Gå til innhold

Skravletråd


Paeonia

Anbefalte innlegg

 

åh... eg kløøøøøøøør sånn over heile kroppen. Klør meg nesten til blods der det er tynn hud. Ikkje utslett eller noko, bare kløe. Andre som har det sånn, eller er det kanskje bare vinterhud? (har ikkje hatt det sånn før)

Jeg også... Klør helt vilt :(

Har heller ikke opplevd dette før...?

 

 

Svangerskapskløe? Hørtes ikke godt ut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg også er trøtt, kvalm og sliten. Har vært sykemeldt i to ukers tid nå og jeg har omtrent vært sengeliggende. Har i tillegg fått hånd-, fot- og munnsyke nå som min sønn trolig har smittet meg med. Nærmer meg uke 10 nå og håper denne formen snur seg snart til det bedre. Savner matlyst, energi og tiltakslyst. Det skal bli godt å jobbe litt igjen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Uke 9 på meg i dag

Men dere... Jeg er så utrolig sliten og lei om dagen, har ikke overskudd til noe og korsryggen begynner bli vond. Jeg jobber deltid og såklart satt opp mye nå fremover i to uker. Jeg må jobbe, ingen kan fylle inn for meg.

Er det farlig for den lille i magen? Bekymrer meg jo for alt mulig, men ikke så lett å ta ting med ro når man er på jobb akkurat, må jo gjøre jobben min, men går saktere enn vanlig...

Men er vel vanlig å være så sliten og allikevel jobbe? Ellers hadde vel alle vært sykemeldt kanskje :-p men ja, bekymrer meg jo....

Jeg er også så utrolig sliten og tom for energi for tida...!! Noen dager er verre enn andre, så er ikke helt på bånn hver dag. Men det er utrolig krevende å jobbe 100% kjenner jeg. Heldigvis går jeg på noe kurs-greier for tida, så ca en dag annenhver uke har jeg permisjon fra jobb. Selv kjenner jeg på at det er veldig krevende å jobbe turnus i tillegg (heldigvis ikke natt, bare dag og kveld), men tredje hver helg gjør også at jeg har noen fridager i løpet av ei uke.

Jeg prøver så godt jeg kan å holde ut. Håper denne trettheten gir seg snart. Om ikke den gjør det kjenner jeg at det er stor sjanse for en gradert sykmelding etterhvert.

Lykke til til deg! Om du kjenner det er behov for en sykemelding, ville jeg anbefalt deg å tatt kontakt med legen og høre om muligheten for en delvis sykemelding f.eks. Håper energien finner veien tilbake til oss begge to snart :)

 

Trøtthet og slitenhet er vel det absolutt vanligste sympomet. Hold ut første trimester så blir det bedre for de aller fleste ;) Jeg er alene hjemme med vår lille datter på 2 år og 4 mnd, (mann som reiser mye... han blir hjemme 7-10 dager tilsammen fram til 22.desember) og jobber 100% i tillegg i en til tider ganske fysisk jobb. Jeg må legge meg kl 21.30 om kvelden for å komme meg opp kl 7 om morgenen, og går likevel som en zombie hele dagen. Småsover til barnetv en times tid på ettermiddagen, og sover dupp 1,5t samtidig som jenta vår i helgene. Blir ikke gjort mer husarbeid enn høyst nødvendig, men prioriterer jobben i disse ukene :P Vet energien kommer tilbake om 4-5 uker... gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig trøtt. Har ikke ork til noe, men får kavet meg til jobb heldigvis.. Kvalmen har tatt overhånd og får ikke i meg så mye mat :/ gleder meg til dette er over:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt bekymra jeg. Er førstegangsgravid og synes ikke symptonene mine er noe særlig tilstede. Har hatt svært lite hele tiden, men puppene kjens ikke særlig ømme ut og generelt er det meste okei.

Men så kommer tankene når man står på jobb en tirsdagskveld.... Kan jeg ha mista? Men det ville jeg vel merket? Er vel ikke noe som bare "blir borte"? Er i uke 9 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare nyt symptomfriheten, Lillemy90. Du er sikkert bare av typen som ikke har symptomer før magen plutselig spretter ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare nyt symptomfriheten, Lillemy90. Du er sikkert bare av typen som ikke har symptomer før magen plutselig spretter ut ;)

Huff, ja. Jeg får prøve nyte det. Alle "klager" jo over det og det, så sitter jeg her uten noe særlig og blir jo litt bekymra av den grunn altså.  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ul i dag og det visste seg faktisk at det skjulte seg en liten tass inni der. Hvem hadde trodd det? :P

Hjertelyd var det og den vifta med sine små armer og ben. Snodige greier :)

 

Er 9+1 i dag ( I følge meg selv). I følge ul 9+3 eller 9+5. (Legens terminhjul viste 9+3 og gyn sitt terminhjul viste 9+2). Så ja, rundt om kring der ligger vi :fnise:

 

Ny Ul om 14 dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, det siste jeg oppdager før jeg legger meg i kveld, er lys rosa utflod... Kjenner jo at jeg blir stressa, men håper at det blir med det, og at det ikke er mer når jeg våkner i morgen. Skal til UL igjen om halvannen uke, akkurat i dag kjenner jeg det hadde vært godt om det ikke var SÅ lenge til...

 

Hadde kramper og blødning for under en uke siden, fikk da komme inn på UL hos gynekolog, og har hatt en del kramper også etterpå.

 

Men krysser det jeg kan, og mannen har gitt streng beskjed til knøttet nå i kveld at det ikke skal være noe tull i natt, og at det skal sove godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hyggelig at du spør! Det ble med det som kom den kvelden heldigvis, ingenting mer :)

Så da har jeg roa meg igjen ;)

Skal på UL igjen mandag om halvannen uke - en time som gynekologen satt opp når jeg var der forrige fredag, pga blødninger og kramper. Godt å vite at den timen ligger foran der, så er det litt lettere å roe seg. Vet jo at det er vanlig (i alle fall ikke uvanlig) med små blødninger, men guri så gal en kan bli i hodet av bare litt rosa utflod...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er einig med det fleire av dåke skriver her, det følast fortsatt uvirkelig å tenke på at eg er gravid! :) Det eg har kjent til no er sinnsjukt ømme bryst/brystvorter, og dei har vokst! Det er ilt å komme borti dei og natta er heilt håplaus. Får kun sove på rygg omtrent. Også våker eg ofte/sover lett. Noke som er uvanlig for meg, eg er veldig! glad i å sove ;)

Ellers føler eg meg litt trøtt på ettermiddag, og har lite matlyst. Har ingen kvalme endå heldigvis! Håper eg slepper unna den ;)

Hei

 

Har opplevd det samme som deg. Uvirkelighetsfølelsen har jeg ennå . forstår ikke at jeg er gravid nesten. Vonde bryster, KVELDSkvalme hmmm why that? sinnsykt trøtt og spiser en del mer på dagtid ikke kvelden men prøver å passe på inntaket litt. Har ingen krefter etter en hard dag på jobb. Men det sies at etter uke 12 kommer dette til å forsvinne. Har ei på jobben som er i uke 19 og hun sa etter uke 12 er alt bedre. Jeg mente jeg var i uke 9 i morgen men i følge terminkalk så sies det jeg har gått 10 uker noen som kan gi meg svar på den utregningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åh... eg kløøøøøøøør sånn over heile kroppen. Klør meg nesten til blods der det er tynn hud. Ikkje utslett eller noko, bare kløe. Andre som har det sånn, eller er det kanskje bare vinterhud? (har ikkje hatt det sånn før)

Ja opplever det spesielt rundt magen og ryggen men det er periodevis.  Anbefaler å smøre kroppen både fordi vi utvider oss og vinter kommer til å bli kald og hard for oss på tjukka:P Vi har termin samme dag 4/6 ser jeg og jeg også er 81 mod. Hvordan har du ellers hatt det i siste ukene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Eg er einig med det fleire av dåke skriver her, det følast fortsatt uvirkelig å tenke på at eg er gravid! :) Det eg har kjent til no er sinnsjukt ømme bryst/brystvorter, og dei har vokst! Det er ilt å komme borti dei og natta er heilt håplaus. Får kun sove på rygg omtrent. Også våker eg ofte/sover lett. Noke som er uvanlig for meg, eg er veldig! glad i å sove ;)

Ellers føler eg meg litt trøtt på ettermiddag, og har lite matlyst. Har ingen kvalme endå heldigvis! Håper eg slepper unna den ;)

 

 

 

 

Hei

 

Har opplevd det samme som deg. Uvirkelighetsfølelsen har jeg ennå . forstår ikke at jeg er gravid nesten. Vonde bryster, KVELDSkvalme hmmm why that? sinnsykt trøtt og spiser en del mer på dagtid ikke kvelden men prøver å passe på inntaket litt. Har ingen krefter etter en hard dag på jobb. Men det sies at etter uke 12 kommer dette til å forsvinne. Har ei på jobben som er i uke 19 og hun sa etter uke 12 er alt bedre. Jeg mente jeg var i uke 9 i morgen men i følge terminkalk så sies det jeg har gått 10 uker noen som kan gi meg svar på den utregningen?

 

 

 

 

Om det er treminkalkulatoren her på bim, så sier det den at du er i 10. Uke( tiende uke) når du er mellom 9+0 og 9+6 på vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

åh... eg kløøøøøøøør sånn over heile kroppen. Klør meg nesten til blods der det er tynn hud. Ikkje utslett eller noko, bare kløe. Andre som har det sånn, eller er det kanskje bare vinterhud? (har ikkje hatt det sånn før)

 

Ja opplever det spesielt rundt magen og ryggen men det er periodevis.  Anbefaler å smøre kroppen både fordi vi utvider oss og vinter kommer til å bli kald og hard for oss på tjukka:P Vi har termin samme dag 4/6 ser jeg og jeg også er 81 mod. Hvordan har du ellers hatt det i siste ukene?

Ja, no har eg begynt å smøre meg med feit olje faktisk. 2-3 gongar om dagen, og det hjalp veldig. Har hatt kløe mest rundt magen og bak på hoftene pluss brysta, så stemmer veldig med at det er huda som strekker seg der eg veks mest. Har faktisk bestilt strekkmerkekrem. Veit ikkje om det har betydning, men prøvar uansett. Har masse strekkmerker frå puberteten uansett, så kan vel tåle noken til ;)

 

Så gøy at vi er like gamle og har termin samme dag! Eg har egentlig hatt gode veker i det siste. Var ein del kvalm om kvelden og generelt sliten tidlegare. Ser ut til å gi seg no som eg nærmar meg 2.trimester. Har leddgikt og blei veldig mykje verre i ein periode, men det har avtatt bittelitt no. Håpar det gir seg heilt, og at eg får bli ein av dei heldige som blir nesten symptomfri under svangerskapet. Kjenner at ting faller meir på plass dess nærmare eg kjem 2. trimester. Skal på ul neste mandag (for 2.gang), og håpar då at alt fortsatt er bra. Blir nok endå litt lettare å slappe av etter det.

 

Du då? Har du hatt det greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det lite skravling på gang ;)

Er 10+5 i dag og formen er vel egentlig grei. Har brukt helga til å sove og daffe. UL på onsdag og da får vi se om mageknasket har det bra.

 

Hvordan står det til med dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er stille her for tida.

 

Jeg er i dag 11+1 og sliter litt for tida. Er mye kvalm pluss at jeg har mye kramper i magen (legen mener dette er kynnere) og har hatt noen få små blødninger. Krampene kommer med en gang jeg begynner å anstrenge meg, og gir seg etterhvert når jeg roer ned. Vikarlegen min sier de ikke er farlige og at jeg ikke nødvendigvis trenger ta hensyn til de og kan presse meg om jeg vil det - jeg kjenner jeg blir litt usikker og vil liksom ikke ta sjansen og risikere noe...!

 

Etter disse krampene og små blødningene kom, var jeg inne hos gynekolog når jeg var 8+6, og vi fikk på UL se det lille knøttet vårt med bankende hjerte og sprellende kropp :) I morgen skal jeg tilbake, og er veldig spent på hvor mye som har skjedd med lille knøttet fra 8+6 til 11+2 :) Håper selvfølgelig først og fremst at hjertet fortsatt slår og knøttet fortsatt turner! (Jeg har hatt mye kramper og litt blødning også etter sist UL) Men jeg har bestemt meg for å være optimist og ha tro på at dette skal gå bra og prøve å glede meg så mye som mulig over det lille underet som ligger i magen min, vil ikke "grue bort" mange uker av svangerskapet... (Jeg klarer ikke dette hele tiden selvfølgelig, men gjør så godt jeg kan :) )

 

Håper det står bra til med alle dere andre i gruppa her også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er virkelig stille her. Den første spenninga har kanskje lagt seg ;)

 

Eg er 12+0 i mårå, ny milepæl! Blir godt å komme så langt. Skal i tillegg på ul i mårå. Er nervøs, men har stort sett klart å vere rolig fram til no.

 

Har dei siste dagane hatt det litt som deg Paeonia. En del kramper og ømhet i magen, men ikkje blødningar. Håpar dei kan berolige meg litt på sjukehuset i mårå. Er så skummelt når det er så mykje nytt ein aldri har vore med på før...

 

Håpar alle damer og spirer har det godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det samme i går, så stille om dagen  ^_^  Men her hos meg skjer det ting hele tiden, så regner med det gjelder dere andre også! 

 

Ikke godt å høre dere sliter med kramper og blødninger. Jeg hadde litt brun utflod tidligere denne uken, og ble litt redd, men siden det ikke var friskt blod tenker jeg det går bra allikevel. Ellers er formen ganske god. Idag har jeg vært utrolig tiltaksløs, og har ikke ork til noenting, men det er vel lov på en søndag  :)  Brekker meg litt i ny og ne, og tårene sitter lett, men ellers er det bare bra å melde her. 10+2 i dag, og magen har begynt komme litt  :o  Bestilte ny UL på fredag, så om to små uker får vi se lille igjen, det gledes!!  :D 

Håper som Ella81 at alle spirer har det bra og bare koser seg i magehuset  :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er stille her for tida.

 

Jeg er i dag 11+1 og sliter litt for tida. Er mye kvalm pluss at jeg har mye kramper i magen (legen mener dette er kynnere) og har hatt noen få små blødninger. Krampene kommer med en gang jeg begynner å anstrenge meg, og gir seg etterhvert når jeg roer ned. Vikarlegen min sier de ikke er farlige og at jeg ikke nødvendigvis trenger ta hensyn til de og kan presse meg om jeg vil det - jeg kjenner jeg blir litt usikker og vil liksom ikke ta sjansen og risikere noe...!

 

Etter disse krampene og små blødningene kom, var jeg inne hos gynekolog når jeg var 8+6, og vi fikk på UL se det lille knøttet vårt med bankende hjerte og sprellende kropp :) I morgen skal jeg tilbake, og er veldig spent på hvor mye som har skjedd med lille knøttet fra 8+6 til 11+2 :) Håper selvfølgelig først og fremst at hjertet fortsatt slår og knøttet fortsatt turner! (Jeg har hatt mye kramper og litt blødning også etter sist UL) Men jeg har bestemt meg for å være optimist og ha tro på at dette skal gå bra og prøve å glede meg så mye som mulig over det lille underet som ligger i magen min, vil ikke "grue bort" mange uker av svangerskapet... (Jeg klarer ikke dette hele tiden selvfølgelig, men gjør så godt jeg kan :) )

 

Håper det står bra til med alle dere andre i gruppa her også! :)

 

Du har rett innstilling hvertfall! :)

Hvis smertene blir verre når du anstrenger deg så tror jeg du skal høre på kroppen og ikke på legen. Kanskje legen din har litt sånn "alle gravide er ute etter sykemelding" innstilling? Kanskje du burde fått prata med en jordmor, som har mer kjennskap til svangerskap.

Men veldig deilig at du skal så snart på ul, så du får hilse på nurket igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal tilbake til jordmor mandag om en uke, da skal jeg høre med henne :)

Også skal jeg høre med gynekologen i morgen også, høre hva han tenker om det.

Nå er jeg bare kjempespent på i morgen!! Kjenner nesten det kiler i magen bare jeg tenker på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ul på onsdag (12+0)! Det blir spennende, jeg er vel mest redd for at det er mer enn en som skjuler seg inni der. Bare en følelse jeg har hatt fra begynnelsen. Jeg er ikke så bekymret for om det er liv, for det kjenner jeg hver kveld (ca 1 uke allerede)! Med storesøster kjente jeg også liv tidlig men ikke fullt så tidlig som dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal tilbake til jordmor mandag om en uke, da skal jeg høre med henne :)

Også skal jeg høre med gynekologen i morgen også, høre hva han tenker om det.

Nå er jeg bare kjempespent på i morgen!! Kjenner nesten det kiler i magen bare jeg tenker på det :)

 

Så gøy at du gleder deg sånn! :) Ta vare på den følelsen!!

Jeg har et litt annet forhold til det.Gleder meg ikke. Nesten så jeg holder pusten helt til skjermen viser liv. Liksom forberedt på det verste, selv om jeg aldri har opplevd noe negativt på ul :/

Høres mye bedre ut å bare glede seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ul på onsdag (12+0)! Det blir spennende, jeg er vel mest redd for at det er mer enn en som skjuler seg inni der. Bare en følelse jeg har hatt fra begynnelsen. Jeg er ikke så bekymret for om det er liv, for det kjenner jeg hver kveld (ca 1 uke allerede)! Med storesøster kjente jeg også liv tidlig men ikke fullt så tidlig som dette. :)

Wow! Det var tidlig :) Men god trygghet å kjenne liv da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...