Gå til innhold

Januar Jenter


Stompen80

Anbefalte innlegg

Gratulerer!! 😃😃 så sinnsykt bra start på uka da! 😍

 

Håper jeg kommer etter om noen dager, har fått testedato neste mandag, men kommer aldri til å holde meg så lenge! 😝

 

Får bare ha i bakhodet at det kan være for tidlig å teste, men fikk beskjed om at det ville feste seg på fredag kveld om det gikk bra, det hadde allerede startet på klekkingen. Så jeg Brenner nok hvertfall av en test på lørdag! 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så masse Bethlisa :) håper vi alle er like heldige som deg fremover. Jeg er utrolig nervøs for å teste. Jeg vet ikke om jeg tørr, jeg kommer i hvertfall til å vente til onsdag, dagen etter at jeg er ferdig på lutinus.

Hilsen test feigingen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Bethisa :)

 

Stompen80: på novemberforsøket startet jeg å spotte før jeg var ferdig med lutinusen. Hadde testet negativ på samme rugedag som jeg ble innlagt for overstimulering i mai, og når spottingen kom noen dager etterpå viste jeg at det ikke gikk (selv om jeg håpte i det lengste) På Haukeland ville de at jeg kom inn og tok blodprøve selv om jeg hadde fått mensen.

 

innsett i morgen her. Satser på det er gullegget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå så spennende det er for så mange av oss nå!!! Jeg skal ta blodprøve på fredag og skal IKKE ta test før det!!!! Er så innstilt på at d kan gå galt at jeg bare holder meg opptatt med ALT mulig om dagen😁 Med 2 tidlige SA'er bak meg er jeg ikke engang litt trygg før tidligst 8-9 uker😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og her er det litt forsiktig jubel... innsettet torsdagen for 12 dager siden, har gitt utslag i hcg på 136 idag!!! Forsiktig lov håpe da, men som Marianneel etter tidligere SA'er uke 5-6 på meg, står ikke jubelen i taket enda. Men ble noen gledestårer på telefonen istad til mannen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Håper2014! Krysser alt jeg har for at det skal gå bra! :D

 

Jeg har kjøpt noen tester her i Spania, en av de har følsomhet på hcg på 12,5. Det er sikkert aaaalt for tidlig, men svir muligens av en i morgen tidlig eller torsdags morgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsett gikk bra, jeg er blitt eskimo ruger :) Hadde perfekt slimhinne i følge legen, og egget som var firedelt i går når de tok det opp, var åttedelt i dag tidlig og ved innsett hadde det fortsatt utviklingen til morula (eller kjøttkake som legen kalte det)

 

De måtte ta opp to egg da første ikke overlevde opptining - har ett egg igjen i fryseren som vi forhåpentlig ikke trenger å ta opp i år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med positiv test Håper2014, krysser fingrene for at den holder seg positiv.

 

Måtte vi få mange positive tester fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innsett gikk bra, jeg er blitt eskimo ruger :) Hadde perfekt slimhinne i følge legen, og egget som var firedelt i går når de tok det opp, var åttedelt i dag tidlig og ved innsett hadde det fortsatt utviklingen til morula (eller kjøttkake som legen kalte det)

 

De måtte ta opp to egg da første ikke overlevde opptining - har ett egg igjen i fryseren som vi forhåpentlig ikke trenger å ta opp i år. :)

 

Gratulerer som ruger :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til som ruger 83jenta!!!

Å tusen takk for lykkeønsker :)

Sist hadde jeg lavere hcg på testdagen, hva er egentlig normalt, vet det er mye variasjoner... rakk ikke spørre ivf-spl da jeg ringte, annet enn at hun sa det var en meget god verdi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, jeg tror dette er forumet for meg! Jeg hadde innsett av ett icsi egg på fredag, og har fått testdato 4. februar. Så altfor spennende dette her.. Tør ikke teste før av frykt for å bli feilaktig skuffet/håpefull. :blomst: Gratulerer så masse til dere som har fått positiv test .. jeg håper jeg er like heldig! Men det er kanskje litt mye å håpe på at det går første gangen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen J'espere. :) det er lov å håpe, for det er jo alltid de som klarer det på første forsøk. Håper du er en av de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja .. det er vel dumt, men er rett for å jinxe det hvis jeg håper for sterkt, men jeg vet jo at det ikke har noe å si egentlig .. 

Hvor mange ganger har du forsøkt Stompen80? Og har du barn fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som vet om det er problematisk å trene høyintensivt i denne første rugeperioden? Er så redd for å gjøre noe som kan hindre det lille egget i å feste seg.. Både da jeg gikk på Menopur og etter at jeg hadde satt inn egget sa legen at jeg ikke burde trene, men forstod det egentlig som at det hovedsakelig var av hensyn til eggstokkene (som hadde fått kjørt seg etter stimulering og uttak). Jeg har imidlertid ikke hatt noe særlig plager fra eggstokkene (selv om selve stikkingen under uttaket var helt j.... :frustrert: 

Jeg har lest tips fra en gynekolog som mente fysisk aktivitet var positivt i rugeperioden, men vet ikke om det også gjelder hard trening eller om man bør holde seg til litt lettere treningsformer .... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei, melder meg på her. Etter SA i uke 7 siste ferskforsøk offentlig har vi to fryseegg å stole på igjen, før vi må over i det private. Startet med progynova 1januar, så blir engang iløpet av uke 3 vi setter nesen for siste gang innover til Rikshospitalet :-) har litt blandede følelser etter sa, men da kan man ihvertfall bli gravid :-):-)

Lykke til alle sammen, blir spennende lese fremover :-)

Noen med erfaringer fra private klinikker i Oslo?

 

Trist med SA'n :/ Lykke til med fryse eggene. :)

 

Vi bruker IVF klinikken Oslo og er veldig fornøyd. Blir virkelig tatt vare på. Kan trygt anbefale de. :)

 

Vi var på IVF-klinikken i et øyeblikk av desperasjon mens vi var på venteliste på Riksen (orket ikke tanken på å vente flere måneder til..) Ingen god opplevelse på konsultasjonstimen, men så var vi heldige og ble oppringt av Riksen dagen etter og tilbudt konsultasjon samme uke (pga noen hadde avbestilt). Så da slapp vi å ta stilling til om vi hadde gått for IVF-klinikken. Det var nok litt personavhengig, men følte både legen og sekretæren var litt stresset og lite empatiske .. kan jo ha vært tilfeldig og at det var mye å gjøre rett før jul, men jeg må innrømme at jeg ikke hadde så god følelse. Det må sies at jeg var veldig emosjonell i hele høst etter et år med månedlige skuffelser, men føler jo at det er noe de bør være vare på og ikke minst vant med. Jeg satt og gråt hele siste halvdel av konsultasjonstimen og ikke et trøstens ord fra legen - tvert i mot fikk jeg følelsen av at hun ble litt irritert og stresset over at det kanske kom til å ta lenger tid enn hun hadde håpet .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J'espere jeg fikk beskjed man kunne bare fortsette trene, men kanskje unngå voldsomme hopp og sprett, så har da fortsatt med skiturene, "dametrimmen" og yogaen min som jeg pleier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei, melder meg på her. Etter SA i uke 7 siste ferskforsøk offentlig har vi to fryseegg å stole på igjen, før vi må over i det private. Startet med progynova 1januar, så blir engang iløpet av uke 3 vi setter nesen for siste gang innover til Rikshospitalet :-) har litt blandede følelser etter sa, men da kan man ihvertfall bli gravid :-):-)

Lykke til alle sammen, blir spennende lese fremover :-)

Noen med erfaringer fra private klinikker i Oslo?

 

Trist med SA'n :/ Lykke til med fryse eggene. :)

 

Vi bruker IVF klinikken Oslo og er veldig fornøyd. Blir virkelig tatt vare på. Kan trygt anbefale de. :)

 

Vi var på IVF-klinikken i et øyeblikk av desperasjon mens vi var på venteliste på Riksen (orket ikke tanken på å vente flere måneder til..) Ingen god opplevelse på konsultasjonstimen, men så var vi heldige og ble oppringt av Riksen dagen etter og tilbudt konsultasjon samme uke (pga noen hadde avbestilt). Så da slapp vi å ta stilling til om vi hadde gått for IVF-klinikken. Det var nok litt personavhengig, men følte både legen og sekretæren var litt stresset og lite empatiske .. kan jo ha vært tilfeldig og at det var mye å gjøre rett før jul, men jeg må innrømme at jeg ikke hadde så god følelse. Det må sies at jeg var veldig emosjonell i hele høst etter et år med månedlige skuffelser, men føler jo at det er noe de bør være vare på og ikke minst vant med. Jeg satt og gråt hele siste halvdel av konsultasjonstimen og ikke et trøstens ord fra legen - tvert i mot fikk jeg følelsen av at hun ble litt irritert og stresset over at det kanske kom til å ta lenger tid enn hun hadde håpet .. 

 

 

Huff det var trist og høre.  :(  :(  Jeg har vært der borte flere ganger og har snakket med alle legene der borte. Aldri møtt noe annet enn bare hyggelige mennesker på IVF klinikken jeg. Dr.Hallmann var utrolig støttende når første forsøk endte i BO. Fikk også spm nå når jeg var borte for innsetting av en annen lege om hvordan det gikk etter BO etterfulgt av trøstende ord. Jeg har også ringt flere ganger og de er alltid like blide alle sammen uansett. 

Håper virkelig det var et engangstilfelle det du har opplevd der. Stor klem til deg og lykke til.   :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg Fikk sat opp 2 blastocyster fra eggdonor i går Nå er det den lange ventetiden før test den 11/2.

(Har vært igjennom 13 icsi uten å lykkes)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...