Gå til innhold

Januar Jenter


Stompen80

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan går det med dere alle? Noen som kjenner symptomer av oss med positive prøver?

Jobber på sykehus så snek meg til en ny hcg idag, 2639.... stigning fra 136 på en uke... det må vel tyde bra sålangt?....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg må innse at dette forsøket endte negativt dessverre ... Jeg har ikke blodprøve før i morgen, men i dag kom TR så smått (etter fem dager med menssmerter) og jeg testet med hjemmetest både søndag morgen og i dag morges og begge var blendahvite. :grine: Føler likevel at det var litt rart med de voldsomme menssmertene, i normale sykluser får jeg jo ikke smerter før samme dag/ natt som TR kommer - og det blir som regel vondere utover dagen første mensdag. Denne gangen har jeg hatt så vondt at jeg har ligget våken i flere timer hver natt... Kan det være en bivirkning av progesteronet (eller noen av de andre hormonene)?

 

Men det er jo likevel en trøst i å lese om alle dere som har fått positiv test etter flere forsøk .. og er veldig glad på deres vegne! Håper2014: det høres ut som en bra hcg-stigning du har hatt! Krysser fingrene for at den biter seg fast :hjerte:

 

Er det forresten noen av dere som vet når de setter i gang med fryseforsøk etter mislykket ferskforsøk (hører til på Riksen) ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg må innse at dette forsøket endte negativt dessverre ... Jeg har ikke blodprøve før i morgen, men i dag kom TR så smått (etter fem dager med menssmerter) og jeg testet med hjemmetest både søndag morgen og i dag morges og begge var blendahvite. :grine: Føler likevel at det var litt rart med de voldsomme menssmertene, i normale sykluser får jeg jo ikke smerter før samme dag/ natt som TR kommer - og det blir som regel vondere utover dagen første mensdag. Denne gangen har jeg hatt så vondt at jeg har ligget våken i flere timer hver natt... Kan det være en bivirkning av progesteronet (eller noen av de andre hormonene)?

 

Men det er jo likevel en trøst i å lese om alle dere som har fått positiv test etter flere forsøk .. og er veldig glad på deres vegne! Håper2014: det høres ut som en bra hcg-stigning du har hatt! Krysser fingrene for at den biter seg fast :hjerte:

 

Er det forresten noen av dere som vet når de setter i gang med fryseforsøk etter mislykket ferskforsøk (hører til på Riksen) ...?

 

Så kjedelig med mensen og negative tester :( Jeg hadde ferskforsøk i november, testdag (og mensen) i starten av desember - fikk satt inn frys i slutten av januar (=2blødninger), hører til på Haukeland så kan være forskjellig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit høre J'espere. Jeg fikk fryseforsøk på neste syklus faktisk begge ganger. Mye fordi SA uke 5 begge gangene før jeg hadde fryseforsøk. Var så tidlig i forløpet, og blødde fint ut av meg selv og hcg på null etter ca 1uke etter SA. Begynte med progynova første mens dag neste syklus, hører til Riksen. Men vet de bare får lengre og lengre ventetid...

Kanskje på tide utvide tilbudet der også?

Endret av håper2014
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, da kan det kanskje være håp for meg på denne syklusen, vet ikke om jeg må nedreguleres først - måtte dere gjennom hormonkur på fryseforsøkene?

 

Ja de har det ganske travelt der.. Nå skal ikke jeg klage egentlig, for måtte nok vente ganske kort ifht mange andre, siden vi fikk en avbestilt time og derfor kom inn to måneder før opprinnelig forespeilet. Men hver dag føles jo alt for lenge å vente i denne situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser forresten du skriver at du brukte Progynova, Håper2014. Det er kanskje en annen prosedyre når man ikke skal gjennom egguttak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ta progynova fra første mens dag, for å hindre egen eggløsning (nedregulering?!), og få ok slimhinner (tror jeg det er ihvertfall) så setter jeg inn egg når den egentlige eggløsningsdag er, om alt går etter planen... begynte med lutinus 2dager før innsett også... og propper inn og spiser tabletter enda... kanskje kun 5uker igjen på medisin-vogna... :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører samme medisin kur som håper2014, ei uke til om det ikke går bra og syv uker til om det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjipt å høre at det ikke gikk din vei denne måneden J'espere :( Jeg vet dessverre hvor tungt det kan være, men når det går bra kommer lykken til å være helt ubeskrivelig. Jeg ønsker deg masse lykke til videre i IvF prosessen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Stompen80. Ja jeg har hatt noen ganske tunge dager nå siden søndag, mye stygg sjalusi og vonde følelser. Føler absolutt alle er gravide eller akkurat har fått barn, og mange har allerede rukket å få tre.  Men av en eller annen grunn lettet det litt ut på dagen i dag, så da jeg ringte og fikk den endelige bekreftelsen på at det ikke hadde gått, så gikk det greit (jeg hadde jo forberedt meg på det da). Og jeg begynner på Progynova ved neste mens - det vil si at jeg har fire uker "medisinfri" - jeg hadde ikke trodd det, men det er nesten sånn at jeg synes det var litt deilig når det kom til stykket at vi måtte vente en syklus. Vi skal til London men har utsatt å bestille fordi vi ikke visste når vi måtte være på sykehuset osv., men da kan vi endelig bestille tur og kose oss der (og jeg kan til og med ta en øl hvis jeg har lyst på det - juhu :)). Vi får vel prøve på egenhånd denne måneden, men jeg har dessverre veldig liten tro på at det vil gå - det har vært såpass lite svømmere at vi har måttet bruke ICSI, og da er de vel ikke mange og spreke nok til å komme seg til egget på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RD8 i dag. Positiv test i dag tidlig og i kvelden ser det ut til at tanta kommer i morgen.... (På sekundet, som hun altid har gjort :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok blodprøve i dag, og får vite hvordan den måneden har gått i morgen. Må innrømme at jeg gruer meg noe helt sinnsykt. Husker hvor vondt det var sist gang vi prøvde. Hvor mange tårer det var som kom den helgen. Er på jobb når de ringer, og er så redd for å gå helt i gulvet. Har virkelig ingen anelse på hvordan det har gått. Har mange symptomer både på det ene og andre, vet ikke om det er hjernen som driver å kødder med meg eller om det er reelt. I morgen blir det enten mye vin til kvelds eller en god middag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du har positiv test Snoopi, så er det vel mer enn et lite håp for at det bare er en liten blødning og at det har gått veien? 😄

 

MsMcDream: kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver .. Jeg har sittet mange timer på kontoret og grått og grått og ikke turt å gå ut pga at jeg er opphovnet i ansiktet. Ikke noe gøy :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snoopy - det er vanlig med litt småblødninger, hvertfall i følge min lege i Barcelona. Det er helt vanlig tidlig i svangerskapet, så det trenger ikke være et dårlig tegn. Krysser fingrene for deg! 💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter. Tanta har kun erta meg litt i dag. Kan ikke kalde det blødning. Det har ikke utviklet seg! Testet positivt i dag også, R9, men testen var bestemt ikke tydeligere. Det er en skikkelig thriller det her...

 

Lykke til MsMcDream, jeg tror på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk det egentlig som forventet. Negativt svar på blodprøven og tante rød meldte sin ankomst i dag. Så da var det over for denne gang også. Går over til IVF vi nå og håper vi har mer hell med det. Masse lykke til dere andre. Tar en prøvefri måned i februar, må kom over verste sjokket tror jeg.

 

Tusen takk for lykke ønskninger forresten. Det gjør godt å vite at man ikke er alene i denne følelseberg- og dalbanen :blomst:

Endret av MsMcDream
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter. Tanta har kun erta meg litt i dag. Kan ikke kalde det blødning. Det har ikke utviklet seg! Testet positivt i dag også, R9, men testen var bestemt ikke tydeligere. Det er en skikkelig thriller det her...

 

Lykke til MsMcDream, jeg tror på deg!

Hcg dobler seg vel annen hver dag, og hos noen øker hcg sent i starten. Jeg har troa på deg! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjipt å høre MsMcDream :( jeg håper dere lykkes med IVF i vår!

 

83jenta, hvordan har det gått med deg? Har du hatt testdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjip lørdag her. RD 11 og negativ test. Blodprøve på tirsdag, men har lista troen på at det skal gå. Negativ hjemmetest på rd 11 i november også, i mai ble jeg innlagt på rd 11 og fikk da vite at jeg var gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...