Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I dag var eg hos legen. Trudde eg skulle få vandrejournalen min og sånt eg, men det fikk eg ikkje. Tok ein test (som heldigvis var "veldig positiv" som ho så fint sa det), og ein del blodprøver, men ikkje noko anna. Ingen veging eller henvisning til OUL eller sånt. Blei nesten litt skuffa eg. Haha!

Men fikk beskjed om å bestille ny time i veke 12/13 og DÅ skulle alt det formelle på plass. Hadde inntrykk av at det var normalt å gjere dette i veke 8-12 eg?? Jaja, sparar meg jo for litt om det ikkje skulle gå bra.

No har eg faktisk tidlig UL på mandag, har bestemt meg for å ta den, så har eg ein i midten av november også, då er eg 12 veker på veg. Veldig unødvendig med to så tett, men ganske gøy likevel ;)

Fortsetter under...

Ohh gud bedre så kvalmen jeg er i dag reagerer på hver eneste lukt. Har vært nokså symptomfri til nå, så det var vel på tide med noe nytt tok en billigtest for løye, og den ble positiv mens jeg tissa... Det har aldri skjedd før så da må jeg jo garantert være veldig gravid✌☀ Thihi..

Føler med deg, samme greia her, kasta opp idag en fin blanding av migrene, forkjølelse og gravidsymptomer... Føler meg rimelig banka idag kan du si etter to dager med en sånn form... HOHO... Bare migrena kan holde seg unna nå

I dag var eg hos legen. Trudde eg skulle få vandrejournalen min og sånt eg, men det fikk eg ikkje. Tok ein test (som heldigvis var "veldig positiv" som ho så fint sa det), og ein del blodprøver, men ikkje noko anna. Ingen veging eller henvisning til OUL eller sånt. Blei nesten litt skuffa eg. Haha!

Men fikk beskjed om å bestille ny time i veke 12/13 og DÅ skulle alt det formelle på plass. Hadde inntrykk av at det var normalt å gjere dette i veke 8-12 eg?? Jaja, sparar meg jo for litt om det ikkje skulle gå bra.

No har eg faktisk tidlig UL på mandag, har bestemt meg for å ta den, så har eg ein i midten av november også, då er eg 12 veker på veg. Veldig unødvendig med to så tett, men ganske gøy likevel ;)

Tror legene har litt forskjellig praksis rundt det :-) Jeg har fått (vandrejournalen er vel det svangerskapsskjemaet?) svangerskapsskjemaet da jeg var hos legen, 6+5. Skrev inn vekt osv... Trengte ikke ta graviditetstest, men måtte ta blodprøver og urinprøve, som jo er ganske standard på kontroll :-) I hvert fall har det vært vanlig for meg. Kanskje du er heldig at legen din vil finne hjertelyden på neste kontroll da, om det er noe du ønsker ;-) Husker jeg ble engstelig i forrige svangerskap, helt ut av det blå, i uke 12, og fikk komme inn til legen samme dag. Hun brukte over en halvtime på å lete etter hjertelyden, men da fant hun den også! :-) 

Jeg bruker samme kosttilskudd, og er HELT enig med deg - den er ikke god! :/

Det står på pakka at den blå inneholder vit A+D+E+C+seks ulike B-vit, folsyre, biotin, jern, sink, kobber, mangan, jod, selen, krom og blåbærekstrakt. Med andre ord MYE! Så vet ikke om det er så lett å bytte den ut desverre...!

Annonse

Mine symptomer er kvalme, av og til ganske heftig. Gått ned 2 kg allerede. Ellers er jeg veldig trøtt. Kan nesten sovne sittende på jobb på en kontorstol og er skikkelig sløv. Hele denne uka har jeg sovna på sofan i 19.30 tiden og sovet til dagen etter. Syns 1. trimester er ganske slitsom.. Gleder meg til 2.trimester og disse symptomene mest sannsynlig avtar :) Ellers trar jeg folsyre og trankapsler.

Har dere alle sammen masse symptomer? Jeg har ikke annet enn at jeg ikke har mensen jeg... Så da blir man jo selvfølgelig bekymra da!! Sist det var sånn, så mista jeg i uke 9... :(

Jeg har ingen symptomer utenom veldig vonde bryster. Men det går litt opp og ned, ikke vært så vonde denne uka, men nå i går og i dag er de veldig vonde igjen.. Men det er det! Er helt enig med deg, man blir bekymra, men har fått gode ord fra denne tråden og får satse på at ingenting er galt -_-

Men tester innimellom for å bare sjekke jeg fortsatt er gravid.... Skal heldigvis til legen til uka og UL også, så krysser fingrene for at alt er bra da  :hjerte:  

Det er nok i orden hos deg også! Er vist like normalt med ingen symptomer som med mange  :klem:

Eg er veldig kvalm etter jobb. Om eg ikkje kaster opp så brekker eg meg :( Resulterer i dårlig og lite variert kosthold, då eg blir kvalm av tanken på dei fleste matvarer. Ellers er eg veldig trøtt, kan fint sove døgnet rundt kjennes det ut som. Og puppane er veeeeldig ømme og har vokst! Ellers er det lite egentlig, føler meg ikkje hormonell eller noke sånt :) Kor langt dåke er på veg? Eg er 7+2 :)

Annonse

Jeg er blitt kvalm. Jeg er generelt småkvalm nesten hele tiden, men ofte kommer det "tak" hvor jeg blir kjempekvalm. Henger over doen fra tid til annen, men har bare kastet opp èn gang. Må spise regelmessig, ellers kjenner jeg det med en gang. Er også veldig svimmel, og har blodtrykksfall. Brystene er tyngre, litt ømmere... Hodepine!

Ellers er jeg konstant sliten, og får "anfall" av trøtthet sånn ut av det blå, hvor jeg nesten ikke klarer holde øynene oppe.

Jeg er litt sånn i "ammetåka". Fjern, ukonsentrert, rett og slett "dummere". 

7+6 på vei :-)

Aiaiai... Buksa trang allerede😂😂😂 I hverdagen bruker jeg ikke så mye jeans og slikt. Går med uniform på jobb og hjemme går det i joggebukse å slikt. Var på bytur idag å hadde på jeans. Fikk på meg buksa uten problemer,men etter ett par timer kjente jeg knappen begynte å gnege no fryktelig mot bekkenet. Så det første jeg gjor da jeg kom i bilen var å sprette opp buksa og småhomra med meg selv. Syns det var i tidligste laget(uke 6 i morgen) 😱😂😱

Takk for svar ! :)  men det er noe jeg må gjøre privat , ikke sant?

Ofte, ja. Jeg fikk henvisning fra lege, til stats-substidert (er det riktig ord? Jeg husker ikke) gyn. Jeg kunne velge selv hvilken gyn jeg ville bruke. Der betaler man en egenandel om man ikke har frikort til vanlig, men jeg er usikker på om man betaler når man er gravid... Det er uansett 200-300 kroner. 

Du kan jo høre med legen din, si at du er engstelig... Jeg fikk det fordi jeg har mistet i MA to ganger, og har gått på Pergotime. Men jeg er sikker på at om jeg bare var engstelig, ville jeg fått det da også. Legen min er grei sånn.

Jeg har bestemt meg for å dra på tidlig ul til torsdag, da er jeg 7+5. Jeg er veldig bekymra, og vil gjøre det bare for å se hjerteaktivitet. Mistet i SA i august, men har ikke fått henvisning av legen likevel, så betaler selv. Men tenker det er verdt det for å roe ned det hodet mitt litt nå, selv om jeg nå er kommet til et punkt der jeg har begynt å klare å glede meg over det lille knøttet vårt :)

Har bare nødt til å skrive litt her .. Jeg er førstegangs gravid og det kom som et veldig sjokk... Vi har prøvd i kun 4-5 mnd og jeg har alltid tenkt at jeg er steril (ikke vet jeg hvorfor - negativ tankegang, ja). 

9 dager over forventet mens var jeg hos legen fordi jeg var veldig plaget av hodepine og kvalme. Tok en urinprøve der, men den viste negativ. Ca. 4-5 dager etterpå tok jeg hjemmetest og den viste positiv etter bare noen få sekunder.. Nå skal jeg på UL fordi legen ikke vet hvor langt jeg er på vei... 

Syns ikke dere dette er rart? Jeg kan vel ikke ha eggløsning når jeg egentlig forventer mensen? Og at jeg er så plaget allerede tre dager FØR forventet mens... 

Da har jeg fått se et bankende hjerte på ul :wub:  8+5 uker på vei, noe som stemmer nøyaktig overens med menstermin :-) 

Men nå har jeg altså fått termin 1. juni av gyn. 30. mai av lege. 2. juni av div terminkalkulatorer... Hva forholder dere dere til? Foreløpig har jeg holdt meg til terminkalkulatorne, mest fordi det er den datoen som har satt seg ;-) 

Jeg forholder meg til menstermin, som jeg har plottet inn i en terminkalkulator inntil jeg skal på rutine ultralyd. Var på en ul da jeg var 6+6 som viste 6+4, men når det er snakk om så få dager forskjell forholder jeg meg til menstermin frem til termin ultralyd settes :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...