MinStørsteDrømBlirSann? Skrevet 5. november 2014 #151 Del Skrevet 5. november 2014 Nå er det lenge siden sist jeg var her inne håper alt er bra med alle sammen. Her er alt supert ! Ser dere undrer ang råmelk, dette stresser jeg veldig med å tok opp med jordmor. Hun sa noen får det tidligere, men normalt skal man ikke få det før morkaka er ute, for den motarbeider råmelk. Så fort den er ute etter fødsel skal melken komme 👍 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144167552-desemberbarn-2014-%E2%99%A1/page/7/#findComment-146787638 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bleach Skrevet 6. november 2014 #152 Del Skrevet 6. november 2014 I går var jeg inne på sykehuset for å fjerne røret, og det var en mildt sagt ukomfortabel greie. Men, røret er iallefall ute, og jeg slipper at det rykker og verker i nyra. Det svir ennå som ved uvi, men dette ville gå over etter et par dager. Legen sa at det var en stein til oppi nyra som var for stor til at den kunne komme seg ut på egen hånd, og at han håpet den ikke klusset til noe før etter fødselen. Det er litt nervepirrende og gå og "vente" på nyresteinsanfall, men jeg prøver og tenke positivt og legge det litt bak meg. Ellers føler jeg meg fullere og fullere i magen, og søvnen er veldig dårlig. Det resulterer i at jeg ligger, ligger og ligger. Heldigvis har jeg etter tips herifra skaffet meg to sesonger av House of Cards, og jeg har allerede sett ferdig første. I helgen reiser vi til foreldrene mine en tur for å feire farsdag og spise pinnekjøtt. Gleder meg! Jeg har forresten ikke sett snurten av noe råmelk selv, men jeg regner med at melken kommer når behovet melder seg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144167552-desemberbarn-2014-%E2%99%A1/page/7/#findComment-146789316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 7. november 2014 #153 Del Skrevet 7. november 2014 Så bra at det er litt greiere nå bleach! Håper at du slipper hele nyresteinen nå før fødsel så får de heller knuse den for deg etter babyen er kommet. 👍 Og igjen, dette med amming og råmelk. Ikke stress med det jenter. Jeg lekker som en sil etter fødsel (må ha ammeinnlegg hele døgnet og bytte ofte. MEN kommer ikke en dråpe nå før fødsel (3. Barnet mitt). Og det er så mye fokus, stress og styr med amming at man kan jo ta pusten fra alle og enhver. Ser at apex også har opplevd det. For meg har det (bank i bordet) gått strålende de første tre mnd hver gang. Litt værre etter det da jeg tror kroppen ikke har nok fett til å lage tilstrekkelig med mengder melk (er ikke så stor i utgangspunktet), så da har jeg måttet spe på litt (fremdeles ammet mest). Men jeg har så mange venner som har slitt med dette. De har følt seg alt fra mislykket til dårlig mødre til at andre har uglesett de osv osv. Det har jo ingen rot i virkeligheten. HVIS det skulle bli problem så løser det seg veldig fint også. Det viktigste er at barna får mat og vokser seg store og fine. Ingen av de har opplevd noe mer sykdom enn oss andre. Svigermor klarte ikke å amme med noen av sine tre unger og alle er like friske og fine som gjennomsnittsmennesket (om ikke friskere). Det går som regel greit med amming etterhvert for de fleste, men det er ikke verdens undergang om det ikke gjør det heller. 😊❤️❤️❤️ Ser du også serietitter, bleach 😉. Har også sett house of cards. Pluss de vi snakket om sist; true detective og game of thrones. Men har du sett suits? Den var også underholdende. Samme med call The midwife. Veldig ulike sjangere men alle morsomme på hver sin måte. I kveld kom svigermor mens jeg fikk brukt en av fjorårets julegaver fra mannen. Nemlig billy Elliot billettene våre. Veldig koselig å komme litt ut sammen. Pga kvalme og bekken er det ikke mye av det. Satt veldig vondt i salen så hadde litt lyst til å gå ut midt i showet et par ganger, men vi hadde kongebilletter så satt midt i, ganske langt foran - så det gikk jo ikke. Holdt ut og showet var supert. 😊 I dag fikk jeg booket første hus til barselperm (nord-Italia langst kysten i sommer ble det til slutt etter 100 diskusjoner om hva som ville være best for oss). Er et stort hus som vi skal dele med en annen familie. Vi tar det en uke ekstra for vi tror vi får med oss noen andre uken etter, men siden vi ligger litt foran ferieplanene til de fleste vi kjenner så får vi holde det litt åpent enn så lenge... Og om vi ikke får med oss noen så får vi heller ha litt god plass og dobbel leie den ene uken. Nå gjelder det bare å få på plass hus nr to som vi skal ha alene i de to ukene etter (Even et hus til i uken før vi drar med vennene våre) + flybilletter. Har et hus for de siste to ukene i kikkerten heldigvis.😄 det er mindre og billigere, men har fremdeles air con og basseng + liten hage for barna å leke i. Mannens bror skal gifte seg tidlig på sommeren så det må også organiseres. Er nemlig i Spania utenfor Madrid. Kunne nesten startet reisebyrå... 😉 mamma og pappa skal passe de to eldste, mens vi regner med å ta med den yngste. Har hotell under selve bryllupet men må ha fly og antakelig en natt eller to i Madrid også. Trenger strengt talt bare en natt sannsynligvis, men spørsmålet er vel om vi skal legge inn en ekstra dag når vi først er der. Er ikke så dyrt siden det er innland midt på sommeren. Sjekker også airbnb som er leie av hjemmene til folk og da blir prisene enda bedre samt at det er veldig mange kule steder med bra beliggenhet. Og vi får jo masse kvalitetstid med barna i Italia i ukene etter! 👍😄 gleder meg, men det er jo bare å begynne å spare! Spesielt siden jeg skal ha litt perm uten lønn i løpet av året også... 😬 vi har heldigvis litt sparte midler. Og er ganske flinke til å få verdi for pengene på tur ettersom vi har reist en del før og ikke er så pretensiøse på restauranter og bosteder (koselig sted og by + gjerne herlig utsikt samt barnas komfort prioriteres), men er ikke noe luksusdyr. I morgen skal jeg hente bildene som jeg har fått rammet inn av Bjørg thorhallsdottir. Hvis jeg orker. Jeg er så trøtt om dagen. Sover dårlig på natten men er zombie som sovner overalt på dagen. Men skal prøve. Har kjøpt et til babyen og to til mannen som både barselgave og julegave. Og så kanskje få ordnet et par småting i noen butikker på kjøpesenteret rett ved her jeg bor. Er veldig langt på julegavehandlingen men det går ganske sakte med de småtingene jeg mangler... He he 😉 Natta fra skravlesjuk meg ❤️ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144167552-desemberbarn-2014-%E2%99%A1/page/7/#findComment-146790215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bleach Skrevet 7. november 2014 #154 Del Skrevet 7. november 2014 Suits, er det en advokatserie? Jeg er svak for dem, nemlig.. Er jo straks ferdig med sesong to av House of Cards, så jeg må finne noe nytt. Jeg er kjempemisunnelig på reiseplanene deres, Corneliuss! Livssituasjonen vår nå tillater ikke de helt store eventyrene, men jeg ser at "der fremme" en gang, etter at vi har på plass utdanningene våre, så får vi midlene og til og med arbeid som gjør slikt mulig. Jeg gleder meg! Som barn vokste jeg opp med mye reising og fine ferier med foreldrene mine, og det har virkelig gitt meg et hav av gode minner, og jeg tror det er mye av grunnen til at jeg i dag er så uredd i møte med nye plasser og kulturer. Dine barn er heldige! Nå skal jeg pakke siste rest av de nødvendige tingene før vi setter snuten mot øya foreldrene mine bor på. De kjøpte en gammel gård på ei lita øy, og har pusset det opp i en sånn stil som er "tro" mot hvordan gården så ut for hundre år siden. Tomta er kjempestor, og inneholder både skog, tursti, strandlinje, naust og jaktløyve (som var gullegget til pappa, haha). Jeg ser veldig frem til at mini blir stor nok til å sette pris på å ha besteforeldrene sine på et slikt herlig sted med så mye mulighet for aktiviteter. Pappa har allerede skaffet en liten firhjuling som står klar og venter, samt redningsvest og fiskestang. Nå snakker han om å kjøpe en trø-traktor med vogn. De gleder seg til å bli besteforeldre, altså! Ønsker dere alle en god helg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144167552-desemberbarn-2014-%E2%99%A1/page/7/#findComment-146791175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Optimisten :) Skrevet 9. november 2014 #155 Del Skrevet 9. november 2014 God lørsdagskveld dere <3 Guri så spennende det er å sjekke innom her for tiden, nå kan det jo faktisk hende noen av oss føder ganske snart! Helt utrolig at ventetiden snart er over, synes månedene flyr av gårde. Jeg går inn i min siste arbeidsuke nå, før permisjonen starter, og fikk beskjed fra jordmor i går at hodet har festa seg skikkelig nå Så her begynner jeg å kjenne meg klar, selv om det sikkert er lurt med litt permisjon og avslapping før det braker løs Er det forresten flere som starter permisjonen sin snart? Jeg ser litt mørkt på de obligatoriske tre ukene før terminen, ser for meg at det blir lange dager, og mye jobb-savn, før babyen kommer og all tid går med til henne. Flere som har det slik? Det er sikkert bare første uka som blir litt trasig, så regner jeg med jeg setter mer pris på ha fri etter hvert, og plutselig er vi jo blitt en til her også Vel nok prat, får vel finne senga. Håper formen deres er fin, og at dere har ei herlig helg. Og lykke til fremover alle sammen, med både siste innspurt og kanskje til og med fødsel! Snart er vi i mål! <3Klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144167552-desemberbarn-2014-%E2%99%A1/page/7/#findComment-146794595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 9. november 2014 #156 Del Skrevet 9. november 2014 Så herlig med en til her! 😄 Du skal se at det plutselig blir ok å få slappet litt av og ordnet småting til baby eller til jul. ❤️ Skriver mer i morgen, prøver å tvinge meg til å sove selv om kroppen ikke vil. Men prøver å legge bort mobilen. 😴😁😣 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144167552-desemberbarn-2014-%E2%99%A1/page/7/#findComment-146794616 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 9. november 2014 Forfatter #157 Del Skrevet 9. november 2014 Babyklar: Går over i permisjon 12.11 og det er jo i løpet av uka som går det.. Helt utrolig hvor fort dette svangerskapet har gått, til tross for at jeg nå har vært 100% sykemeldt den siste uka. Savner jobb og det sosiale - men kjenner at det også er godt å ta dagene som de kommer uten store planer så heretter blir et nok enda mer tid i heimen på meg. Har bunkret opp med garn til julegaveprosjekter og vurderer småstrikk til mini.. og bør vel pakke den fødebagen - for hvis vi følger lista er jeg rimelig tidlig ute med termin 3.12! Fikk sønnen min i uke 38, men da igangsatt.. Så denne gangen er jeg spent på om vi får starte selv, håper å ikke ligge inne til observasjon først! Spennende dager og netter foran oss nå.. Har fått tak i krykker & pigg til disse så nå ser jeg litt lysere på innspurten av ting som Bør på plass før babyen ankommer. Greit å kunne være med, og ikke bare sende far sjøl avgårde! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144167552-desemberbarn-2014-%E2%99%A1/page/7/#findComment-146794667 Del på andre sider Flere delingsvalg…
VE-G Skrevet 10. november 2014 #158 Del Skrevet 10. november 2014 Jeg har jo hele tiden vært bekymret for overtid siden førstemann kom 12 dager over etter å ha blitt satt igang. Og så ble jeg flyttet tilbake 12 dager på oul, noe jeg mener ikke stemmer. Siden jeg vet når jeg hadde eggløsning, når vi hadde samleie og har vært på tidlige ultralyder mener jeg at min korrekte termin er 1 uke før ultralydtermin. Og lege og jordmor har hele tiden vært forståelsesfulle for mine bekymringer, og sist uke fikk jeg time på sjukehuset for å diskutere dette med dem. Og ved overtid går de nå ut ifra min termin. Hurra! Hvis jeg ikke har født innen min termin, har jeg fått time til kontroll og stripping dagen etter. Og får så en overtidsvurdering på ultralydtermin, altså ei uke over min termin. Og blir satt igang senest 4-5 dager over ultralydterminen. Er så godt når du blir hørt på altså. Kanskje jeg endelig kan slappe litt av og begynne å glede meg? Og begynne med forberedelser. Og få litt trua på at dette faktisk kommer til å gå bra? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144167552-desemberbarn-2014-%E2%99%A1/page/7/#findComment-146797646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 10. november 2014 #159 Del Skrevet 10. november 2014 Jeg skjønner godt at du ikke liker det ve-g. Jeg mener selv at det er to dager forskjell, og det er jo ikke mye. Men kommer til å sloss for å bli igangsatt en uke etter terminen (min) og ikke gå 12 dager over. Dvs 14 dager etter min egen termin. Får helt angst av tanken på at noe skal gå galt på slutten når man vet risikoen øker. Vet også at jeg har gbs så stresset for at det skal gå hull (vannavgang) slik at bakteriene kommer seg opp til babyen. Men heldigvis har jeg født til termin selv to ganger tidligere så håper det stemmer denne gangen også. Så deilig at du fikk svar! Skjønner lettelsen 😊👍 Men apropos tid for fødsel - men på motsatt side. Jeg har så nedpress om dagen. Tenker at han fester seg men kan ikke huske at jeg hadde så press på skambeinet såpass lenge før termin. Har jeg bare glemt dette eller er det litt tidlig? Kanskje han kommer før? Uff, ønsker meg han egentlig til termin. Er liksom ikke helt mentalt klar enda. Men vil jo ikke at det skal gå lenge over heller. Ha ha ha. Er ikke lett å få det helt rett... 😬😉😉 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144167552-desemberbarn-2014-%E2%99%A1/page/7/#findComment-146798010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 10. november 2014 Forfatter #160 Del Skrevet 10. november 2014 Fint å få avklart slikt så du ikke trenger å bekymre deg unødvendig, VE-G! Er selv ikke klar for å få møte minimennesket særlig før termin, med eksamen i slutten av november er jeg motivert for å bli ferdig med den først; deretter kan ungen komme når den vil.. Sier de ikke at "Tredjemann er en luring", Corneliuss?!? Nedpress kjenner jeg lite til.. Synes å huske at vi som venter på annet enn nr 1 ikke nødvendigvis får beskjed om at hodet er festet før man går i fødsel - så jeg har et avslappa forhold til det også. Har vært på første turen utendørs med krykker som hjelpemiddel i dag.. forsøker å ikke tenke på det som et nederlag, det er jo godt å sosialisere litt så jeg dro på formiddagskino sammen med ei venninne. Hentet babybox fra apoteket på vei tilbake til bussen og da var jo krykken fin å henge posen på! Fine småprøver av diverse slag der, skal legge det klart i stelleveska. Har dere andre hentet slikt? I morgen har jeg lite planer utover det å bare Være hjemme og ta livet med ro.. Tenkte å vaske/koke og få unna flasker/brystpumpeutstyr for nå har vi nok mer enn vi trenger av den sorten i hus. Har dere andre stålkontroll og alt på stell? Jeg tar det litt og litt.. Har vasket mye av småklærne om ikke annet.. Hadde lyst å strikke noe smått, men nå er jeg kjempeheldig og får to "hentesett" så det er rett og slett ikke behov for noe før mini ikke lenger er helt mini - så da vil jeg heller vente til jeg vet om jeg skal strikke til jente eller gutt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144167552-desemberbarn-2014-%E2%99%A1/page/7/#findComment-146798269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bleach Skrevet 10. november 2014 #161 Del Skrevet 10. november 2014 Corneliuss: Hos jordmor i dag fikk jeg beskjed om at hodet er festet, og min termin er 13 des. En del av meg håper han kommer litt før, for jeg er helt mentalt klar, haha. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144167552-desemberbarn-2014-%E2%99%A1/page/7/#findComment-146798283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 11. november 2014 #162 Del Skrevet 11. november 2014 Ja, apex. Det er jammen ikke greit å si - om han kommer før, til tiden eller over. He he. Jeg har "bestemt meg for" at det passer st han kommer den 5. Des så får vi se om denne pjokken er like flink til å høre på mamman sin som sine to søsken. Kom når jeg sa at de skulle komme (på dagen helt riktig!). Hører rykter om disse start-stopp fødselen som mange tredjegangsmødre får. Blæh! Vil hverken ha han for tidlig ut eller for sent (får som sagt angst av det siste!) Så deilig at du kan pusle litt hjemme nå. Gikk det greit med strømmen til slutt da antar jeg?? Jeg har heller ikke planer og siden jeg ikke kan sovne så blir jeg vel helt zombie i morgen regner jeg med... Så blir nok bare sofakroken for meg også. Jeg har også hentet noen pakker. Dvs libero, vitus og apotek 1. Veldig greit å få litt ulike prøver og flasker osv. 😄👍 Er i grunnen klar med mye. Noen småting som må ordnes til jul (ikke helt ferdig med mannen, datteren og svigerfar - ellers er alt fikset; til familie, venninner og fadderbarn ( jeg har gjort litt her og litt der over mange uker og mannen gjorde et rush etter tre timer på lekebutikk en lørdag)! Hurra! Skal også pakke inn gavene til mannens julekalender (jepp! Han får i år! Har jo bidratt til at jeg/ vi får så fin julegave, selv om han lurte på om dette ble for mye for oss med min graviditet så har han taklet det som en engel) - barnas er ferdige innpakkede. Så skal jg sette opp julepynt (hvis babyen ikke kommer veldig akutt og veldig snart da), må vel drøye pynte en uke eller to til? Men jeg er så glad i julen at jeg snart er klar for julesanger egentlig. He he. Jeg er litt koko på det... Ellers er det jo disse turene som jeg stadig stuller med da. Siste nytt er: 1. Bryllupet i Madrid; har booket fly til meg, mannen og babyen, barnevakt ordnet til de to andre barna, fått hotell i byen vi skal bo i + brudeparet ordner transfer fra fly. Mangler; kun hotell i Madrid i to netter som vi har innvilget oss for litt kjærestetid (har jo med babyen, men likevel). Ikke direktefly som passet før etter to dager, mamma synes ikke det gjorde noe at vi ble litt lengre + masse tid med barna i Italia senere ❤️ Så da blir vi litt ekstra. 2. Barselperm/ ferie i nord-Italia; har booket fly og første hus vi skal bo i. Har blitt enig om pris på hus nr 2 men tar år og dag å få det skriftlig og dermed kunne overføre penger (tror ikke hun er helt nettkyndig). Mangler første natt på hotell når vi flyr inn til pisa sent, og event bestemme/ bli enig med hvilke venner å dele med i det største huset (booket et stort hus selv om vi ikke hadde blitt enig om å dele med noen utenom den første uken (av to). Event så bor vi der alene til dobbel leie som skrevet før. Det er ikke helt krise for det er en ok pris. Er så sjeleglad for at det endelig begynner å komme på plass. Godt jeg er sykemeldt for så mye nettsurfing hadde jeg ikke hatt tid til i en vanlig hverdag!! 😜 normalt sett løper jeg fra møte til møte og har knapt gått på do eller spist lunsj når jeg kommer hjem. Og da går det jo vanligvis i hundre her. Men nå er det vel en mening med at jeg blir så utslått som gravid at jeg bare tvinges til å sitte i ro i 8 av 9 mnd - både av og ettermiddag 😬😣😊 Æsj, nå har jeg begynt med sånn halsbrann også tror jeg. Brenner i bryst og hals. Flott! 😣😴😴 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144167552-desemberbarn-2014-%E2%99%A1/page/7/#findComment-146799035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 11. november 2014 Forfatter #163 Del Skrevet 11. november 2014 Joda, strømmen og lyset kom på plass i løpet av søndagen og Mr Handy var veldig så fornøyd.. Glad jeg bare tok en tidlig kveld i det stille for husfredens skyld, det ble kjempefint med godt arbeidslys på kjøkkenet i alle fall. I dag er det planlagt hjemmedag med hunden. Skal bare strikke og kose meg med småpjusk hvis ikke det er plass til meg hos fotpleier for der har jeg et gavekort jeg har lyst å få brukt opp før fødselen, mens det ennå er vondt å komme til der nede selv. Blir deilig å bli dullet litt med uansett når det skjer!! Julegavene tenkte jeg å få stålkontroll over etter lønningsdag, så da passer det nok fint å gå i gang med det etter den 13.. Har handlet litt, men noe usystematisk så jeg tenker jeg skal se over det som allerede ligger der før jeg Gjør noe mer. Adventskalender får bare prinsen, og han er så stor at der går det i noen dager med div pleieprodukter, et juleblad, julebrus og ellers bare småsjokolader.. Han skal reise bort noen dager så da må "sendepakken" være klar før avreise og så henger jeg opp resten. Høres ut som at dere får et fantastisk eventyr sammen som familie når dere nå begynner å få reiseruta klar! Har ei venninne som reiser til London samme dag som jeg har termin, og håper egentlig at hvis vi får gutt, så kan hun få æren av å shoppe juleklær til han som gave.. Orker ikke kjøpe fullt antrekk for så å returnere det pga "feil" kjønn og erfaringsmessig så er penklær til gutt vanskelig å få tak i. Har derfor kjøpt en body med medfølgende sløyfe til for å ha liggende i bakhånd just inn case, så de ikke skal bli fri før vi vet om vi trenger den!! Jenteklær får man alltid tak i - så der stresser jeg ikke! Kjenner jeg har godt av roligere dager nå - har ikke hatt mer av de regelmessige kynnerne den siste uka, av typen som kom, varte og gikk over med minutters mellomrom.. så her bakes spira ennå i fred og ro. Har ingen følelse for dato, men vil helst unngå 26.11.. 10.12.14 er jo en festlig dato, men da krever det litt overtid så jeg skal ikke insistere på en pakt for å få den igjennom!! Er veldig glad for å være i form til å kunne være hjemme ennå, 37 uker nå og forrige gang var det mye frem og tilbake med innleggelser for observasjon før de omsider skar igjennom og besluttet igangsettelse® og prinsen kom i uke 38.. Får vel styre meg ferdig så jeg er klar snart, innser at det begynner å bli på tide!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144167552-desemberbarn-2014-%E2%99%A1/page/7/#findComment-146799077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 14. november 2014 #164 Del Skrevet 14. november 2014 Hei apex! Så bra med strømmen. He he! 😉 og så bra at du kan få vennen din til å handle litt i London. Ja, er ikke like lett med gutte som jenteklær nei... Jeg har jo en av hver fra før, og ser at om jeg først finne noe til sønnen så er det bare å slå til! Uansett om han trenger noe der og da eller ikke! 😉 for det er ikke sikkert jeg finner noe senere når jeg trenger. Så heldig storeprinsen din er da! Du er jammen en snill mamma. De er jo ungene våre hele livet. Det kjenner jeg allered på selv om mine fremdeles er små. I helgen skal jeg forsøke å ta lillemor på kino. Hun er litt tverr om dagen. Og jeg lure på om hun tester litt grenser for å se om vi er glad i henne. Tenkt vi kunne prøve oss på Karsten og Petra. Synd at ikke reisen til julestjernen har begynt å gå enda. Det er den roligste aktiviteten jeg kunne komme på som jeg også tror hun vil bli glad for. Så får vi se om kreftene holder til litt kaffebesøk etterpå. 😄 mannen og sønnen skal på skogstur med sønnens klasse og det blir uansett litt my for meg nå som jeg ikke har nok piff så da passer det bra. Har kommet et skritt videre med ferien også - så nå er ete egentlig ikke noen stressmomenter igjen. Jeg har nemlig fått leie det siste huset i Italia. Endelig!!! Damen var så utrolig treg men etter å ha ringt nettsiden for å be de ringe henne for å hjelpe, så kom endelig det jeg trengte!! ❤️Har til og med fått kjøpt meg en brukt reiseseng på finn (baby Bjørn) som er litt lettere (den gamle fant jeg uansett ikke igjen). Skal bare betale 500 kr så er nok t bra kjøp (1800 kr ny). Da gjenstår bare; - hotell i Madrid to dager (tur 1). - hotell første natt i Italia (kommer sent og skal dra tidlig; så billig og praktisk) - leiebil i Italia Så da kastet jeg meg rundt og begynt å sjekke på tur til Tyrkia i høstferien. He he. Fritidsproblemer? 😉 mamma og pappa har en super leilighet der som vi kan låne (men været blir for varmt for nyfødt i sommer). Var dyre flybilletter men vi betaler jo ingenting bo noe annet så blir ok alt i alt. Ca 20000 for hele familien. Og billig å leve der. Så jeg tror det blir en tur da også. Deilig å forlenge sommeren litt. Og dette er barnas favorittferiested pga stor vannsklie og deilig område. Selv om mor egentlig er mer glad i å reise il Italia og Frankrike pga mat, kultur og atmosfære. Så i år får alle det som de vil ser det ut til! 😉😊🏊 vi prioriterer å bruke penger på opplevelser og turer sammen som familie. Så får fornuftig husutbygging vente et år eller to til. ❤️ Familie ❤️ Tid sammen ❤️ Kos ❤️ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144167552-desemberbarn-2014-%E2%99%A1/page/7/#findComment-146806016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 16. november 2014 #165 Del Skrevet 16. november 2014 Heia jenter! Har dere hatt det fint i helgen? Noen som har gjort noe gøy? Jeg har faktisk startet permisjonen min nå. Morro! Mindre enn tre uker igjen til terminen med andre ord. 👍 Her har vi faktisk pyntet til jul! 🎅🎅🎅 hadde tenkt å vente men så begynte vi i går. Hadde egentlig ikke noen planer så da ble det sånn. Deilig å ha gjort det selv om det strengt talt er to uker før tiden jeg pleier å dra det frem. Vi har ofte hatt fult hus het første søndag i advent så har egentlig pyntet ganske tidlig hvert år. Men i år er rekord! Men det blir ikke noe førsteadvents sammenkomst her i år. Det er helt sikkert! 😊 Ellers har jeg tatt datteren på kino med Karsten og Petra i dag. Ingen av oss er i god form. Jeg er sliten og har hodepine. Hun har feber og hostet. Mannen og sønnen var i skogen med klassen hans i dag så da var det en bedre aktivitet for oss å gå på kino. ❤️ Vi hadde en krangel her også i går (meg og mannen). Helt uten grunn men er vel veldig slitne begge to. Kjedelig, men regner med at det er på vei til å ordne seg. Har ikke hatt energi til å snakke med han om det i dag pga hodepinen, men nå er det ikke fult så kjip stemning så det går nok over. Er ikke sikkert det er den typen krangel som trenger lang samtale med analyse bak akkurat. Er bare så kjedelig når det blir sånn. 😬😣😟 Men alt i alt så har ikke helgen vært så gal altså. 😊 bare liker best at vi har det bra og at alle er ved godt mot. ❤️ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144167552-desemberbarn-2014-%E2%99%A1/page/7/#findComment-146810880 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sienna85 Skrevet 17. november 2014 #166 Del Skrevet 17. november 2014 Hei :-) Helgen har vært helt ok, samboer er hjemme i helgene nå mellom offshore turene, så hjelper å ikke sitte hjemme alene dag ut og dag inn! (Han driver eget firma på fritiden og har en jobb i hjemkommunen sin akkurat nå, så derfor er han ikke hjemme i ukedagene) Fått tak i madrass til vuggen som skal inn på soverommet vårt og har redd opp både sprinkelseng og vugger (mest for kosens skyld) :-) :-) Til helgen har jeg store planer om å kjøpe alle julegavene og bli ferdig. Kommer også til å pynte til jul 01 desember inkl juletreet (som er falskt) vil ha mest mulig ut av det :-) Termin er om 5 uker, altså 3 dager før julaften. Kan kanskje nevne at de første desember babyene allerede har ankommet i facebook gruppen. Det står heldigvis bra til med alle sammen, selv om de er kommet før termin (uke 36 og uke 34) Helt merkelig å tenke på at jeg skal ha en selv om bare noen uker, men begynner å bli mentalt klar for det :-) gleder meg veldig til å se henne ♡ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144167552-desemberbarn-2014-%E2%99%A1/page/7/#findComment-146811787 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvinne30 Skrevet 17. november 2014 #167 Del Skrevet 17. november 2014 Her har helgen vært stille og rolig . Merker at det begynner å nærme seg med mye nedpress og ubehag i nedre del av magen . Mine tidligere fødsler har alle blitt igangsatt så jeg regner med dette er uskyldig og at også denne ungen må "sparkes" ut av magen . Jeg har begynt å få symptomer på svangerskapsforgiftning så sykehuset sjekker meg annenhver dag . Og om det ikke bedrer seg blir det nok til at lillegutt kommer ut om et par uker . Uansett ikke lenge igjen nå til vi alle får møte de små. Hvordan er formen til dere andre? Begynner noen å merke noe? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144167552-desemberbarn-2014-%E2%99%A1/page/7/#findComment-146811970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 17. november 2014 #168 Del Skrevet 17. november 2014 Heia! Jeg kjenner en del nedpress. Hadde glemte dette litt fra sist. Men når jeg tenker etter så var det sånn i noen uker før fødsel. Blir en litt stikkende smerte når han treffer på blæren. Men er levelig. Jeg er spent på jordmortimen min på fredag. Nå kommenterer "alle" at jeg er så liten at jeg begynner å lure litt selv. Har hatt synkende sf-mål, men sist hos legen så var det litt opp (men hun var veldig rask + at hun tok litt feil av termindag og hvor langt jeg er). Jaja, får se på fredag. Det er liv i magen så det er jeg glad for ellers hadde jeg blitt redd. Jeg har hatt mye hodepine i det siste, men ingen tegn på svangerskapsforgiftning ellers (litt utslag på urin men ikke så mye), ingen store hevelser. Dere andre? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144167552-desemberbarn-2014-%E2%99%A1/page/7/#findComment-146812400 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 17. november 2014 Forfatter #169 Del Skrevet 17. november 2014 Oi - desemberbabyer som sniker i køen?!!! Godt det går bra med dem - de kom jo ikke veldig mye før tida, men likevel er de jo umodne.. Har hatt ei rimelig rolig helg, bortsett fra at jeg var noen timer på julebord med jobben fredag og på madrass-shopping til minimennesket på lørdag. Har våknet med hodepine flere dager på rad nå, så idag gikk turen til fastlegen som etter 5-6 forsøk tilslutt fikk ned undertrykket mitt til under 90. Skal til jm i morgen så vi får se om det blir full runde med sykehuskontroller hvis urinprøven ikke er god for nå er jeg økende hoven i fingre og ben.. Men, på den gode siden - denne uken er jeg kommet like langt som jeg var da prinsen ble født "etter et langt lerret som da var bleiket" og jeg har ennå ikke vært innlagt så det er bra bare det! Dr antydet at jeg ikke burde gå særlig over termin etter hans mening, men det er jo sykehuset som har siste ordet i den saken - så man får bare ta det som det faller seg... Føler meg litt mer usikker på om jeg rekker eksamen før babyen kommer, plutselig kan det jo bli behov for å fremskynde forløsningen. Jaja - fikk meg i alle fall såpass til støkk av dagens blodtrykk at jeg dro på spontanshopping etter utedress til lillehjertet, det har vært utsatt litt!! Løvinne30: Hva salgs symptomer har du? Godt at du følges tett opp - kjenner selv at det er veldig ålreit å ha åpen dør hos fastlege/jm uten å måtte vente på time. Corneliuss: Hvordan er blodtrykket ditt?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144167552-desemberbarn-2014-%E2%99%A1/page/7/#findComment-146813156 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SallyRoyal Skrevet 17. november 2014 #170 Del Skrevet 17. november 2014 Hei! Har 4 uker igjen nå. Har termin 16. des.. Er det bare jeg som ikke har pakka bagen enda? Har heller ikke knødd meg til å handle ammeseng og stellebord. Er det noen flere her som henger litt etter? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144167552-desemberbarn-2014-%E2%99%A1/page/7/#findComment-146813504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puselurka Skrevet 17. november 2014 #171 Del Skrevet 17. november 2014 Heisann... Lenge siden det har kommet en oppdatering fra min side nå. Alt bra med alle? Selv er jeg 35+4 i dag, og i fin form! Føler meg tung, og litt vondt i bekkenet til tider, men ellers frisk og rask. Var hos jordmor forrige mandag, og fikk beskjed om at alt er i skjønneste orden. Lillegutt ligger med hodet ned, men det har fremdeles ikke festet seg. Flere som har et "løst hode" i magen? SallyRoyal: Her er heller ikke bagen pakket, og mangler også stelleveske (med alt av innhold) og diverse ammeutstyr. Men tenker at det ikke er veldig hast helt enda.. Ellers begynner jeg å grue meg litt til fødsel (førstegangsfødene), men mest av alt gleder jeg meg til å endelig få hilse på herligheten i magen. Vil så gjerne se han nååå!!! Hehe.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144167552-desemberbarn-2014-%E2%99%A1/page/7/#findComment-146813969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Optimisten :) Skrevet 18. november 2014 #172 Del Skrevet 18. november 2014 Å, så artige nyheter fra Facebook-gruppa! Bra at alt står godt til med dem Her er formen fin, men jeg har fått svangersskapsforgiftning (lett), så jeg får ikke gjort så mye annet enn å ta livet med ro. Synes det er utrolig vanskelig å ikke kunne gjøre alt jeg har lyst til hjemme og ute, men forstår at det er viktig å slappe helt av nå. Det er vel det mammapermisjonen skal brukes til uansett Var innlagt noen dager sist uke, og er innom sykehuset for nye prøver annenhver dag nå. Prøvene er stabile og alt er under kontroll. Jordmødrene og legene er fantastiske, så jeg ser frem til det lengre oppholdet jeg skal ha på sykehuset snart Er dere andre helt klare nå? Jeg leter fortsatt etter det riktige stellebordet\ kommoden til den lilles klær, skjønner at det begynner å bli på tide å få dette på plass nå. Bestilte voksipose i går, og venter også på noen fine ulldresser. Trooor det meste skal være på plass Håper dere alle har det bra, klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144167552-desemberbarn-2014-%E2%99%A1/page/7/#findComment-146815475 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apex Skrevet 18. november 2014 Forfatter #173 Del Skrevet 18. november 2014 Hjelpes for en dag! :/ Underkjent urinprøve, blodtrykk som ikke var lavt nok, ødemer i kroppen, hodepine.. JM sendte meg til sykehus for ekstra kontroll. Blodprøver tatt, men ikke ferdig analysert - og ctg + ultralyd bestått. MEN; minimennesket ligger fremdeles i seteleie. Crap! Vet fremdeles ikke om de vil beholde meg her, eller om jeg får reise hjem. Klarer ikke ta stilling til om jeg ønsker ks eller setefødsel - begge deler ønskes valgt bort.. Fikk om ikke annet se bøllefrøets fot i 3D ♡ Rumpa var høyt og bevegelig, så det er enda håp om at den kan snu seg der inne.. men mitt håp om å ikke bli satt igang denne gangen svinner nok sakte bort. Filler'n at man skal være nødt til å forholde seg til sånt når jeg i utgangspunktet gledet meg til fødselen i motsetning til mange andre.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144167552-desemberbarn-2014-%E2%99%A1/page/7/#findComment-146815612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bleach Skrevet 18. november 2014 #174 Del Skrevet 18. november 2014 Helgen her har vært ganske rolig. Rett før var vi en tur på føden siden jeg har følt meg så dårlig, men fikk beskjed om at alt var tipptopp. Ble veldig godt mottatt av jordmora på vakt, og jeg fikk beskjed om å ringe eller bare dukke opp om jeg skulle bli bekymret flere ganger. Mens vi satt der hørte vi på babygråt og jeg kjente at jeg gleder meg så veldig til å bli ferdig. Jeg lurte på, Apex, du skriver du ikke vil bli satt i gang igjen, hva er ulempene ved det? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144167552-desemberbarn-2014-%E2%99%A1/page/7/#findComment-146816129 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corneliuss Skrevet 18. november 2014 #175 Del Skrevet 18. november 2014 Heia jenter! Apex; æsj, det var jo kjedelig! Krysser fingre for deg. De prøver seg kanskje på å snu babyen? Hvis de snur den og setter i gang direkte så holder den seg kanskje sånn i stedenfor å snu seg tilbake? Jeg håper for deg. ❤️Du får bare høre på hvilke råd legene gir. Jeg håper du får en fin opplevelse! Så bra at din svangerskapsforgiftning holder seg stabil, babyklar. Krysser fingre for at det ikke tiltar så du får følge naturens gang i stedenfor. Jeg var en minitur på et kjøpesenter med svigermor og når jeg gikk så trodde seriøst at babyen skulle dette ut hvert sekund (som tredjegangsfødende så vet jeg at det ikke går fullt så lett altså...). Men var veldig nedpress. Er ikke helt klar enda så håper at jeg får litt tid til før den har tenkt å komme. Trenger en liten stund til så kommer jeg mentalt der. ❤️ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144167552-desemberbarn-2014-%E2%99%A1/page/7/#findComment-146816147 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå