Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da lister jeg meg stille inn her, ikke så lenge siden jeg sist mistet så tørr ikke juble for høyt. Er 5 uker idag, omentrent samme tid jeg mistet sist. Så håper så inderlig att spira sitter denne gang :)

Vet av egen erfaring at det ikke er lett å glede seg på samme måte når en har en slik erfaring...! Håper likevel du klarer å glede deg etterhvert! Selv er jeg 6+1 i dag og har nettopp passert tidspunktet jeg mistet på i august, og jeg gleder meg på en helt annen måte, tør ikke juble helt og er mye redd for å miste. Men jeg håper det blir bedre og bedre jo lengre jeg kommer i svangerskapet! Lykke til med svangerskapet ditt!

Takk det samme:) ja håper det blir lettere etterhvert.

Hehe.. Jeg er sååå glad for symptomene mine som jeg ikke var sist. Gjør liksom ingenting at jeg er trøtt at jeg sover like mye som lillegullet på 2 år.

Om alt går bra frem til uke ca uke 8 blir jeg nok å bestille tidlig ul for å berolige meg selv litt.

Fortsetter under...

Lurer fælt på hva som skjer inni kroppen min for øyeblikket.. Som 1.gangs gravid, har jeg absolutt ingen aning om hvordan ting skal kjennes ut, eller hva som kan forventes.. Det er litt ubehagelig å ha så lite kontroll😳 hehe.. Jeg vil bare spole fremover til den 22.10, dagen jeg skal på UL for å sjekke om det er liv inni der.

Har de siste 2-3 dagene hatt vondt i lyskenområdet, og håper inderlig at det er livmora som strekker seg. Så lenge jeg ikke har smerter og blør, bør vel alt være i orden. Krysser fingrene for det✌️

Det er jo såååå spennende dette, vi får ønske oss ultralydapparat, hahaha!!! Jeg gleder meg sykt til tidlig ul om under en uke 👏👏👏

Er så glad på dine vegne også snowflake, endelig satt spira 💜

Lurer fælt på hva som skjer inni kroppen min for øyeblikket.. Som 1.gangs gravid, har jeg absolutt ingen aning om hvordan ting skal kjennes ut, eller hva som kan forventes.. Det er litt ubehagelig å ha så lite kontroll😳 hehe.. Jeg vil bare spole fremover til den 22.10, dagen jeg skal på UL for å sjekke om det er liv inni der.

Har de siste 2-3 dagene hatt vondt i lyskenområdet, og håper inderlig at det er livmora som strekker seg. Så lenge jeg ikke har smerter og blør, bør vel alt være i orden. Krysser fingrene for det✌️

Det er jo såååå spennende dette, vi får ønske oss ultralydapparat, hahaha!!! Jeg gleder meg sykt til tidlig ul om under en uke 👏👏👏

Likeså mam&mam👍 føler meg så heldig, som å vinne i lotto. Uansett, så prøver jeg å holde meg litt tilbake.. Helt til vi har sett ett bankende hjerte eller to❤️ I natt drømte jeg at jeg var hos legen, som kunne konstaterer at der var 2 1/2 der inne, haha... Ikke rart jeg er oppblåst😱😜 krysser fingre for oss begge!

Hahaha Snowflake_83: 2 1/2!! Det hadde tatt seg ut ;) Held vel med to får vi håpe :)

Er mykje rart som skjer med kroppen for tida ja, har mange rare draumar eg og. Og strekningar og stikningar på rare plassar. Vi får ta i mot det vi får så lenge det går bra dette <3

Hahaha Snowflake_83: 2 1/2!! Det hadde tatt seg ut ;) Held vel med to får vi håpe :)

Er mykje rart som skjer med kroppen for tida ja, har mange rare draumar eg og. Og strekningar og stikningar på rare plassar. Vi får ta i mot det vi får så lenge det går bra dette <3

😜✌️ haha, blir overlykkelig for en og i ekstase for alt over det😉 men den halve kan holde seg hjemme😱😜

Annonse

Jeg vil også ha pupper som vokser! Haha... Nå har de for fullt begynt å bli relativt ømme og rett og slett vonde! Aldri merka jeg har på bh tidligere, men nå kjenner jeg det godt. Rare greier :-) 
Noen fler som er uppblåst om kvelden? Ute å spiste med familien i går og spiste meg god å mett, og når jeg la meg rett over tolv var jeg så oppblåst og vemmelig i magen at det tok lang tid før jeg klarte sovna...! Og jeg som ikke er bortskjemt med do besøk fra før, så virker det som det blir enda mindre nå.... :P

Også kommer det en forkjølse snikende så her er det bare å henge i når hverdagen er hektisk!  :tommelopp:

Noen som har lagt på seg enda? :P

Jeg tror jeg har lagt på meg, men litt i tvil. Jeg veide meg i sommer, da var jeg 67 kilo. Nå er jeg 68... Og innimellom der har det vært flytting (= kaos og lite rutiner rundt mat, så mye dårlig mat), så vanskelig å si hvorfor jeg er gått opp og nøyaktig når det skjedde, da det var noen måneder imellom der og her jeg ikke fikk veid meg. Hva med deg? 

Lillemy90: Mine bryster har heller ikke vokst, tror jeg. Behåen passer. Men jeg føler de er litt mer "fylte" (de ble litt "tommere" etter jeg ammet sist)... Men kjenner brystene ikke er som før. De er ikke så ømme når jeg er borti dem, men behåen og jeg har hatt et umerkelig forhold, hvor jeg ikke har kjent/lagt merke til at den er på i grunn. Nå tar jeg den av så fort jeg har mulighet, og den første halvtimen den er på, svir brystene mine... Jeg har knepping på ytterste hakk, fremfor innerste, kun fordi det er så ubehagelig.

Jeg blir oppblåst etter frokost vanligvis, og så blir jeg mer og mer oppblåst utover dagen. Jeg ser faktisk enten smellfeit ut over magen, eller gravid ut. Piiinliiig... Ingen som har ytret noe høyt enda, heldigvis, men de fleste vet at vi tidligere har strevd med å bli gravide, og ingen vet vi var prøvere nå, så kanskje de bare ikke tør påpeke noe ;-) Og dobesøk, åååh, savner det nesten... 

Lykke til med forkjølelse! Snart ferdig med en heftig en her, skal bli såååå godt når alt er bra igjen... 

Heldigvis ikke enda :) Men gruer meg til den der veiinga hos legen. Hadde det bare vært veiing foran legen, men nei, veiinga kommer etterpå når man tar prøver hos sykepleier, da må man veie seg foran en eller annen fremmed eller kanskje en bekjent :huh:

LIKER IKKE! Skal prøve å slippe unna denne runden og si at jeg kan veie meg selv før hver time....

Likeså mam&mam👍 føler meg så heldig, som å vinne i lotto. Uansett, så prøver jeg å holde meg litt tilbake.. Helt til vi har sett ett bankende hjerte eller to❤️ I natt drømte jeg at jeg var hos legen, som kunne konstaterer at der var 2 1/2 der inne, haha... Ikke rart jeg er oppblåst😱😜 krysser fingre for oss begge!

Prøver på det samme selv, greier liksom ikke helt å slippe jubelen løs enda... Men det er bare 5 dager til ul nå 👏👏👏

Hadde vært noe med 2,5 unge der inne, hahaha!!! Huff altså!!

Heldigvis ikke enda :) Men gruer meg til den der veiinga hos legen. Hadde det bare vært veiing foran legen, men nei, veiinga kommer etterpå når man tar prøver hos sykepleier, da må man veie seg foran en eller annen fremmed eller kanskje en bekjent :huh:

LIKER IKKE! Skal prøve å slippe unna denne runden og si at jeg kan veie meg selv før hver time....

Hos legen jeg går til, kan jeg velge selv hvor jeg vil velge meg, men jeg må bruke samme vekt hver gang. Hvorfor kan ikke du velge det samme? Skjønner du ikke liker å veie deg foran andre, verken fremmede eller bekjente... 

Nå er jeg kjempebekymret! Jeg har holdt på litt hardt med vasking av vinduer og hus idag. Og det ene vinduet (lite vindu som er hengslene oppe og slår inn i rommet) falt av hengslene. Det er tungt og jeg strevde med å få det på plass. Jeg gav opp til slutt, men har vært dårlig etterpå. Nå i kveld har jeg hatt menssmerter ut av en annen verden! Nå er jeg ufattelig bekymret :-( Tenk om det styret her framprovosere en abort :-(

Endret av Puncky med nr tre i magen

Annonse

Nå er jeg kjempebekymret! Jeg har holdt på litt hardt med vasking av vinduer og hus idag. Og det ene vinduet (lite vindu som er hengslene oppe og slår inn i rommet) falt av hengslene. Det er tungt og jeg strevde med å få det på plass. Jeg gav opp til slutt, men har vært dårlig etterpå. Nå i kveld har jeg hatt menssmerter ut av en annen verden! Nå er jeg ufattelig bekymret :-( Tenk om det styret her framprovosere en abort :-(

tror nok det skal gå bra, jeg er i full jobb men mye tung løft. sist uke til legen sa hun at hvis det er meningen at spiren skal sitte, så sitter den. men hvis man ikke er vandt til tung styrke trening behøver man ikke å begynne på det nå :)

Jeg veier meg hjemme og sier vekten. Har gått hver gang jeg har vært hos veldig mange forskjellige igjennom tre svangerskap 3 leger og 6 jordmødre i alle fall.

tror nok det skal gå bra, jeg er i full jobb men mye tung løft. sist uke til legen sa hun at hvis det er meningen at spiren skal sitte, så sitter den. men hvis man ikke er vandt til tung styrke trening behøver man ikke å begynne på det nå :)

Takk for svar. Føler meg litt pysete nå, men vet at dette er siste mulighet for å få en til, så nervene er vel litt i spenn. Satser på å være på rett side av statistikken <3

Huff for en bekymring. Jeg har blitt overbevist om at disse små ligger meget trygt inni der og at det ikke omtrent er mulig å framprovosere pga overansrrengelse. I alle fall så tidlig kanskje på slutten at det kan sette igang fødsel. Når det kommer til murringer landet jo være at kroppen sier ifra at nå må du roe ned litt

Takk for svar. Føler meg litt pysete nå, men vet at dette er siste mulighet for å få en til, så nervene er vel litt i spenn. Satser på å være på rett side av statistikken <3

det går nok helt fint skal du se :)

vi er selv spente på om spiren holder seg, og det beste for å få dagene til å gå er å fortsette så normalt som mulig :)

Huff for en bekymring. Jeg har blitt overbevist om at disse små ligger meget trygt inni der og at det ikke omtrent er mulig å framprovosere pga overansrrengelse. I alle fall så tidlig kanskje på slutten at det kan sette igang fødsel. Når det kommer til murringer landet jo være at kroppen sier ifra at nå må du roe ned litt

Ja, jeg er enig. Det roet seg, men har hatt veldig vondt med bekkensmerter i hele natt. Jeg har slitt veldig med bekkenløsning med begge de andre veldig tidlig. Skal ta det litt med ro nå, for det er så vondt.

Jeg har vært en del urolig for dette lille knøttet vårt som vokser inni meg. Har vurdert tidlig UL, men har vel kommet fram til at jeg sannsynligvis ville roet meg en liten stund etter å ha sett hjerteslag, men at jeg like gjerne kunne stresset og blitt bekymra igjen kort tid etter. Jeg forstår oppi hodet mitt at det er liten sjanse for enda en spontanabort nå, samtidig som jeg jo likevel blir urolig.

Har derfor kommet fram til at jeg ville kontakte jordmor og be om en samtale med henne. Kontaktet jordmortjenesten her i kommunen i dag og fikk time om en drøy uke. Ble veldig glad da, men så sjekket jeg litt på nettet og ser at hun jeg fikk time hos er det mange som ikke er fornøyd med. Litt kjedelig å se det, spesielt da det er mange jordmødre her i kommunen.

Men jeg tenker jeg må jo gi henne en sjanse, så ser fram til timen og håper den blir bra. Det er jo ingenting i veien for at det ikke skal funke. Og om det krasjer totalt ifht kjemien, kan jeg vel sikkert be om å få byttet?

Jeg har vært en del urolig for dette lille knøttet vårt som vokser inni meg. Har vurdert tidlig UL, men har vel kommet fram til at jeg sannsynligvis ville roet meg en liten stund etter å ha sett hjerteslag, men at jeg like gjerne kunne stresset og blitt bekymra igjen kort tid etter. Jeg forstår oppi hodet mitt at det er liten sjanse for enda en spontanabort nå, samtidig som jeg jo likevel blir urolig.

Har derfor kommet fram til at jeg ville kontakte jordmor og be om en samtale med henne. Kontaktet jordmortjenesten her i kommunen i dag og fikk time om en drøy uke. Ble veldig glad da, men så sjekket jeg litt på nettet og ser at hun jeg fikk time hos er det mange som ikke er fornøyd med. Litt kjedelig å se det, spesielt da det er mange jordmødre her i kommunen.

Men jeg tenker jeg må jo gi henne en sjanse, så ser fram til timen og håper den blir bra. Det er jo ingenting i veien for at det ikke skal funke. Og om det krasjer totalt ifht kjemien, kan jeg vel sikkert be om å få byttet?

Å være hos jordmor i utgangspunktet er jo frivillig, men ja, jeg er ganske overbevist om at du får bytte dersom kjemien ikke stemmer. Med mindre det har skjedd noe på den fronten de siste årene.

Regner med at man får til et bytte om det er mange jm i kommunen. Den jordmoren jeg hadde sist var jeg superfornøyd med ,mens en i barselgruppen ikke syns hun var noe tess.

Trolig hadde vi veldig forskjellig utgangspunkt. Hun var førstegangs og veldig usikker på alt. Da var muligens ikke den jordmoren den beste, mens jeg nok var roligere i utgangspunktet som flergangs og generelt rolig. Syns det var superviktig å komme til jm særlig da jeg ventet første og hadde hatt en sa.

Hjelper å prate litt med en som jobber bare med gravide damer syns jeg

Ohh gud bedre så kvalmen jeg er i dag😱😱 reagerer på hver eneste lukt. Har vært nokså symptomfri til nå, så det var vel på tide med noe nytt😜 tok en billigtest for løye, og den ble positiv mens jeg tissa... Det har aldri skjedd før😉 så da må jeg jo garantert være veldig gravid👍✌️☀️ Thihi..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...