Gå til innhold

Skravletråd


Paeonia

Anbefalte innlegg

Nå er det 5 dager siden vi fikk to streker på graviditetstesten og det føles heeelt fantastisk ut!! Litt uvirkelig, men samtidig veldig virkelig... Er i dag 5+0, og vi gleder oss masse til å bli 3!  :)
Har ikke merket særlig symptomer enda, bortsett fra en del murringer i livmoren (føles som svake menssmerter) og at jeg må myyye oftere på do enn før :fnise:

 

Noen her som skal på tidlig UL? Når er det eventuelt best å gjøre dette?

 

Ha en herlig kommende uke, flotte gravide jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det 5 dager siden vi fikk to streker på graviditetstesten og det føles heeelt fantastisk ut!! Litt uvirkelig, men samtidig veldig virkelig... Er i dag 5+0, og vi gleder oss masse til å bli 3! :)

Har ikke merket særlig symptomer enda, bortsett fra en del murringer i livmoren (føles som svake menssmerter) og at jeg må myyye oftere på do enn før :fnise:

 

Noen her som skal på tidlig UL? Når er det eventuelt best å gjøre dette?

 

Ha en herlig kommende uke, flotte gravide jenter :D

Vi skal 17 oktober, gleder oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå er det 5 dager siden vi fikk to streker på graviditetstesten og det føles heeelt fantastisk ut!! Litt uvirkelig, men samtidig veldig virkelig... Er i dag 5+0, og vi gleder oss masse til å bli 3! :)

Har ikke merket særlig symptomer enda, bortsett fra en del murringer i livmoren (føles som svake menssmerter) og at jeg må myyye oftere på do enn før :fnise:

 

Noen her som skal på tidlig UL? Når er det eventuelt best å gjøre dette?

 

Ha en herlig kommende uke, flotte gravide jenter :D

Vi skal 17 oktober, gleder oss :)

 

 

Så spennende mam&mam! Hvor mange uker er du på veg da? Har hørt noen si at man bør ta det i uke 8-9, mens andre anbefaler å vente til uke 11-12. Er så spent på å se den lille :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Nå er det 5 dager siden vi fikk to streker på graviditetstesten og det føles heeelt fantastisk ut!! Litt uvirkelig, men samtidig veldig virkelig... Er i dag 5+0, og vi gleder oss masse til å bli 3! :)

Har ikke merket særlig symptomer enda, bortsett fra en del murringer i livmoren (føles som svake menssmerter) og at jeg må myyye oftere på do enn før :fnise:

 

Noen her som skal på tidlig UL? Når er det eventuelt best å gjøre dette?

 

Ha en herlig kommende uke, flotte gravide jenter :D

Vi skal 17 oktober, gleder oss :)

Så spennende mam&mam! Hvor mange uker er du på veg da? Har hørt noen si at man bør ta det i uke 8-9, mens andre anbefaler å vente til uke 11-12. Er så spent på å se den lille :):)

Det bli vel i uke 8 trur æ. Vi har vært gjennom prøverør, og får tilbud om tidlig ul da, men det blir veldig godt :) så du va fra Trondheim, vi har akkurat flytta derfra og til nord trøndelag elsker bartebyen min 💜
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter fortsatt utrolig mye med astmaen min og luftveiene. Puster som en hval og har "vondt" i lungene mine... (Dette er ikke noe som har kommet med graviditeten, jeg fikk en forverring av astmaen for ca fem ukers tid siden)

 

I helga har jeg fri, og det har vært helt utrolig godt å kunne ta det helt rolig - da slipper jeg mye av alt ubehaget, hostingen osv...

 

I tillegg har jeg en del smerter i magen jeg kjenner på, og vet ikke selv hva jeg skal tro. Smertene nederst i magen og ned mot lysken tenker jeg for min del er ligamentsmerter. Men jeg kjenner jeg blir livredd hver gang jeg kjenner de smertene som sitter litt lenger oppe i magen og opp mot ribbeina - de smertene hadde jeg siste uka før blødningene slo til for fullt sist gang når det gikk galt, nå i august. Om de smertene var farlige eller naturlige, vet jeg jo ikke. Men at jeg blir redd når jeg kjenner dem - det er ikke til å stikke under en stol...!

 

Jeg var innom legekontoret og tok blodprøve (hcg) på torsdag, og skal innom igjen i morgen. Skal også ha legetime da, får se hva han sier, om han har noen tanker om andre astmamedisiner jeg kan ta, eller noe...

 

Ønsker dere alle en fin uke som kommer! God ruging ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp bestilt tidlig UL!! Spennende:-) Blir uke 9 for meg da tror jeg dersom mine beregninger stemmer :-)

 

Jeg ønsker alle en god natt og en fin ny graviditetsuke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Borte i et par dager og så har det kommet så mange nye her :) Supert!! Gratulerer så mye med positive tester!!

 

Har tidlig ultralyd 20.oktober. Da er jeg i uke 7. Aner ikke hva de sjekker, eller hva de i det hele tatt kan se. Men regner hvertfall med at de ser et bankende hjerte. 

 

Men dere, hvordan regner dere ut uker? Det er så lenge siden sist at jeg helt har glemt hvordan det blir gjort. 

Min første dag i siste mens var 1.september. Blir denne dagen regnet som 0 eller 0+1. Og går det opp til 1+6 eller 1+7 før det byttes over til 2+0?

 

Jeg har kjempelyst å si det til datteren min (som er 5år) men jeg tror at ventetiden kan bli litt lenge for henne.. Når har dere andre planer om å si det til familie og venner, og spesielt hvis dere har barn fra før -når skal dere fortelle det til de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjempelyst å si det til datteren min (som er 5år) men jeg tror at ventetiden kan bli litt lenge for henne.. Når har dere andre planer om å si det til familie og venner, og spesielt hvis dere har barn fra før -når skal dere fortelle det til de?

Jeg har ikke barn fra før, men mannen min har to barn i barneskole-alder som er hos oss 50%. De venter veldig på å få en lillesøster eller lillebror...! Men vi kommer til å vente en god stund til før vi sier noe til dem. Helst 12 uker, om vi klarer vente så lenge. Dette både for å korte ned ventetiden for dem, men også for at sjansene for at det skal gå galt igjen skal være så liten som mulig.

Men vi gleder oss masse til å kunne fortelle dem det etterhvert!! :)

 

Når det gjelder telling av uker, har jeg innbilt meg at første dag av siste mens er 0+1, på en måte. Og når du kommer til f.eks 4+6, er neste dag 5+0 (ikke 4+7)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dere ikke sånne kalkulatorer? Dem er jo så enkle :)

Jeg gjør det ja :) Men ser nå, når jeg har fått lasta ned tre forskjellige på telefonen min (kjempenødvendig, er det ikke? ;) ) at de stiller med ulik termin selv om de sier jeg er like langt. Er i dag 5+2, og to av dem sier termin 6.juni og en 9.juni. Jaja, sånn er det bare - gravid er jeg i alle fall, og det har jeg planer om å være ca fram til juni :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 5 dager siden vi fikk to streker på graviditetstesten og det føles heeelt fantastisk ut!! Litt uvirkelig, men samtidig veldig virkelig... Er i dag 5+0, og vi gleder oss masse til å bli 3!  :)

Har ikke merket særlig symptomer enda, bortsett fra en del murringer i livmoren (føles som svake menssmerter) og at jeg må myyye oftere på do enn før :fnise:

 

Noen her som skal på tidlig UL? Når er det eventuelt best å gjøre dette?

 

Ha en herlig kommende uke, flotte gravide jenter :D

 

Jeg var på UL uke 5+2, men det er altfor tidlig å se noe annet enn fostersekkene. Skal på UL igjen i uke 7+1, da skal man kunne se fosteret og hjertelyd ifølge gyn:) Jeg ville ikke gått så tidlig som jeg gjorde på første UL, det skaper mere beskymring enn glede. Jeg gikk pga blødninger og ble litt lettet der og da, men det er først når jeg hører hjertelyd jeg våger å tro at det er liv:)

 

Masse lykke til:)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen en tur, og har blitt sykmeldt denne uka pga pusten min som nesten ikke fungerer for tida pga astmaen...!

Kjenner det gjorde godt.

 

I tillegg forsvant en hel del kilo fra skuldrene mine da jeg fikk svar på hcg-prøve tatt på torsdag, da var jeg 4+5, den var da på 2350 - et fint og høyt tall! Tok ny i dag som jeg får svar på til torsdag, så da er det bare å vente i spenning. Men det var et fint tall å få høre i alle fall :)

 

Og til fredag er jeg kommet så langt som jeg kom forrige gang, da det gikk galt, gleder meg til å passere den dagen også...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alt fortalt om graviditeten til flere:) Men til 2-åringen blir det vel å fortelle det etter rutine UL eller når magen har blitt såpass stor at man kan si det ligger en baby inni der:)

 

Huff, jeg hadde frisk blødning i natt, 5+6.., men ingen smerter. Satser på at det ikke var noe å bekymre seg over. Har fremdeles symptomene på graviditet og blødningene har gitt seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, ikke gøy å våkne til at en har hatt blødninger...! Men så lenge det har stoppet skal det jo være greit. Og jeg kan love deg at om det blør når noe har gått galt, er du ikke det minste i tvil om at det har gått galt (det er i alle fall min erfaring), med tanke på mengder, smerter, osv...

Håper du ikke ser noe mer til blødningene! Mange har små blødninger i små eller store deler av svangerskapet, håper du klarer å roe ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg satser på at det var en harmløs blødning. Kjenner jeg har begynt å glede meg såpass at det å miste nå hadde vært fryktelig leit. Men får bare ta det med ro og håpe spiren lever i beste velgående:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bruker dere ikke sånne kalkulatorer? Dem er jo så enkle :)

Jeg gjør det ja :) Men ser nå, når jeg har fått lasta ned tre forskjellige på telefonen min (kjempenødvendig, er det ikke? ;) ) at de stiller med ulik termin selv om de sier jeg er like langt. Er i dag 5+2, og to av dem sier termin 6.juni og en 9.juni. Jaja, sånn er det bare - gravid er jeg i alle fall, og det har jeg planer om å være ca fram til juni :)

Hehe, det har jeg også, om det ikke er 4 jeg har lastet ned :P men ja, får ulike datoer der også, men det er vel noe med hvor langt man beregner et svangerskap til å være i ulike land... I Norge er det vel 40+2 er det ikke det?

 

Jaja, jeg har også tenkt å være gravidos til i juni 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalt om graviditeten til dei nærmaste vennane og svigermor :) Alle andre får vente til 12 veker tenker eg ;) Er uansett godt at nokon veit det om ein skulle miste, så ein slepper å vere aleine om det. Så håper dei neste månadane går fort! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til alle nye, og gratulerer med positive testar :)

 

Paeonia: Så godt at du fekk deg ei sjukmelding! Høyres ikkje godt ut å gå slik som du gjer. Håpar du får medisinar som kan hjelpe deg.

 

Lillefrø88: Eg skal også på tidlig UL, 20.oktober. Vil då vere 8+0. Gynekologen min ville egentlig ha meg inn i v.6-7, men hadde ikkje time då så blei litt seinare. Eg får pga kronisk sjukdom, men har venninner som har fått fordi dei ikkje klarar å roe seg ned før dei har sett at alt er bra. Om du ikkje har henvisning må du vel betale sjølv, og det kan vere ganske dyrt.

 

Vi har også fortalt om graviditeten til ein del av våre nærmaste. Tenker også som FrøkenMaya at det er greit å ha nokon som veit om det om det skulle gå gale. Vi har dessuten fortalt til ganske mange at vi prøvar, så føler at det er naturlig at dei får vere med på neste skritt også.. Har dessuten fortalt det til 8-åringen i huset. Ho har jo allereie begynt å spre "rykter" på bygda, så det gikk ikkje heilt etter planen.. Hahah. Pytt sann.

 

I natt drøymde eg at eg aborterte. Veldig mykje blod. Heldigvis var det bare eit mareritt.. Uff altså. Kjenner det var godt å begynne på jobb igjen i dag, får liksom tankane litt vekk frå alt det andre eg går og gnir og tenker på heile dagen. I dag våkna eg opp til 6+0 på gravid-appen min på mobilen. Er så glad for kvar dag som går og ting virkar OK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg bruker jo gravid app, men de sier litt ulikt. Kanskje fordi det er ikke alle jeg kan putte inn sykluslengde på? Etter tellemetoden så er jeg hvertfall akkurat 5+0 idag da :D 

Jeg har ikke fortalt det til noen enda (bortsett fra mannen da). Jeg må nok mulig fortelle det til et par venninner, så får resten høre om det i jula eller rundt den tiden :)

 

Vårlille2012: Det er mange som opplever blødninger i første trimester. Jeg håper at du ikke er for stresset og at alt står bra til nå? Har du blødd noe mer?

 

Paeonia: Så bra at hcg stiger! Og nyt tiden mens du er sykemeldt! 

 

Ella81:Forferdelig med slike drømmer, men takk og lov at det bare var en vond drøm. 

 

Jeg håper vi alle kommer oss helskinnet gjennom de første 12 ukene slik at vi kan senke skuldre og stressnivå og heller nyte resten av svangerskapet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, er det noen andre enn meg som har halsbrann? Eller, jeg har aldri hatt det før så tror det er det, et slags trykk eller ubehag i mellomgulvet, under ribbeina liksom... Samtidig også urolige bein, noen fler som har fått dette?

 

Uke 6+0 idag 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant terminen med babyverden.no sin kalkulator. Der får man justert sykluslengden. Også la jeg bare termindatoen inni appen :)

Får garantert en annen termin når jeg kommer til legen fordi hun ikke tar hensyn til at min syklus er 31 dager og ikke 28..Men jeg sier som dere andre, jeg har planlagt å være gravid til uti juni så hvilken dato spiller vel ikke sååå stor rolle ;)

 

Jeg har fått lovnad om tidlig ul pga at jeg mistet etter uke 12 sist. Syns å huske at gynekologen snakket om rundt uke 8 men jeg er litt usikker på om nødvendigheten av det...kanskje bedre å vente til uke 10-12.

 

Ingen spesielle symptomer heller...venter liksom på at sulten skal komme. Det bruker å være et sikkert symptom hos meg :D

Men brystene er fortsatt tunge/ømme og kjenner av og til litt murring i magen. Men ellers nada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Nå er det 5 dager siden vi fikk to streker på graviditetstesten og det føles heeelt fantastisk ut!! Litt uvirkelig, men samtidig veldig virkelig... Er i dag 5+0, og vi gleder oss masse til å bli 3! :)

Har ikke merket særlig symptomer enda, bortsett fra en del murringer i livmoren (føles som svake menssmerter) og at jeg må myyye oftere på do enn før :fnise:

 

Noen her som skal på tidlig UL? Når er det eventuelt best å gjøre dette?

 

Ha en herlig kommende uke, flotte gravide jenter :D

Vi skal 17 oktober, gleder oss :)

Så spennende mam&mam! Hvor mange uker er du på veg da? Har hørt noen si at man bør ta det i uke 8-9, mens andre anbefaler å vente til uke 11-12. Er så spent på å se den lille :) :)

Det bli vel i uke 8 trur æ. Vi har vært gjennom prøverør, og får tilbud om tidlig ul da, men det blir veldig godt :) så du va fra Trondheim, vi har akkurat flytta derfra og til nord trøndelag elsker bartebyen min

 

Så spennende da, det er jo bare 11 dager igjen! :D

Jeg fikk bestilt time i dag, blir den 18.nov., da er jeg 11+2. Blir så gøy å se den lille, og særlig for pappan tror jeg det blir veldig kjekt. Han får liksom ikke noe forhold til graviditeten på samme måte som jeg gjør (han kjenner jo ingen symptomer og sånn), så ser for meg at det blir mer virkelig for han når han får sett frøet på skjermen :-)

Trondheim er en herlig by! Har bodd her i 10 år nå, og stoortrives :) Synd du har flyttet herfra, hadde vært koselig og møtt andre gravide. Håper du trives lengre nord, så er du velkommen tilbake til bartebyen om du skulle ombestemme deg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå er det 5 dager siden vi fikk to streker på graviditetstesten og det føles heeelt fantastisk ut!! Litt uvirkelig, men samtidig veldig virkelig... Er i dag 5+0, og vi gleder oss masse til å bli 3!  :)

Har ikke merket særlig symptomer enda, bortsett fra en del murringer i livmoren (føles som svake menssmerter) og at jeg må myyye oftere på do enn før :fnise:

 

Noen her som skal på tidlig UL? Når er det eventuelt best å gjøre dette?

 

Ha en herlig kommende uke, flotte gravide jenter :D

 

Jeg var på UL uke 5+2, men det er altfor tidlig å se noe annet enn fostersekkene. Skal på UL igjen i uke 7+1, da skal man kunne se fosteret og hjertelyd ifølge gyn:) Jeg ville ikke gått så tidlig som jeg gjorde på første UL, det skaper mere beskymring enn glede. Jeg gikk pga blødninger og ble litt lettet der og da, men det er først når jeg hører hjertelyd jeg våger å tro at det er liv:)

 

Masse lykke til:)!!

 

Har fått time nå, skal ivei den 18.nov og da er jeg 11+2. Gleder meg MASSE :) :)

Så spennende at du skal på ny UL, og det å både se og høre hjertelyd må jo være helt fantastisk!! Gleder meg til å høre hvordan det oppleves :-) Lykke til du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, er det noen andre enn meg som har halsbrann? Eller, jeg har aldri hatt det før så tror det er det, et slags trykk eller ubehag i mellomgulvet, under ribbeina liksom... Samtidig også urolige bein, noen fler som har fått dette?

Uke 6+0 idag

 

Hei, jeg sliter med halsbrann, mest om kveldene :-/ og jeg er bare 4+5.. Skjønner ikke helt dette, for med de to andre hadde jeg ikke halsbrann før baby var stor nok til å presse "oppover "magesekken. Men leste et eller annet sted at halsbrann kan være hormonellt også.... Grøss, halsbrann er grusomt :-((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Nå er det 5 dager siden vi fikk to streker på graviditetstesten og det føles heeelt fantastisk ut!! Litt uvirkelig, men samtidig veldig virkelig... Er i dag 5+0, og vi gleder oss masse til å bli 3! :)

Har ikke merket særlig symptomer enda, bortsett fra en del murringer i livmoren (føles som svake menssmerter) og at jeg må myyye oftere på do enn før :fnise:

 

Noen her som skal på tidlig UL? Når er det eventuelt best å gjøre dette?

 

Ha en herlig kommende uke, flotte gravide jenter :D

Vi skal 17 oktober, gleder oss :)
Så spennende mam&mam! Hvor mange uker er du på veg da? Har hørt noen si at man bør ta det i uke 8-9, mens andre anbefaler å vente til uke 11-12. Er så spent på å se den lille :) :)
Det bli vel i uke 8 trur æ. Vi har vært gjennom prøverør, og får tilbud om tidlig ul da, men det blir veldig godt :) så du va fra Trondheim, vi har akkurat flytta derfra og til nord trøndelag elsker bartebyen min

Så spennende da, det er jo bare 11 dager igjen! :D

Jeg fikk bestilt time i dag, blir den 18.nov., da er jeg 11+2. Blir så gøy å se den lille, og særlig for pappan tror jeg det blir veldig kjekt. Han får liksom ikke noe forhold til graviditeten på samme måte som jeg gjør (han kjenner jo ingen symptomer og sånn), så ser for meg at det blir mer virkelig for han når han får sett frøet på skjermen :-)

Trondheim er en herlig by! Har bodd her i 10 år nå, og stoortrives :) Synd du har flyttet herfra, hadde vært koselig og møtt andre gravide. Håper du trives lengre nord, så er du velkommen tilbake til bartebyen om du skulle ombestemme deg ;-)

Hehe, ikke så langt nord da, så jeg er alltids en tur i bartebyen i blant :)

Hvor er du opprinnelig fra?

 

Gleder meg skikkelig til tidlig ul altså 💜 håper å se noe, skikkelig skummelt å tebke på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...