Gå til innhold

Januarbaby2015 <3


Twiiie

Anbefalte innlegg

Kjenner masse spark! Hele magen danser i alle retninger når han setter i gang. Jeg er 25+4 nå, men kjent spark siden ca.uke 19 tror jeg det var. Morkaken ligger på baksiden så er nok derfor jeg kjenner så mye:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ut fra hva jeg har lest så varierer det veldig fra person til person ift. når man kjenner det. Hadde nok vært værre dersom du hadde kjent mye spark og det plutselig gav seg. Vil også legge til at jeg kjenner som regel kun sparkene når jeg har sittet/ligger i ro en stund.

Du kjenner nok snart noe du også skal du se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner spark daglig, men det er først når jeg sitter i ro eller ligger og har gjort det en stund. Ikke uro deg, du vil kjenne sparkene snart :) jeg leste at man burde ha kjent spark ila uke 25, så det er jo litt tid til. Kommer jo veldig an på hvordan babyen ligger også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent en del spark tidligere, men de siste to dagene tror jeg det bare har vært et spark eller to. Forsøkt å dytte på magen for å få kontakt uten hell, men kjenner litt på nervøsiteten fra aktivitet stort sett hver kveld, til plutselig mye mindre i 2-3 dager.. regner med det går litt opp og ned inntil han blir så stor at det ikke er tvil lengre, men ekkelt likevel. 

 

Vi skal flytte i oktober, så prøver og ikke handle så mye enda. Blitt noen møbler, men ikke klær, kluter og annet smått. Bortsett fra en overall/pysj.. jeg måtte bare når jeg var på H&M og handlet gravidklær.. Nydelig liten sak med sauer på. Gleder meg sånn til å handle klær :D  :hjertesmil:

 

Edit: Plutselig ble det veldig med liv her mens jeg lette på siden til hm for å finne den overallen. Lettet!!

Endret av Salla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg hører litt "hjemme" her, så er innom av og til å titter :-) 

Har termin 2/2, og har en liten følelse på at det blir ei januarprinsesse :-) 
 

Jeg kjenner ikke spark enda. Og ikke så mye liv egentlig, men innerst inne vet jeg at alt er bra. Men den følelsen av å ikke kjenne spark er ekkel. 
Kjenner litt bobling nederst innimellom... Men det er så lite, det skulle så gjerne vært mer! 

Jeg har nesten ikke telling på hvilken uke jeg er i, jeg er ganske travel om dagen i full jobb og mye annet som skjer. Så "glemmer" helt å telle :-/ 
Men er vel 21+2 i dag da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner liv hver dag tror jeg. :) husker ikke helt når jeg begynte å kjenne, men rundt uke 20. Jeg har morkaka foran, så kjenner det bare langt nede. Ser små buler av og til der hun sparker. :) barnefaren fikk kjenne for første gang på onsdag. Har prøvd flere ganger, men med engang han legger på en hånd blir hun helt stille. Men kjenner det presser mot hånden og da blir det kjempe hardt akkurat der. Virkelig en snodig følelse. La på bare en finger sist, og da fikk han også kjenne. :)

 

Eller har jeg handlet nesten ferdig... :-/ mangler en del klær og bleier, men det får vente litt til. :) holder på å strikke hente-sett.

 

Noen som har lagt på seg mye/lite? Vet ikke hva som er normalt, men redd jeg har gått opp for lite og at det kan påvirke næring i melk under amming. Noen som kan noe om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk samboer kjenne spark for førstegang i går kveld etter vi hadde lagt oss! :) Kjempestas for min del, men tydeligvis ikke så mye stas for han... xD Type: "Var dette alt? Hva som er så spesielt med det?" Giiir opp! xD Mannfolk!!! xD Jaja, kommer seg vell, er vel ikke så greit for dem å skjønne enda :P

 

Jeg har lagt på meg "bare" 5 kg :) Har noen kg og ta av fra før, så gjør meg ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt på meg rundt 10. Er ganske slank og er fortsatt det egentlig, men magen er stor da :) har vel lagt på litt her og der også.

 

Jeg sliter fortsatt litt med innkjøp av klær, hvor mye jeg skal kjøpe av hver størrelse og slikt. Hva slags varme klær jeg må ha. Noen med tips? Føler ikke at jeg blir helt klok. Hva skal babyer sove med i senga og i vogna sånn på vinteren? Tenker da både på klør og dyne etc. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vinteren blir det lunest for baby med en god dunpose i vogna. Evt med et skinn under/inni. Ellers kommer det jo veldig an på temperaturen ute og hvor varm babyen er. Jeg hadde en ganske varm baby sist og da var det ofte nok med ull body/strømpebukse, lue og en strikkejakke nedi posen. På de kaldeste dagene hadde vi en ulldress som lag nr 2. Str kan man også se an litt. Ikke kjøp for mye på forhånd, blir fort til at man ikke rekker å bruke alt... Butikkene er jo åpne etter fødsel også...;)

 

I senga hadde vi dyne og pysj i ull eller bomull, avhengig av temperaturen på soverommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ham, jeg får vel høre hva jordmor har å si til 1kg vektøkning i uke 24. Det er ikke sikkert det har noe betydning heller.

 

Jeg har ikke kjøpt klær fordi jeg vet ikke om hun blir født stor eller lita. Tenker at jeg skal kjøpe mest ull. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis symfyse målene dine ligger innenfor normalen tror eg ikke jordmor bryr seg om det. Hvis de er langt under vil hun nok reagere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt på meg 10kg. Syns det er mye, men får ikke gjort så mye med det heller. Endte på 20kg ekstra sist, men lege eller jm sa aldri noe på det, selv om jeg syntes det var aaltfor mye. Alt forsvant jo igjen iløpet av 9-10mnd, men kan godt klare meg med mindre økning nå. Jeg har jo ikke tenkt å slutte å spise bare fordi jeg får en baby! (altså trenger jeg ikke å bygge opp et fettlager for hele neste år nå) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjennes ut som om korsryggen min holder på å streike!... Liker det ikke... Kjente torsdag og fredag sist uke, da jeg kjørte til jobb, at det var vondt å løfte føttene for å klutche/ bremse og gasse, gikk rett opp i korsryggen... I dag har jeg vært til legen og fornyet 50% Sykmeldingen min, eneste hun sa at jeg burde gjøre var noen øvelser med korsryggen, for å se om det ble bedre... Siste timen på jobb kunne ikke gå fort nok i kveld, da ryggen holdt på å streike en time før jeg skulle gå... Blir det værre enn dette må jeg nok sykmelde meg 100%... Vil ikke, får se hvordan det går... To uker igjen til høstferie å se fram til :) Hadde igrunn lyst på tomatsuppe til middag i dag, men kjøpte med pizza og slengte i ovnen istedet... Orker ikke å stå på kjøkkenet med vond rygg...

 

Kveldens sutre innlegg fra meg... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer et fra meg også. Flere som er slitne om dagen? Har kjøpt meg omega3 som jeg har vært fri for noen dager, vitaminer og frukt. Håper det bedrer seg! Inntaket har nok enn innvirkning, ikke vært så flink de siste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger inn et innlegg her etter mye smuglesing..har holdt meg til Februar gruppa,men har termin 30.januar og er 22 uker i morgen. Har gått opp i underkant av 4 kg, og er til vanlig ganske tynn vil jeg si. 171 cm, og 53 kg i utgangspunktet... Forrige svangerskap gikk jeg opp kun 9 kg, men gikk supert med amming helt fra start! Gikk ned mye i vekt etter fødsel også...Håper på litt mer vektøkning denne gangen slik at jeg har mer å tære på etter fødsel. Ellers kjenner jeg mye liv, og både kjenner og ser sparkene på magen:-)

Formen er litt varierende. Bedre nå enn i starten, men usannsynlig trøtt hele tiden :-/ jobber så og si fullt og har en sønn fra før, så kjenner jeg er ganske sliten. Bekkenlåsning har jeg også slitt med i 10 uker allerede...

Venter forresten en liten gutt!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen julibaby10. :)

 

Jeg tar møllers tran og sanasol hver dag, en spiseskje om dagen. :) Føler egentlig at formen er bra.

Ryggen har begynt å tulle bare. :( På starten så var det bare korsryggen, men nå har det begynt å gå oppover i ryggen mot skuldrene også. :( Vi tar høstferie neste uke, så det skal bli godt å få litt fri. :)

 

Noen som har fått cravings(?) enda eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner spark hver kveld nå, samboer har kjent de et par ganger :)  Hun er veldig aktiv på nettene :P Har gått opp 4 kg til nå.. spiser en del ting med sukker desverre, er fremdeles utrolig kvalm og kaster opp ( 23+1) så må nesten bare spise det som jeg vet holder seg nede, og da blir det is, grøt, pasta, melk... det var vell det.. heldigvis sier jm at barnet får det hun skal ha uansett :) Tar omega 3 og tvinger ned frukt da :)

 

Når det kommer til ustyr så har vi fått kjøpt de store tingene, vogn, billstol, seng, stellebord.. Men vi mangler så og si alt av de små tingene + klær.. kjenner jeg blir stressa! I natt fikk jeg ikke sove og endte opp med å vekke samboer og hadde en lang prat med han at nå måtte han begynne å bli mer aktiv og handle inn ting :P Noe han sikker ikke fikk med seg en gang.. trøtt stakkar :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en 65x80 dyne, brukte den både i senga og vogna. Brukte tepper i vogga, og i vogna når dyna og saueskinnsposen ble for smått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen julibaby10. :)

 

Jeg tar møllers tran og sanasol hver dag, en spiseskje om dagen. :) Føler egentlig at formen er bra.

Ryggen har begynt å tulle bare. :( På starten så var det bare korsryggen, men nå har det begynt å gå oppover i ryggen mot skuldrene også. :( Vi tar høstferie neste uke, så det skal bli godt å få litt fri. :)

 

Noen som har fått cravings(?) enda eller? :)

Godt å ha ferie å se frem til da:-)

Ingen spesielle cravings her egentlig, men kjenner jeg må jobbe med meg selv når det kommer til godteri og kaker! Kunne godt ha spist det daglig, men prøver å være streng med meg selv;-) Men er ikke sånn at jeg MÅ ha noe liksom :-)

 

Hvordan er kostholdet deres da? Jeg spiser en del fisk, Frukt, grønnsaker og drikker vann. Men skeier også ut med sjokoladepålegg på brødskiva innimellom, og sjokolade-kaffe nesten daglig :-/ Får så dårlig samvittighet når jeg spiser eller drikker Sukker - ting!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags dyne ville dere kjøpt til babyen? Til seng og vogn :)

Jeg har en fiberdyne og en dundyne i 65x80 til vogga og vogna. Og en dundyne i 80x100 til sprinkelsenga. :)

Endret av Stemorsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å bli kaldt på østlandet, høsten har kommet. Magen begynner å bli stor så min store gode høstjakke klarer jeg bare så vidt å få igjen. Det er derfor behov for en jakke som jeg kan bruke resten av svangerskapet. Uke 26 nå. Kikket på flere jakker i dag, men syntes jeg ser teit ut i vanlig stor jakke. HM har ikke fått inn vinterjakker enda og damen i butikken kunne ikke gi meg noen indikasjon på når de ville få inn. Vil gjerne prøve før jeg kjøper, men ser det er klart best utvalg på nett. Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...