Gå til innhold

Skravletråd


Paeonia

Anbefalte innlegg

 

 

Hei alle sammen:)

 

Var på ultralyd uke 5+2 og så to fostersekker på 3-4mm <3<3 Jeg hat slitt med spotting så aner ikke hvordan dette ender, men håper på det beste:)

 

Her er mine symptomer:

 

- Ømme bryst av og på

- Kvalm innimellom, et par brekninger

- Murringer i rygg og stikninger i magen, spesielt rundt IKM

- Trøtt, legger meg tidlig og står opp tidlig

- Ofte tissetrengt

 

Jeg har migrene, og pga at denne økte ble jeg sykemeldt tidlig. Jeg får ikke lov å ta migrenemedisinen så her er det kun søvn og vann som er en slags medisin.

 

Blir spennende å følge dere, ha en fin dag <3 :)

Jeg har også migrene, men har lov til å ta immigran. Har du sjekket opp at du ikke kan ta noe, eller er dette noe du velger selv? Jeg har ikke sjangs å ikke ta medisin om det kommer :/ blir liggende i dagesvis 😳

 

Forresten, er det bare meg som er skikkelig godtesjuke??? 😳

Nei, du er ikke alene om den godtesyken...! Jeg er helt ekstrem..! Klarer heldigvis styre meg ganske bra, men noe blir det jo, i alle fall nå i helga.

Men er heldigvis også veldig glad i frukt og grønt - da er det med ett en del flere alternativer :)

Huff jeg har helt dilla på salte drops og sure godterier, prøver å skjerpe meg, men det er ikke så lett når man er småuggen og kun vil ha disse salte greiene 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk til legen min når jeg testet positivt og spurte henne... Gikk på Metoprolol (blodtrykksmedisin) som forebyggende mot migrene. Har også brukt Maxhalt som anfallsmedisin samt noen tabletter som heter Koffein Sterke. Hun sa jeg skulle stoppe med de medisinene, men det kan tenkes at det ikke er så farlig å ta de, men jeg har mange spontanaborter bak meg så tror hun vile at jeg ikke skulle ta noen sjanser..

 

Når det gjelder godesyke, så er jeg blitt ekstremt glad i kaker og søtt i det siste;) Men prøver å holde inntaket litt nede;) hehe!

Skjønner!! Jeg slutta på forebyggende før vi starta prøvinga og ellers tar jeg kun relpax eller zomig 👍 har også fått resept på paracet og paralgin forte, men det hjelper jo minimalt :P

 

Synes dere er flinke som ikke spiser så mye, jeg må skjerpe meg, men er så fort gjort når man sitter på sofaen å kjeder seg foran tvn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salt lakris og salmiakk er en favoritt hos meg også, mam&mam :)

Hehe, så artig!!! Dundersalt, nammis!!! Men jeg skal virkelig prøve å skjerpe meg, må jo det, ellers blir jeg jo smellfeit :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda ikke merka noe når det gjelder mat og godteri men er helt sikker på at det kommer :huh:

Sist gang hadde jeg sånn ulvesult der jeg bare måtte hive innpå det nærmeste jeg fant :fnise: og det fort!

 

Kroppen min har nok kilo å ta av, så jeg kan gjerne få dilla på blomkål eller noe i den kategorien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har visst det lenge at jeg er gravid, jeg. Ett par uker kanskje... Altså ca da jeg ble gravid! Jeg vet hvilket dag og jeg, ganske sikker. Vi har nemlig holdt oss til sikre perioder (jaaaa da!) så jeg vet når jeg ble gravid. Ganske sprøtt...

 

Syns det er vanskelig at sambo ikke ønsker seg barn, jeg. Han er 53 år, har tre barn og ønsker ikke flere. Han er ikke sur eller noe, jeg bare vet hva han syns. Han er så god mot meg og smiler til meg når jeg klager på kvalme osv. Gav meg en lang klem og sa at han visste hvor mye jeg ønsket meg dette og at han var lei for at han ikke jublet. Han venner seg vel til tanken. Men jeg skjønner han. Jeg vil IKKE bli mamma igjen når jeg er 53 :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har lakrisdilla slått til for fullt også. Spesielt salt lakris blanda med bær, type svarte og rosa dødnighovud i smågodthylla. Såååå godt! Prøvar å holde meg til laurdag eg og. Er litt overvektig i utgangspunktet, så har virkelig lyst å ta ordentlig tak no og ikkje gå så mykje opp i vekt under svangerskapet. Nesten eit år med stillesitting pga den teite leddgikta har gjort sitt med denne kroppen..

 

Symptoma mine har blitt mykje svakare i løpet av helga, det bekymrer meg veldig. Er så redd for MA. Har ikkje hatt nokon blødninger eller spotta, men klarar ikkje å legge vekk tanken. Lurer på når eg skal klare å slappe av og "godta" denne graviditeten. Orkar ikkje fly til legen heile tida heller, og no er det jo bare litt over ei veke til første kontroll, så får bare tenke positivt så lenge. 6+0 i mårå, så det hår framover :)

 

Så kjedelig at ikkje samboeren din har lyst på fleire barn Puncky.. Men fint at han støttar deg likevel. Vil jo kanskje bli meir stas for han også når babyen blir født?

Endret av Ella81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har lakrisdilla slått til for fullt også. Spesielt salt lakris blanda med bær, type svarte og rosa dødnighovud i smågodthylla. Såååå godt! Prøvar å holde meg til laurdag eg og. Er litt overvektig i utgangspunktet, så har virkelig lyst å ta ordentlig tak no og ikkje gå så mykje opp i vekt under svangerskapet. Nesten eit år med stillesitting pga den teite leddgikta har gjort sitt med denne kroppen..

Symptoma mine har blitt mykje svakare i løpet av helga, det bekymrer meg veldig. Er så redd for MA. Har ikkje hatt nokon blødninger eller spotta, men klarar ikkje å legge vekk tanken. Lurer på når eg skal klare å slappe av og "godta" denne graviditeten. Orkar ikkje fly til legen heile tida heller, og no er det jo bare litt over ei veke til første kontroll, så får bare tenke positivt så lenge. 6+0 i mårå, så det hår framover :)

Så kjedelig at ikkje samboeren din har lyst på fleire barn Puncky.. Men fint at han støttar deg likevel. Vil jo kanskje bli meir stas for han også når babyen blir født?

Den frykten der kjenner jeg på og, skjønner så godt hva du mener :-/ Det er litt rart å være glad for kvalme liksom - da er jeg jo fortsatt gravid ;-)

 

Han kommer nok til å glede seg etterhvert. Når vi har vært på UL, magen blir større og alt mer virkelig. Håper jeg! :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her har lakrisdilla slått til for fullt også. Spesielt salt lakris blanda med bær, type svarte og rosa dødnighovud i smågodthylla. Såååå godt! Prøvar å holde meg til laurdag eg og. Er litt overvektig i utgangspunktet, så har virkelig lyst å ta ordentlig tak no og ikkje gå så mykje opp i vekt under svangerskapet. Nesten eit år med stillesitting pga den teite leddgikta har gjort sitt med denne kroppen..

Symptoma mine har blitt mykje svakare i løpet av helga, det bekymrer meg veldig. Er så redd for MA. Har ikkje hatt nokon blødninger eller spotta, men klarar ikkje å legge vekk tanken. Lurer på når eg skal klare å slappe av og "godta" denne graviditeten. Orkar ikkje fly til legen heile tida heller, og no er det jo bare litt over ei veke til første kontroll, så får bare tenke positivt så lenge. 6+0 i mårå, så det hår framover :)

Så kjedelig at ikkje samboeren din har lyst på fleire barn Puncky.. Men fint at han støttar deg likevel. Vil jo kanskje bli meir stas for han også når babyen blir født?

Den frykten der kjenner jeg på og, skjønner så godt hva du mener :-/ Det er litt rart å være glad for kvalme liksom - da er jeg jo fortsatt gravid ;-)

 

Han kommer nok til å glede seg etterhvert. Når vi har vært på UL, magen blir større og alt mer virkelig. Håper jeg! :-P

Føler det sånn jeg også, gleder meg veldig til tidlig ul 17 oktober :) da tror jeg at jeg vil slappe av litt mer, håper jeg ihvertfall...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere?

 

I dag er jeg 6+0, et lite hurra;) Men våknet av at jeg hadde spottet litt i natt enda en gang. Uff, skulle ønske jeg slapp all denne spottingen... Er 8 lange dager til ultralyd, grugleder meg! Men tar det som et godt tegn at det lille jeg hadde i magen kom rett i doskålen i dag tidlig. Her er alle symptomer velkommen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere?

 

I dag er jeg 6+0, et lite hurra;) Men våknet av at jeg hadde spottet litt i natt enda en gang. Uff, skulle ønske jeg slapp all denne spottingen... Er 8 lange dager til ultralyd, grugleder meg! Men tar det som et godt tegn at det lille jeg hadde i magen kom rett i doskålen i dag tidlig. Her er alle symptomer velkommen;)

Symptomer er bra! Jeg håper så veldig med deg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere?

 

I dag er jeg 6+0, et lite hurra;) Men våknet av at jeg hadde spottet litt i natt enda en gang. Uff, skulle ønske jeg slapp all denne spottingen... Er 8 lange dager til ultralyd, grugleder meg! Men tar det som et godt tegn at det lille jeg hadde i magen kom rett i doskålen i dag tidlig. Her er alle symptomer velkommen;)

Stakkars deg og denne spottingen, jeg hadde nok blitt psykisk ustabil 😳 regner med du gleder deg til ul ja, utrolig spennende!!!

 

Jeg har en dårlig dag idag, er på jobb og føler meg skikkelig crap, vil bare hjem å sove 😂 ellers sliter jeg litt med hodepine, som fort blir migrene og jeg liker ikke å ta så mye medisiner nå som jeg endelig er blitt gravid, selv om jeg vet at jeg kan ta dem😬 jaja, det viktigste er vel at man er frisk og sunn uansett... Håper jeg slipper å spy 😲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hvordan går det med dere?

 

I dag er jeg 6+0, et lite hurra;) Men våknet av at jeg hadde spottet litt i natt enda en gang. Uff, skulle ønske jeg slapp all denne spottingen... Er 8 lange dager til ultralyd, grugleder meg! Men tar det som et godt tegn at det lille jeg hadde i magen kom rett i doskålen i dag tidlig. Her er alle symptomer velkommen;)

Stakkars deg og denne spottingen, jeg hadde nok blitt psykisk ustabil regner med du gleder deg til ul ja, utrolig spennende!!!

 

Jeg har en dårlig dag idag, er på jobb og føler meg skikkelig crap, vil bare hjem å sove ellers sliter jeg litt med hodepine, som fort blir migrene og jeg liker ikke å ta så mye medisiner nå som jeg endelig er blitt gravid, selv om jeg vet at jeg kan ta dem jaja, det viktigste er vel at man er frisk og sunn uansett... Håper jeg slipper å spy

 

 

Ja jeg er ganske så ustabil om dagene, ene dagen er jeg helt sikker på at dette ikke går bra, den andre har jeg håp<3 Uff, migrene er helt forferdelig... Jeg endte med sykemelding og er veldig glad for at jeg slipper å gå på jobb når jeg er så dårlig. Anbefaler deg å få en sykemelding hvis du blir verre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hvordan går det med dere?

I dag er jeg 6+0, et lite hurra;) Men våknet av at jeg hadde spottet litt i natt enda en gang. Uff, skulle ønske jeg slapp all denne spottingen... Er 8 lange dager til ultralyd, grugleder meg! Men tar det som et godt tegn at det lille jeg hadde i magen kom rett i doskålen i dag tidlig. Her er alle symptomer velkommen;)

 

Stakkars deg og denne spottingen, jeg hadde nok blitt psykisk ustabil regner med du gleder deg til ul ja, utrolig spennende!!!

Jeg har en dårlig dag idag, er på jobb og føler meg skikkelig crap, vil bare hjem å sove ellers sliter jeg litt med hodepine, som fort blir migrene og jeg liker ikke å ta så mye medisiner nå som jeg endelig er blitt gravid, selv om jeg vet at jeg kan ta dem jaja, det viktigste er vel at man er frisk og sunn uansett... Håper jeg slipper å spy

 

Ja jeg er ganske så ustabil om dagene, ene dagen er jeg helt sikker på at dette ikke går bra, den andre har jeg håp<3 Uff, migrene er helt forferdelig... Jeg endte med sykemelding og er veldig glad for at jeg slipper å gå på jobb når jeg er så dårlig. Anbefaler deg å få en sykemelding hvis du blir verre:)

Håpar inderlig denne spottinga di går over! Kryssar fingrane for at alt er bra inni der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover dårlig om natta, stuptrøtt om dagen

Skikkelig ømme bryst

Småkvalm, litt av og på

Mensmurringar

Tørst

Tissar heile tida

Emosjonell berg-og dalbane

Forverring av leddgikt

Har det alt i alt gansle bra, men litt lei meg for at leddgikta har blitt verre. Hadde håp om at det skulle vere omvendt (slik det er for mange). Håpar det kjem i 2.tri.

Syns fortsatt det er uvirkelig at eg er gravid. Engstar meg ein del for at det ikkje skal gå bra, spes med tanke på helsa mi og at eg må ta litt medisin for å ikkje bli altfor dårlig. Vil jo helst ikkje det. Skal heldigvis på tidlig UL om ca 20 dagar, det trøstar eg meg litt med.

Har jo egentlig ein god følelse på dette nurket, så må bare stole på den :)

Andre her med kroniske sjukdommar som må ta medisin?

 

Jeg har også leddgikt, og gikk på cellegift frem til juni, da sluttet jeg. Har foreløpig ingen forverringer, så det var trist å lese at du er blitt verre :-(

Jeg er blitt med i en studie "revnatus". Om du ikke er blitt spurt om det, spør sykehuset eller legen din! Da vil du få mer oppfølgning tror jeg dersom du er blirr verre :-( Ønsker deg lykke til videre!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på denne tråden også, jenter!

 

Etter relativt mange dager uten at mens kom, tok jeg endelig en test for å i grunn utelukke graviditet, men der var det vist en liten raring i magen :-D Så uten å ha prøvd skikkelig så har jeg blitt gravid og er i dag 5+6 :-)

Her er det ingen *bank i bordet* symptomer enda, så blir spennende å se når de dukker opp. Er litt trøtt, men lurer på om det bare er litt psykisk, hihi. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Hvordan går det med dere?

 

I dag er jeg 6+0, et lite hurra;) Men våknet av at jeg hadde spottet litt i natt enda en gang. Uff, skulle ønske jeg slapp all denne spottingen... Er 8 lange dager til ultralyd, grugleder meg! Men tar det som et godt tegn at det lille jeg hadde i magen kom rett i doskålen i dag tidlig. Her er alle symptomer velkommen;)

Stakkars deg og denne spottingen, jeg hadde nok blitt psykisk ustabil regner med du gleder deg til ul ja, utrolig spennende!!!

 

Jeg har en dårlig dag idag, er på jobb og føler meg skikkelig crap, vil bare hjem å sove ellers sliter jeg litt med hodepine, som fort blir migrene og jeg liker ikke å ta så mye medisiner nå som jeg endelig er blitt gravid, selv om jeg vet at jeg kan ta dem jaja, det viktigste er vel at man er frisk og sunn uansett... Håper jeg slipper å spy

Ja jeg er ganske så ustabil om dagene, ene dagen er jeg helt sikker på at dette ikke går bra, den andre har jeg håp<3 Uff, migrene er helt forferdelig... Jeg endte med sykemelding og er veldig glad for at jeg slipper å gå på jobb når jeg er så dårlig. Anbefaler deg å få en sykemelding hvis du blir verre:)

Det skjønner jeg, men jeg har nettopp starta i ny jobb på nytt sted etter 3 år på skole, så føler liksom ikke at det passer seg helt, enda ihvertfall.... Men vi får se hvordan det blir etterhvert :) migrene er faktisk helt for jævlig... Uten tvil!!

 

Nå er jeg hjemme fra jobb og det eeeer så godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fleire som er plaga meg hovudverk? Eg hadde vondt i hovudet i 14 timer i strekk, det kom seg litt når eg fekk sove, men no er det på igjen. Kjenner det slår skikklig når eg røyser eller bøyer meg.. Har aldri vert plaga med hovudverk før! Håper ikkje det blir langvarig, kjenner eg ikkje klarer å tenke når det står på :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fleire som er plaga meg hovudverk? Eg hadde vondt i hovudet i 14 timer i strekk, det kom seg litt når eg fekk sove, men no er det på igjen. Kjenner det slår skikklig når eg røyser eller bøyer meg.. Har aldri vert plaga med hovudverk før! Håper ikkje det blir langvarig, kjenner eg ikkje klarer å tenke når det står på :/

Begynt så smått å få vondt i hodet jeg ja... Men har migrene da :/ ta deg paracet og drikk masse vann 👍 god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sover dårlig om natta, stuptrøtt om dagen

Skikkelig ømme bryst

Småkvalm, litt av og på

Mensmurringar

Tørst

Tissar heile tida

Emosjonell berg-og dalbane

Forverring av leddgikt

Har det alt i alt gansle bra, men litt lei meg for at leddgikta har blitt verre. Hadde håp om at det skulle vere omvendt (slik det er for mange). Håpar det kjem i 2.tri.

Syns fortsatt det er uvirkelig at eg er gravid. Engstar meg ein del for at det ikkje skal gå bra, spes med tanke på helsa mi og at eg må ta litt medisin for å ikkje bli altfor dårlig. Vil jo helst ikkje det. Skal heldigvis på tidlig UL om ca 20 dagar, det trøstar eg meg litt med.

Har jo egentlig ein god følelse på dette nurket, så må bare stole på den :)

Andre her med kroniske sjukdommar som må ta medisin?

Jeg har også leddgikt, og gikk på cellegift frem til juni, da sluttet jeg. Har foreløpig ingen forverringer, så det var trist å lese at du er blitt verre :-(

Jeg er blitt med i en studie "revnatus". Om du ikke er blitt spurt om det, spør sykehuset eller legen din! Da vil du få mer oppfølgning tror jeg dersom du er blirr verre :-( Ønsker deg lykke til videre!! :-)

Hei! Herregud, så fantastisk å møte på ein i samme situasjon som meg!! Ikkje det at det er fantastisk at du har leddgikt, men at vi er to som veit litt om dette - og det i samme terminmåned. Det var gøy!

 

Gikk på cellegift eg og, og har egentlig levd eit tilnærma normalt liv så lenge eg gikk på dei pluss enbrel. Slutta på cellegift i april i fjor fordi vi tenkte å begynne prøvinga rett etter bryllaup i juli. Fikk ikkje tatt ut spiralen før i oktober, så først då var vi i gang. Dessverre var det ein løk av ein lege som anbefalte meg å slutte heilt med alt av medisin, så eg gjorde det då.. Når november/desember kom var eg så dårlig at eg ikkje hang sammen. Gikk ut i 100% sjukmelding i desember. Fikk ny revmatolog som sporenstreks sette meg tilbake på enbrel pluss hestekur med prednisolon. Klarte å komme gradvis tilbake igjen i jobb og var tilbake i 100% i februar. Syklusen min var det verre med. Kroppen sa totalt stopp til mine planar om å bli gravid og eg hadde ingen eggløysning, men "mensen" kvar 20.dag. I sommar begynte både syklus og sjukdom å stabilisere seg, og då gikk det jo egentlig ikkje meir enn 2 pp før den satt. Håpar at ikkje kroppen begynner å protestere igjen ordentlig no.. Kryssar fingrar for at eg snart blir bedre.

 

Godt å høyre at du ikkje har hatt meir plager då! Har du hatt leddgikt lenge? Går du på medisinar no?

 

Er faktisk med på revnatus-prosjektet eg og, men har bare vore inne for registrering rett etter at vi begynte å prøve, skal høyre litt om vidare oppfølging når eg skal på kontroll på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fleire som er plaga meg hovudverk? Eg hadde vondt i hovudet i 14 timer i strekk, det kom seg litt når eg fekk sove, men no er det på igjen. Kjenner det slår skikklig når eg røyser eller bøyer meg.. Har aldri vert plaga med hovudverk før! Håper ikkje det blir langvarig, kjenner eg ikkje klarer å tenke når det står på :/

Jepp! Av og på. Nokre dagar ordentlig "dagen derpå" skallebank, heeeeeile dagen. Andre dagar ingenting. Bare soving som hjelper for min del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det fleire som er plaga meg hovudverk? Eg hadde vondt i hovudet i 14 timer i strekk, det kom seg litt når eg fekk sove, men no er det på igjen. Kjenner det slår skikklig når eg røyser eller bøyer meg.. Har aldri vert plaga med hovudverk før! Håper ikkje det blir langvarig, kjenner eg ikkje klarer å tenke når det står på :/

Jepp! Av og på. Nokre dagar ordentlig "dagen derpå" skallebank, heeeeeile dagen. Andre dagar ingenting. Bare soving som hjelper for min del...

Jeg har også mye vondt i hodet. Ikke så veldig plagsomt, men småvondt ganske mange ganger om dagen. Helt nytt for meg, aldri hatt det tidligere i svangerskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er man altså gått fra å være prøver til å bli en ruger :) Ikke så lett å ikke tenke på graviditeten for å si det sånn...har sikkert vært innom her 1000 ganger i dag og hver minste lille ting kroppen finner på så forbinder jeg det med graviditeten. Skulle egentlig ønske jeg kunne glemme det i noen uker fremover...det er så lenge til juni...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Sover dårlig om natta, stuptrøtt om dagen

Skikkelig ømme bryst

Småkvalm, litt av og på

Mensmurringar

Tørst

Tissar heile tida

Emosjonell berg-og dalbane

Forverring av leddgikt

Har det alt i alt gansle bra, men litt lei meg for at leddgikta har blitt verre. Hadde håp om at det skulle vere omvendt (slik det er for mange). Håpar det kjem i 2.tri.

Syns fortsatt det er uvirkelig at eg er gravid. Engstar meg ein del for at det ikkje skal gå bra, spes med tanke på helsa mi og at eg må ta litt medisin for å ikkje bli altfor dårlig. Vil jo helst ikkje det. Skal heldigvis på tidlig UL om ca 20 dagar, det trøstar eg meg litt med.

Har jo egentlig ein god følelse på dette nurket, så må bare stole på den :)

Andre her med kroniske sjukdommar som må ta medisin?

Jeg har også leddgikt, og gikk på cellegift frem til juni, da sluttet jeg. Har foreløpig ingen forverringer, så det var trist å lese at du er blitt verre :-(

Jeg er blitt med i en studie "revnatus". Om du ikke er blitt spurt om det, spør sykehuset eller legen din! Da vil du få mer oppfølgning tror jeg dersom du er blirr verre :-( Ønsker deg lykke til videre!! :-)

Hei! Herregud, så fantastisk å møte på ein i samme situasjon som meg!! Ikkje det at det er fantastisk at du har leddgikt, men at vi er to som veit litt om dette - og det i samme terminmåned. Det var gøy!

 

Gikk på cellegift eg og, og har egentlig levd eit tilnærma normalt liv så lenge eg gikk på dei pluss enbrel. Slutta på cellegift i april i fjor fordi vi tenkte å begynne prøvinga rett etter bryllaup i juli. Fikk ikkje tatt ut spiralen før i oktober, så først då var vi i gang. Dessverre var det ein løk av ein lege som anbefalte meg å slutte heilt med alt av medisin, så eg gjorde det då.. Når november/desember kom var eg så dårlig at eg ikkje hang sammen. Gikk ut i 100% sjukmelding i desember. Fikk ny revmatolog som sporenstreks sette meg tilbake på enbrel pluss hestekur med prednisolon. Klarte å komme gradvis tilbake igjen i jobb og var tilbake i 100% i februar. Syklusen min var det verre med. Kroppen sa totalt stopp til mine planar om å bli gravid og eg hadde ingen eggløysning, men "mensen" kvar 20.dag. I sommar begynte både syklus og sjukdom å stabilisere seg, og då gikk det jo egentlig ikkje meir enn 2 pp før den satt. Håpar at ikkje kroppen begynner å protestere igjen ordentlig no.. Kryssar fingrar for at eg snart blir bedre.

 

Godt å høyre at du ikkje har hatt meir plager då! Har du hatt leddgikt lenge? Går du på medisinar no?

 

Er faktisk med på revnatus-prosjektet eg og, men har bare vore inne for registrering rett etter at vi begynte å prøve, skal høyre litt om vidare oppfølging når eg skal på kontroll på tirsdag.

 

Ja, ikke sant. Har prøvd lest litt her inne og finne noen fler, men har ikke gjort det. Så dette var jo litt "gøy" ja :klem1: 

For en humpete vei du har hatt, stakkars! Jeg håper virkelig for deg at du blir bedre og at graviditeten blir en hyggelig opplevelse for deg! De legene sier jo vi må prøve bli gravide i de "gode" periodene så får håpe et går fint fremover!  :) 

 

Jeg har hatt leddgikt siden 2003, men har nok hatt det lenger, de har bare ikke funnet det ut. Så var jeg helt fin i åtte år, før det kom tilbake igjen i fjor vinter/våres (2013). Men da ble jeg satt på cellegift med engang, og gikk da på det frem til juni i år. I juletider brukte jeg litt brufen retard mot smerter i kjeven, og det hjalp godt. 

Jeg har det helt fint nå, men har vondt i føttene mye, men jeg er så vant til de smertene så når alle spør sier jeg jo at jeg har det fint, hehe... Ingen medisiner nå :)  

 

Så bra! Kun vært inne på reg. jeg også, men får vel ta en tlf og si jeg er gravid :fnise:  Føles heeeelt merkelig, men uuuutrolig gøy!  :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...