Gå til innhold

Skravletråd


Paeonia

Anbefalte innlegg

 

Har ikke så mye spennende å komme med :) Fri i dag (i den grad jeg noensinne kan ha fri) og har gjort absolutt ingenting fornuftig :(

Ble vekt av en telefonsamtale litt før syv i dag. Jeg sover ganske tungt når jeg sover men etter denne samtalen fikk jeg ikke sove igjen, ble bare liggende å være tissetrengt :sovne: . Turte ikke stå opp å tisse i redsel for å vekke barna som gjerne står opp hvis de hører den minste lyd.

Så har slumra litt på sofaen, lest om alt som kan gå galt i starten av et svangerskap :P og ...ikke så mye annet ;)

Ha ha ha! Måtte le av den beskrivelsen din av å ligge og holde seg for å ikkje vekke ungane. Ho her hos oss våkner bare vi slår opp augene føles det som, og i helgane vil vi jo gjerne sove litt. Då er det ei pine med denne blæra. Heldigvis er ho så stor at ho kan stå opp og styre seg sjølv, men er ikkje alltid så lett når ho er så selskapssjuk ;)

 

Og den der lesinga... Burde vere forbudt for oss gravide! Blir jo sprø av mindre :/

 

 

Ja, mine klarer seg også godt selv (spesielt hvis de får tilgang til ipad), men man kan våkne opp til mye rart når de har fått romstere litt på egenhånd...;)

 

Og den lesinga...huff den burde man prøve å styre unna..virker som et under at det faktisk er mennesker på denne planeten når det er så mye som kan gå galt :(

 

Men nå sofasliting med Ønskebarn på tvn, herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei symptomer!

 

Makan til ømme brystvorter.... Noe ømme bryster, men brystvortene er bare AU :(

 

Vært småkvalm nå ikveld, men hjelper å spise, håper kvalmen holder seg vekke. Idag kjente jeg lett stikking i bekkenet, damn!!!! Bekkenløsningssmerter vil jeg IKKE ha enda, håper det forsvinner!

 

Bortsett fra det, trøtt i trynet, sliten i kroppen, livredd for blod på papiret hver eneste gang jeg er på do :-0 imorra er jeg 5+0 og kommer inn i min 6 uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da lister jeg meg forsikitig inn hit - etter 3 års med prøving, en kjemisk, en SA og 3 IVF runder.

 

Er fremdeles skeptisk til at jeg skal være gravid, men iflg HCG stigningen jeg fikk målt - er jeg i rute. Så nå får den lille spiren bare klore seg fast. :pls: Fikk inn to blastocyster, så det er en bitteliten mulighet for flerlinger oxo :nigo:

Hurra snowflake!!! Dette blir så bra, bare tanken på å endelig vært ferdig med

Ivf karusellen

Det er så utrolig å tenke at vi begge skal gå gravide nå, etter så mange år med prøvelser - med tilhørende opp og nedturer... nå kan vi endelig skimte ett lite lys i enden av tunnelen :lete:  :lete:  for vi skal gå til veis ende med disse små bebisene :jepp:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Sabine. Vi feirer hver dag og litt ekstra for hver nye uke! :-) Vi ligger jo likt og, moro det :-) Jeg syns det går så opp og ned. Symptomene er litt svake, og kommer og går. Jeg har vært mer trøtt enn vanlig, småkvalm (så lite at jeg bare syns mat ikke er så fristende) og bittelitt ømme pupper. Jeg begynner å tenke at enten så blir dette et helt annet svangerskap enn med de to andre, eller så innbilte jeg meg mye i de forrige svangerskapene ;-) Ikke menssmerter lenger heller. Men ingen smerter, ingen blod - gode tegn ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei symptomer!

 

Makan til ømme brystvorter.... Noe ømme bryster, men brystvortene er bare AU :(

 

Vært småkvalm nå ikveld, men hjelper å spise, håper kvalmen holder seg vekke. Idag kjente jeg lett stikking i bekkenet, damn!!!! Bekkenløsningssmerter vil jeg IKKE ha enda, håper det forsvinner!

 

Bortsett fra det, trøtt i trynet, sliten i kroppen, livredd for blod på papiret hver eneste gang jeg er på do :-0 imorra er jeg 5+0 og kommer inn i min 6 uke :)

Hei Sabina og gjengen :rolleyes: det du beskriver virker litt kjent...jeg har de siste 2 dagene hatt ett konstant trykk/stikk i det jeg føler er innsiden av rumpeballen ut mot høyre hofte. Er det det som er bekkenet?

 

hehe...Har kjøpt meg ett varmeteppe som jeg ligger på, men det hjalp ikke så mye. Smertene forsvant da jeg sov i natt, men startet igjen da jeg våknet til og beveget meg.  Er ikke lengre enn uke 5, så jeg syns det var litt tidlig?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hos meg sitter det liksom i skambenet/mellom bena. Men er bare svakt vondt. Jeg har en svakhet i L5 (første ryggvirvel etter halebenet) samt et mulig brudd i en del av den. Så kan være pga det og for min del.

 

Men det minner om bekkenløsningssmerter, fikk det "pang" i uke 17/18 med mine to andre og hadde håpet jeg fikk slippe frem til minst da i dette og.

 

Orker ikke krykker og smerter hele svangerskapet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm. Nå skjønner jeg ingenting. Jeg har hele tiden fulgt en terminkalkulator hos babyverden. Ifølge den er jeg 6+5 i dag, og termin er 2. juni. Så var jeg hos legen i dag, og han mente termin var 30. mai! Så jeg sjekket flere andre terminkalkulatorer, og flere er samstemte med 2. juni. Ingen er samstemte med 30. mai. Mammanett sin terminkalkulator viser termin 1. juni... 

Hva i all verden? Hvilken terminkalkulatorer følger dere? Velger dere å gå etter legens utregninger? I så fall hører ikke jeg til i denne termingruppa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Nå skjønner jeg ingenting. Jeg har hele tiden fulgt en terminkalkulator hos babyverden. Ifølge den er jeg 6+5 i dag, og termin er 2. juni. Så var jeg hos legen i dag, og han mente termin var 30. mai! Så jeg sjekket flere andre terminkalkulatorer, og flere er samstemte med 2. juni. Ingen er samstemte med 30. mai. Mammanett sin terminkalkulator viser termin 1. juni... 

 

Hva i all verden? Hvilken terminkalkulatorer følger dere? Velger dere å gå etter legens utregninger? I så fall hører ikke jeg til i denne termingruppa...

 

Jeg vet at legen kun går etter 28 dagers syklus. Derfor vil den termindatoen aldri stemme med min. Men hvis du har 28 dagers syklus så må det ha noe med lengden på svangerskapet...Skjønner frustrasjonen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Sabine. Vi feirer hver dag og litt ekstra for hver nye uke! :-) Vi ligger jo likt og, moro det :-) Jeg syns det går så opp og ned. Symptomene er litt svake, og kommer og går. Jeg har vært mer trøtt enn vanlig, småkvalm (så lite at jeg bare syns mat ikke er så fristende) og bittelitt ømme pupper. Jeg begynner å tenke at enten så blir dette et helt annet svangerskap enn med de to andre, eller så innbilte jeg meg mye i de forrige svangerskapene ;-) Ikke menssmerter lenger heller. Men ingen smerter, ingen blod - gode tegn ;-)

Forsiktig med hva man skriver sier jeg bare! Skikkelige menssmerter i butikken, så da var det bare å storme hjem og sjekke - ikke blod, heldigvis! Man kan jo bli tullete av mindre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er dagen for min første milepæl i denne graviditeten...! Da er jeg kommet til 5+6 - like langt som jeg kom sist før jeg spontanaborterte. Kjenner jeg stresser og ikke helt klarer å glede meg over graviditeten, men håper virkelig at det blir bedre over helga og framover! Dette skal gå bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har eg fått time til tidlig ul - 22 oktober! Og gjett om eg gleder meg! :D Ellers er eg begynt å kjenne på kvalmen om kvelden, noke som passer svært dårlig siden eg har to seinvakter i helga :( Noken gode tips mot kvalme? Eg må ikkje kaste opp heldigvis, men brekker meg kjenner på kvalmen.. :/ Ikkje gøy. Men eg tenker at desse symptoma er teikn på at babyen har det bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har eg fått time til tidlig ul - 22 oktober! Og gjett om eg gleder meg! :D Ellers er eg begynt å kjenne på kvalmen om kvelden, noke som passer svært dårlig siden eg har to seinvakter i helga :( Noken gode tips mot kvalme? Eg må ikkje kaste opp heldigvis, men brekker meg kjenner på kvalmen.. :/ Ikkje gøy. Men eg tenker at desse symptoma er teikn på at babyen har det bra! :)

Spennende med UL! Selv klarer jeg ikke helt bestemme meg om jeg skal bestille en tidlig UL privat eller ikke.

 

Håper det går greit for deg å jobbe kveldene nå i helga, til tross for kvalmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hm. Nå skjønner jeg ingenting. Jeg har hele tiden fulgt en terminkalkulator hos babyverden. Ifølge den er jeg 6+5 i dag, og termin er 2. juni. Så var jeg hos legen i dag, og han mente termin var 30. mai! Så jeg sjekket flere andre terminkalkulatorer, og flere er samstemte med 2. juni. Ingen er samstemte med 30. mai. Mammanett sin terminkalkulator viser termin 1. juni... 

 

Hva i all verden? Hvilken terminkalkulatorer følger dere? Velger dere å gå etter legens utregninger? I så fall hører ikke jeg til i denne termingruppa...

 

Jeg vet at legen kun går etter 28 dagers syklus. Derfor vil den termindatoen aldri stemme med min. Men hvis du har 28 dagers syklus så må det ha noe med lengden på svangerskapet...Skjønner frustrasjonen din :)

 

Jeg har fått mensen 23. hver måned i noen måneder. Jeg har ikke regnet med noe annet enn 28 dagers syklus på de andre terminkalkulatorne heller. Må jo være lengden de regner forskjellig da... Har fått henvisning til ul, så da får jeg sikkert vite litt mer :-) Jeg vet det bare er snakk om dager, men likevel sååå frustrerende å ikke vite nøyaktig :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Hm. Nå skjønner jeg ingenting. Jeg har hele tiden fulgt en terminkalkulator hos babyverden. Ifølge den er jeg 6+5 i dag, og termin er 2. juni. Så var jeg hos legen i dag, og han mente termin var 30. mai! Så jeg sjekket flere andre terminkalkulatorer, og flere er samstemte med 2. juni. Ingen er samstemte med 30. mai. Mammanett sin terminkalkulator viser termin 1. juni... 

 

Hva i all verden? Hvilken terminkalkulatorer følger dere? Velger dere å gå etter legens utregninger? I så fall hører ikke jeg til i denne termingruppa...

 

Jeg vet at legen kun går etter 28 dagers syklus. Derfor vil den termindatoen aldri stemme med min. Men hvis du har 28 dagers syklus så må det ha noe med lengden på svangerskapet...Skjønner frustrasjonen din :)

 

Jeg har fått mensen 23. hver måned i noen måneder. Jeg har ikke regnet med noe annet enn 28 dagers syklus på de andre terminkalkulatorne heller. Må jo være lengden de regner forskjellig da... Har fått henvisning til ul, så da får jeg sikkert vite litt mer :-) Jeg vet det bare er snakk om dager, men likevel sååå frustrerende å ikke vite nøyaktig :-P

 

 

Jaa!! Helt enig :) Hater å få forskjellige terminer etter hvilken kalkulator jeg bruker og hva legen sier. Er jo bare noen dager men ganske irriterende likevel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bar heilt fantastisk! Føler alle rundt meg er gravide.

 

Har ei venninne, som også er ein kollega, som testa positivt eit par veker før meg. Så at vi ligg ganske likt har eg visst lenge. Stor stas å gå og tiske om det på jobb. I går ringte ei god venninne meg og kunne fortelle at ho var i veke 13. Og i dag var eg på kafe med ei anna venninne som sprang nyheten om at ho også var gravid, i veke 9. Eg blir så glad!! Og så tenker eg litt som ei av dei sa: det er liksom "ment to be", når vi skal ha så tett liksom - så trøsta oss litt med det. Spirane får bare holde seg på plass slik at vi kan trille sammen til sommeren :hjertesmil: Har i tillegg tre venninner som ganske nylig har født, og ei som skal ha innen ein måned. Andre som opplever sånt her inne? At mange venninner er gravide samtidig?

 

Eg var lenge lei meg for at det føltes ut som at det "aldri" skulle bli vår tur, men no kan eg tenke at det var ein grunn, og det var at eg skulle vente til "alle dei andre" var der også :rolleyes:

 

Vil ønske dåkke alle ei god og spirande helg :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle som er nye i gruppa :D

 

Jeg har hatt en syk 5-åring de siste dagene så det har ikke skjedd stort her.. Venter på legetimen den 20 - og gleder meg som besatt til den. 

 

Fortalte at jeg var gravid til datteren vår her om dagen fordi venninna mi fortalte det til mannen sin og sønnen deres overhørte det. Istedenfor at datteren min hører det fra han så fortalte vi det heller selv. 

Hun trodde ikke helt på oss da fordi magen min ikke var stor hehe

 

Ellers så har jeg merket litt til småkvalme. Hvis jeg ikke spiser noe hver 2-2.5 time så blir jeg skikkelig uggen og må sette meg ned. Så nå må jeg passe på å ha noe i veska som jeg kan bruke som nødproviant når jeg er utpå, og så må jeg passe på å ikke falle for fristelsen å spise sjokolade hele tida ;)

 

Og så må jeg få svigers til å sende over tyrkisk pepper! Sist svangerskap levde jeg på tyrkisk pepper og det er greit å ha noen poser i skapet sånn i tilfelle jeg får lysten på disse igjen...

Men det vil da innebære at jeg må fortelle dem at jeg er gravid.... uh oh... Da blir det vel daglige telefonsamtaler om hvordan jeg har det og hvor lenge det er igjen å vente og om ikke de kan kjøpe ditten og datten. Veldig hyggelige mennesker, men kan være ganske masete til tider.

 

Ella81: Jeg håper at venninna mi blir gravid nå snart! Jeg krysser alt jeg har for at hun lykkes. Ellers så er det ingn jeg kjenner som er gravide for tida. Med mindre naboen har en liten luring på lager, hun har 4 fra før og yngstemann er 1år gammel så kjenner jeg henne rett prøver de på nr 5 nå :D

 

Ha en fantastisk helg!! Selv reiser vi bort og skal nyte de siste "sommerdagene" mens vi enda kan. Snart faller temperaturen her og vi må begynne å kle på oss igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei alle sammen!

 

Ser dere er godt i gang her inne allerede! Virker som en flott bukett med damer :) Jeg er gravid med nummer 2 nå, og er ganske avsalppet til det hele ettersom det gikk så fint forrige gang. Ser det er flere her som sliter litt med helsa, og er evig takknemlig for at det ikke er meg. Har tro på at det vil gå veldig fint for dere alle sammen, men prøv å slapp av, ikke lytt for mye til kroppen (rart råd? men det funker..;) ) Og fokuser positivt :) VI ER JO FAKTISK GRAVIDE!!! :D Til sommeren kommer det et (eller kanskje to :P ) nydelig lite sjarmtroll, og da vil alt være såååå verdt det!

 

Gleder meg til det meste framover, men skal gjøre en litt større innsats for holde formen og ikke gå opp 20 kg denne gangen. Var så forferdelig tungt på slutten av forrige graviditet! 

 

Lykke til, damer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere

Slenger meg inn her jeg .

 

Når det gjelder symptomer så har jeg lite av det, har ikke hatt så mye tidligere svangerskap heller.

Jeg venter nr 4 og er litt i sjokk.

 

Har mine helseplager jeg også, både leddgikt og migrene. Mitt råd når det gjelder medisiner er i allefall å snakke med spesialister for min fastlege stopper all medisinering bare man sier ordet gravid. Har gått på cellegift, men pga graviditeter er det en stund siden. Fikk beskjed om å slutte 6 mndr før prøving.

 

Embrellen kan man vel gå på til man tester positivt om man må?

 

Jeg blir ofte bedre i svangerskapene, men kan ha litt nedturer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit alle dere flotte nye damer her inne! Og hurra for positive tester rundt omkring :)

 

Jeg har i dag kommet meg gjennom min første store milepæl i dette svangerskapet, og har nå passert dagen jeg kom til sist, når det endte i en spontanabort. (Hurra!)

 

Ønsker dere alle en fortsatt god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere

Slenger meg inn her jeg .

 

Når det gjelder symptomer så har jeg lite av det, har ikke hatt så mye tidligere svangerskap heller.

Jeg venter nr 4 og er litt i sjokk.

 

Har mine helseplager jeg også, både leddgikt og migrene. Mitt råd når det gjelder medisiner er i allefall å snakke med spesialister for min fastlege stopper all medisinering bare man sier ordet gravid. Har gått på cellegift, men pga graviditeter er det en stund siden. Fikk beskjed om å slutte 6 mndr før prøving.

 

Embrellen kan man vel gå på til man tester positivt om man må?

 

Jeg blir ofte bedre i svangerskapene, men kan ha litt nedturer også.

Velkommen og gratulerer med enda en på vei :) Håpar at du blir bedre denne gongen også då! Spesielt å "møte" enda ein person med leddgikt her inne.

 

Eg har faktisk fått beskjed om å gå på Enbrel og prednisolon heilt fram til veke 20 (mulig heilt ut svangerskapet) om eg ikkje blir bedre. Skeptisk, men føler ikkje eg har noko valg. Revmatologen min står fast på at desse medisinane ikkje går igjennom morkaka før seint i svangerskapet. Må vel bare stole på det då :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prednisolon er et produkt som har blitt brukt i lange tider og det har nok mange gravide brukt også. Jeg har psoriasis artritt/leddgikt og bruker mye kortison utvortes. Legene fortalte mg at mange sto på prednidolon gjennom svangerskap.

 

Vi psoriatikere kan ikke gå på prednidolon.

 

 

Embrell vet jeg at man i allefall ikke er redd for at man blir gravid på sånn som med cellegift. Jeg er veldig engasjert i temaet gravid og behandling så bra å høre andres opplevelser. Stol på legene helt klart, det gjør jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lister jeg meg stille inn her, ikke så lenge siden jeg sist mistet så tørr ikke juble for høyt. Er 5 uker idag, omentrent samme tid jeg mistet sist. Så håper så inderlig att spira sitter denne gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lister jeg meg stille inn her, ikke så lenge siden jeg sist mistet så tørr ikke juble for høyt. Er 5 uker idag, omentrent samme tid jeg mistet sist. Så håper så inderlig att spira sitter denne gang :)

Vet av egen erfaring at det ikke er lett å glede seg på samme måte når en har en slik erfaring...! Håper likevel du klarer å glede deg etterhvert! Selv er jeg 6+1 i dag og har nettopp passert tidspunktet jeg mistet på i august, og jeg gleder meg på en helt annen måte, tør ikke juble helt og er mye redd for å miste. Men jeg håper det blir bedre og bedre jo lengre jeg kommer i svangerskapet! Lykke til med svangerskapet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer fælt på hva som skjer inni kroppen min for øyeblikket.. Som 1.gangs gravid, har jeg absolutt ingen aning om hvordan ting skal kjennes ut, eller hva som kan forventes.. Det er litt ubehagelig å ha så lite kontroll😳 hehe.. Jeg vil bare spole fremover til den 22.10, dagen jeg skal på UL for å sjekke om det er liv inni der.

 

Har de siste 2-3 dagene hatt vondt i lyskenområdet, og håper inderlig at det er livmora som strekker seg. Så lenge jeg ikke har smerter og blør, bør vel alt være i orden. Krysser fingrene for det✌️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...