Gå til innhold

Januargjengen2015<3


Twiiie

Anbefalte innlegg

Nå er det en stund siden jeg har vært å sett her føler jeg. Men det har kommet mange tips når det gjelder apotekting/stelleprodukter. Takker for alle tips. :) Er mye å sette seg inn i når man er førstegangs mamma. :) Da har jeg konkludert med at jeg ser ann hva vi har etter at alle pakkene er hentet så tar vi det derfra. ;)

 

Nå har det blitt bestemt at vi skal hente vognen sammen med kommende storesøster fredag om 1,5 uke. :) Gleder meg! :D

 

Også rakk far og storesøster jm timen på fredagen som var, så de fikk være med å måle magen og å høre på hjertelyden. <3 Storesøster har også sett at magen har bevegd tydelig på seg og fått kjenne på bevegelsene. :) Så en innholdsrik helg for henne og meg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knerten lå med hodet på magen min i går, og for en gangs skyld lå han stille i mer enn to sekunder. Vi spurte om han hørte noe; "ja, piano!" kom det kjapt! Herrlighet, jeg må presse ut et piano i tillegg til en hel unge?? Hjelpes... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har henta babyboks fra vitus apotek enda? Var det med en Mam-smokk?? Jeg henta den første boksen i dag (juhu! :) ), og det lå med brosjyre for de fleste produktene, inkl fra mam, men ingen smokk. Bare lurte asså, verden går ikke under! Og knerten nekta å bruke smokk, så denne ungen kan jo bli likens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har henta babyboks fra vitus apotek enda? Var det med en Mam-smokk?? Jeg henta den første boksen i dag (juhu! :) ), og det lå med brosjyre for de fleste produktene, inkl fra mam, men ingen smokk. Bare lurte asså, verden går ikke under! Og knerten nekta å bruke smokk, så denne ungen kan jo bli likens.

Jeg hente i går, og da var det med smokk ja :-) sikkert glemt det i din.. men du vet du kan bestille akkurat den samme smokken gratis på MAM sin side på facebook? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bestilt noen av disse boksene. Søstera mi sa at det var helt unødvendig. Så jeg tenkte heller å kjøpe de produktene jeg event får behov for. Er det dumt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen av dere som har henta babyboks fra vitus apotek enda? Var det med en Mam-smokk?? Jeg henta den første boksen i dag (juhu! :) ), og det lå med brosjyre for de fleste produktene, inkl fra mam, men ingen smokk. Bare lurte asså, verden går ikke under! Og knerten nekta å bruke smokk, så denne ungen kan jo bli likens.

Fikk smokk, men står at innholdet kan variere fra boks til boks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bestilt noen av disse boksene. Søstera mi sa at det var helt unødvendig. Så jeg tenkte heller å kjøpe de produktene jeg event får behov for. Er det dumt det?

Det velger du jo helt selv. Det er bare noen gratis vareprøver + en flaske fra avent i apotekpakkene (virus og apotekt1. Du finner begge ved å søke på nettet). Skal du på apoteket likevel så tar det deg 20 sek å fylle inn så kan du se om du liker noen av de før du event kjøper noen større pakker. Vi har aldri brukt så mye så det har holdt for oss en stund. Dessuten kjekke reisestørrelser. Det er jo ikke så mange hundre kronene det koster å kjøpe det på apoteket i full størrelse heller, så gidder du ikke kjøper du det bare. Den fra libero får du hvis du melder deg inn i liberoklubben. Når jeg fikk min første så synes jeg det var fint å være medlem fordi de sendte en del praktisk informasjon. Men det er igjen helt valgfritt. Den til libero har stort sett prøver på deres produkter.

 

En sinksalve, noen små bleier, litt tørk (våt og/ eller tørrservietter) og en flaske (i tilfelle du trenger å pumpe deg eller senere ved event mme) kan være ok å ha uansett før babyen kommer. Og til deg: ammeinnlegg, store bind og event en salve for såre bryst. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns iallefall det er veldig kjekt med litt vareprøver. :)

Men det var faktisk verken bind, bleier eller ammeinnlegg i vitusboksen når jeg tenker meg om. Kanskje de bare putta oppi halvparten? :P Husker ikke hva som var i hvilke bokser fra sist, men vi hadde nesten nok av både 1er-bleier og nattbind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med de babypakkene jeg har henta, har bare henta de fra apotekene da :) venter på den som skal hentes på Kiwi og Rimi, men det tar kanskje litt tid? På fredag er det syv uker til termin - som tida går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte iallefall å begynne i god tid med "innsamlingen", det er ikke alltid bokser tilgjengelig når man spør! :) Husker du om det var bleier og bind i apotekpakkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser at jeg har egentlig ikke behov for pakkene. :) kun for nattbind og små tuber isåfall. :) har alt bortsett fra det.

 

Begynner å kjenne på at det nærmer seg nå. 9uker til termin. ;)

 

Hva mangler dere av utstyr og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 uker i dag! I teorien så kan han faktisk komme om fire uker! (Store lillesøster kom i uke 37) Nå føltes det plutselig så nært...

 

Så spennende!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at jeg har egentlig ikke behov for pakkene. :) kun for nattbind og små tuber isåfall. :) har alt bortsett fra det.

Begynner å kjenne på at det nærmer seg nå. 9uker til termin. ;)

Hva mangler dere av utstyr og slikt?

Jeg føler heller ikke behovet for de gratispakkene... husker jeg kasta det etter to tre år sist da det bare tok plass på badet... Skal kjøpe meg en brystpumpe og et lanullva pledd ellers så mangler jeg ikke noe tror jeg. .. har ikke kjøpt inn bleier ennå da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det kan være lurt å ha den klar 4 uker før termin, jeg har lenge tenkt at jeg skulle pakke den (om ikke skrive liste iallefall!), men har jeg fått gjort det enda? nei xD Liker å være ute i god tid :P Har forhåpentligvis noen uker igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alt skrivi fødebagg liste. ;) Vurdert å pakke det flere ganger. Men er 30+0 i morra, så kanskje litt tidlig. :P Men skal begynne å kjøpe inn litt. Typ svifri shampo og såpe, ekstra tannbørste, tannkrem og deo. Jeg er også sånn at jeg skal ha alt klart tidlig. :P He he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 30+6 og føler at ukene bare løper avgårde.Mye av det vi trenger er allerede i hus,og kjenner at jeg snart må pakke fødebagen. Første prins kom 3 uker for tidlig, og da rakk jeg kun å få med meg helsekortet før det bar avgårde. Da var jeg sikker på at jeg hadde allverdens med tid,siden alle rundt meg fortalte at førstegangsfødende går over termin og man bruker laang tid. Denne gangen vil jeg være litt mer forberedt og tenker at ting kanskje bør stå litt klart nå, itilfelle denne sønnen også tenker å komme litt før enn mamma og pappa tenker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som opplever/har opplevd å ha noe som kan ligne på svake mensmurringer? Jeg hadde det fra 18.00 tiden og hele kvelden igår, men gikk så bort igjen. Idag kjenner jeg det er kommet tilbake igjen nå i ettermiddag. Oppleves ikke veldig smertefullt og har ikke sammenheng med sammentrekninger eller kynnere. Kommer ikke i perioder, men er der litt konstant svakt. Blir litt småstresset for at det kan være noe på gang, men har egentlig valgt til nå å tenke det bare er naturlig mht. at mye strekkes og vokser der nede.

Noen som har vært borti dette? Jeg er 33 uker på vei forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 33 uker på vei nå, og spesielt siste døgnet har jeg hatt sterke kynnere som har tatt skikkelig tak nederst i magen. Kjenner de litt i ryggen også, og i åpninga der nede... Heldigvis ikke noe mønster i når de kommer. Sterke kynnere har jeg forsåvidt hatt et par uker da... Tenker at skal det fortsette sånn, så går jeg ikke til termin iallefall, så da er det å håpe på å unngå julaften ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...