Gå til innhold

Skravletråd


Paeonia

Anbefalte innlegg

I dag har jeg vært og sett på lille knøttet vårt - en liten, sprellende skapning på ca 4,4 cm, gynekologen anslo meg til 11+4 (2 dager lengre enn mine beregninger, som for to og en halv uke siden) Knøttet lå og sprella med både armer og bein, og jeg smelta... :)

 

Sist jeg var der tok han en bakterieprøve fra underlivet mitt, og jeg fikk beskjed om at jeg hadde en streptokokk B-oppvekst der. Har gått på antibiotika i en uke nå, så han ville ha meg tilbake om to uker igjen, for å ta ny prøve. Kanskje får jeg en aldri så liten titt på knøttet da også, når jeg først er der? Håper på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig Paeonia! Har gjort det samme i dag :) Sett ein sprellande, vinkande liten skrutt. Heilt fantastisk. Alt vel, og no skal eg nyte det! Er eit par dagar lengre ifølge gyn eg også, så 12+2 ca. Hurra!!

 

Så kjedelig med antibiotika då.. Håpar du blir kvitt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært og sett på lille knøttet vårt - en liten, sprellende skapning på ca 4,4 cm, gynekologen anslo meg til 11+4 (2 dager lengre enn mine beregninger, som for to og en halv uke siden) Knøttet lå og sprella med både armer og bein, og jeg smelta... :)

 

Sist jeg var der tok han en bakterieprøve fra underlivet mitt, og jeg fikk beskjed om at jeg hadde en streptokokk B-oppvekst der. Har gått på antibiotika i en uke nå, så han ville ha meg tilbake om to uker igjen, for å ta ny prøve. Kanskje får jeg en aldri så liten titt på knøttet da også, når jeg først er der? Håper på det :)

 

Herlig :D Ble det innvendig ul denne gangen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært og sett på lille knøttet vårt - en liten, sprellende skapning på ca 4,4 cm, gynekologen anslo meg til 11+4 (2 dager lengre enn mine beregninger, som for to og en halv uke siden) Knøttet lå og sprella med både armer og bein, og jeg smelta... :)

 

Sist jeg var der tok han en bakterieprøve fra underlivet mitt, og jeg fikk beskjed om at jeg hadde en streptokokk B-oppvekst der. Har gått på antibiotika i en uke nå, så han ville ha meg tilbake om to uker igjen, for å ta ny prøve. Kanskje får jeg en aldri så liten titt på knøttet da også, når jeg først er der? Håper på det :)

 

Hvorfor tok han en bakterieprøve sist? Bare rutine, har du vært plaget før eller hatt symptomer? Nysgjerrig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok utvendig denne gangen! :)

 

Også tok han bakterieprøve på bakgrunn av SA'en i august, og sa at en slik oppvekst kan være årsak til spontanabort (du kan si det sånn at jeg ble litt stressa av å høre det, pluss få beskjed en uke etterpå at jeg faktisk har den bakterie-driten oppi der... :/ )

 

Men har lest litt på nett, og fått inntrykk av at mange gravide har denne bakterien, og at det ofte ikke behandles før fødsel. Jeg skal høre med jordmor hva hun tenker om det neste mandag, kan hende hun sier at en ikke trenger å behandle det i det hele tatt foreløpig (før fødsel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg hatt første kontroll.var hos jm og hun brukte ikke mindre enn 1,5 time med meglitt annerledes enn legebesøk gitt. Jeg var hos en jm jeg har hatt tidligere, men hun er bare vikar så det blir mest sannsynlig ikke hun som følger meg videre. Fant til slutt hjertelyden ❤

 

Ellers var det vel ikke så mye å si , men hun fant frem papirene fra forrige fødsel so jeg aldri fikk etter fødselen. Greit å se hva som står i sykehusets journal.

 

Ellers så fant jeg hjertelyden med angelsound forrige uke ca 11+4

 

 

Fikk påvist gbs med første. Da jeg ventet nr to fikk jeg beskjed at jeg skulle skyldes med klorhexidin under fødsel. Det ble det aldri tid til. Med nr tre var det ikke prosedyre med skylling , hadde for så vidt ikke hatt tid da heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Ja, jeg skal tilbake til jordmor mandag om en uke, da skal jeg høre med henne :)

Også skal jeg høre med gynekologen i morgen også, høre hva han tenker om det.

Nå er jeg bare kjempespent på i morgen!! Kjenner nesten det kiler i magen bare jeg tenker på det :)

 

 

Så gøy at du gleder deg sånn! :) Ta vare på den følelsen!!

Jeg har et litt annet forhold til det.Gleder meg ikke. Nesten så jeg holder pusten helt til skjermen viser liv. Liksom forberedt på det verste, selv om jeg aldri har opplevd noe negativt på ul :/

Høres mye bedre ut å bare glede seg :)

hadde/har det på samme måte jeg også, men jeg har jo hatt en MA tidligere og opplevd at det ikke var liv på skjermen, så derfor har jeg tatt litt skrekken av det! Så da vi var på ul før helgen, så holdt jeg pusten mens gyn rota oppi fiffignetten før han zoomet inn den lilles bankende hjerte ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok utvendig denne gangen! :)

 

Også tok han bakterieprøve på bakgrunn av SA'en i august, og sa at en slik oppvekst kan være årsak til spontanabort (du kan si det sånn at jeg ble litt stressa av å høre det, pluss få beskjed en uke etterpå at jeg faktisk har den bakterie-driten oppi der... :/ )

 

Men har lest litt på nett, og fått inntrykk av at mange gravide har denne bakterien, og at det ofte ikke behandles før fødsel. Jeg skal høre med jordmor hva hun tenker om det neste mandag, kan hende hun sier at en ikke trenger å behandle det i det hele tatt foreløpig (før fødsel).

 

Bakteriell vaginose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tok utvendig denne gangen! :)

Også tok han bakterieprøve på bakgrunn av SA'en i august, og sa at en slik oppvekst kan være årsak til spontanabort (du kan si det sånn at jeg ble litt stressa av å høre det, pluss få beskjed en uke etterpå at jeg faktisk har den bakterie-driten oppi der... :/ )

Men har lest litt på nett, og fått inntrykk av at mange gravide har denne bakterien, og at det ofte ikke behandles før fødsel. Jeg skal høre med jordmor hva hun tenker om det neste mandag, kan hende hun sier at en ikke trenger å behandle det i det hele tatt foreløpig (før fødsel).

 

 

Bakteriell vaginose?

Nei, gruppe b streptokokker gbs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravle, skravle, skravle :P

 

Var litt sånn dum hos tannlegen her om dagen og lot de ta bilde av tenna uten å informere om at jeg var gravid. Men gjort er gjort og spist er spist.

Men har fått ny time i desember til å fikse et lite hull. Vi skulle hvertfall begynne uten bedøvelse. Men skulle det vise seg å være mer arbeid enn antatt og mere smerte så tror jeg ikke jeg har lyst å pine meg igjennom det uten bedøvelse.

So, what to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken bilde eller lokalbedøvelse er krise, de utsetter vel litt sånt om det ikke er nødvendig, men de har alltid tatt bilde av meg selv om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sånn tung frakk på meg da de skulle ta røntgen sist jeg var gravid, for å unngå stråling til fosteret. Jeg ventet til etter fødsel med å borre hullet, fordi det var lite, og ingen hastesak. Hun sa at om det ble veldig smertefullt, skulle hun selvfølgelig ta det, men hun frarådet det (sikkert mtp bedøvelse, men jeg vil aldri borre uten! Har skjedd noen ganger at bedøvelse ikke har virket hos annen tannlege, så det har jeg helt panikk for). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Jeg har altså hatt sånn smerter i mage og bekken siden i går, at jeg faktisk var hos legevakten i går. Jeg trodde det kanskje kom av at jeg falt i trappen for litt siden, for det kjentes noenlunde ut som samme smerter jeg fikk etter det. Legen fant ikke noe galt, og han fant hjertelyden til fosteret også. 

Men, så måtte jeg jo google litt da. Jeg kan jo si det sånn at magen har vært noe treg, vært på do annenhver dag, diarè fra tid til annen, men de siste dagene har jeg vært på do 1-2 ganger hver dag. Jeg har hatt intens hodepine, intens kvalme... I går føltes det som om jeg lå rett ut med influensa, beina verket, kroppen verket, jeg frøs og frøs... Ingen matlyst. Sååå... Google sier forstoppelse! Noen som har lignende erfaring og har hatt lignende symptomer? Noen som har noen råd å gi, kanskje noe jeg kan gjøre eller ta for å hjelpe til litt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk sånn tung frakk på meg da de skulle ta røntgen sist jeg var gravid, for å unngå stråling til fosteret. Jeg ventet til etter fødsel med å borre hullet, fordi det var lite, og ingen hastesak. Hun sa at om det ble veldig smertefullt, skulle hun selvfølgelig ta det, men hun frarådet det (sikkert mtp bedøvelse, men jeg vil aldri borre uten! Har skjedd noen ganger at bedøvelse ikke har virket hos annen tannlege, så det har jeg helt panikk for). 

 

Ja, leste etterpå at man får en større vest når man er gravid.

Tror kanskje også jeg venter med det hullet...har ikke merket noe til det (sikkert bare tannlegen som vil tjene seg litt ekstra penger til jul :P ). Er ikke så nøye for meg å være superwoman ved å borre uten bedøvelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Her er det stille for tida. Regner med at mesteparten av praten går inne på facebook-sida?

 

Håper uansett alle får en fin adventstid og julehøytid! Selv er jeg fullt sykmeldt i foreløpig en måned pga kramper og blødninger. Prøver å kose meg så godt jeg kan hjemme, men kjenner jeg blir fort rastløs. Men det går seg nok til etterhvert tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det stille for tida. Regner med at mesteparten av praten går inne på facebook-sida?

 

Håper uansett alle får en fin adventstid og julehøytid! Selv er jeg fullt sykmeldt i foreløpig en måned pga kramper og blødninger. Prøver å kose meg så godt jeg kan hjemme, men kjenner jeg blir fort rastløs. Men det går seg nok til etterhvert tenker jeg :)

Er stille her om dagen ja. Jeg titter innom titt og ofte for å se om det har skjedd noe.

Tar meg selv i å bli litt skuffa av stillheten, samtidig som jeg ikke akkurat har bidratt så mye selv..

Jeg er iallfall klar for å skravle litt jeg, med baby nr 1 i magen :-)

13+4 i dag. Begynner å se litt mage synes jeg, men gleder meg til det er ordentlig synlig liksom.

Nå venter jeg bare på å bli stor, og om noen måneder venter jeg vel bare på å bli kvitt magen kan jeg tenke meg ;)

Hvordan går det der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, JMM15!

Jeg er også førstegangsgravid, er i dag 14+6. Har også så smått begynt å få mage. Den har i alle fall endra form den siste lille måneden, tarmene dyttes vel oppover regner jeg med ;) Livmora er overraskende langt oppe til å være førstegangsgravid og har en lang rygg, men allerede hos jordmor når jeg var 12 uker målte hun SF-målet (avstanden fra skambenet opp til toppen av livmora) til 10 cm, og den har jobba seg mye oppover siden da.

 

Buksene begynner å bli trange, så snart skal jeg få tak i noen mammabukser tenker jeg. Jeg gleder meg også til å få stor mage - men som du sier, når vi først kommer dit, ønsker vi vel bare å bli mindre igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at vi hadde en egen side for juni 2015 jeg:) syns det var så lite oppdatering på den 1. og 2. tri siden..men skjønner jo at det meste har blitt skrevet om her😊

Har nå kommet til uke 14+6 og har akkurat fortalt sjefen min om graviditeten.. Litt kinkig i og med at jeg har vært vikar i et par år og endelig har fått tilbud om fast stilling..er ikke noe gøy å si at om noen mnd må dere finne en ny liksom🙈 de har jobbet hardt for å få en stilling til.. Men alt kan jo ikke planlegges til punkt og prikke og barn kommer jo ikke alltid når det passer for oss😜 det var uansett godt å få sagt det, følte meg noen kg lettere.

Har ikke signert kontrakten enda, men fått et skriftlig jobbtilbud så håper jo at jeg får jobben til tross for situasjonen:)

Ellers er formen fin..fortsatt trøtt og sliten, så ser virkelig frem til den dagen når energien tar seg opp. Har jo to små fra før, så det er jo full rulle her om dagene😄

Nå er det heldigvis snart jul og litt sammenhengende fridager så det skal bli godt🎅🎄

Hvordan går det med dere andre oppi julestria?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at vi hadde en egen side for juni 2015 jeg:) syns det var så lite oppdatering på den 1. og 2. tri siden..men skjønner jo at det meste har blitt skrevet om her😊

Har nå kommet til uke 14+6 og har akkurat fortalt sjefen min om graviditeten.. Litt kinkig i og med at jeg har vært vikar i et par år og endelig har fått tilbud om fast stilling..er ikke noe gøy å si at om noen mnd må dere finne en ny liksom🙈 de har jobbet hardt for å få en stilling til.. Men alt kan jo ikke planlegges til punkt og prikke og barn kommer jo ikke alltid når det passer for oss😜 det var uansett godt å få sagt det, følte meg noen kg lettere.

Har ikke signert kontrakten enda, men fått et skriftlig jobbtilbud så håper jo at jeg får jobben til tross for situasjonen:)

Ellers er formen fin..fortsatt trøtt og sliten, så ser virkelig frem til den dagen når energien tar seg opp. Har jo to små fra før, så det er jo full rulle her om dagene😄

Nå er det heldigvis snart jul og litt sammenhengende fridager så det skal bli godt🎅🎄

Hvordan går det med dere andre oppi julestria?😊

Velkommen hit :)

 

Det er ikke supermye aktivitet her inne heller (det er en facebook-gruppe som jeg ikke er med i, som jeg regner med det er en del aktivitet på) Men jeg er stadig vekk innom her, så noen av oss er her fortsatt ;)

 

Forstår godt du er veldig i tvil ang jobb nå. Jeg hadde nettopp starta i ny jobb (fast) da jeg ble gravid, det var ikke veldig gøy å skulle si ifra om det, men det har gått kjempefint. Er bare møtt med forståelse!

 

Nå går nok dagene fram til jul fort. Vi er så i mål som vi trenger å være, men jeg kommer ikke til å stresse med å vaske tak og vegger osv, det får være som det er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var oul unnagjort - ti fingre hadde hun i hvert fall, og så ellers frisk og rask ut. Og ja, det er ei jente! Så da blir vi to frøkner her i heimen :-) Ble satt to dager tilbake, så ny termin er 4. juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år til dere alle sammen her inne!

 

Så gøy å høre tulla+spira :)

 

Jeg skal på OUL til onsdag, så det nærmer seg! Jeg gleder meg :)

 

Her har magen den siste måneden virkelig titta fram, og nå ser folk at jeg er gravid - det er litt mer gøy enn å bare føle seg smålubben ;) Jeg begynner også å nærme meg den vekta jeg starta graviditeten på - har gått en del ned pga kvalme og dårlig matlyst, så godt å se den går oppover igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår😊 nå er det nedtelling til Oul den 12. jan:) det blir veldig spennende. Skal jo ikke vite kjønnet, men gøy å se den lille tumle rundt inni der:)

Er det flere her som kjenner bevegelser? Kjenner litt nå og da, men veldig langt ned mot bekkenet.. Var hos jordmor på tirsdag og hun klarte nesten ikke å finne hjertelyden..prøvde først å finne den rundt navlehøyde, men jeg sa at jeg kjente bevegelser langt ned.. Så hun fant den tilslutt. Men lille lå ikke rolig og flyttet på seg hver gang det var antydning til hjertelyd😜 så nå gleder jeg meg til å se at h*n har det fint inni her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og godt nytt år til dere:)

 

Skulle egentlig på oul i morgen, men flyttet den til 8.1. Blir spennende å se på lille i magen igjen. Vi vil heller ikke vite kjønn, er egentlig samboer som ikke vil vite, men jeg kommer til å følge nøye med på skjermen, så kanskje den avslører seg selv:).

 

Har kjent små bevegelser siden lille julaften, og det er så hyggelig. Hver kveld legger jeg meg på ryggen på sofan og kjenner etter og da kjenner jeg bittesmå bevegelser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent bevegelser ei god stund nå, men de siste par ukene er det mye liv hver eneste dag, og det både sees og kjennes utenfra også :-) 

Godt nyttår, alle sammen! Og lykke til, alle dere som skal på oul :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv kjenner jeg ikke noen sterke bevegelser fra mageboeren min. Kjenner av og til noen små bevegelser som jeg lurer på om kan være knøttet, uten å si for sikkert at det faktisk er det. Kjenner ingenting fra utsiden.

 

Var hos jordmor like før jul, da var jeg 16+2, og hadde da SF-mål på 17 cm - noe som jordmor sa at var uvanlig stort til å være førstegangsgravid. Hun ville sendt meg på ultralyd for å sjekke om det var to der, om det ikke hadde vært for at jeg allerede hadde vært på ultralyd. Så jeg har vel for meg selv konkludert med at knøttet ikke akkurat har det trangt inni magen (størrelsen har stemt ifht ultralydene), så tenker kanskje det er derfor jeg ikke har kjent noe spesielt enda.

 

Men gleder meg MYE til å begynne å kjenne lille knøttet vårt, og ikke minst kjenne det fra utsiden også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...