Gå til innhold

Eggløsning/prøving etter MA

Anbefalte innlegg

Jeg sa jo så eplekjekk at jeg skulle vente med å teste til minst 12 dpo, siden jeg sist graviditet testet svakt svakt positivt først 14 dpo. Er i dag 10 dpo, og da jeg våkna i dag var det første jeg tenkte at jeg bare MÅTTE teste... Testomanen i meg ;)

Dette er bilde av testen, før 5 min har gått, uten at jeg har gjort noe med bildet:

https://imageshack.com/i/idypyOnvj

Her har jeg gjort noe med kontrasten på samme bilde:

https://imageshack.com/i/eyLNHJPbj

Det er jo noe der jo! :)

Det kan være en streifer/kjemisk, men det trenger jo ikke være det!

Som om dpo-dagene ikke gikk sakte nok fra før ;)

Fortsetter under...

Har du merket noe på formen Paeonia?

Jeg fikk et vondt spørsmål av min datter i morges. Hun er 7 år og klart hun forstår en del.

Da jeg var fullgått 7 uker klarte vi ikke holde på hemmeligheten lenger, og fortalte om babyen til de nærmeste.

Hun var jo den det var kjekkest på fortelle det til, hun på 3 1/2 forsto jo ikke så veldig mye, bortsett fra at hun nå tror at hun har baby i magen selv ;) (søte barn)

Da Maen var et faktum valgte jeg å ikke fortelle det om det til eldste jenta. Håpet vel egentlig på å bli gravid så raskt igjen at noen mnd fra eller til for henne spilte ikke så stor rolle. 

Så i dag da spør hun så fint om når hun skal få denne kalenderen som hun kan krysse av på slik at hun kunne se når babyen skal komme. Gud det gjør vondt langt inni hjerterota. Hun er så glad, og er så stolt over av at hun har klart å holde på hemmeligheten i alle disse ukene, kun sagt det til pappa :o

Å nei, på den siden har vi mange felles venner.. men men, ikke noe å gjøre med det!!

Så langt der inne håper jeg hun skal slippe å vente til hun fyller 8 før en søster eller bror kommer til verden..

Vil så gjerne kjøpe den kalenderen til henne.

Etter å ha opplevd det å miste, så kjenner en utrolig godt på hvor heldig man er som har fått lov å sette to fantastiske jenter til verden :) <3

Jeg sa jo så eplekjekk at jeg skulle vente med å teste til minst 12 dpo, siden jeg sist graviditet testet svakt svakt positivt først 14 dpo. Er i dag 10 dpo, og da jeg våkna i dag var det første jeg tenkte at jeg bare MÅTTE teste... Testomanen i meg ;)

Dette er bilde av testen, før 5 min har gått, uten at jeg har gjort noe med bildet:

https://imageshack.com/i/idypyOnvj

Her har jeg gjort noe med kontrasten på samme bilde:

https://imageshack.com/i/eyLNHJPbj

Det er jo noe der jo! :)

Det kan være en streifer/kjemisk, men det trenger jo ikke være det!

Som om dpo-dagene ikke gikk sakte nok fra før ;)

Wow!!! Jeg ser noe der jeg :) sykt spennende da..... Ikke rart man blir testoman :)

Jeg fikk et vondt spørsmål av min datter i morges. Hun er 7 år og klart hun forstår en del.

Da jeg var fullgått 7 uker klarte vi ikke holde på hemmeligheten lenger, og fortalte om babyen til de nærmeste.

Hun var jo den det var kjekkest på fortelle det til, hun på 3 1/2 forsto jo ikke så veldig mye, bortsett fra at hun nå tror at hun har baby i magen selv ;) (søte barn)

Da Maen var et faktum valgte jeg å ikke fortelle det om det til eldste jenta. Håpet vel egentlig på å bli gravid så raskt igjen at noen mnd fra eller til for henne spilte ikke så stor rolle. 

Så i dag da spør hun så fint om når hun skal få denne kalenderen som hun kan krysse av på slik at hun kunne se når babyen skal komme. Gud det gjør vondt langt inni hjerterota. Hun er så glad, og er så stolt over av at hun har klart å holde på hemmeligheten i alle disse ukene, kun sagt det til pappa :o

Å nei, på den siden har vi mange felles venner.. men men, ikke noe å gjøre med det!!

Så langt der inne håper jeg hun skal slippe å vente til hun fyller 8 før en søster eller bror kommer til verden..

Etter å ha opplevd det å miste, så kjenner en utrolig godt på hvor heldig man er som har fått lov å sette to fantastiske jenter til verden :) <3

Off kjære deg.... Sjønner godt at dette er vondt. Jeg sjønner deg veldig godt. Og samtidig så er jeg litt lettet over at vi valgte å vente med å fortelle til eldste her.

Tenker at du legger et ledig press på deg selv da, hvis du i tillegg til å ønske å bli gravid veldig fort føler at du må bli det for jenta di sin skyld. Går jo kanskje an å fortelle det på en 'skånsom' måte, feks at denne babyen ikke ville komme ut allikevel, men snart kommer det sikkert en ny en etc.? Vet ikke helt hvor mye en på syv forstår egentlig.. Men kanskje nok til at hun blir skikkelig lei seg isåfall? Off jeg føler veldig med deg og sjønner at det føles fryktelig sårt :(

Annonse

Føler at jeg er en type pause-modus hvor alt liksom er på vent. Her er de tre forskjellige scenarioene og jeg aner ikke hvor jeg egentlig er.

1. Kroppen og syklusen er i ulage etter MA'en og el har ikke vært enda, men hormoner gjør at jeg føler meg rar.

2. Det var el jeg hadde på mandag i forrige uke, og jeg er dermed 8 dpo nå. Har graviditetssymptomer som er like de 3 tidligere graviditetene, dvs at jeg er gravid.

3. El har vært og jeg har ikke blitt gravid, eventuelle symptomer er bare ønsketenkning og snart kommer mensen.

Hva skjer videre...

Tok HCG prøve igår, denne får jeg svar på Ila dagen eller i morgen. Sånn sett har jeg en utgangsverdi. Skal ta ny HCG neste mandag. Skulle jeg være så heldig at jeg faktisk er gravid igjen så vil den jo muligens ha økt eller eventuelt sluttet å synke.

Dvs at det er ca 1-2 uker før jeg vet, hvis ikke mensen dukker opp før den tid. Dette føles umenneskelig lenge å vente........... Jeg blir HELT KOKKO av dette.

Føler at jeg er en type pause-modus hvor alt liksom er på vent. Her er de tre forskjellige scenarioene og jeg aner ikke hvor jeg egentlig er.

1. Kroppen og syklusen er i ulage etter MA'en og el har ikke vært enda, men hormoner gjør at jeg føler meg rar.

2. Det var el jeg hadde på mandag i forrige uke, og jeg er dermed 8 dpo nå. Har graviditetssymptomer som er like de 3 tidligere graviditetene, dvs at jeg er gravid.

3. El har vært og jeg har ikke blitt gravid, eventuelle symptomer er bare ønsketenkning og snart kommer mensen.

Hva skjer videre...

Tok HCG prøve igår, denne får jeg svar på Ila dagen eller i morgen. Sånn sett har jeg en utgangsverdi. Skal ta ny HCG neste mandag. Skulle jeg være så heldig at jeg faktisk er gravid igjen så vil den jo muligens ha økt eller eventuelt sluttet å synke.

Dvs at det er ca 1-2 uker før jeg vet, hvis ikke mensen dukker opp før den tid. Dette føles umenneskelig lenge å vente........... Jeg blir HELT KOKKO av dette.

Jeg ser det ikke er så lett for deg heller  :klem:  og forstår veldig godt den KOKKO tilstanden.

Men synes også du har strevet lenge med den etter hengende hcgèn din. Håper fo din skyld at den er i hvert fall under 1000, hadde følt selv det var litt enklere å følge med av en eller annen grunn.

Hva var tegna dine på el sist uke? tempet du?

Krysses fingra for at nr 2 stemmer ;):D

I følge FF er jeg i dag 6 dpo, og jeg kjenner at det er svært liten sjangs for at dette har klaffet mtp kun sex en dag, men jeg lever selvfølgelig i håpet ;) Det gjør vi alle..

Hvilke symptomer kjenner du på? Jeg er selv skikkelig innbilt gravid og koser meg med google ;)

Om det ikke har klaffet  nå så skal jeg fortelle det til datteren min, og ja, hun blir knust. Hun tegner babyer, drømmer om babyer, og forteller daglig at hun tror det er en gutt, og spør når hun an få lov til å bli med å se den på ultralyd.En 7 åring er smart ;) Men som sagt, jeg skal fortelle det om en uke hvis vi ikke er superheldige :)

Jeg bare måtte ta en digital test når jeg kom fra jobb i dag:

https://imageshack.com/i/eyP6vLOxj

Tenk at det gikk så fort, også denne gangen...! Jeg er så uendelig takknemlig og ydmyk. Og håper så inderlig at det går bra denne gangen!

Tenk at det gikk så fort, også denne gangen...! Jeg er så uendelig takknemlig og ydmyk. Og håper så inderlig at det går bra denne gangen!

Snufs, gratulerer så utrolig masse (gledestårer) :) det er klart at det skal gå bra denne gangen,heia deg :)

Bellanie: Jeg skjønner godt at det er tøft med barn som gleder seg til å få småsøsken. Holder med deg at du burde fortelle det, men så håper jeg spiren sitter og at du slipper ;)

Mari_83: Du kan trøste deg med at du ikke er den enste som er i ferd med å bli koko ;) Satser på at ditt scenario er nr 2! :)

Paeonia: Det er jo fantastisk!!! Gratulerer så mye! Heier på deg og den nye spiren :heiajente:

Jeg har tatt min andre blodprøve i dag og håper jeg får endelig svar i morgen. I går hadde jeg en skikkelig god følelse, mens i dag er jeg usikker igjen..Hadde vært så utrolig hyggelig om alle vi tråden bare kunne flytte oss over i en og samme terminklubb :hjerte: 

Hurra! GRATULERER!! :D

Jeg holder meg for øvrig unna terminklubb og forumet så godt jeg klarer.. Blir litt tullerusk av å lese om alt som kan gå galt osv, prøver å holde meg positiv! Men kjenner allerede jeg er nervøs altså.. Kommer nok til å bli nervepirrende måneder frem til midten av november! Må inn og sjekke på denne tråden da, heier jo veldig på dere :)

Annonse

Nei, jeg kjenner ingen verdens ting i grunn (men har ikke regna med det heller), så får jeg se hvor lenge det forblir sånn :)

Så trist å høre Bellanie, forstår det er vondt ifht dattera di...! Jeg tror kanskje jeg ville fortalt henne det, og samtidig si at dere håper det kommer en ny baby i magen snart. Men det er jo du som kjenner henne og må vurdere det...!

Sender deg en stor, stor klem, Bellanie <3

Takk for god klem Paeonia :) 

Jeg blødde i går, ikke mye men nok til at jeg tenkte at her kommer tanta. Var først lys rosa, så litt brun/rosa, og tredje gangen jeg gikk på do var det litt frisk friskt blod. Mens kramper i magen, stølhet nedover låra, og nummen følelse i underlivet. I dag, ingen av delene :/

Kansje tanta bare var sånn mini denne gang og dette er syklus dag 2?? 

Er i kjempeform i dag, kan ikke sammenlignes med formen min i går når jeg så farge i trusa :o

Skulle ønske vi kunne laget den beste tråden om MA/SA Mari, men har ikke så store forhåpninger ;):)

Var det bare blødning den ene dagen, Bellanie?

Jeg sitter og venter på telefon fra legekontoret. Skvetter like mye hver gang telefonen ringer. Men er jo ikke sikkert jeg får svar før i morgen da, så får baresmøre meg med et tjukt lag med tålmodighet her jeg sitter.

Jeg sitter og venter på telefon fra legekontoret. Skvetter like mye hver gang telefonen ringer. Men er jo ikke sikkert jeg får svar før i morgen da, så får baresmøre meg med et tjukt lag med tålmodighet her jeg sitter.

og det er jo ikke enkelt i det hele tatt, den tålmodigheten altså, sukk :( men vi krysser fingre og ben,yey :)

ja, det var bare i går kveld noen timer.Det friske blodet var bare noen få dråper, omtrent på str med neglen på lillefingen. Merkelig, aldri vært borti lignende. Nå har de jo fått meg skikkelig i gang i ikm gruppa da jeg har fått høre om festeblødning. Har aldri trodd eller tenkt at det er noe reelt, men nå lever jeg plutselig i håpet ;)

Nå kjenner jeg virkelig på utålmodigheten selv, og håper det har betydd noe, men jeg lever jo i drømmeland ;) Jeg skjønner deg gått nå få å si det sånn :) Tenk at i morgen vet du :D Så spent på dine, våres og alles vegne nå :D :D :D

Takk for god klem Paeonia :)

Jeg blødde i går, ikke mye men nok til at jeg tenkte at her kommer tanta. Var først lys rosa, så litt brun/rosa, og tredje gangen jeg gikk på do var det litt frisk friskt blod. Mens kramper i magen, stølhet nedover låra, og nummen følelse i underlivet. I dag, ingen av delene :/

Kansje tanta bare var sånn mini denne gang og dette er syklus dag 2?? 

Er i kjempeform i dag, kan ikke sammenlignes med formen min i går når jeg så farge i trusa :o

Skulle ønske vi kunne laget den beste tråden om MA/SA Mari, men har ikke så store forhåpninger ;):)

Føler ikke jeg utdypet meg godt nok her :P Selvfølgelig er dette allerede den beste MA/SA tråden, tenk 3 av 5 gravide :D Var vel får min egen del jeg var så pessimistisk :P

Ser ikke ut som jeg får svar før i morgen...irriterende!! Blir GAL av og vente, og følelsene er helt i bergogdalbane. Det ene øyeblikket drømmer jeg meg bort i voksende mage og termin mai/juni, og i det andre ser jeg for meg en ny, stor skuffelse over null klaff...eller enda verre-ny ma og us.

Bellanie, jeg må ærlig innrømme at jeg tenkte festeblødning jeg også. Når kan du teste isåfall da? *krysser fingre*

Endret av Siri83

Ser ikke ut som jeg får svar før i morgen...irriterende!! Blir GAL av og vente, og følelsene er helt i bergogdalbane. Det ene øyeblikket drømmer jeg meg bort i voksende mage og termin mai/juni, og i det andre ser jeg for meg en ny, stor skuffelse over null klaff...eller enda verre-ny ma og us.

Bellanie, jeg må ærlig innrømme at jeg tenkte festeblødning jeg også. Når kan du teste isåfall da? *krysser fingre*

Huffda, og ikke er humørsvingningene i begynnelsen av et svangerskap bedre heller. Håper de "nye" hormonene trigger deg ;) I morgen ordner det seg :)

Hm, vet ikke, FF mener jeg er 7 dpo i dag, men jeg tenker 6..  Men vet ikke. Sist tror jeg jeg testet positivt 8 dpo ser du (er ikke så flink på det dpo greiene). Men el den ganger var 3 juli tror jeg og testet positiv 12 juli :)

Men jeg har ikke lyst å få opp min egne forventninger  :forvirra:

En du da?! Kan det ha vært en festeblødning hos deg forje uke, da du trudde du fikk mensen? Hvor lenge etter testa du positivt i tilfelle?

Fikk svar på blodprøven fra mandag, hcg er nå på 900. Jeg spurte om man kan ha eggløsning med så høy hcg som jeg har hatt/har, og hun sa faktisk at det er MULIG!! Jeg tror jo egentlig at jeg hadde el forrige mandag, men har slått det litt fra meg pga hcg'en. Hun sa at mange blir gravide rett etter en abort, og dette med el og hcg-nivåer er veldig individuelt.

Så derfor lever jeg fortsatt i håpet!! Isåfall, 9 dpo i dag....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...