en dag av gangen her ihvertfall, gleden må ikke bli for stor enda...

God helg til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye hyggelig lesing her nå :)

Gratulerer :) måtte februar 2015 bli super for oss alle!!!

Stompen80, jeg fikk beskjed jeg var 4uker på tirsdag, dvs idag 4+3, og vi hadde jo innsett samme dag... idag viste testen min gravid 2-3 men det stemmer vel kanskje?

For dere som vet, er det vanlig kontrollere hcg flere ganger? Går dere til fastlege før ulydkontroll uke8 (som jeg har fått beskjed om)?

Tar en dag av gangen her ihvertfall, gleden må ikke bli for stor enda...

God helg til dere alle :)

Jeg skal på tidlig ultralyd mandag om to uker, men det er kanskje anderledes for meg med eggdonasjon? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye hyggelig lesing her nå :)

Gratulerer :) måtte februar 2015 bli super for oss alle!!!

Stompen80, jeg fikk beskjed jeg var 4uker på tirsdag, dvs idag 4+3, og vi hadde jo innsett samme dag... idag viste testen min gravid 2-3 men det stemmer vel kanskje?

For dere som vet, er det vanlig kontrollere hcg flere ganger? Går dere til fastlege før ulydkontroll uke8 (som jeg har fått beskjed om)?

Tar en dag av gangen her ihvertfall, gleden må ikke bli for stor enda...

God helg til dere alle :)

Jeg spurte sykepleieren da jeg fikk den positive beskjeden, hva jeg nå skulle gjøre nå i forbindelse med helsevesenet. Jeg skulle nå inn til ultralyd om ca 3 uker og hvis alt så bra ut da var neste steg å gå til fastlegen og følge deres plan videre. Når jeg har vært på ultralyden kommer jeg nok til å ringe rett til fastlegen og få time, ikke før. Jeg fikk ikke beskjed om at jeg trengte sjekke hcg nivået flere ganger, men ser at mange skriver at de får sjekket nivået flere ganger. Muligens er det en årsak hos dem som gir behovet for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør nå slippe jubelen løs! Tok en graviditetstest i går morges som var positiv og en blodprøve som viste fine verdier i dag :) Vi var begge litt sjokkskadet i går morges, men turte ikke glede oss så alt for masse før blodprøven. Nå som vi har fått fordøyet dette litt har vi blitt redd for neste fase, at alt utvikler seg bra til ultralyd i midten av februar. Jeg kommer nok til å gå på do for å sjekke en del ganger i ukene fremover.

Jeg må si at januar har gitt bra resultater for mange av oss!

Så fantastisk - gratulerer! Godt at det endelig går din vei nå etter flere mislykkede forsøk  :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg tør nå slippe jubelen løs! Tok en graviditetstest i går morges som var positiv og en blodprøve som viste fine verdier i dag :) Vi var begge litt sjokkskadet i går morges, men turte ikke glede oss så alt for masse før blodprøven. Nå som vi har fått fordøyet dette litt har vi blitt redd for neste fase, at alt utvikler seg bra til ultralyd i midten av februar. Jeg kommer nok til å gå på do for å sjekke en del ganger i ukene fremover.

Jeg må si at januar har gitt bra resultater for mange av oss!

Så fantastisk - gratulerer! Godt at det endelig går din vei nå etter flere mislykkede forsøk :danse:

Stompen, har jo helt glemt å gratulere deg! Snakker om å være på sin egen lille sky.. 😜😍 for en gruppe!! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg tør nå slippe jubelen løs! Tok en graviditetstest i går morges som var positiv og en blodprøve som viste fine verdier i dag :) Vi var begge litt sjokkskadet i går morges, men turte ikke glede oss så alt for masse før blodprøven. Nå som vi har fått fordøyet dette litt har vi blitt redd for neste fase, at alt utvikler seg bra til ultralyd i midten av februar. Jeg kommer nok til å gå på do for å sjekke en del ganger i ukene fremover.

Jeg må si at januar har gitt bra resultater for mange av oss!

Så fantastisk - gratulerer! Godt at det endelig går din vei nå etter flere mislykkede forsøk :danse:

Stompen, har jo helt glemt å gratulere deg! Snakker om å være på sin egen lille sky.. for en gruppe!!

 

Ja det går virkelig veien for Januar Jentene   :blomst: - jeg satser på at lykken rammer hele gruppen - testdag på onsdag for meg - væææ. Har følt at jeg har hatt menssmerter i mage og korsrygg siden i går morges. Krysser fingrene for at ikke det er TR som er på vei - det er vel uansett litt tidlig, siden jeg bare er på rugedag 8? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen av dere som vet hvor mange forsøk som er "vanlig"? Og hvor mange egg er det "vanlig" at man får lagt på frys? Jeg har tre egg på frys (2+1) og legen sa at det var over gjennomsnittet .. men synes det høres litt rart ut. Leser så mange innlegg her om jenter som har massevis av egg på frys .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...