Løvinna30 Skrevet 7. september 2014 Forfatter #276 Skrevet 7. september 2014 Det var trist å lese Bambibolla. Tenkte mye på deg i går kveld da jeg leste det.Jenta deres har valgt akkurat deg og kjæresten din som sin mamma og pappa. Hun er ei tøffing og er heldig som har deg som sin mamma <3 Er det noen av dere som har kjøpt vogn og har den hjemme? Samme med annet utstyr som seng og lignende?
Lulusen Skrevet 7. september 2014 #277 Skrevet 7. september 2014 Tenker på deg Bambi-Bolla <3 <3 og dere andre med dårlig nyheter fra oul. Syns det er så trist at så mange på denne gruppa har fått triste nyheter Kjenner jeg begynner å grue meg til jeg skal på oul.. Bare 4 dager igjen for min del! Drømte i natt at jeg var på oul og mens jeg var der startet fødselen og ut kom en perfekt baby på over 3 kg! Mye rart man drømmer for tiden Jeg tror jeg skal slutte å gå til fysio, de øvelsene jeg har fått gjør bare bekkenet mye værre! ryggen er bra igjen da etter jeg gikk hos kiropraktor! Men kjenner bekkenet har best av minst mulig belastning, det eneste som hjelper litt er å holde seg i ro. Fått henvisning til bassengtrening for gravide, så skal prøve det og. Har ikke kjøpt noen ting til babyen enda. Venter til etter oul, har heldigvis mye etter sønnen så jeg stresser ikke med handlinga enda, men kjenner jeg gleder meg til å begynne å kjøpe noen søte små plagg igjen tenkte å handle det første til babyen på torsdag etter oul! Ha en fin søndag jenter!
FrukenB Skrevet 7. september 2014 #278 Skrevet 7. september 2014 Takk for snille ord dere Jeg har samme plassering av morkaken som deg Kapteinsabeltann-mamma. Kjenner minimalt med bevegelse: veldig svakt og det går kanskje en til to uker i mellom. Men på UL sprellet hun som bare det, så jeg skal vel kanskje bare nyte tiden før hun blir så stor at jeg får juling fra innsiden Lulusen: jeg har drømt såå mange ganger at jeg føder kattunger Aner ikke hvorfor! Har forresten samme opplevelse som deg ang. bekkenet. Det eneste som jeg synes hjelper er å holde det i ro, eller gå såppas korte turer at det ikke trigger smertene (ca.20-30 min). Ang. baby-shopping så synes jeg det vanskeligste er vognvalg. Jeg var så fornøyd med tre-hjuling sist, men nå er denne sorten på vei ut av assortementet så vidt jeg er blitt fortalt. Tenkte også å skaffe en liten seng til den første ammetiden som jeg evt kan feste til sengen vår. Noen som har tips til en sånn en?
Babel80 Skrevet 7. september 2014 #279 Skrevet 7. september 2014 Så trist å lese om alle dere som har fått dårlige nyheter Håper at ting går bra for dere likevel. Men man håper jo at svangerskapet skal gå mest mulig uten bekymringer og det ble da ikke slik, det er jo synd. For en berg og dal bane for dere Bambi-Bolla. Det jeg har lest om fallots tetrade tilsier jo at hun har gode sjanser for et helt vanlig og bra liv, krysser alt for at det går bra. Stor klem. Folk som tar på magen ja... Jeg trodde jeg ville være flink til å si ifra om at jeg ikke synes spesielt mye om det. Guess not. Folk tar meg på magen stadig vekk og jeg bare sitter der og ser fårete ut. Har da fått en fin liten kul på en ellers flat mage - hvis jeg får si så selv. Men likevel, den er min! Gå ta på deg selv 😜! Har ikke handlet mye ennå, kun vogn (som vi ikke har fått hjem ennå) og vi får en vugge hos en kollega. Tror vi kjøper møblene snart hvis OUL på tirsdag ser bra ut. Pga div oppussingsprosjekter kan/vil vi ikke vente for lenge med alt. Noen som vet om man må ha med urinprøve til OUL også? Tror ikke det, men siden alle plutselig skal ha når jeg er på kontroll div plasser ;-) Eller noe annet? Kjenner jeg gruer meg litt nå med så mange med dårlige nyheter.
FrukenB Skrevet 7. september 2014 #280 Skrevet 7. september 2014 Så trist å lese om alle dere som har fått dårlige nyheter Håper at ting går bra for dere likevel. Men man håper jo at svangerskapet skal gå mest mulig uten bekymringer og det ble da ikke slik, det er jo synd. For en berg og dal bane for dere Bambi-Bolla. Det jeg har lest om fallots tetrade tilsier jo at hun har gode sjanser for et helt vanlig og bra liv, krysser alt for at det går bra. Stor klem. Noen som vet om man må ha med urinprøve til OUL også? Tror ikke det, men siden alle plutselig skal ha når jeg er på kontroll div plasser ;-) Eller noe annet? Kjenner jeg gruer meg litt nå med så mange med dårlige nyheter. Ja, berg-og-dal-bane får man si det har vært, men jeg synes den første runden med kromosom-testing og alt det der var langt værre enn en duganes hjertefeil Ja, hun har gode prognoser. Takk og lov! Synes bare så synd på den lille kroppen som må plages igjennom x-antall operasjoner, men dette er overkommelig! På OUL måtte jeg ha med helseskortet og et annet skjema som skulle fylles ut. Ingen urinprøve Du må ikke la deg skremme av oss som har vært uheldige (lettere sagt enn gjort!). De aller aller fleste får gode nyheter Lykke til!!!
MissJulia Skrevet 7. september 2014 #281 Skrevet 7. september 2014 Det var trist å lese, bambi-bolla. Men bra at de fant ut av det nå så er de forberedt og vet hva som må gjøres. Merker også at jeg gruer meg mer og mer til UOL. Fortsatt 3 uker til!! Mange som har fått dårlige nyheter i det siste og man blir litt skremt av det.
Jette78 Skrevet 7. september 2014 #282 Skrevet 7. september 2014 Jeg må si meg enig med Miss Julia, det er trist å lese at flere har fått dårlige nyheter når de har vært på ultralyd, og det er igrunn litt skremmende. Det må være skikkelig tøft å få slike beskjeder at noe er galt og at barnet vil trenge operasjoner når det blir født osv. Jeg håper at ting vil ordne seg Skal først til uol om 18 dager- det føles som en evighet- og nå kjenner jeg at jeg gruer meg, men håper jo på å få se en liten i god form der inne. Jeg har ikke postet noe på face enda, vil vente til etter ultralyd, så får vi se. Jeg nyter å sitte ned nå, for endelig kjenner jeg klart og tydlig at det er liv- det er jo så koselig Og formen om dagen er ganske så bra, så det nytes også- vet at det fort kan snu. Hadde bekkenløsning sist, og det sies vel at når man har hatt det før så er det stor mulighet for å få det igjen- men det er jo lov å håpe at man slipper unna
Vi4+1!?:-) Skrevet 9. september 2014 #283 Skrevet 9. september 2014 (endret) Må bare skrive litt om takknemlighet jeg.Jeg er inne og snikleser på Assistert Befruktning forumet etter å ha vært deltager der både i 2011/ 2012 og i år. Jeg fikk så vondt etter siste lesning. Negative prøveresultater, Ma, Sa og utallige forsøk på mange :-(Jeg er bare så forbasket heldig.. og takknemlig!! Sitter med en herlig sønn og enda en i magen etter heller dårlige prognoser.Fikk først beskjed i 2010 at jeg var 100% steril og måtte belage meg på adopsjon. Da gikk jeg rett i kjelleren.Så fikk jeg kontrabeskjed 6 måneder senere, etter en laparaskopi som ble utført pga smerter, om at jeg IKKE var steril men at jeg hadde moderat grad av endometriose. Og at dersom vi ikke fikk til på egenhånd etter laparaskopien så måtte vi inn til prøverør. Da etter 2 år som naturlige prøvere.Og så var det runddansen med blodprøver, sædprøver, fastlegehenvisning og nesespray, sprøyter, uttak og innsett. En lang prosess med en haug av nerver og laaaaange rugedager. Og så var testen positiv!!Og overraskelsen over at nervene ikke kunne legges bort før i 2 trimester. Hele 1 trimester husker jeg var preget av uro og tanker om at "vi kan jo ikke være så heldige..?"Og resultatet var Lillegutt :-)Og nå sitter jeg her igjen!! Etter en "mildere" versjon av forrige prøverør. Kun fryseforsøk denne gangen og kun noen piller i 3 måneder. Og etter å igjen ha kommet over i 2 trimester og har små dult i magen så føler jeg en så utrolig stor glede (selv med svangerskapsdepresjon :-p ) at vi skal få lov til å bli foreldre igjen!! Endret 9. september 2014 av Vi3+1!:-)
Lulusen Skrevet 9. september 2014 #284 Skrevet 9. september 2014 Føler meg også veldig heldig som kan bli gravid, selv om jeg ikke har hatt noe problem med å bli gravid tenker jeg ofte over hvor heldig jeg er og er takknemlig for at det har gått så lett alle gangene <3 Jeg satt å felte noen tårer forrige uke da jeg så på ønskebarn på tv og da følte jeg ekstra på hvor takknemlig jeg er for at jeg kan bli gravid! Tenker på hvor blytungt det er for andre å slite seg gjennom prosessen som for meg ikke har vært noe tungt (bortsett fra da jeg mistet). Vi er heldige som er her i 2.trimester med babyene våre i magen Idag har jeg vært på bassengtrening for gravide og det var utrolig deilig! Så der skal jeg gå hver uke framover Hvordan går det med søvnen jenter? Her hadde jeg en natt igjen hvor jeg bare lå å hvilte hele natta, fikk bare ikke sove.. Det er så slitsomt! Ellers er jeg våken et par ganger om natta hvor jeg også sliter med å sovne igjen. Nå er det bare to dager til oul! Rart å grue og glede seg til noe samtidig.. Men mest gleder jeg meg <3
Babel80 Skrevet 9. september 2014 #285 Skrevet 9. september 2014 Jeg kjenner meg sååå igjen Vi3+1. Føler at vi har også har vært meget heldige, siden vi ikke har måttet prøve så lenge på egen hånd OG det klaffet på første runde med IVF (dog med komplikasjoner og innleggelse, men likevel, er det mulig!). Jeg bare klarte ikke å slappe av og stole på at dette skulle gå bra, som du sier: kan vi være så heldige?! Var hele tiden redd for at det skulle ende i SA, MA, noe skulle være galt med fosteret, en gang måtte det da gå galt? Særlig når jeg leste om de der det ble oppdaget noe under OUL. Men så har vi akkurat vært på OUL selv og fått se den flotte lille sønnen vår og alt er i skjønneste orden. Har ikke ord for hvor takknemlig jeg er. Sitter med gledestårer her jeg sitter og skriver, tjihi.
Babel80 Skrevet 9. september 2014 #286 Skrevet 9. september 2014 Hvordan går det med søvnen jenter? Her hadde jeg en natt igjen hvor jeg bare lå å hvilte hele natta, fikk bare ikke sove.. Det er så slitsomt! Ellers er jeg våken et par ganger om natta hvor jeg også sliter med å sovne igjen. Nå er det bare to dager til oul! Rart å grue og glede seg til noe samtidig.. Men mest gleder jeg meg <3 Ikke noe i veien med søvnen nei . Jeg sover hvor som helst, når som helst. Toppers! (ikke så toppers når jeg egentlig har mye å gjøre på jobb, men, jeg tar heller trøttheten fremfor kvalme.) Lykke til med OUL Lulusen, håper for dere at alt er OK!
Vi4+1!?:-) Skrevet 9. september 2014 #287 Skrevet 9. september 2014 Gratulerer med en liten gutt Babel80! Jeg er også nervøs før OUL, men vi var på en UL i uke 12 og der så alt fint ut så jeg prøver å tenke på det og slappe av. 1 uke igjen..Lulusen: Jeg har våknet en del ganger i 3-4 tiden og så ikke fått sove igjen. Aner ikke hvorfor for jeg er jo kjempetrøtt. Legger meg tidligere og tidligere virker det som.
MissJulia Skrevet 9. september 2014 #288 Skrevet 9. september 2014 Idag har jeg vært hos jordmor. Med samboeren. Hyggelig dame. Fikk stilt en del spm. Og fikk høre hjertelyd for første gang. Koselig!!
sorlandsjente91 Skrevet 9. september 2014 #289 Skrevet 9. september 2014 Ikke fått lest gjennom alt her,men leste at Babel80 skal ha en liten gutt ,Gratulerer Vi er i Syden,vært her i en god uke nå og skal hjem på søndag. Deilig. Men mye mat og drikke som ikke kan inntas og det merkes når hele svigerfamilie drikker og spiser det jeg ikke kan ha. Hehe. Men jeg har den beste gleden til syvende og sist. Vi skal på ultralyd om en uke og jeg gleder meg. Kjente de første ordentlige sparkene på fredags kvelden,kjempe morro ♡♡
MilleMarmelade Skrevet 9. september 2014 #290 Skrevet 9. september 2014 Jeg havner også her etter OUL igår. Ble satt tilbake 2 uker, så nå er ikke termin før 5/2! Frykter litt at dette blir et veldig langt svangerskap... Sist gikk jeg to uker over, men det skal jeg prøve å slippe nå.Heldigvis var det ellers bare gode nyheter på ul for oss, skal tilbake i uke 24 for en ny sjekk.
Babel80 Skrevet 9. september 2014 #291 Skrevet 9. september 2014 Ah så koselig sorlandsjente! Nyt sparkene og solskinnet Velkommen hit mortilknerten. Jeg har og fått termin 5.2. men føler at han kan komme både en god stund før og etter Vi er høye begge to, så kanskje er han ikke 'ferdig' før etter termin? Men så kommer jo ivf-barn ofte før termin.. Nå ja, han kommer når han kommer, mest sannsynlig i januar eller februar Håper du slipper å gå så mye over termin igjen, særlig nå når du ble flyttet tilbake.
fisken2015 Skrevet 9. september 2014 #292 Skrevet 9. september 2014 Ah så koselig sorlandsjente! Nyt sparkene og solskinnet Velkommen hit mortilknerten. Jeg har og fått termin 5.2. men føler at han kan komme både en god stund før og etter Vi er høye begge to, så kanskje er han ikke 'ferdig' før etter termin? Men så kommer jo ivf-barn ofte før termin.. Nå ja, han kommer når han kommer, mest sannsynlig i januar eller februar Håper du slipper å gå så mye over termin igjen, særlig nå når du ble flyttet tilbake. Kommer IVF barn ofte før termin? Har jeg aldri hørt tidligere. Her kom forrige iallefall 9 dager over :-)
FrukenB Skrevet 9. september 2014 #293 Skrevet 9. september 2014 Jeg har også fått termin 5.2. Kanskje vi skal få oppdatert terminlista?
Silje92 Skrevet 9. september 2014 #294 Skrevet 9. september 2014 Gratulerer med en liten gutt Babel80! Idag har jeg vært på første time hos jordmor hun var veldig koselig! Fikk svar på det jeg lurte på og fikk høre verdens fineste hjerteslag <3 beste lyden i verden :-) Noen av dere som ser på fødeavdelingen på FEM? Jeg har blitt helt avhengig, gråter som bare det hver gang foreldrene får se babyen for første gang :-P må le av meg selv, føler meg som en tulling her jeg sitter full av hormoner! :-P haha
Løvinna30 Skrevet 9. september 2014 Forfatter #295 Skrevet 9. september 2014 Søvnen er som før egentlig... Sover godt, men må alltid opp på natten og tisse minst en gang.. sovner som regel med en gang igjen. Tåler litt mer lukter nå, men reagerer fremdeles på det, men ikke like ille som i 1 trim. Og går og står jeg mye en dag er bena mine helt ødelagte på kvelden :-( (rastløse ben). Er dere som har/er vært plaget med vond smak i munn det enda? Jeg får vond smak i munn etter jeg har spist. Eller når jeg drar fra jobb... Gjør sånn at jeg egentlig bare vil spise mer, for å få bort smaken i munn .. Ganske tidlig kjente jeg boblinger i magen, fra uke 13+4 eller noe sånt. Men fra uke 16-17 kjente jeg mindre og mindre av det, kjenner så si ikke noe enda. Jeg bekymrer meg en del over det egentlig! :-( Men alt var fint på oul for en uke siden... kjent noe så vidt tidligere i dag, men det varte ikke lenge, var svaaak bobling. Er 19+3 eller noe sånt nå. Har fått termin 2/2. (Hvor langt er jeg på vei da egentlig??)Morkaken ligger foran... Så er vel en stund til jeg kjenner litt dult og spark ? Kan godt oppdatere terminlista. Jeg lager bare ny liste, så setter dere dere opp selv etter oul... Er det ikke greit å gjøre det sånn? :-)
Løvinna30 Skrevet 9. september 2014 Forfatter #296 Skrevet 9. september 2014 Terminliste februar 2015 :-) 1. 2. KapteinSabeltann-mamma 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.
MilleMarmelade Skrevet 9. september 2014 #297 Skrevet 9. september 2014 Jeg bestilte en dreamgenii-pute idag, etter tips fra noen på gravidvanngym-timen (det var forøvrig helt herlig! ) Håper den er verdt pengene, og at den kan sikre meg god, eller iallefall ok, søvn de neste fem månedene jeg skal vokse meg stor og brei! Noen som har erfaring med den?
FrukenB Skrevet 9. september 2014 #298 Skrevet 9. september 2014 Terminliste februar 2015 :-) 1. 2. KapteinSabeltann-mamma 3. 4. 5. Bambi-Bolla 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.
julibaby10 Skrevet 9. september 2014 #299 Skrevet 9. september 2014 Jeg ramla egentlig ut av denne gruppa etter oul jeg da... Termin 30.januar, men følger med her selvom! Vedder på at det blir en februar-gutt😊
Babel80 Skrevet 9. september 2014 #300 Skrevet 9. september 2014 Terminliste februar 2015 :-) 1. 2. KapteinSabeltann-mamma 3. 4. 5. Bambi-Bolla, Babel80 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24. 25. 26. 27. 28.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå