Gå til innhold

Januargjengen2015<3


Twiiie

Anbefalte innlegg

Så spennende å høre om dere:-)! Stemorsblomst; plutselig er det i gang på ordentlig vettu;-) Tenkt noe mer på vannfødsel?

Stjerne89: oi, bare en uke?? Da hadde nervene mine vært i helspenn tror jeg. Hører mange sier at de ble så lei av å vente på slutten, men jeg har ikke hastverk enda i alle fall..

 

Januar baby: uff, det er skrekken min, at jeg har omgangssyke samtidig med fødsel:-O håper du får det overstått før det setter i gang for alvor! Hvordan vet du at det bare er maserier forresten når de kommer så jevnt? Kjenner jeg må lese meg litt opp på dette:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skjer mye siste måneden Salla. Jeg har termin på tirsdag så har vært litt i både denne og desembergruppa. Veldig lei! Når permisjonen er godt i gang og det er få dager igjen til termin tror jeg de fleste er rimelig klar for å få det overstått og hilse på mageboeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å høre om dere:-)! Stemorsblomst; plutselig er det i gang på ordentlig vettu;-) Tenkt noe mer på vannfødsel?

Stjerne89: oi, bare en uke?? Da hadde nervene mine vært i helspenn tror jeg. Hører mange sier at de ble så lei av å vente på slutten, men jeg har ikke hastverk enda i alle fall..

 

Januar baby: uff, det er skrekken min, at jeg har omgangssyke samtidig med fødsel:-O håper du får det overstått før det setter i gang for alvor! Hvordan vet du at det bare er maserier forresten når de kommer så jevnt? Kjenner jeg må lese meg litt opp på dette:-)

Jeg er ikke lei enda :) men kanskje det er fordi jeg håper på januar? Koser meg i allefall, og koser meg mye med gledinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofia86: hehe, ja, det tror jeg på! Ser for meg at man kan bli akutt lei når magen virkelig kommer i veien:-p

 

Junior har virkelig skrudd opp aktivitetsnivået de siste par dagene, så ribbeina får kjørt seg for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemorsblomst; plutselig er det i gang på ordentlig vettu;-) Tenkt noe mer på vannfødsel?

Ja, kjære! 19 dager til termindato" :D Jeg vil gjerne ha vannfødsel. :) så jeg håper jeg er "kandidat" til det. :) men hvis smertene blir for store må jeg nok få epidural. :P veldig forberedt på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har akkurat fire uker igjen i dag, men sannsynligvis kortere da forrige kom 10 dager før. Hun kom også veldig fort, så vi forbereder oss på å rushe til sykehuset med en gang det skjer noe. Forrige startet med vannavgang, men vet jo ikke om det samme skjer nå... Kroppen er ganske tung nå, men jeg vil gjerne komme til midten av januar før det skjer noe. Vi har nettopp flytta, så vil helst finne roen og komme mest mulig i orden her før vi får ny baby å konsentrere oss om. Vet fra sist at det kan være ganske heftig i starten, og nå har vi en 2-åring ved siden av også. Vet ikke helt om jeg gruer eller gleder meg, litt av begge deler tenker jeg..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babyfin:)

Så spennende å høre om dere:-)! Stemorsblomst; plutselig er det i gang på ordentlig vettu;-) Tenkt noe mer på vannfødsel?

Stjerne89: oi, bare en uke?? Da hadde nervene mine vært i helspenn tror jeg. Hører mange sier at de ble så lei av å vente på slutten, men jeg har ikke hastverk enda i alle fall..

 

Januar baby: uff, det er skrekken min, at jeg har omgangssyke samtidig med fødsel:-O håper du får det overstått før det setter i gang for alvor! Hvordan vet du at det bare er maserier forresten når de kommer så jevnt? Kjenner jeg må lese meg litt opp på dette:-)

Ja det var et godt spørsmål, nei tror nok etter som de dabber av.. Tipper det hadde tatt seg opp å vært vondere om det virkelig hadde satt igang. Ikke noe som har skjedd her enda hehe.. Bikke over til januar så kan hun bare komme;) omgangssyken går sakte men sikkert over heldigvis:) skal bli godt å bli ferdig nå:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemorsblomst; plutselig er det i gang på ordentlig vettu;-) Tenkt noe mer på vannfødsel?

 

Ja, kjære! 19 dager til termindato" :D Jeg vil gjerne ha vannfødsel. :) så jeg håper jeg er "kandidat" til det. :) men hvis smertene blir for store må jeg nok få epidural. :P veldig forberedt på det. :)

 

Amen til det, hehe:-p Tenker at jeg vil starte med vann, deretter prøve TENS før evt epidural hvis det blir nødvendig:-)

 

 

 

 

Ja det var et godt spørsmål, nei tror nok etter som de dabber av.. Tipper det hadde tatt seg opp å vært vondere om det virkelig hadde satt igang. Ikke noe som har skjedd her enda hehe.. Bikke over til januar så kan hun bare komme;) omgangssyken går sakte men sikkert over heldigvis:) skal bli godt å bli ferdig nå:)

 

Høres jo logisk ut at smertene ville tiltatt, men samtidig ser jeg for meg at jeg ville vært overbevist om at fødselen hadde vært i gang, og skremt mannen hjem fra jobb:-p

 

Topplue: skjønner godt at dere vil komme litt i orden først ja. Noen måneder siden vi flyttet, men synes fortsatt det er mye som må på plass før junior kommer:-p Håper lille holder seg inne til dere er klare;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår til dere alle forresten :-D Håper det går bra med dere som har født/holder på å føde, og oss som snart skal i ilden! Forhåpentligvis ikke mange ukene til sistemann er ut:-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår kom hun, noen uker for tidlig.

Det ble et keisersnitt igår morges pga skyhøyt blodtrykk hos meg.

Alt står bra til med babyen, jeg får intensivbehandling men satser på å være på vanlig barselavdeling imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye her har eg sikra meg Januarbaby nå, termin 15, så med mindre eg går maks på overtid og fødselen tar mange dager, kommer han i januar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt helt ville kynnere siden i går tidlig. Mange sterke, noen vonde. Det stikker i puppene og i undelivet. Aldri kjent lignende, og for et aktivitetsnivå! Flytter på seg hele tiden, noe som begynner å bli veldig ubehagelig.:P Spent på om jeg må gå slik frem til termin eller enda lenger?! :P noen som har det likedan? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldsomt aktivitetsnivå i perioder her også. Ikke kos, men ubehagelig. Blir verre av at en ivrig pappa koseprater, men vil la de få litt tid sammen også. Gleder meg til han er ute! Så slipper jeg å være i veien. Termin var 30. desember, men blir januar her. Veldig klar for å få han ut! Mye mer kynnere nå, men ikke vonde. Er førstegangs så ingen erfaring. Venter bare på smertene og håper de kommer veldig snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Er over termin, og blir derfor januarbaby. Noen som vet hvor lenge man går over før de setter i gang? Har hørt både 10 og 14 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Er over termin, og blir derfor januarbaby. Noen som vet hvor lenge man går over før de setter i gang? Har hørt både 10 og 14 dager.

Er Det ikke 11 dager som er Max nå da? Tror ihvertfall det Er det på drammen sykehus:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har begynt å få noen tegn da? Jeg synes jeg har mer kynnere, og litt menssmerter i mage og rygg, uten at det ser ut til å skje noe av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har begynt å få noen tegn da? Jeg synes jeg har mer kynnere, og litt menssmerter i mage og rygg, uten at det ser ut til å skje noe av den grunn.

Tror det er noen forskjeller fra sykehus til sykehus mtp igangsetting.

 

Tegn? Jeg er litt usikker. Har slitt med hodepine og kvalme i tre dager nå, litt av og på. Gikk nettopp over. Fant rester av slimproppen (tror jeg) i stad, hatt mensmurringer og ryggvondt hele torsdag. Nå har jeg nettopp hatt skikkelig diaré, det var ikke vondt eller noe. Kanskje det er noe som skjer? ;) har termin i dag... Spennende dette altså, og nå får jeg ikke sove :P hva med deg? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin i dag, og bortsett fra noen harde kynnere, har jeg ingen tegn :-( håpte kanskje å få på termindatoen ;-) De to andre fødslene mine startet ikke likt heller, så blir vel en ny vri denne gangen også. ..

 

angående å gå over termindato, så har jeg hørt max 11 dager. Men nå bruker jo sykehusene forskjellig utregning ifht termin også. På mitt sykehus går man 40+2, men noen steder er det 40+3...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært skikkelig kvalm og uvel hele jula. Og så trøtt. Sovet så godt om natta at jeg ikke engang har vært oppe på do :o men idag føler jeg at energinivået er på topp. :P i tillegg har jeg hatt kraftige kynnere siden onsdag og mye mer aktivitet. Synes forsåvidt at det kjennes ut som mensmurringene er på tur, men kan være noe jeg inbiller meg. Så om det er tegn eller ikke får vi se.

Uansett ikke termin før 16. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...