Gå til innhold

Januar Jenter


Stompen80

Anbefalte innlegg

Ender mest sansynlig inn her. Skal starte på provera 1.januar, så rekner med å få blødning 13.-15.januar eller noe slikt, så satser på innsett i slutten av januar om eggene vi har i fryseren overlever opptiningen. Etter negativ ferskforsøk i november krysser vi fingrene for positiv fryseforsøk i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir et spennende år for oss alle sammen! :)

Har dere vært igjennom mange ivf runder?

 

Skal iallfall kose meg med vin og spekemat i julen! Glede meg over at vi skal i gang rett etter nyåret :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var medisinene kjøpt inn og bruksanvisningen lest. Nå håper jeg bare at mensen kommer som planlagt 31.desember så jeg kan begynne på sprøyter fra 1. Januar. Skal bli hardt å måtte stå opp kl 7 på nyttårsdag for å sette første sprøyte med ukjente medisiner, men skal bli godt å komme i gang. :)

Dette blir på en måte min tredje pp med IVF, men første forsøk i det offentlige. Jeg må innrømme at jeg gruer meg litt for hadde smerter i mage og buk etter IVF i mai, og i tillegg har det vært utrolig tungt psykisk å ha vært igjennom 2 runder der alt har vært helt supert ifølge leger, men at det likevel ikke har gått bra. Håpet er så stort at fallhøyden er like lang den andre veien. Men, jeg vet jeg kommer til å se lyst på det når januar kommer og prosessen er igang :)

Det blir kjekt å følge alle i januar gjengen fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende tiden fremover ja! Vi har ingen erfaring med IVF, ble anbefalt å gå rett på eggdonasjon. Siden det er så enormt liten sjangs for suksess med mine egg, er det like greit. Hadde noen runder med meg selv, men etter å ha truffet lege og de andre på klinikken i Barcelona er jeg sikker på at jeg har gjort rett valg! 😊

 

Jeg holder på med østrogenplaster nå, skal ha progesteron på slutten av måneden. Kjenner bivirkningene allerede, er veldig dårlig i magen.. 😳 :o

 

Blir spekemat og vin i fleng her også - vi må nyte det mens vi kan!

 

Jeg slipper heldigvis å stå opp tidlig for å ta medisin, tar mine kun på kvelden. Det er tidlig med kl 7 første nyttårsdag stompen80, men forhåpentligvis får du en fin premie i andre enden! 😍

Endret av Piasawa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende! 😃 jeg skjønner hva du mener, tiden går alt for sent! I dag begynte jeg å spotte, det gjorde jeg på samme syklusdag forrige måned også, på dag 16.. 😳 fikk snakket med sykepleier som igjen snakket med lege (på en lørdag! Fantastisk klinikk - utrolig bra kundeservice, alltid kjappe med tilbakemeldinger uansett om det er på morgen/kveld og nå fikk jeg også testet servicen i helgene 😜) - jeg måtte øke dosen med østrogen..denne gang også 😁 kan bli en veldig interessant julefeiring. Stakars familie 😜

 

Så nå har jeg plaster på hele rumpa - ikke så veldig attraktivt akkurat, men man venner seg til det meste 😊 og hva gjør man vel ikke med en sånn premie i enden? 💗💞 nå gleder jeg meg virkelig til neste år, tenk om 2015 er året vi blir foreldre? 😍

 

Mitt mål for de neste ukene er å spise sunt, holde meg i bevegelse, og holde meg opptatt med ting og tang for å få tiden til å gå 😊 har avtalt vin-dater🍷med venninner i januar for det er forhåpentligvis lenge til neste gang 😃😁😋

Endret av Piasawa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg slutten på den lange ventetiden! :) Jeg har vært fryktelig nervøs denne måneden for at mensen skulle komme for tidlig, for denne gang slo eggløsningstesten ut tidligere enn i andre sykluser. Da jeg var inne til samtale på Haukeland i september antok vi at oppstart skulle bli ca. 7. Januar, men pga plutselig endring til 28 dagers sykluser har datoen sklidd nærmere nyttårsaften. Jeg får tidligst starte på medisiner onsdag 31.jan og da kan ikke mensen starte før tidligst i morgen mandag. Er hoppende glad for at jeg ikke må utsette forsøket til februar :-D så gleder jeg meg til 2015, håper det blir et fantastisk år for oss alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Stompen! Det blir en spennende og nervepirrende måned ja 😱😁😃

 

Vet du når sånn ca du skal ha egg-uttak? 😊

 

Her er jeg på slutten av siste dummy-hormon-syklus før innsett-syklusen, og sliter big-time med bivirkninger på hormonene, har nå sovet på gjesterommet som er nærme toalettet, for det er der jeg har tilbragt mest tid de siste dagene. Er skikkelig uggen i magen, kanskje fordi jeg har hatt to runder etter hverandre.

 

Jeg skal til gynekolog den 12 januar for å sjekke at slimhinnen er tykk nok (må være over 5 mm), og at det ikke er noe aktivitet i eggstokkene. Ser alt fint ut der er det bare å vente på egg-uttak hos donor 😍😜😃 fem dager etter uttak skal vi sette inn en blastocyst 💗 måtte det bli et magisk år for oss alle, vi har ventet lenge nok nå syns jeg! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff misunner deg ikke den lange perioden på hormoner Piasawa. Jeg gruer meg bare til den måneden jeg har fremfor meg med de "få" hormonene jeg må ta.

 

Jeg fikk mensen i dag, og det har denne måneden altså vært den korteste syklusen jeg har hatt, på bare 26 dager. Vanligvis har syklusene vart i 27-30 dager.

Begynner på medisiner onsdag og har ultralyd torsdag i neste uke. Uttak blir tidligst mandag 12. Januar. Av en eller annen grunn har ik sykehuset anledning til å ha egguttak før i uke 3 så jeg er akkurat i grenseland for å få d til denne måneden.

Jeg håper på at vi kan sette inn 2 egg i denne runden. Skader i hvertfall ik å spørre. :) Håper selvfølgelig at det blir mange nok egg til at d skal være mulig. Jeg har store eggreserver så skulle være fysisk mulig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra skal du se! 😊👍 spennende med to da! Vi ble enige med legen om kun å sette ett egg, "siden jeg var så ung". Legen mente han kunne gi meg like gide sjangser for å bli gravid med både ett eller to, men større sjangs før "live babies" med ett egg. Så er jeg ikke verdens største dame heller, ville blitt en stor utfordring for meg å gått gravid med tvillinger.. Men om det føles rett og legen går med på det er det jo ikke annet enn å hive seg i det! Tenk - mulig dobbel lykke! ❤️❤️

 

Vi er garantert minst seks egg, men så betaler vi også for det da 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå begynner det skje ting her i Januar "gruppen". Spennende. :D

 

Hvilken klinikk hører dere januar jenter til egentlig? 

 

Hører til IVF-Klinikken Oslo her  :)

Endret av Bethlisa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet på provera i går, åtte dager igjen så er det bare å vente på blødning. Fryseforsøk på Haukeland her. (Litt usikker om evt innsett blir i slutten av januar eller begynnelsen av februar på meg, håper det blir januar så holder meg her inntil videre iallefall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører nå til Haukeland. Hadde forrige forsøk hos Hausken mens jeg ventet.

 

Dumt å se at det ikke har gått bra for deg 83jenta i november. Har hengt med i samme gruppe som deg både i mai og august. Håper vi begge får det til i januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går til Institut Marques i Barcelona 😍

 

Satser på en romantisk ferie samtidig når vi skal ned i Januar, må utnytte at vi reiser dit vi gjør! Elsker den byen! ❤️

 

Nå venter jeg på tanta før jeg skal sette i gang innsett-syklus. Regner med hu dukker opp mandag eller tirsdag, så er det på an igjen med østrogenplaster.

 

Nå nærmer det seg virkelig..! 😃 innsett for oss blir om ca tre uker om alt går etter planen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører nå til Haukeland. Hadde forrige forsøk hos Hausken mens jeg ventet.

Dumt å se at det ikke har gått bra for deg 83jenta i november. Har hengt med i samme gruppe som deg både i mai og august. Håper vi begge får det til i januar :)

Har fulgt med deg også Stompen80, er jo litt trygt med noen man "kjenner" litt :)

Er kjedelig når det ikke fungerer ja, så er bare å satse på at det går bedre nå :)

Føler vi har vært gjennom nesten alle muligheter, unntatt at det har klaffet helt.hadde positivt forsøk i mai som endte i sa, fryseforsøk som ikke ble noe av i august da egget ikke overlevde opptining og negativt ferskforsøk i november. Så positiv frys hadde passet fint nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

83-jenta: det er din tur nå, satser på at det klaffer denne gang! 😃

 

og alle dere andre også som har gått gjennom flere forsøk, det er deres tur nå! Jeg er så imponert over dere som går gjennom dette! :) jeg har "bare" halvparten av medisinene dere må bruke, og slipper å gå gjennom egg-uttak og eggmodning, og skal "kun" forberede kroppen på å ta i mot ett befruktet egg.

 

Alikevel er jeg liksom innstilt på at det ikke kommer til å gå, det er første forsøk, det er så mye som kan gå galt. 😔 Men på den annen side er det veldig gode statistikker med eggdonasjon, så det er gode odds hvertfall😃 krysser alt jeg har, men er forberedt på det værste 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, melder meg på her. Etter SA i uke 7 siste ferskforsøk offentlig har vi to fryseegg å stole på igjen, før vi må over i det private. Startet med progynova 1januar, så blir engang iløpet av uke 3 vi setter nesen for siste gang innover til Rikshospitalet :-) har litt blandede følelser etter sa, men da kan man ihvertfall bli gravid :-):-)

Lykke til alle sammen, blir spennende lese fremover :-)

Noen med erfaringer fra private klinikker i Oslo?

Endret av håper2014
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Håper2014! 😊

 

Her har tanta dukket opp så da starter jeg medisiner for innsett-syklus i morgen! Østrogenplaster, velkommen tilbake, ustabilt humør - here we come! 😝 stakars mann, godt han er tålmodig! 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, melder meg på her. Etter SA i uke 7 siste ferskforsøk offentlig har vi to fryseegg å stole på igjen, før vi må over i det private. Startet med progynova 1januar, så blir engang iløpet av uke 3 vi setter nesen for siste gang innover til Rikshospitalet :-) har litt blandede følelser etter sa, men da kan man ihvertfall bli gravid :-):-)

Lykke til alle sammen, blir spennende lese fremover :-)

Noen med erfaringer fra private klinikker i Oslo?

 

Trist med SA'n :/ Lykke til med fryse eggene. :)

 

Vi bruker IVF klinikken Oslo og er veldig fornøyd. Blir virkelig tatt vare på. Kan trygt anbefale de. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! Første Progynova tatt og fryseforsøk er igang. :) UL 16/1 for så innsetting uken etter. Måtte det ene og eneste Blastocyste vi har på frys overleve opptiningen og bite seg fast i 9 mnd. :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...