Gå til innhold

Januargjengen2015<3


Twiiie

Anbefalte innlegg

Hvor mye klær har dere pakket med i sykehusbaggen til dere selv? Jeg ser for meg at mange pakker altfor mye, og at mange uansett ender opp med å bruke sykehusskjortene. De er jo veldig praktiske da.

Putta oppi en t-skjorte, en ammesinglett, et par varme sokker, et par vanlige sokker, ammeBH, pysjbukse og joggebukse. Og truser da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil ta med minimalt. Egen pysjbukse, tøfler, noen t-skjorter, singletter, joggebukse, collegejakke og undertøy selvsagt. Ser for meg at nye ekstra skift for 48t er unødvendig. Om man må bli lenger, må man nok hente mer klær. Men bor ca 1,5t unna sykehuset. Jeg har også søstra mi i nærheten om det blir krise. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å ha mer enn én bh og t-skjorte hvis produksjonen tar av allerede på sykehuset, pluss at ungen gulper og mange svetter mye. Her får man ikke bruke sykehusskjorte. (kanskje på barsel, men ikke hotellet) Hadde med morgenkåpe sist, men den tok enormt mye plass, og hadde vi ikke måttet måltidsveie knerten, hadde jeg ikke hatt bruk for den. (brukte den én natt når jeg måtte ut og veie før og etter hver amming)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke pakket noen bag enda, men tenker det blir to-tre kosebukser, noen truser og amme-bh'er, ammesingletter/genser, et par fleecejakker, tøfler... Samt litt klær til Junior og et par t-skjorter til far. Kan vel bli litt gulp på han og;-) Som førstegangs ønsker jeg å bli så lenge vi kan til vi føler oss litt trygge på hva vi gjør i alle fall;-)

 

I går leide jeg meg "Småen blir født" med Gro Nylander. Virker foreløpig som en fin bok mtp forberedelse til fødsel. Sitter her med gløgg og leser, og varmer opp til kurs i morgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Babyfin:)

Sist brukte jeg og lilleputt kun sykehusklærne.. Så denne gangen tar jeg med en joggings, morgenkåpe den ble brukt hele tiden, sokker og stoooore truser for 3 dager, ammetopp, ammebh og t- skjorte og en genser for sikkerhets skyld. Kjippkjapper som kan brukes i dusjen og. Og reisehjem klær til baby og et koseantrekk i tilfelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oppdaga plussli på fb her om dagen at minst to har født allerede! Jeg er ikke inne på fb daglig, mer som en gang i uka, så jeg går jo glipp av både det ene og det andre. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hvem har født? Jeg er ikke på fb så får ikke med meg noen ting utenom her:-p

 

Hvordan er det med dere da? Klare for jul? Jeg hadde store planer om litt julevask og ferdigpynta hus i helga, men det har bare blitt meget lett støvtørk og halvveis pynting. Og kjenner at det er helt greit! Egentlig ganske deilig å ta det så rolig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen født allerede?? :D så gøy, håpe de kommer med oppdatering her! :D

 

 

Her er alt bra nå. Var litt redd på torsdag, ble sendt på UL av jordmor, sf-kurven hadde flater ut og var redd for at morkaken ikke fungerte som den skal. Men var bare 8,7% avvik :)

Ellers så har jeg igjen bare støvtøkr og gulvvask, samt pyntinga. Det skal gjeg gjøre idag eller i morgen. Skal ikke være hjemme uansett, så ingen hast tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fem som har født allerede! Vet ikke hva de heter her inne da :) ikke klar for jul enda, men blir vel klar. Har 11 dager til termin og det er så rotete her, tenk å komme hjem til slikt etter fødsel :-/ vi skal få orden på det i dag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem stk ja... Håpte på iløpet av forrige uke jeg, men slik gikk det ikke. .. Her er vi ferdig vaska, pynta og det som er :-) Så vi er klar for både jul og baby :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt maserier i to dager, slimproppen har gått, råmelken har kommet, nedpresset er kraftig og jeg har 4 cm åpning. Jeg begynner å miste håpet om å gå til over nyttår.. Kryss fingrene for meg ;)

 

Anonymous poster hash: 224ba...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt maserier i to dager, slimproppen har gått, råmelken har kommet, nedpresset er kraftig og jeg har 4 cm åpning. Jeg begynner å miste håpet om å gå til over nyttår.. Kryss fingrene for meg ;)

 

Anonymous poster hash: 224ba...483

Krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende :D Har jo i mange måneder tittet innom diverse tråder og lest om de som har født og slik, men det har liksom virket så veldig lenge til det var januar sin tur... :o Og nå er det visst 5! Koselig er det i alle fall. Håper som Stemorsblomst at de oppdaterer her også :)

 

Og lykke til Anonym #216  :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt maserier i to dager, slimproppen har gått, råmelken har kommet, nedpresset er kraftig og jeg har 4 cm åpning. Jeg begynner å miste håpet om å gå til over nyttår.. Kryss fingrene for meg ;)Anonymous poster hash: 224ba...483

Krysser fingrene!! Masse lykke til! ;) *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt maserier i to dager, slimproppen har gått, råmelken har kommet, nedpresset er kraftig og jeg har 4 cm åpning. Jeg begynner å miste håpet om å gå til over nyttår.. Kryss fingrene for meg ;)

 

Anonymous poster hash: 224ba...483

Venter spent på oppdatering! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bare bra:-) Sørpe forkjølet, men generelt bedre form. Bekkenet oppfører seg slik at det er mulig å snu seg i senga uten smerter, og faktisk sove noen timer om gangen:-D

Ellers bittelitt stresset mtp diverse som mangler enda, og det faktum at om 5 uker er livet forandret for alltid.. Jeg gleder meg vanvittig, men det er litt skummelt, hehe:-p

 

Hva med deg Stemorsblomst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, nå går det bedre. :) fikk ikke sove inatt pga kvalme. Sover generellt lite for tiden. :) kjenner at det nærmer seg ihvertfall. :P

 

Var nesten redd for at det hele var igang tidligere, hadde menssmerter og magenvar steinhard. Men det kommer vel av luft og at jeg har spist aaaltfor mye i går. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salla, kjenner på den jeg også - at man gleder seg, men at det også er skummelt. Jeg har en uke til termin i dag :) formen er kjempefin, blir bare litt trett ila dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babyfin:)

Sliiiten... Omgangssjuke å i dag har jeg hatt sterke menssmerter/maserier, målt til 5 min mellomrom å varighet 1 min.. Hatt jevnt i 5 timer å dabba mer av nå.. Utrolig slitsomt.. Kunne jo bare satt igang alt så vi får ut tulla hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...