Gå til innhold

Januargjengen2015<3


Twiiie

Anbefalte innlegg

Oi! Bra du allerede var på sykehuset når det tok helt av, da! Og bra at det gikk bra til slutt! Men ser for meg at det kan være vrient å skille vanlig sliten-gravid-plager fra dette-må-fikses-NÅ-plager, ihvertfall for oss som ikke er lege og jm...

Nei, det er jo ikke det. For min del var jeg nok ikke tydelig nok på hvor sliten og uvel jeg var, tenkte bare at det er tungt å være høygravid. I etterpåklokskapens lys ville jeg idag ha vært tydelig hva som var tungt og nøyaktig hvordan det artet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når skal du på kontroll, Elman? Vet du om det er forskjell på trivselskontroll og overtidskontroll? Jeg skal på trivselsktrl i uke 39 og fikk inntrykk av at det bare var ultralyd, men på overtidskontrollen var det full sjekk og samtale med både jm og lege. Håper det er mer enn bare ultralyd, ellers er jeg vel like klok når jeg går igjen...

 

På mandag. Jeg er litt usikker på forskjellen, men tror de måler hjerterytme over tid, tar ul, sjekker bevegelse, fostervann og vekst. Usikker på om vi får samtale med lege, tror at det blir på de neste kontrollene. Vil gjerne vite str og vekt da de tidligere har sagt at han er stor, uten at vi har fått vite antall kilo. 

 

Takk til alle for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babyfin:)

Da er det endelig min tur til å legge ut fødselshistorie😊

 

Storebror ble satt i gang og fødselen varte i 5 timer. Derfor var vi litt obs på at det kunne gå rask denne gangen også. Vi hadde avtalt med føden på forhånd at når det var mistanke om fødsel så skulle vi fø beskjed om å komme.

 

Natt til søndag var jeg oppe flere ganger for å gå på do, kynnere var harde å vonde som vanlig. Jeg har hatt mye vonde kynnere igjennom hele svangerskapet så tenkte ikke på at dette kunne være noe annet. Det var gode mensmurringer som ikke ga seg. Etterhvert tenkte jeg at for gøy så tar jeg tiden, å de varte ca 1 min å med 2 min mellomrom.. Begynte ta tiden i 4 tiden.. Når klokka var 04.33 så ringte jeg føden å spurte om det kunne være noe på gang.. Fikk beskjed om å prøve hvile å kjenne etter en halvtimes tid å så ringe ned igjen. Vekte samboern for litt medlidenhet og tok noen do runder. Så snakka vi om å ringe barnevakt for å si at vi kanskje kom med storebror, samboern tok avgjørelsen om at vi burde dra så vi slapp fødsel i bilen:P Hans verste mareritt. Vi måtte beregne en halvtime til sykehuset. Plutselig ble det ordentlig rier som gjorde vondt men kom til samme tid. Samboern ble noe stressa av at jeg pusta litt mer å fikk hivd unge å ting i bilen. Vi følte fortsatt ikke at vi hadde dårlig å skulle kjøre innom barnevakten på veien. Klokken var da Ca 05.06. Klokken 05.10 ringer samboern for å si i fra til føden om at vi tar en tur for sjekk siden det hadde økt på. plutselig hører jeg bobla sprekker å vannet går. Samboern spurte om vi skulle levere storebror å jeg sa ja det rekker vi. Så kjente jeg fort at dette kunne gå fort å ba samboern ringe for å få ambulansen i møte. Da var kl. 05.12. Det ble intenst vondt å jeg skreik ubeskrivelig høyt under to rier å skremte livskiten ut av storebror som gråt i baksete. Mens det holdt på prøvde vi roe han ned så godt vi kunne. Jeg satt foran i passasjersetet uten å få lagt ned sete. Vi hadde fått kjørt halvveis til sykehuset, jeg fikk plutselig for meg å måtte kjenne å dro av meg belte å buksa å da sto hode i åpningen, jeg måtte så godt jeg kunne stå for å få skræva nok å ikke sette meg ned.. samboern fikk vrengt bilen inn på en parkeringsplass å da var hode ute, han løp ut å rundt å instinktet tok overhånd å han fikk dratt ut ungen mens jeg pressa på. Helt sykt å sitte der i bitte lille bilen min med baby i armene. Samboern hjalp meg få babyen inni genseren for å holde henne varm. Samboern ringte da føden å sa babyen var født kl 05.17. Detta gikk utrolig fort. Vi visste ambulansen var på vei så vi satt bare å venta og beroliga storebror. Babyen skreik å hadde fin farge og gjorde det vi kunne for å Holde henne varm. Ambulansen kom raskt, en helt utrolig jordmor som visste akuratt hva hun skulle gjøre, sjekket babyen å samboer fikk klippe navlestrengen. De fikk meg ut av bilen å opp på båre å inn i ambulansen hvor de fikk sjekka litt å fikk ut morkaka. Alt gikk uten problemer:) Et helt utrolig ambulanseteam som hjalp oss raskt:) samboern kjørte storebror til barnevakten å tok en sjau i bilen stakar, mye rart som kommer ut når man føder gitt. Når vi kom til sykehuset måtte babyen få litt ekstra varme, men kom seg fort:) jeg slapp unna med null rifter å hun tok to pyntesting for at to småsår ikke skulle gro sammen.. Var utrolig sårt men hun fikset i en fei:) så bar det i dusjen å så på familierom😊 å siden har det vært mye oppmerksomhet å omtanke fra alle😊bare koser oss med baby å en stolt storebror har vært på besøk😊 heldigvis ingen traumer igjen hos han😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var litt av en fødselshistorie januarbaby:)! Bra alt gikk fint. Sikkert litt gøy for mannen din i ettertid å få ha vært jordfar, da må man sikkert føle seg som litt av en superpappa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse Januarbaby :-D Godt å høre det gikk bra med dere alle! Spennende å høre de dramatiske historiene selv om ingen ønsker å oppleve det. Kos dere med babyen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer Januarbaby! For en fantastisk opplevelse det må ha vært. :) så godt at det gikk bra! ;) kos dere masse med englene deres. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Januarbaby, med det nye familiemedlemmet :)

 

Wow, dette er en tøff fødselshistorie! Dere var jo superflinke begge to!!

Når det er sagt, så håper jeg at vi slipper å oppleve noe lignende, hehe ;P

Endret av nicki82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det var litt av en fødselhistorie! Og morsomt å lese om siden du høres så positiv ut og som en kjempe tøff dame! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare innom på besøk fra februargruppa ... gratulerer januarbaby!! :smilyblomst: Og for - en - fødselshistorie!!!!    :hakeslepp:

Utrolig godt gjort av dere begge! :klappe:

Kan tenke meg at mannen er både sjokkert, stolt, og skremt for livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan står det til jenter? Det har blitt så veldig stille her at man lurer på om alle har født og er fullt opptatt med baby:-p

 

38+2 i dag, og omsider begynner jeg å bli lei også! Magen blir bare tyngre og mer i veien, ribbeina får gjennomgå daglig og doturene om natten har økt på betraktelig, rundt 4-5 ganger hver natt. Prøver å begrense inntak av væske på kvelden, men det hjelper fint lite. Mye urin hver dotur uansett :-( Hovne føtter og hender skal også bli godt å bli kvitt! Og ikke minst de s****s vonde stikningene!

 

Det sies at man skal slappe av og hvile mest mulig de siste ukene, men her er det motsatt. Klarer ikke å sette meg ned, styrer med vask av klær og kluter, organisere stellebord, vasker barnerom, pakker fødebag, drar på handleturer.. Med det resultat at jeg får sabla vondt i bekkenet og korsryggen. Skal på handel med mannen i kveld så i dag er jeg streng med meg selv og holder sofaen! Husarbeid får vente til i morgen:-)

 

Håper det går bra med alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stille her inne ja :) Det popper ut med babyer på fb-gruppen i alle fall! :) Selv er jeg 6. dagen på overtid.. Lei.no!

Bekkenet mitt har det ikke godt, klarer ikke å gjøre mye i gangen. Opp på do 4-6 ganger og må ha ett glass vann hver gang da jeg er så tørst på nettene, en evig runddans :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, kjenner igjen det med tørsten ja. Tar alltid et par super fra vasken når jeg er oppe:-p 

Trodde nesten du hadde fått Twiiie når det ble så stille fra deg. Håper du slipper å vente så mye lengre!! 

Nesten så jeg vurderer å hoppe inn i fb-gruppa så man får med seg det som skjer. Det var vel så at det ikke vises for de på vennelisten din at du er medlem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjenner igjen det med tørsten ja. Tar alltid et par super fra vasken når jeg er oppe:-p 

Trodde nesten du hadde fått Twiiie når det ble så stille fra deg. Håper du slipper å vente så mye lengre!! 

Nesten så jeg vurderer å hoppe inn i fb-gruppa så man får med seg det som skjer. Det var vel så at det ikke vises for de på vennelisten din at du er medlem? 

Gruppen er hemmelig, så det går ikke ann å søke den opp :)

Janei, glemmer iblandt å sjekke forumet når det er så stille her inne :) Det er mye aktivitet på fb-gruppa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ruges det også fortsatt! 38+2 i dag, og ble plutselig klar for å få babyen ut.

Har ikke alt 100%klart ennå, men det lille som mangler klarer vi oss i værste fall uten noen dager ;-)

Er så trøtt og sliten plutselig, og bruker energien min på daglig husarbeid, samt at jeg har en 3 - åring jeg må prøve å ha tålmodighet igjen til :-)

 

Skal du på overtidskontroll i dag da eller, twiiie?

Mener å huske at jeg var det på den 7.dagen etter termin sist:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var på kontroll :) Ble strippet og riene kom som ett pangskudd like etter! Ble fødsel natt til fredag med hastekeisersnitt til slutt, alt bra med mor og barn :) Er på barsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering :)


Var som sagt på sykehuset på kontroll klokken 10, og ble strippet, var moden og legen fikk to fingre inn, måtte på do rett etterpå, og der kom det allerede masse blod, så måtte på med bind! Vi var sultne, så vi dro til ett senter for å spise, kjente allerede da vi satt og spiste at riene begynte å komme. Da vi kom oss ut til bilen måtte jeg ringe føden, for da var det allerede 3 rier på 10 min, kom fram og ble undersøkt, ikke fremgang på åpning, men vi fikk bli sittende på dagligstua for å se om riene tok seg opp. Ble sittende der i 2 timer, da var det vakt-skifte og ble hentet av en jordmor, godt var det, for nå begynte smertene å bli veldig intense! Ble undersøkt og 3 cm, så ble lagt inn, da var klokka 15.00. Fikk teste slike pulserende greier (husker ikke hva det heter) som ble festet på mage og rygg, som jeg skrudde på selv når riene kom, syns ikke det hjalp så mye så fikk epidural klokka 18.00, var da 4 cm, sto fast på 4 cm til vannet ble tatt like før klokken 21.00, Klokken 22.30, var det plutselig 7 cm, og de siste 3 cm kom innen klokken 00.00! Riene dabbet av mot slutten og var ikke like intense, så epiduralen ble skrudd ned og fikk riestimmulerende drypp en times tid. Så ble det tid for å baby ut, presset i 1 time, lite framgang, kom lege og satte på kopp, så ble overlegen tilkalt, han prøvde også, ikke noe fremgang, og kopen slapp taket, prøvde skjeier, men fikk ikke festet dem da hodet ikke lå rett. På dette tidspunktet var jeg rimelig utslitt etter 14 timer med rier, så ble lettet da de sa at nå var det nok, baby har det bra, men nå blir det keisersnitt! Trillet ned på operasjons salen, lagt i narkose, og mer vet jeg ikke før jeg våknet på oppvåkningen...


 


Alt i alt sitter jeg igjen med en god følelse, jeg ble tatt godt vare på, og hele tiden informert om hva som skjedde.


Lille lå med nesen opp, så var derfor hun satt fast, kom til verden fredag 16. Januar klokken 03.02 :)


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Twiiie!

Godt at du satt igjen med god følelse, selv med lang tid med rier!

 

Kan oppdatere jeg også :)

 

Har hatt en følelse av mindre bevegelse i magen i underkant av to uker. I svangerskapsuke 40, kom jeg over en artikkel som sa at mindre liv i magen ikke måtte alltid sjekkes ut, særlig på slutten av svangerskapet.

Så jeg fikk henvisning fra fastlegen, dro til sykehuset, sjekket at alt var i orden, fikk estimert baby 4 kg. Jeg var i himmel, og tenkte at nå blir det igangsetting pga.stor baby, men nei! Maser meg til stripping!

Fornøyd med den brutale strippingen og full av forventning til kommende fødsel, drar jeg til Persilleriet og spiser middag.

Kjører hjem, middag, leggetid på storebrødre, så drar vi til sykehuset. Riene tar seg opp på vei til føden, og pausene blir kortere!

Hadde 5 minutters lange pauser når jeg skulle føde minste storebror, så dette ble litt tøffere.

Vannet går i resepsjonen og jeg kommer meg inn i badekaret. Halvtime etter, kommer minste lillebror til verden!

Badekarfødsel er helt topp og så fantastisk endelig å ha møte lille huleboer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...