Gå til innhold

Januargjengen2015<3


Twiiie

Anbefalte innlegg

Var på kontroll idag og det viste seg at hodet har festet seg allerede! Vanligvis skjer det ikke før i uke 36 da legen. Men trengte ikke bety at fødselen skjer for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da slipper du iallefall setefødsel Tyras! Og det er vel fint å tenke på 😄 Hos meg ligger begge babyen med hodet opp og rompa ned, så jeg håper bare at de snur litt på seg snart (er bare i uke 30). Håper å slippe keisersnitt og da er det en stor fordel om tvilling en legger seg med hodet ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er godt å tenke sånn. Du har jo ennå godt tid på at babyen snur seg da:) Tror min snudde seg rundt uke 30 faktisk. Lå først i seteleie. Lykke til! Koselig med tvillinger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har knøtte begynt å snu seg rett vei, og i det funnet ribbeina mine. ;) Så de siste to dagene så har knøtte liggi litt skått - hode over min venstre hofte og bena oppe på høyre ribbein. :)

 

Hvordan går det ellers med dere damer da? Hvor skal deres små ligge når dem kommer? På rommet deres med sambo, dere på rommet til barnet eller på hvert deres rom?

 

Jeg vurderer å ha barnet på eget rom, siden jeg sliter med å sove så fort det er over 15 grader på rommet. :unsure: Så sommeren som har vært har egentlig vært et mareritt. :( Men føler at det er mest rett at man skal dele rom med barnet (ikke nødvendligvis seng)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bra:) humøret svinger veldig, og jeg er veldig hormonell - stakkars samboeren min. Ellers er kroppen litt sliten, dager jeg går og står mye (jobber som lærer) sliter jeg med vondt i bekkenet på kvelden og natta, de dagene jeg går og står lite sliter jeg med kramper i leggene om natta - ikke bekkenet :P hehe.

 

Barnet skal ligge på rommet vårt, i egen seng. Det er i alle fall planen :) så flytter vi senga til barnerommet etter hvert.

Hvor varmt bør det være på soverommet?

Hvordan har du det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha babysenga inne hos oss. Vi hadde det ikke spesielt varmt på soverommet sist (men det var sommerbarn), var flere netter utover høsten/vinteren han lå med ullue og -votter. :)

Dessuten er amming utrolig søvndyssende Frk.B; jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg sovna under matinga og glemte å legge han tilbake i senga si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest det at det ikke bør være mye under 18 grader på rommet til babyen. De nettene jeg sover best er det 3-5 grader på rommet mitt. ;) Jeg får nok bare bytte til sommerdyne og stenge vindu. ;) He he. :) Da er det vel mellom 15 og 18 grader på rommet. :) He he. Sovner jeg under mating så er det jo greit å ikke ha det for kaldt på rommet også da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-5 grader var litt i kaldeste laget, ja... :)

Jeg sov med åpen pysj-jakke på når jeg nattammet; da hadde jeg noe rundt skuldrene og den siden som ikke var i "bruk", samtidig som at knerten hadde lett tilgang til maten. (kneppet aldri jakka) Julegavetips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer nesten ikke å sove med undertøy engang, så hvordan jeg skal få sove med pysj blir en ny utfordring. ;) Jeg får nok fise meg med et pledd tilgjengelig istede trur jeg. ;) Men det var et fint tips. :) Takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte også pledd i begynnelsen, men syns det skled fort ned og var mye styr. Men du høres ut som en mye mer varmblodig person! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. :) Da får jeg se ann hva som blir mest praktisk. ;) Uansett greit med litt tips fra dem som har gjort detta før. :) Jeg er nok litt varm av meg, men jeg elsker å puste inn kald luft. :) også har jeg en kjempe varm kjærste som jeg kan krype inntil hvis jeg fryser. ;) Selv om det er han som kommer til meg oftest. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde hatt 3-5 grader på soverommet tror jeg jeg hadde fryst i hjel! xD Liker meg godt på type 20 -24 grader :P

Er selfølgelig litt godt også når det er litt kaldere enn 20 grader, når man kan pakke seg godt inn i dyna :) Midt på vinterstid setter jeg godt på ekstra varme på soverommet som jeg slår av før vi legger oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midt på kaldseste vinteren kan jeg gå opp 2-3 timer før leggetid å åpne vinduet helt opp. For så å sette det i barnesikringen når vi går å legger oss. Da sover vi med vinterdyner og sengeteppe over. Vi har ikke dobbelt dyne, for da kranger vi bare om den. ;) He he. :)

 

Jeg elsker best når det er - 5 til -15 grader ut. :) Da er det best. Å er det over -5 grader så kan vinduet stå helt åpent hele natta for min del. <3 Pakker meg godt inn i dyna for å si det sånn. Å vi ligger på andre siden av rommet i forhold til vinduet. ;) (stort rom på ca 14 km2) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har alltid hatt panelovn på soverommet og hatt så mange grader at jeg har vært tett i nesen når jeg har stått opp, men det forandret seg da jeg og samboer flyttet sammen. Nå står vinduet oppe året rundt. Og jeg synes det er behagelig til tider. :) Tipper en av oss må flytte rom når bebi'n kommer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babyfin:)

Jeg har ikke peiling på hva vi trenger at apotek ting... Noen som har en god oversikt over hva man trenger av div kremer og ting?

Eneste jeg brukte av kremer var Tena barriere krem. Dette er en veldig feit krem uten vann som gjør at fukt ikke trenger til og dermed ikke mer sår. Denne brukte jeg når han hadde rød stump å såre brystvorter. Brukte Bephanten eller hva den nå heter når han var mer sår. Barriere kremen brukes masse på eldre og er virkelig genial og anbefaler alle å ha i hus. Bruker denne på veslegutt enda.  Så mye diare etter barnehagestart å kan telle på en hånd hvor ofte han har vært sår. Bruker den ved såre lepper og som kuldekrem:) Ikke brukt fuktighetskrem på han å aldri problem med huden. Ved for mye bruk av zinksalve så kan de bli allergiske. Så har aldri brukt den. Syns den bare legger seg som et ekkelt hvitt fettlag som ikke gjør noe nytte. (hender de bruker feil i barnehagen) Krem til ansiktet er morsmelk:) Ellers har jeg tørre engangskluter og vann, små myke kluter, aldri våtservietter, fuktighetskrem og babyolje. Ved for mye bruk av fuktighetskrem blir man avhengig av den og ikke nødvendig for babyer:) Amme innlegg fra libero syns jeg var best, går mye av dette så test ut og finn den du liker best:) Termometer og paracet kjøpte jeg ikke sist før etter han begynte med vaksiner, ellers gjorde morsmelka susen. Bleier går det myyyyye av så har kjøpt 2 av str. 1 og 2, kjøper mer når jeg ser hvor stor hun blir. Vokser fort ut av 1 erne:) Det er stort sett det jeg trenger:) Det jeg trenger annet enn dette finner jeg ut av når hun har kommet. D- vitaminer er vel ikke før de er 4 uker? test gjerne med tran først om de tar det, min ville ikke ha men får en plaske på helsestasjon som du kan teste før du kjøper d dråper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått hjelp at min svigerinne, som venter sin nr 2, nr 1 er 15 mnd, til å fylle ut skjemaet for foreldrepenger. Også har jeg sakt ifra til sjefen som har gitt videre beskjed til lønn om at de må sende inn skjma om lønn. :) Så her går det fremover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å få vondt i puppene når jeg går ute, så har kjøpt inn ammeinnlegg i ull. Leste at man kunne få brystbetennelse allerede før man hadde født. Ellers nærmer jeg meg høygravid, det høres rart ut syns jeg :) i morgen skal jeg til jordmor, hun var ikke helt fornøyd med veksten (den var litt liten), skal få sjekket opp det.

 

Kjøper dere julegaver tidlig? Jeg er lite kreativ kjenner jeg, men føler at jeg må være tidlig ute iom at jeg har termin 2.1 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å få vondt i puppene når jeg går ute, så har kjøpt inn ammeinnlegg i ull. Leste at man kunne få brystbetennelse allerede før man hadde født. Ellers nærmer jeg meg høygravid, det høres rart ut syns jeg :) i morgen skal jeg til jordmor, hun var ikke helt fornøyd med veksten (den var litt liten), skal få sjekket opp det.

Kjøper dere julegaver tidlig? Jeg er lite kreativ kjenner jeg, men føler at jeg må være tidlig ute iom at jeg har termin 2.1 :D

Jeg har hatt vondt slik som du beskriver hele svangerskapet. Har bare ikke spurt JM om det, før i går. Hun sa at det var svangerskapsrelatert og ufarlig. Dersom jeg ved amming følte at dette fortsatte selv etter de 2 første minuttene, da burde jeg få tatt en prøve. For det kunne være sopp. :-/ men hun trodde ganske sikkert at det ikke var det.

 

 

Ang. Julegaver så er jeg egentlig ferdig. ;) jeg mangler til samboer, men aner ikke hva jeg skal kjøpe. Han ønsker seg verktøy, noe jeg ikke er rette personen til å handle. ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke pakket bag og ikke skrevet liste, men tenker å gjøre det når det er fire uker igjen (om en ukes tid). Tenker dog bag i tillegg til stellebaggen. Tenker at det vel ikke er såå mye man skal ha med, men får sette meg litt mer inn i dette. To uker (og en arbeidsdag) til jeg går ut i permisjon. Veldig rart! Begynte å rydde litt på jobb i dag. Mye som skal avsluttes disse to ukene. Rart å skulle være borte fra jobb i over et halvt år. Andre som kjenner på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke pakket bag, men har 10 uker igjen, så venter litt;-)

Når det kommer til permisjon, gleder jeg meg veldig til å få en pause fra jobb og alle plikter som hører med det! Har 4 uker igjen på jobb før det er ferie og så permisjon, og nedtellingen er godt i gang! Men har en del som skal ferdigstilles, så ukene går nok fort:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke pakket bag jeg heller, men fortsatt 8 uker igjen. Var faktisk ute å forberedte den litt idag da. Kjøpte svart STOR nattbukse, store mammatruser, tannkost og slike småe flasker til sjampo og balsam ++. jobber stadig med lista, men redd for å ta fullstendig av med pakkinga. ;)

 

Noen som har begynt å vaske opp babyklær? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte faktisk på om jeg skulle begynne å vaske klær og utstyr snart. Ukene går så fort i julestria, så er redd det plutselig blir stress! Også må jeg få oversikt over hva vi har og ikke :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...