Gå til innhold

IKM uke 42


FruMille

Anbefalte innlegg

Hadde du ikke tatt noen hormonprøver før pergokur Piasawa? Gynekologen min snakket om pergo etter jeg hadde fått beskjed om PCO men da var det ikke aktuelt med barn enda... Men uansett fint å få kartlagt hva som skjer med hormonene dine for de høres jo helt tullete ut!

 

Haha ja får vel prøve å bare stappe den oppi "glefså" da - fantastisk start på dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde du ikke tatt noen hormonprøver før pergokur Piasawa? Gynekologen min snakket om pergo etter jeg hadde fått beskjed om PCO men da var det ikke aktuelt med barn enda... Men uansett fint å få kartlagt hva som skjer med hormonene dine for de høres jo helt tullete ut!

 

Haha ja får vel prøve å bare stappe den oppi "glefså" da - fantastisk start på dagen!

Jo de tappa maaaange glass av meg første gang jeg var der. Måtte på sykehuset for å ta alle prøvene, en av de var en "frys" prøve (aner ikke hva det er). Tror de tappa 8 glass om jeg ikke husker feil. Så regner med at de sjekket hormoner der og. Har og blitt fulgt opp gjennom syklus for å sjekke progesteronstigning og den er fin. 😳 han tok og innvendig UL, ville det vist der om jeg hadde hatt PCO?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hadde du ikke tatt noen hormonprøver før pergokur Piasawa? Gynekologen min snakket om pergo etter jeg hadde fått beskjed om PCO men da var det ikke aktuelt med barn enda... Men uansett fint å få kartlagt hva som skjer med hormonene dine for de høres jo helt tullete ut!

Haha ja får vel prøve å bare stappe den oppi "glefså" da - fantastisk start på dagen!

Jo de tappa maaaange glass av meg første gang jeg var der. Måtte på sykehuset for å ta alle prøvene, en av de var en "frys" prøve (aner ikke hva det er). Tror de tappa 8 glass om jeg ikke husker feil. Så regner med at de sjekket hormoner der og. Har og blitt fulgt opp gjennom syklus for å sjekke progesteronstigning og den er fin. han tok og innvendig UL, ville det vist der om jeg hadde hatt PCO?

Ville jo trodd de hadde sett det ved å se på eggstokkene og ved blodprøvene! Men jeg er jo ingen spesialist. Min gyn sa hun nesten ikke var i tvil etter innvendig UL men hun bekreftet det kun etter blodprøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hadde du ikke tatt noen hormonprøver før pergokur Piasawa? Gynekologen min snakket om pergo etter jeg hadde fått beskjed om PCO men da var det ikke aktuelt med barn enda... Men uansett fint å få kartlagt hva som skjer med hormonene dine for de høres jo helt tullete ut!

Haha ja får vel prøve å bare stappe den oppi "glefså" da - fantastisk start på dagen!

Jo de tappa maaaange glass av meg første gang jeg var der. Måtte på sykehuset for å ta alle prøvene, en av de var en "frys" prøve (aner ikke hva det er). Tror de tappa 8 glass om jeg ikke husker feil. Så regner med at de sjekket hormoner der og. Har og blitt fulgt opp gjennom syklus for å sjekke progesteronstigning og den er fin. han tok og innvendig UL, ville det vist der om jeg hadde hatt PCO?
Ville jo trodd de hadde sett det ved å se på eggstokkene og ved blodprøvene! Men jeg er jo ingen spesialist. Min gyn sa hun nesten ikke var i tvil etter innvendig UL men hun bekreftet det kun etter blodprøve

Hmm.. Jaja, 2,5 uker går fort det - så får jeg bare bombardere han med spørsmål når jeg kommer dit! 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som begynner å få noen symptomer på EL? Ifølge kalkulatoren skal jeg ha det 1.10, men nå har jeg begynt å få EL-slim og det murrer i eggstokken. Hmm... Syns det var litt tidlig?! Noen andre? Mulig jeg får EL tidligere enn beregnet, legger inn aksjer annenhver dag så håper å treffe uansett ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som begynner å få noen symptomer på EL? Ifølge kalkulatoren skal jeg ha det 1.10, men nå har jeg begynt å få EL-slim og det murrer i eggstokken. Hmm... Syns det var litt tidlig?! Noen andre? Mulig jeg får EL tidligere enn beregnet, legger inn aksjer annenhver dag så håper å treffe uansett ;-)

Har hatt positiv EL test i to dager nå (cb digital), og i dag har jeg også fått EL slim veldig tidlig, det er bare syklusdag 9 i dag!

 

Så mulig jeg er i feil IKM gruppe, men jeg temper så det vil vel vise der etterhvert 👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noen som begynner å få noen symptomer på EL? Ifølge kalkulatoren skal jeg ha det 1.10, men nå har jeg begynt å få EL-slim og det murrer i eggstokken. Hmm... Syns det var litt tidlig?! Noen andre? Mulig jeg får EL tidligere enn beregnet, legger inn aksjer annenhver dag så håper å treffe uansett ;-)

Har hatt positiv EL test i to dager nå (cb digital), og i dag har jeg også fått EL slim veldig tidlig, det er bare syklusdag 9 i dag!

 

Så mulig jeg er i feil IKM gruppe, men jeg temper så det vil vel vise der etterhvert 👍😊

Så spennende, jeg verken temper eller tester så får bare vente og se. Dagene går veldig sakte! Må er jeg på kurs et par dager så håper ikke EL kommer akkurat nå mens jeg er borte hjemmefra. La inn aksjer i går så kan jo hende det går uansett men ;-) Mulig jeg også er i feil gruppe men det får tiden vise!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EL testa i dag og den var negativ - ikke overraskende - men hadde noen murringer i dag og har maaaaange tester liggende :) ingen temperaturstigning fra under tunga enda heller hehe glemte å stikke den opp i hufsa - føles liksom ikke naturlig - går sakte nedover da: øre-tunge-..."hufse"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg har ikke begynt å teste enda, tanta var jo ferdig i går! Begynner ikke teste før over helgen igjen,regner med EL finner sted torsdag/fredag om 1 uke! Men ift aksjeinnlegging så blir det når jeg treffer mannen i døren. Han jobber borte mandag til torsdag og i helgene framover nå så er det jakt for alle penga :( jaja, jeg merker at jeg orker ikke stresse så mye med gravidprosjektet nå, det får skje når det skjer, og det er jo ofte da det skjer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel jeg har ikke begynt å teste enda, tanta var jo ferdig i går! Begynner ikke teste før over helgen igjen,regner med EL finner sted torsdag/fredag om 1 uke! Men ift aksjeinnlegging så blir det når jeg treffer mannen i døren. Han jobber borte mandag til torsdag og i helgene framover nå så er det jakt for alle penga :( jaja, jeg merker at jeg orker ikke stresse så mye med gravidprosjektet nå, det får skje når det skjer, og det er jo ofte da det skjer ;)

Enig med deg FruMille! Synes det skjer så mye på høsten! Så igjennom kalenderen i dag og vi har ikke en helg uten planer før i januar!? Og mellom det er det seminarer og jobbreiser - jaja skjer det så skjer det - og da har vi flaks siden det er på dørstokken vi møtes oftest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, Piasawa, bare en ting å gjøre nå! :lol:

 

Merker tidlige tegn på en her også, kanskje den kommer litt tidligere pga sa'en (som kom noen dager etter ikm) siden tr egentlig skulle kommet tidligere, om dere skjønner?

Stoppet å blø i går, så nå tenker jeg vi bare kjører på ;) Heia oss! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes jeg kjente no typiske el smerter isted, men det gikk heldigvis over.

Mensen ble ferdig i går så må jo begynne å prøve i dag :-P

 

Har Somregel litt uregelmessig mensen som kan komme alt fra 2 dager før til 1 1/2 uke før siste mens, gidder ikke å bruke penger på el tester helt enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den tante reist for denne måndag. Så no er det og jakte på EL.

Hurrrrra kva er det er skriv. Den stave driten på ipaden er noko dritt.

 

Må nok vente til neste uke på EL . Det går jo så treiiiiikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ferdige med mensen igår, men har hatt konstante menssmerter/murringer, egentlig siden siste EL.
Er overhode ikke gravid ihvertfall, men syns det er noe rart å ha slike smerter konstant.
Har aldri hatt det før.
Håper det gir seg, for syns dette er slitsomt nå i lengden.
En ting hvis jeg hadde vært gravid, da kunne jeg virkelig levd fint med disse murringene, men når det ikke er noen grunn så syns jeg det bare er slitsomt.

Føler litt vi har oddsene mot oss for å bli gravid, uff jeg tenker for mye på dette.
Men ihvertfall så har mannen dårlige svømmere, jeg har kort lutealfase( mellom EL og mens) og vi bruker sprøyte til å inseminere hjemme, da vi ikke kan ha samleie.
Men vi har da fått det til før :D

Heier på oss her i gruppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, Piasawa, bare en ting å gjøre nå! :lol:

 

Merker tidlige tegn på en her også, kanskje den kommer litt tidligere pga sa'en (som kom noen dager etter ikm) siden tr egentlig skulle kommet tidligere, om dere skjønner?

Stoppet å blø i går, så nå tenker jeg vi bare kjører på ;) Heia oss! :duskedame:

Jeg skjønner hva du mener! Forrige syklus hadde jeg nok en "kjemisk" (eller veeeldig tidlig sa iflg min gyn) - forrige gang det skjedde hadde jeg og veldig tidlig EL i påfølgende syklus.

 

Bare å gasse på nå! 👍😜😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg plutselig mistenksomme smerter i siden, typiske EL smerter! Tok nettopp en test, for her skal ingen sjanser gå fra oss, og der var jaggu meg teststreken nesten like sterk som kontrollstreken! Vil det si at det er EL på gang,allerede 2 dager etter at tanta forduftet? Det skal jo ikke være mulig vel?jeg forventer jo ikke EL før om 1 uke! Men gudene vet med så mye styr som det har vært etter ma'en! Vi drar på hytta i kveld, sent oppe, også kommer det gjester 1 time senere enn oss, så spørs om vi ikke må ha en quick fix, sånn for sikkerhets skyld :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ferdige med mensen igår, men har hatt konstante menssmerter/murringer, egentlig siden siste EL.

Er overhode ikke gravid ihvertfall, men syns det er noe rart å ha slike smerter konstant.

Har aldri hatt det før.

Håper det gir seg, for syns dette er slitsomt nå i lengden.

En ting hvis jeg hadde vært gravid, da kunne jeg virkelig levd fint med disse murringene, men når det ikke er noen grunn så syns jeg det bare er slitsomt.

 

Føler litt vi har oddsene mot oss for å bli gravid, uff jeg tenker for mye på dette.

Men ihvertfall så har mannen dårlige svømmere, jeg har kort lutealfase( mellom EL og mens) og vi bruker sprøyte til å inseminere hjemme, da vi ikke kan ha samleie.

Men vi har da fått det til før :D

 

Heier på oss her i gruppen :)

Det hørtes ikke enkelt ut - men det ordner seg for snille jenter! Stå på! Heier litt ekstra på deg! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...