Gå til innhold

Januar Jenter


Stompen80

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Endelig! Første Progynova tatt og fryseforsøk er igang. :) UL 16/1 for så innsetting uken etter. Måtte det ene og eneste Blastocyste vi har på frys overleve opptiningen og bite seg fast i 9 mnd. :) :)

Masse masse lykke til vennen!! 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Endelig! Første Progynova tatt og fryseforsøk er igang. :) UL 16/1 for så innsetting uken etter. Måtte det ene og eneste Blastocyste vi har på frys overleve opptiningen og bite seg fast i 9 mnd. :) :)

Masse masse lykke til vennen!!

 

Takk takk Skjønne du <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2 på Progynova. Tar 2mg 3 ganger daglig. Eneste jeg har gjort idag er å sove, sove, sove. Så trøtt og hodet føles som en bomullsdott. Noen her som har tatt Progynova? Har dere hatt bivirkninger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da kom tr!! så i morgen skal jeg ringe inn mens og vi starter på vårt første forsøk! jeg er så spent :)

det ble plutselig så reelt at det ble litt skummelt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nå, etter 9 dager med sprøyter, blitt en skikkelig nålepute. Var til ultralyd i dag og gledet meg over at det bare var 2 dager igjen til eggløsningssprøyten, men fikk da beskjed om å ta sprøyte ytterligere en dag... Er litt usikker på om det ennå er et ledig sted å stikke en nål på rundt navlen, men må man så må man :-p alt så derimot tipp topp ut så blir eggsanking på tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så oppblåst av all østrogenen jeg tar at jeg ser ut som jeg er ganske gravid allerede. Føler meg som en ballong. Mandag er det ultralyd for å sjekke slimhinnen, håper den er tykk nok! 😁 har brukt så mye ekstra medisin ift planen at jeg er redd for å gå tom før jeg skal ned på innsett..

Endret av Piasawa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei😊

Slenger meg på her...☺️

Vi er i gang med vårt første IVF-forsøk👏

Startet med Gonal F på tirsdag og skal til ultralyd i morgen. Gruegleder meg! Dette er så spennende at det er nervepirrende😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker seg magetroll: Så flott at TR kom. Da er du igang da. Lykke til :)

 

Stompen80: Ikke uvanlig med noen dager ekstra. Håper du hadde nok medisiner og at du fant en ledig stikkeplass. ;) Lykke til :)

 

Piasawa: Er helt vanlig bli oppblåst. Ser rett og slett gørr gravid ut. Hadde nå mye luft i magen, så gikk stadig snik fjertet..hehe :) 

 

Marianneel: Velkommen til oss. :) Krysser fingrene for at UL går bra. Lykke, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, første gonal f satt i dag!! gikk over all forventning siden det ikke var så gale som jeg hadde trodd :P

men gruer meg fortsatt til orgalutran.. setter dere den på andre siden av navlen i forhold til gonal f?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ultralyd og folliklene har startet å vokse :D

Øker fra 112,5 til 125 og ny ultralyd på mandag. Spennende!!!

 

Nå er det bare å nyte helgen, med Mr. Noro i hus :/ ;)

 

Gooood helg, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, første gonal f satt i dag!! gikk over all forventning siden det ikke var så gale som jeg hadde trodd :P

men gruer meg fortsatt til orgalutran.. setter dere den på andre siden av navlen i forhold til gonal f?

Jeg gikk denne måneden på gonal f og satte den på annen hver side annen hver dag. Bare sånn i tilfelle... Da jeg begynte på orgalutran satte jeg på den motsatte siden slik at det ble ett stikk på hver side pr dag. Jeg får nemlig litt rød irritason i huden like etter at orgalutranen er satt så frister ikke å stikke 2 sprøyter på samme side. Irritasjonen går veldig fort over, i hvertfall er d min erfaring. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var lurt! har sett at en blir litt rød og hoven etter orgalutranen.. 

jeg skal sette 4 stk orgalutran, skal ikke på ul før dag 8.. 

håper virkelig at alt går riktig for seg slik at jeg kan dra til st.olavs i uke 4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Da har jeg sjekket slimhinne - den var neeesten der den skulle være 4,7 mm og skal være 5 mm før jeg kan reise nedover. Skal tilbake senere i uken og sjekke igjen. Nervepirrende! 😁😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende spennende. :) når er reisedato?

 

Her er det stille før stormen. Ingen medisiner i dag og egguthenting i morgen! Krysser fingre og tør for at jeg ikke blir overstimulert, for da får jeg ikke satt tilbake egg denne måneden. Ingen symptomer på det til nå i hvertfall.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke enda.. 😁 får vite det etter de har tatt ut egg fra donor. Aner ikke om jeg får vite det med en gang de har tatt ut eller om de venter og ser hvor mange som blir befruktet. Men får ikke vite det mer enn 5 dager før siden vi skal sette inn en fersk blastocyst. Nervepirrende! Skal tilbake igjen til gyn senere i uka for å sjekke om jeg er der jeg skal, det trodde de på klinikken hvertfall - håper de har rett! 😍

 

Krysser fingrene for at du slipper unna overstimulering! Hvor ofte har du vært inne på kontroll nå i modningsfasen?

 

Lykke til med eggsanking i morgen! 👍💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen

Piasawa hvor hører du til? Spennende tider nå. Var å målte igår, ser fint ut, slimhinner 7mm og små eggposer så her blir det Rikshospitaletur på torsdag!!! Siste muligheten vår der.

Lykke til alle stikkere vi håper på lykke 2015 for oss, det er fortjent nå!!!

Har vært heldig i denne medisinkarusellen, bortsett fra litt hodepine og litt lite søvn har jeg ikke vært plaget noen ting. Bortsett fra ved egguthenting når magen sto som en tromme siste dagene så missunner ingen mange symptomer. Men er jo dette vi ønsker oss over alt på jord

 

 

 

Anonymous poster hash: 20e0c...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg blir postet som anonymbruker på innlegget over, selv om jeg var logget inn, hilsen håper2014

Endret av håper2014
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører til i Barcelona (eggdonasjon). Håper det blir full klaff på deg Håper2014! Satser på at det går nå når det er siste forsøk 👍😃 Hvis ikke kan dere vel prøve videre i det private? De ville ikke hjelpe oss hverken i det offentlige eller private i Norge på grunn av lite og dårlige egg. De anbefalte oss utlandet og eggdonasjon. Så her er vi.. Hva gjør man vel ikke for å få drømmen oppfylt? 😍 nå vil jeg bare reise å få det gjort, hjelper også på at vi får en liten ferietur sammen - 14 grader og sol er heeelt i orden! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger nå hjemme etter egguttak som gikk veldig bra. Håper derimot jeg aldri må gjøre et uttak igjen, for selv om d ikke gjorde særlig vondt under selve uttaket er jeg øm i magen og har masse luft som nå heldigvis er stort sett borte. Forrige forsøk var mye værre, så klager ikke :)

 

Har nå 7 befruktede egg på sykehuset og håper en del av disse overlever til i morgen for både frys og innsett. Jeg kjenner derimot ikke den samme gleden nå som ved de andre to rundene. Alt var så nytt den gang og innerst inne tenkte jeg nok at IVF behandlingen var en "mirakelkur" som endelig skulle gi meg den babyen jeg har ventet på. Jeg håper selvfølgelig det går bra denne runden, men det er ingen garanti, så er nok bare redd for nok en skuffelse, og litt mer realistisk. Ikke for å ta sorgene på forskudd, men dette er en tung prosess og mørke tanker presser av og til på. Ønsket bare å dele dette.

 

Ellers alt vell ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad for å høre at uttaket gikk bra Stompen! Håper imidlertid dette er siste gang med uttak for deg og at de får mange gode egg befruktet (og muligens noen på frys?) det er din tur nå - satser på at alle gode ting er tre for deg! Sender deg hvertfall mange positive tanker og lykkeønskninger! 💞

 

Jeg skal tilbake til gyn i morgen og sjekke slimhinnen igjen, håper den har vokst 0,3 mm siden mandag.. Nå har endelig min faste sykepleier kommet tilbake fra ferie og han er positiviteten selv, så det hjelper. Han sender så betryggende mailer med oppmuntringer når jeg er litt utafor, så det er jeg veldig glad for :)

 

Heia oss! 😃😍💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom mensen i dag så har startet med progynova, inn for å sjekke slimhinnen neste fredag.

 

Masse lykke til til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått litt panikk med tanke på medisin mengde!! 

jeg har orgalutran til fredag og gonal f til fredag.. da skal jeg på ul..

tenk om jeg må ha flere dager med medisinering!! har de det på sykehuset? evt på sykehusapoteket? det er ikke et sykehus der du tar ivf..  

 

også lurer jeg på ovitrielle? det har jeg ikke fått i fra sykehuset.. 

får jeg dette også når jeg er på ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...