Gå til innhold

Skravletråd


Paeonia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forholder meg til menstermin. På ul i uke 8 har jeg blitt satt frem. Ul i uke 12 har jeg blitt satt tilbake og på rutineul har jeg fått ultermin lik menstermin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er lille knøttet vårt:

https://imageshack.com/i/eyPWrMqKj

 

Hjertefrekvens på 170 og 1,43 cm lang

Vi kunne til og med skimte ryggraden fra noen av vinklene. Og verdens søteste lille hjerte som jobba som en helt!

 

Nå kunne ikke dagen bli stort bedre kjente jeg!

SÅ fantastisk  :strix:  Jeg skal på UL i morgen, og gleder meg STOORT  :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er lille knøttet vårt:

https://imageshack.com/i/eyPWrMqKj

 

Hjertefrekvens på 170 og 1,43 cm lang

Vi kunne til og med skimte ryggraden fra noen av vinklene. Og verdens søteste lille hjerte som jobba som en helt!

 

Nå kunne ikke dagen bli stort bedre kjente jeg!

Fantastisk Paeonia❤️ det må være en ubeskrivelig følelse og lettelse, å se mini i beste velgående✌️☀️🍼 Endret av Snowflake_83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var eg på ul, 8+0, og såg det mest fantastiske lille hjerte slå! <3 Herregud, trur ingenting kan slå den følelsen. Og sidan eg er med i eit prosjekt via HUS, er det ny ul om 2 veker :) Gleder meg mykje til å sjå knøttet igjen og utviklinga <3 Lykke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var eg på ul, 8+0, og såg det mest fantastiske lille hjerte slå! <3 Herregud, trur ingenting kan slå den følelsen. Og sidan eg er med i eit prosjekt via HUS, er det ny ul om 2 veker :) Gleder meg mykje til å sjå knøttet igjen og utviklinga <3 Lykke!!

Herligheten, så fantastisk  :hjerter:  Heldiggris! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tran og folat er det eneste jeg tar, tenkte prøve å være flink til å spise sunt osv. Men for et par dager siden kom kvalmen, yey.... Så nå sitter jeg her med seabands på begge armene, hihi!!

alt det du skrev her gjelder meg også; tran Folat og seaband,haha :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tran og folat er det eneste jeg tar, tenkte prøve å være flink til å spise sunt osv. Men for et par dager siden kom kvalmen, yey.... Så nå sitter jeg her med seabands på begge armene, hihi!!

alt det du skrev her gjelder meg også; tran Folat og seaband,haha :P

 

Hjelper seaband? Er ekstremt kvalm perioder i døgnet, såpass ille at jeg nesten ikke klarer stå oppreist (svimler også endel). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Tran og folat er det eneste jeg tar, tenkte prøve å være flink til å spise sunt osv. Men for et par dager siden kom kvalmen, yey.... Så nå sitter jeg her med seabands på begge armene, hihi!!

 

alt det du skrev her gjelder meg også; tran Folat og seaband,haha :P

Hjelper seaband? Er ekstremt kvalm perioder i døgnet, såpass ille at jeg nesten ikke klarer stå oppreist (svimler også endel).

noen sier så! Nå er jeg bare 4+4 og ikke direkte kvalm, men til tider småuggen! Jeg har no de på uansett, så får tiden vise seg om jeg vil bli kvalmen eller ei ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Tran og folat er det eneste jeg tar, tenkte prøve å være flink til å spise sunt osv. Men for et par dager siden kom kvalmen, yey.... Så nå sitter jeg her med seabands på begge armene, hihi!!

alt det du skrev her gjelder meg også; tran Folat og seaband,haha :P
Hjelper seaband? Er ekstremt kvalm perioder i døgnet, såpass ille at jeg nesten ikke klarer stå oppreist (svimler også endel).
noen sier så! Nå er jeg bare 4+4 og ikke direkte kvalm, men til tider småuggen! Jeg har no de på uansett, så får tiden vise seg om jeg vil bli kvalmen eller ei ;)

 

Hmm, da så. Noen flere som har prøvd seaband?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare nødt til å skrive litt her .. Jeg er førstegangs gravid og det kom som et veldig sjokk... Vi har prøvd i kun 4-5 mnd og jeg har alltid tenkt at jeg er steril (ikke vet jeg hvorfor - negativ tankegang, ja). 

 

9 dager over forventet mens var jeg hos legen fordi jeg var veldig plaget av hodepine og kvalme. Tok en urinprøve der, men den viste negativ. Ca. 4-5 dager etterpå tok jeg hjemmetest og den viste positiv etter bare noen få sekunder.. Nå skal jeg på UL fordi legen ikke vet hvor langt jeg er på vei... 

 

Syns ikke dere dette er rart? Jeg kan vel ikke ha eggløsning når jeg egentlig forventer mensen? Og at jeg er så plaget allerede tre dager FØR forventet mens...

 

Det er nok testen hos legen som ikke viste riktig. De er ikke noe bedre de enn hjemmetester. Faktisk har jeg inntrykk at de innimellom er mindre sensitive. Vil tro du var ca fem uker da du var hos legen, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I går var eg på ul, 8+0, og såg det mest fantastiske lille hjerte slå! <3 Herregud, trur ingenting kan slå den følelsen. Og sidan eg er med i eit prosjekt via HUS, er det ny ul om 2 veker :) Gleder meg mykje til å sjå knøttet igjen og utviklinga <3 Lykke!!

Gratulerer FrøkenMaya :duskedame:  :duskedame: kjenner til den følelsen ;.) Hva går det prosjektet ut på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Tran og folat er det eneste jeg tar, tenkte prøve å være flink til å spise sunt osv. Men for et par dager siden kom kvalmen, yey.... Så nå sitter jeg her med seabands på begge armene, hihi!!

 

alt det du skrev her gjelder meg også; tran Folat og seaband,haha :P

Hjelper seaband? Er ekstremt kvalm perioder i døgnet, såpass ille at jeg nesten ikke klarer stå oppreist (svimler også endel).

Jeg tror ikke de hjelper når man blir så kvalm, synes ikke de hjalp hos meg. Men dersom du plages såpass kan du jo få kvalmestillende hos legen din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Tran og folat er det eneste jeg tar, tenkte prøve å være flink til å spise sunt osv. Men for et par dager siden kom kvalmen, yey.... Så nå sitter jeg her med seabands på begge armene, hihi!!

alt det du skrev her gjelder meg også; tran Folat og seaband,haha :P
Hjelper seaband? Er ekstremt kvalm perioder i døgnet, såpass ille at jeg nesten ikke klarer stå oppreist (svimler også endel).

Jeg tror ikke de hjelper når man blir så kvalm, synes ikke de hjalp hos meg. Men dersom du plages såpass kan du jo få kvalmestillende hos legen din

 

Vil helst unngå alt av legemidler når jeg er gravid, jeg er kanskje rar sånn, for det spiller ingen rolle om det kan skade foster eller ikke :-) Tenker at så lenge jeg fremdeles får i meg mat og drikke, så skal jeg ikke be om kvalmestillende. Men takk for tips :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Tran og folat er det eneste jeg tar, tenkte prøve å være flink til å spise sunt osv. Men for et par dager siden kom kvalmen, yey.... Så nå sitter jeg her med seabands på begge armene, hihi!!

alt det du skrev her gjelder meg også; tran Folat og seaband,haha :P
Hjelper seaband? Er ekstremt kvalm perioder i døgnet, såpass ille at jeg nesten ikke klarer stå oppreist (svimler også endel).
Jeg tror ikke de hjelper når man blir så kvalm, synes ikke de hjalp hos meg. Men dersom du plages såpass kan du jo få kvalmestillende hos legen din

Vil helst unngå alt av legemidler når jeg er gravid, jeg er kanskje rar sånn, for det spiller ingen rolle om det kan skade foster eller ikke :-) Tenker at så lenge jeg fremdeles får i meg mat og drikke, så skal jeg ikke be om kvalmestillende. Men takk for tips :-)

Lykke til da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk vi se en bitteliten ert liggende i magen og et hjerte som banket for harde livet! Helt uvirkelig å se....:-) <3 Ble satt litt tilbake så er ikke mer enn uke 7, og foreløpig termin 7.juni. :-)

Men sa jeg var litt bekymret grunnet lite symptomer, men gynekologen mente det så sterkt og fint ut så dette skulle gå bra! Heeeeelt fantastisk!!! :-)

 

Ha en flott helg, gravidos :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

I går var eg på ul, 8+0, og såg det mest fantastiske lille hjerte slå! <3 Herregud, trur ingenting kan slå den følelsen. Og sidan eg er med i eit prosjekt via HUS, er det ny ul om 2 veker :) Gleder meg mykje til å sjå knøttet igjen og utviklinga <3 Lykke!!

Gratulerer FrøkenMaya :duskedame::duskedame: kjenner til den følelsen ;.) Hva går det prosjektet ut på?

Det er for å finne tidlig fosterdiagnostikk. Meininga er at når våre barn igjen skal ha barn, så veit ein meir om kva som skjer med fosteret under graviditet. Som f.eks tester som slår ut tidligare, kva betydning plommesekken har for foster (utvikling, sjukdom, seinare goder/plager), samt kva miljø har å sei i tidlig fase :) Så alt frå urinprøver til kosthold er registrert. Og dette inneholder 8-9 ultralyder gjennom heile svangerskapet :) Så er kjempespennade prosjekt der både sjukepleiar, jordmor og overlege følger utviklinga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk vi se en bitteliten ert liggende i magen og et hjerte som banket for harde livet! Helt uvirkelig å se....:-) <3 Ble satt litt tilbake så er ikke mer enn uke 7, og foreløpig termin 7.juni. :-)

Men sa jeg var litt bekymret grunnet lite symptomer, men gynekologen mente det så sterkt og fint ut så dette skulle gå bra! Heeeeelt fantastisk!!! :-)

 

Ha en flott helg, gravidos :-D

 

 

Så herlig. Heldig deg 😊

 

Hvordan har det seg at du er i uke 7? Du er vel 8+1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I dag fikk vi se en bitteliten ert liggende i magen og et hjerte som banket for harde livet! Helt uvirkelig å se....:-) <3 Ble satt litt tilbake så er ikke mer enn uke 7, og foreløpig termin 7.juni. :-)

Men sa jeg var litt bekymret grunnet lite symptomer, men gynekologen mente det så sterkt og fint ut så dette skulle gå bra! Heeeeelt fantastisk!!! :-)

 

Ha en flott helg, gravidos :-D

 

Så herlig. Heldig deg 😊

 

Hvordan har det seg at du er i uke 7? Du er vel 8+1?

Hun sa uke 7, så det i følge UL bildet. Aner ikke helt, men hun sa nå det da... Hvorfor 8+1 mener du? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...