MilleMarmelade Skrevet 16. september 2014 #376 Skrevet 16. september 2014 Jeg gleder meg over magen og sparkene, men klarer ikke helt å skjønne at vi faktisk skal få en ny baby i huset. -hva skal vi med den?? Jeg holdt en nyfødt for noen uker siden, og det var bare absurd. Og han var så innmari liten, jeg følte meg helt amatør, enda knerten bare er to år! Forrige gang var jeg veldig fokusert på milepælene i svangerskapet; hvis den overlevde til 12 uker, var det et mirakel. Og så var neste mål OUL, så halvveis og så uke 24 - da ville den være levedyktig om noe skulle skje! Jeg er kanskje litt sånn nå også, det blir en trygghet å runde 24 uker. Og jeg gleder meg til å snakke med jordmor! Jeg håper hun kan hjelpe meg med å bli klar til fødselen, for den har jeg foreløpig fullstendig fortrengt og vil ikke forholde meg til. Jeg var litt sånn sist også, men i uke noen-og-tredve innså jeg at den ungen faktisk måtte ut på et vis, og at jeg kom til å merke det, så jeg kunne likesågodt stille forberedt. Men denne gangen har jeg en fødsel bak meg, og den bør jeg få rydda opp i før jeg kan gjøre noe sånt igjen. Ordner seg vel!
Vi4+1!?:-) Skrevet 17. september 2014 #377 Skrevet 17. september 2014 Da har vi også vært på oul. Alt var akkurat der det skulle være og bebisen lå og sparket og sprellet i magen. Og bebisen var en gutt! Jeg er superlettet og veldig glad :-) Blir fantastisk med 2 små gutter i hus. Og så kan vi plassere dem på samme rom om halvannet år så sånn sett er det også helt perfekt. (Vi har for få soverom uten mulighet til utvidelse)Jeg forstår veldig godt tankene dere Lulusen og Kaptein Sabeltann-mamma. Hvorfor skal liksom vi være så heldige når så mange rundt oss mister.. :-(
Lulusen Skrevet 17. september 2014 #378 Skrevet 17. september 2014 Gratulerer så mye med overstått ultralyd med gode nyheter Vi3+1! Og så hyggelig med en gutt til! Tenker som deg at lillebror kan flytte inn hos storebror om 1 1/2 års tid (selv om vi har 4 soverom så er de to andre soverommene på motsatt side av huset, upraktisk). Blir skikkelig guttegruppe det her, hihi Var hos legen idag og hun spurte hvordan det gikk.. Joda, bekkenløsningen er der også har jeg søvnproblemer. Så begynte hun å grave i dette med søvnproblemene og da bare knakk jeg sammen og alle bekymringene bare rant ut mens jeg satt der og gråt! Er veldig lite typisk meg å være sånn, men da plutselig kom alt, og hun mistenker at jeg har svangerskapsdepresjon så må på oppfølgingssamtale om to uker og så skal hun vurdere om jeg må sendes til noen andre for videre behandling. Litt godt å få det ut, men idag føler jeg meg helt utslitt og tappa for alle krefter etter den timen. Så blir ikke sene kvelden her, så får jeg håpe det hjalp å lette på trykket litt og at det kommer bedre tanker.. Fikk beskjed om at jeg minst vil være 40 % sykemeldt ut svangerskapet. Men håper på å klare å jobbe 60 % en stund til, for det er godt å være på jobb litt å komme på andre tanker!
Vi4+1!?:-) Skrevet 17. september 2014 #379 Skrevet 17. september 2014 Terminliste februar 2015 :-)1.2. KapteinSabeltann-mamma3.4.5. Bambi-Bolla, Babel806.7.Sorlandsjenta8.9.10.11.12.13.14. Vi3+1!:-)15.16.17.18.19.20. Silje9221.Fisken201522.23.24.25.26.27.28.
tulla<3sep2010 Skrevet 17. september 2014 #380 Skrevet 17. september 2014 Terminliste februar 2015 :-) 1. 2. KapteinSabeltann-mamma 3. 4.tulla<3sept2010 5. Bambi-Bolla, Babel80 6. 7.Sorlandsjenta 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. Vi3+1!:-) 15. 16. 17. 18. 19. 20. Silje92 21.Fisken2015 22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.
FrukenB Skrevet 17. september 2014 #381 Skrevet 17. september 2014 (endret) Da har vi fått påvist DiGeorges syndrom Fatter ikke at det går an.... Endret 17. september 2014 av Bambi-Bolla :)
MilleMarmelade Skrevet 18. september 2014 #382 Skrevet 18. september 2014 Uff, så dårlige nyheter da, bambibolla! Vet ikke helt hva jeg skal si, men nå har dere iallefall tid til å forberede dere og finne ut mest mulig før veslejenta kommer. Masse varme tanker til dere!
Kiku Skrevet 18. september 2014 #383 Skrevet 18. september 2014 Terminliste februar 2015 :-)1.2. KapteinSabeltann-mamma3.4.tulla<3sept20105. Bambi-Bolla, Babel80, Kiku6.7.Sorlandsjenta8.9.10.11.12.13.14. Vi3+1!:-)15.16.17.18.19.20. Silje9221.Fisken201522.23.24.25.26.27.28.
Vi4+1!?:-) Skrevet 18. september 2014 #384 Skrevet 18. september 2014 Å nei Bambi-Bolla :-( Leste nå at det finnes forskjellige grader. Da er det bare å håpe på at jenta deres har den mildeste formen.. Og så får hun hjelp allerede fra start av og det er jo veldig bra.*klem*
Kiku Skrevet 18. september 2014 #385 Skrevet 18. september 2014 Det er trist å lese om tanken, at dere er ikke verdi den babyen. Hvorfor tenker dere sån? What is it what makes you feel like you are not deserving this baby? Its like to think i dont deserv my friends, my parents, good mood etc. Life is like it is... Hard and rough. But if we think like this every day, then depression is the only thing you are going to get out of it. I dont deny, i have my low moments, where i think everything is bad... but i wont let myself to stay like that for very long. I try to find pleasure in small and simple things.Yes, pregnancy is scary, so many things what can go wrong. But being worried that something can go wrong any minute is not helping you at all. Its almost like expecting something to go wrong any minute now. Something can go terribly wrong any other day as well... we can get into car accident, there can be fire in your home, random shooting on the street, nature catasthrofe etc. Have you thought about these things?? If baby is not kicking all the time is not end of the world. Think now.... do you have strengt to wave your hands and legs literally 18 hours a day?! Or do you have some days when you just dont feel like doing more then watching tv? You have a little person growing in you and he/she has already his/hers personality. Today kicking and maybe tomorrow just taking it easy. Long story short. Stop worring! You have a right to enjoy little things and take a max out of every moment!
Trilletrill Skrevet 18. september 2014 #386 Skrevet 18. september 2014 (endret) Nå har jeg vært veldig lite deltakende på denne tråden (eller noen andre tråd for den saks skyld denne gangen), men har fulgt litt med og vil bare gi en virtuell go`klem til deg Bambi-bolla og alle andre som har fått dårlige nyheter på ultralyd. Det er virkelig helt grusomt, en føler seg så maktesløs. Vi mistet selv nr tre i fjor akkurat rundt denne tiden i uke 14. Vi hadde vært på ultralyd 3 dager før hvor alt så perfekt ut så det kom som et sjokk. Jeg skulle ikke ha fler etter dette, var litt småjævlig opplevelse. Så jeg fikk tidenes største sjokk når jeg ble uplanlagt gravid og ville egentlig bare abortere med en gang, mye grunnet frykt innser jeg i etterkant. Var på OUL igår og så en guttetass som er 19+3 uker og vi har to jenter fra før. Har termin 12 februar. Kjenner jeg ikke kan slippe jubelen løs for man har jo ingen kontroll over dette. Tror det var ganske godt for mannen min som tok tapet i fjor veldig tungt og alltid insistert på tre barn. Håper dere alle kommer dere godt gjennom svangerskapet, uansett hindre på veien. Endret 18. september 2014 av Trilletrill
Litagoen Skrevet 18. september 2014 #387 Skrevet 18. september 2014 Terminliste februar 2015 :-)1.2. KapteinSabeltann-mamma3.4.tulla<3sept20105. Bambi-Bolla, Babel80, Kiku6.7.Sorlandsjenta8.9.10.11.12.13.14. Vi3+1!:-)15.16.17.18.19.20. Silje9221.Fisken201522.23.24.Litagoen25.26.27.28
Babel80 Skrevet 18. september 2014 #388 Skrevet 18. september 2014 Jeg går med så mye bekymringer og tanker om at jeg er redd for at babyen skal dø i magen, vet ikke om det er en form for svangerskapsdepesjon, men jeg klarer fortsatt ikke å glede meg helt over svangerskapet fordi jeg er så redd for at han skal dø! Vet at det er tullete å tenke sånn, men vet om flere det har skjedd med de siste årene, så kanskje derfor jeg ikke føler meg helt trygg.. Pluss det henger litt i meg fra da jeg mistet. Når det er stille i magen blir jeg redd, men heldigvis kjenner jeg plutselig mye liv igjen pga morkaka bak så da slapper jeg litt av igjen.. Huff, mye en skal bekymre seg over altså! Får vel ta det opp på neste svangerskapskontroll tror jeg.. Har dere begynt å tenke navn? Vi er ganske sikre på navnet allerede, og tror lillebror skal hete Fabian Jeg tenker akkurat som deg Lulusen. Jeg er så redd det skal skje noe med den lille i magen, så det har egentlig ikke "gått opp" for meg enda, at det er en baby på vei. Jeg er redd baby skal dø i svangerskapet og under fødsel. Det er nesten så jeg misliker at andre pratet med meg om svangerskapet. Innimellom er det helt fjernt for meg. Rett og slett fordi jeg nesten ikke helt tør å slippe den gleden helt inn til meg. Hvorfor skal JEG få en baby? Og hvorfor skal det gå bra med MEG og MITT barn. Det blir jo nesten litt "krise" hvis det skulle skje noe. Jeg tenker faktisk på det hver eneste dag. Tenk om, tenk om... Håper høsten går fort og alt går bra frem til babyen kommer. Hæ, kommer det en baby? Jeg ønsker svært gjerne dette barnet, og blir lykkelig om alt er som det skal og alt går som normalt. Jeg overser når venninnen min sier hun strikker babyteppe... Tenker med en gang det ikke er til meg.... Hvorfor skal vi ha det? Åjaa, vi skal ha et barn ja.... Det er vel kanskje flere gravide som tenker det samme, og det kanskje helt normalt og tenke det, men jeg tror det bare er meg. Jeg tenker at alle andre gravide ER GRAVIDE og sikkelig også, de lever seg inn i det og ikke minst på det. Men jeg "glemmer" det og "gjemmer" det litt bort :-( Tør ikke å slippe jubelen løs! Jeg prater helst ikke om det... :-O Sagt til og med til sjefen min at jeg ikke vil ha så mye "oppmerksomhet" rundt det, slik at andre skal ta mer hensyn til meg... Jeg jobber som før og nesten så jeg vil "gjemme" magen litt. Vil ikke vise magen.... tilfelle det skal skje noe :-( Det er lenge til jeg skal til jordmor neste gang, skal ikke før i november! :-O Skal til lege i oktober da. Jeg har morkaka foran... Så har ikke kjent spark enda, og veldig lite liv. Det bekymrer meg litt... Selv om det er "normalt". Og hvor langt er jeg på vei? 20+4 ? Ang navn: Fabian er fint. Det var på navnlista til storebror. :-) Jeg har egentlig bestemt meg for navn, men ei jeg kjenner "tok" navnet samme dag jeg røpet kjønn........ Ble så skuffet over henne, vi pratet om navn for ikke så lenge siden.. Så da vet jeg ikke hva jeg gjør. Det var/er favorittnavn enda, men vet ikke om jeg får brukt det nå ..... :-) :-( Har litt som dere, jeg også. Er veldig glad, samtidig som jeg ikke tør være helt trygg ennå. Men jeg må si at det ble mye bedre etter god OUL og mye bevegelser i det siste. I går kveld var det reneste sirkuset og trommekonsert. Da kjenner jeg at jeg bare gleder meg. Så her er det litt både og. Angående navn, så sliter vi veldig. Vi er begge fra Nederland men har jo tenkt å bli boende her på ubestemt tid. Så navnet må fungere både i morsmålet og på norsk, og helst ikke være alt for teit på engelsk heller ;-) Hittil har jeg funnet Espen som ville fungert, men mannen er ikke så veldig gira på det. Så nå har vi 3 aktuelle navn som vi egentlig ikke liker :-D Hadde det vært jente så hadde det blitt enkelt, der hadde vi mange fine aktuelle navn. Men så lenge det er det værste som skjer tror jeg det kommer til å gå bra. KapteinSabeltann-mamma, du skriver " ei jeg kjenner". Det tolker jeg som "ikke i slekt, ikke bestevenninne". Og da sier jeg: go for it. Det er så mange som har samme type navn uansett, så hvorfor ikke velge det du liker best? Det går fint skal du se
Lulusen Skrevet 18. september 2014 #389 Skrevet 18. september 2014 Da har vi fått påvist DiGeorges syndrom Fatter ikke at det går an.... Å nei! Så ufattelig trist! Har ikke ord.. Må bare sende deg en trøsteklem <3
Babel80 Skrevet 18. september 2014 #390 Skrevet 18. september 2014 Da har vi fått påvist DiGeorges syndrom Fatter ikke at det går an.... Kjære deg. Det er kanskje for tidlig å vite noe om graden hun har det? Om hvordan det blir? Huff, klarer ikke å se for meg hvordan dere har det nå. Usikkerheten. Kan bare sende deg mange varme klemmer og håper at du blir her sammen med oss februarjenter.
2 store gull+1 lite Skrevet 18. september 2014 #391 Skrevet 18. september 2014 Terminliste februar 2015 :-)1.2. KapteinSabeltann-mamma3.4.tulla<3sept20105. Bambi-Bolla, Babel80, Kiku6. 2 store gull+1 lite7.Sorlandsjenta8.9.10.11.12.13.14. Vi3+1!:-)15.16.17.18.19.20. Silje9221.Fisken201522.23.24.Litagoen25.26.27.28
Scorpion85 Skrevet 18. september 2014 #392 Skrevet 18. september 2014 Terminliste februar 2015 :-) 1. 2. KapteinSabeltann-mamma 3. 4.tulla<3sept2010 5. Bambi-Bolla, Babel80, Kiku 6. 2 store gull+1 lite 7.Sorlandsjenta 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. Vi3+1!:-) 15. 16. 17. 18. Scorpion85 19. 20. Silje92 21.Fisken2015 22. 23. 24.Litagoen 25. 26. 27. 28
Litagoen Skrevet 18. september 2014 #393 Skrevet 18. september 2014 Er så masse dårlige nyheter her inne :-( tenker på dere alle sammen. MEN en god nyhet er et vi venter en liten gutt til verden 23 feb! Så da må vi vri hodene våre etter fine guttenavn :-D
Babel80 Skrevet 18. september 2014 #394 Skrevet 18. september 2014 Gratulerer med gutt Litagoen! Så langt for statistikken ;-) Er jo snart nesten bare gutter her.
FrukenB Skrevet 18. september 2014 #395 Skrevet 18. september 2014 Nå da vi har fått påvist syndromet har de funnet flere feil med barnet. Syntes det var litt rart at de ikke hadde sett det før, men de sa at de nå vet hvor de skulle lete. Har vært i kontakt med Frambu og genetisk avd på st.olavs og slik tilstanden nå er så er det grunnlag for abort. Vi har derfor tatt det tunge valget å avbryte svangerskapet. Abortnemda ga samtykke uten forbehold, og fødsel starter mandag Er så lei meg og det føles så urettferdig. Både for oss og for den lille. Jeg takker for meg og håper på bedre lykke neste gang.
fisken2015 Skrevet 18. september 2014 #396 Skrevet 18. september 2014 Nei og nei Bambi-Bolla. Forferdelig triste nyheter :-( Klem <3
Lulusen Skrevet 18. september 2014 #397 Skrevet 18. september 2014 Jeg skjønner og respekterer valget ditt godt Bambi-Bolla! Hadde nok valgt det samme i din situasjon, når det blir så mye utfordringer.. Skulle bare ønske dere hadde sluppet å gått så lenge uten å fått vite det! Masse lykke til, skal tenke på deg på mandag. Klem
Litagoen Skrevet 18. september 2014 #398 Skrevet 18. september 2014 Uff det var fryktelige nyheter Bambi-Bolla. Tenker masse på deg. Forstår balget deres kjempe godt og føler med deg i denne tunge stunden.
2 store gull+1 lite Skrevet 18. september 2014 #399 Skrevet 18. september 2014 Trist å lese Bambi -Bolla.....Klem til deg!
julibaby10 Skrevet 19. september 2014 #400 Skrevet 19. september 2014 Ånei bambi-bolla! Så forferdelig trist! Har ikke ord, og kan ikke en gang tenke meg til hvordan dere har det nå. Sender deg en god klem♡ Husk å ta vare på hverandre i denne tiden! Ønsker dere alt godt i fremtiden 💜
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå