Gå til innhold

September 2014 rugeres skravletråd

Anbefalte innlegg

Å fytti!

Kynnere som kommer i tak og er fra helvete.

Blir bedre når jeg står/går, men da begynner bekkenet å klage.

Blir litt trøstespising nå mens der holder på for å få fokuset vekk.

Kynnere kommer mer og mer, noe som jeg forventet. Men jeg trenger ikke like det fordi om :)

Fortsetter under...

Pernille : supert at morkaken har beveget seg oppover med magen!! Deilig at du slipper å tenke ks. Og veldig godt du har fått se at han ligger som han skal med hode ned!!

Det er jeg fremdeles veeeeeldig usikker på her, frøkna sparker ikke oppover lenger, men fra side til side nede under navelen/ og helt ned til lysken( nesten) og det er en stor og fin rund klump oppe under ribbena mine! Tror dette er hodet gitt. Ikke planlagt noen setefødsel her i gården, så hun får bare se til å legge seg riktig om ikke så lenge. Jeg er 32+6.

Vektøkning..... Jeg er i motsetning til deg A87 glad jeg ikke har vekt på hytta😃! Så jeg har ikke veid meg på 4 uker. Får sikkert ett lite infarkt når jeg veier med på kontroll på mandag. 😁. Men orker ikke bli så fokusert på det, har nok bikket 73kg nå og har vel knapt vært tyngre.... Men men får amme det av, el no'😉.

Endret av Vips77.

Jeg var hos jordmor i går og da mente hun at hun kjente hodet på lillemor langt nede i bekkenet. Jeg trodde hun lå på mer på tvers siden jeg har kjent spark ganske langt nede. Men så viste hun meg en modell og da ser jeg at hun godt kan klare å både ha hodet ned og sparke både hit og dit. De er jo myke og "sammenkrøllet". Kanskje det harde du kjenner oppe er rompa Vips? Uansett er det jo fortsatt flere uker til å få lagt seg riktig :) Setefødsel frister lite!

Nå er jeg 30 uker og da er det nesten skummelt kort tid igjen :)

Jo takk for det girasol! Jeg håper det er rumpa jeg kjenner, men følelsen sier noe annet. Ikke det, på ul for to uker siden lå hun med hodet ned, og da kjennte jeg spark opp.... Ja ja, hun har god tid!

Kjenner dere noe nedpress i bekkenet? Dere som vet babyen ligger med hodet ned??

Jeg er usikker på om jeg kjenner noe nedpress? Noen ganger kjennes det ut som om jeg på tisse samtidig som jeg får kynnere som presser nedover. Er dette nedpress?

Jeg kjenner lillegull hele tiden oppover og spesielt mot venstre side. Morkaken min ligger nå foran hele magen, og litt nedover, så derfor kjenner jeg lite nede (har aldri kjent nedover).

Kynnere har jeg en del av, men synes ikke det er vondt, bare bittelitt ubehagelig kanskje. Får det spesielt under fysisk anstrengelse, jogging f.eks. Prøver å ta det med ro, men så lenge det ikke er mer enn bittelitt ubehagelig så regner jeg med det går greit. Det er kanskje mer vanlig å få kraftigere kynnere for flergangsfødende?

Ifølge både jordmødre og leger jeg har snakket med har jeg fått beskjed om at flergangsfødene har kraftigere kynnere. De har også kraftigere etterrier.

Kan tro jeg gleder meg til det, for jeg hadde veldig mye og kraftige kynnere med første, for ikke å snakke om etterriene. Off!

Nedpress har jeg ikke lagt merke til enda.

Når det kjelder å kjenne opp eller ned har jeg med denne tassen her ikke peiling på hva som er hva.

Med første kunne jeg tydlig kjenne rompesprekken og forskjell på hva som var hender og føtter.

Syntes det er så rart at jeg ikke klarer å kjenne forskjell da jeg har "erfaring". Hehe.

Annonse

Enig tipptopp, vi burde kanskje kjenne forskjell... Er jo 3 gang, men den gang ei gitt.

Pernille: jeg har også veldig til tissetrang når kynneren kommer. Det virker som hele blæren blir presset sammen. Og når kynneren slipper, forsvinner trangen!! Ganske ubehagelig.

Kjenner til at kynnerene blir tyngre også. Noen må jeg puste litt ex for å bli kvitt. Etterier er no ordentlig vonde greier også! Da er man jo på en måte ferdig og så setter de igang på nytt. Nei det gleder jeg meg ikke til!

A87- bruker litt av tankekraften på august barn jeg også, tør ikke håpe, men har jo termin 7 så muligheten er jo der😀😀!

Vips77: Tusen takk :) Ja, vi finner garantert noe til frøkna på ferie :)

Stå på med tankekraften om augustbarn :) Jeg sa til mamma at vi har "bestilt" henne i august og da sa hun "Det tror jeg ikke dere skal regne med". Når hun kommer med den kommentaren, er jeg enda mer gira på en augustbaby! Jeg krysser alt jeg har for at hun kommer i august :)

Hvor lenge varer etterrier? Føler jeg har lært så mye om graviditet etter jeg ble det selv, var utrolig mye jeg ikke visste før og enda mer har jeg garantert å lære!

Jeg kjenner mer "nedpress" nå som hun ligger med hodet ned. Da jordmor sjekket leie for 2 dager siden, hadde ikke hodet festet seg i bekkenet enda. Jordmor sa at det var vanling at det skjer i uke 36-37.

Jeg er så abivalent. Både lege og jordmor jeg har vært hos har sagt at jeg ikke trenger bekreftelse på at jeg kan ta fly, men i går satt jeg og leste på nettet om en jordmor som anbefalte bekreftelse fra lege/jordmor på at man kan ta fly når man flyr mer enn 30 uker på vei. Når vi reiser er jeg i uke 32+5 og når vi reiser hjem er jeg i uke 34. Har snakket med Gjensidige forsikring og der fikk jeg beskjed om at så lenge man er under 36 uker på vei, reiser man som en "vanlig" person. Leste også på norwegian.no (vi reiser med norwegian tur-retur) at man kan fly frem til uke 36. Hva tror dere? Hvis jeg må ha bekreftelse, må jeg dra på legetime på mandag, vi reiser ikke før på kvelden, så jeg rekker det :) Kanskje jeg burde slutte å lese så mye på internett :P

I dag er planen å male siste strøk på sprinkelsenga til "Lille My". Samboer er enda ikke helt god i ankelen, så fjelltur må dessverre droppes.

Snakket med mamma på telefon for noen dager siden. Hun hadde handlet litt babyklær til "Lille My" :) Det passer utmerket, ettersom vi ikke har handlet noe enda :P

7 kg vektoppgang akkurat i dag :) Jeg saumfaret magen i går og fant ingen strekkmerker.

Jeg kommer til å nå formen fort etter at hun er kommet til verden, så det skal gå helt fint. Samboer har sagt at han skal hjelpe meg til å komme tilbake til utgangspunktet og at jeg bare skal si fra når jeg er klar :) Blir nok å følge rådet om å vente 6 uker. Mon tro om jeg får "frosset" medlemsskapet mitt på Stamina i en mnd siden jeg uansett ikke kan trene? Noen som har erfaring med dette?

Det blir spennende å se hvem av oss som får baby først :) Spenningen er på topp! Jeg blir bare mer og mer spent for hver dag!

Er i uke 31+3 idag, har ikke merket noe mer til noe lekkasje, så kan vel ha vært utflod? Yumm..

Her fikk jeg sjokk når jeg kom fra ferie, 14 kg opp, og 9 uker igjen å legge på meg.. Men blir annerledes nå som sommerferien er over, skal nok greie å stabilisere vekten litt. Kan dessverre ikke se fram til å amme av meg vekten, da jeg er en av få som legger på meg i ammeperioden.

Har også fryktelig med sting i magen, klarer ikke å gå så langt. Alt er generelt et ork også, helt ulikt med de andre da jeg var så aktiv. Men ikke noe særlig med kynnere, selv om det er nummer 3 på vei.

Må mye på do, men klarer ikke å tømme blæren helt, kan sitte lenge på do, gleder meg til å kunne gå normalt på do igjen! :-)

Så godt å høre at det ikke har vært mer lekkasje vaskedama!

A_87: det er flyselskapene som bestemmer grensen på hvor lenge du får fly med dem. Hvis du har sjekket det ut og det er greit ville jeg bare tatt med helsekortet for gravide (eller en kopi av det). Der står jo terminen hvis noen skulle komme til å spørre. 

Har ikke frosset medlemsskap på Stamina, men mener jeg har hørt at man kan gjøre det. Kanskje lenger enn en mnd også hvis du har legeerklæring. Og det burde jo gå greit :) Ikke lurt å risikere varige plager fordi man ikke venter til kroppen er klar for trening igjen

Krysser fingrene for at de som ønsker augustbarn får det! Her er terminen helt i slutten av september, så jeg vil helst ikke ha i august.. Men sånn midt i september er fint, selv om jeg forbereder meg på at det blir oktober før hun titter ut

Etterrier er som rier A87! Vonde sammentrekninger i livmor.... Og de kommer gjerne når bebis blir ammet! Men de kommer jo fordi livmoren skal trekke seg sammen og minske! Men det er vondt og som rier. For oss som har født før er livmoren " slappere" og sammentrekningene ille!

Når er egentlig termin A87?

Ang flytur er det nok som girasol sier. Selskapet bestemmer grensen. Husk å ta med helsekortet.

Kommer det " kneppe" lyder fra babymagen deres? Det gjør det tilstadighet fra min.. Hva kommer dette av? Rare greier. Tror ikke det er tarmlyder....

Vaskedama: jammen godt det ikke ( mest sannsynlig ) var fostervann.... Joda, ekkelt med våt utflod, men tross alt bedre det OG vi er nok flere som har en smule mer utflod i disse dage😉😉.

Endret av Vips77.

Hehe ja, angående fukt i trusa er det ikke mange gravide som nevner det. Men det er en svangerskapsplage de fleste får.

Men ja.. Veldig plagsomt til tider.

Etterrier kjennes ut som rier. Vonde og helt uten "mening". Kommer i rykk og napp i noen dager/en uke. Men er værst og kommer garantert når du ammer. Jo mer du ammer jo fortere trekker den seg sammen.

Anbefalt å ligge på magen og for å få den til å trekkeseg sammen, men jura mine var så sprengte at det holdt jeg ikke ut.

De to første dagene var værst.

Kommer noen ganger lyd fra magen min og, men legen hadde ikke peiling.

Skal spørre jordmor når jeg skal i august.

Vekt er jeg fryktelig glad for at jeg ikke har. Vet jeg har gått opp 12 og gruer meg til neste veiing.

Alt har lagt seg på basketballen foran og på låra. Off som de ser ut!

Jeg har ihvertfall fått litt vekt på armene, rundt magen og lårene, skikkelig rund og god.. :-(

Ikke så lett å ha ungene på fanget for tiden. Andre som har storesøsken som er utålmodige? Her masse det ihvertfall ofte om når egentlig lillebror har tenkt seg ut. Vil nok helst vente på september jeg også før han kan få lov å komme!

Etterrier ja.. Gruer meg til de.. Blir verre for hver fødsel.. Spesielt når man ligger babyen til puppen, men hjelper jo på å krympe livmoren igjen.

Men en annen ting det ikke snakkes om, er alt blodet som skal ut av livmoren etter fødsel! Når jordmoren klemte på magen min, kom det massevis ut, som mensen gange 4. Litt greiere når man er forberedt på det..

Annonse

Enig med den. Og at det heller ikke er noen dråper fostervann.

Jeg blødde mye, men ikke alt ble registrert. Bare det de registrerte var ca 1,5 L blod.

Og mengden fostervann. Ante ikke det skulle være SÅ mye. Jeg lå på siden og det fosset jo ut ved hver minste bevegelse. JEG TISSER PÅ MEG! JEG TISSER PÅ MEG! Ble fint ropt ut av meg. Hehe.

Og når vi først er inne på det. Det er mer vann som skal ut av kroppen og det kommer ut som svette. Jeg hadde MYE vann i kroppen på slutten og fy grisen så jeg svettet de første ukene! Men positivt var det for vann veier mye og vekta ble min gode venn igjen ;)

Jeg har en liten en som er utolmodig ja. Ikke i den forstand at hun maser om når baby kommer. Det forstår hun ikke.

Men hun skjønner ikke hvorfor mamma ikke orker så mye eller klarer.

Er virkelig noe dritt med bekkenløsning! Selv om hun ikke forstår så lover jeg henne hver dag at så fort lillebror er ute og mamma er litt bedre skal vi finne på ting sammen. Turer i skog, åpen barnehage, turer ut (hvor som helst), dra til lekeplasser osv

Ja, de hetetoktene i barselperioden! Herlighet, hadde nesten glemt de! Hallo din svette dame, det var ukomfortabelt..

Men skal bli godt å få kroppen i lage igjen, og ikke være en rund badeball! :-D

Være en mer sprek mamma kan være kjekt!

Du er nå i din 34. svangerskapsuke og det er 7 uker og 0 dager igjen til din termin ❤Tiden flyr

Tenk jeg er 4 barns mamma om få uker *rørt*

Jeg har skikkelig sterke kynnere store deler av dagen i flere intervaller som jeg må puste meg anstrengt igjennom. Føler jeg ikke får nok oxsygen når magen blir knallhard av kynnerne. Ellers så har ikke babyen snudd seg, men holder seg delvis på tvers med stumpen i seteleie... Skal på ny kontroll i beg på aug, og har ikke leie endret seg skal jeg på ny sv.kontroll bare en uke etter. Er ikke DA leie riktig blir det henvisning til UL på sykehuset, for å finne ut hva som skal bli gjort.

Urk ja gruer meg, for barselsvetten, og den spessielke lukten man får i barsel tiden. Jeg dusjer hele tiden, for jeg synes ikke noe om lukten man får...Starter dusjingen allerede etter fødselen, også går det slag i slag noen ganger flere ganger på en dag i den verste svette og MorsMelk lekasje perioden...

Men åååå som jeg gleder meg til, og få lille skatten i armene mine.

Var på ferie hos Svigers i ei uke så de fikk sett babykulen, og en utrolig stolt Farmor fikk flere sterke spark i hånda si, og ble såååå *rørt* og stolt.

Vi har fått med oss hentesett som Svigermor har strikket, og et teppe til vogn/nest som hun har strikket. Snille Svigermor.

Endret av Lykkebaby♡

Vaskedama: Jeg må også mye på do :) Går det an å være gravid uten å gå mye på do? :P

Jeg føler den konstante dogåingen er litt hemmende, tenk om vi hadde hatt det like lett som guttene :) Når jeg går og må mye på do, klarer jeg ikke gå like fort, pga bekkenbunnsmusklene er svakere, kommer ikke til å savne dette. :)

Tipptopp: 1,5 liter blod hørtes heftig ut ! Fikk du lavt hemoglobin da? Er det sånn at man bør ha bind med seg på sykehuset eller får man det der? Kan man bruke tamponger til "renseperioden"? Jeg bruker ikke bind pga synes det er så klamt og ekkelt.

Uff, ja, fukt i trusa er ekkelt. Jeg vasker meg nedentil 3 ganger daglig med rent vann pga føler meg så klam og ekkel. Det er nok et tabubelagt område, derfor nesten ingen snakker om det.

I morgen er SISTE arbeidsdag før ferie :) HURRA som jeg gleder meg :) Hadde i utgangspunktet kveldsvakt (som ikke er min favoritt), men har byttet til dagvakt, stor glede :) Etter ferien har jeg vel bare 2 dager igjen å jobbe før jeg går ut i permisjon 20.august. Termin 12.september. Har ikke fått den nye turnus enda så vet ikke eksakt hvor mange arbeidsdager jeg har igjen.

I dag jobbet jeg i lamme ei jeg ikke har jobbet i lamme før. Noe av det første hun sa til meg i dag var "Du er gravid, ikke sant?" Flaks for henne at det stemmer :) Ei annen som kom på vaktskifte som jeg ikke har sett på lenge, stirret på magen da hun så meg og spurte om jeg var gravid. Meddelte nyheten til en mannlig kollega og han virket overrasket og gratulerte. Kvinner er kanskje flinkere til å merke graviditet enn menn?

I går tok samboer magebilder av meg ute. Han har jobbet som fotograf tidligere, men sluttet pga dårlig marked, men det er jo artig at han kan bruke det som hobby :)

Vi fikk malt 2.strøk på sprinkelsenga i går, så nå er den fiks ferdig malt. Nå gjenstår "bare" madrass, sprinkelbeskytter, dyne osv. :)

girasol: Takk for fingerkryssing ang. augustbarn :) Nei, å trene for tidlig er ikke lurt. Kroppen skal tross alt komme seg etter og ha vært te utlån mange uker :P

På ferie har jeg meg med 3 kopier av: terminbekreftelse på engelsk, helsekortet, blodtype og det skrivet fra ordinær UL, så jeg skal være godt rustet :) I tillegg skal jeg oppbevare de 3 kopiene på 3 ulike plasser :)

Dere som har født før: Får man lyst på mat under fødselen eller er det det siste man tenker på? Når klarte dere å gå etter fødsel? Er det vanlig å bli tilbudt klyster før fødsel? Hvis ikke kan det jo bli skikkelig gris. Hehe, jeg sitter med så mange ubesvarte spørsmål, men ikke alt jeg tør å spørre jordmor eller andre om, blir for flaut.

A87: bind er nok ikke nok rett etter fødsel, da er de største voksen bleiene det beste😀😀! Så bare gled deg til å vagge breibeint i dagene på barsel. Tampong kan nok ikke brukes grunnet infeksjonsfare og de er neppe store nok for å ta unna.....

Det er litt gris de første ukene, blod, gørr og etterhvert stinga som løsner av seg selv!

Som lykkebaby skriver er det litt vel mye "lukt" og rariteter i de første ukene!

Barsel svette/ ammesvette hadde jeg glemt, og hvor trøtt og ikke minst tørst man blir av å amme. Har glemt alt dette gitt. Men men lykken er jo så stor at den overskygger sånnt! El hva?

I dag har vært en skikkelig varm og deilig dag sørpå. Nå har kroppen vært i bassenget og klar for en iskald munkholm!

Drakk en hel halvliter fanta i sted og er full av sukker. Er ingen brusdrikker, men i nøden el varmen var veien kort.

💗

Hehe, A_87 jeg tror du bør droppe tampong under renselsen. Du blør MYE. I tilleg så er det infeksjonsfare.

På ahus er det i allefall bind (eller "bleier") og jeg tok med 2-3 stykk (sniken meg) for jeg blødde så mye at jeg tok ikke sjans på de største bindene man kjøper på butikk. Men etter noen dager blør du mye mindre (men fortsatt mye) så da holdt det med maxi-bind.

Når det gjelder fødsel og graviditet er ingen spørsmål for dumme :)

Vi går gjennom mye av det samme alle mann så.

Klyster kan du få tilbud om eller du kan be om det. Jeg fikk, men det ga meg masserier og var ett rent skjært HELVETE! Så jeg skal ikke ha det igjen!

Mat under fødsel. For meg kan jeg svare ja på det. Jeg ble igangsatt og det tok to døgn før lille var ute. Fikk flere måltider på sykehuset (før jeg ble flyttet til fødestua), vi hadde boller og sjokolade med oss som vi begge spiste og jeg fikk brødmat på fødestua sammen med dn spesiell energidrikk de har der for jeg ble etterhvert helt tappet for krefter.

Når det gjelder målene mine kunne ikke de bli stort lavere enn hva de alt var, da flere av "lagrene", blandt annet jern, var helt tomme på slutten. Jeg gikk på høye doser jern og fikk beskjed om å fortsette med det frem til 6 ukers kontrollen.

Men før jeg fikk komme over på hotellet ble jeg nøye fungt med og jeg måtte ligge to timer i fødesenga (fra baby kom ut) til jeg i det heletatt fikk reise meg. Da ble jeg leid inn i dusjen og så leid inn i sengen på familierommet rett ved siden av fødestua. Der ble jeg i tre timer før de godkjente at vi kunne dra til hotellet.

Så jeg var i grunn heldig, som fikk lov å dra på hotellet og ikke barsel :)

Tampong var ihvertfall ikke noe tema her i gården, ganske vondt nedentil! Rett etter fødsel fikk jeg på meg 2 kjempebleier pluss en mindre inni der igjen, og jeg trengte de alle kan du si.

Fikk klyster, utløste ikke noe ekstra hos meg, glad jeg slapp å bæsje på meg slik jeg gjorde første gang.

Ikke så behagelig å gå på do etter fødsel, da det føltes som om hele bekkenbunnen holdt på å falle ut, men et tips som hjalp meg, var å ta toalettpapir på hånden og holde igjen bekkenbunnen. Det hjalp ihvertfall meg veldig..

Orket ikke så mye mat, spiste litt frukt da.

Så bra at noen av dere har vært gjennom dette før og kan forberede oss ferskinger på det som kommer etterpå! Alt er mye lettere å takle når en vet om at det kommer syns jeg :) Samme hvor ekkelt det er. Hater å gå med bind og gjør det så godt som aldri til vanlig, men skjønner at her har jeg ikke noe valg. 

Uansett bare snakk om noen uker :)

Jeg heller er ikke glad i bind, men takler ikke tampong så jeg har ikke noe valg. Hehe.

Var utrolig deilig den perioden på nesten to år (gravid og ammeperiode) hvor jeg ikke hadde mens. Så hadde jeg det to ganger før jeg ble gravid på ny. ;)

Flere som har badet i år som har blitt stirret på av hele badeplassen? De voksene var verst til å stirre også. Lurer på om det ikke er "lov" for gravide å bade eller om det var strekkmerkene mine som var problemet?

Sambo fikk seg ett klaps i bakhodet da jeg sa jeg følte det ekkelt at alle stirret. For han sa så fint at "de er vel redde for flodbølgen som kommer når du går uti".

Takk til han. Hehe.

Tipptopp: hahaha

Var en fugl når vi var ute, og gikk tur i dag som plystret på den melodien menn gjør når de liker hva de ser.... Komenterte det til Sambo som sjapt sa at den nok plystret på han *snurt* Jeg sa da til han at tenk om fuglen syntes jeg var flott som gravid. Ga han en gyllen sjangse, men nope Sambo mente den nok plystret på han hmm..

girasol: Helt enig! Det er så bra at vi kan få "forhåndsinformasjon" fra personer som har gjennomgått det før. Det må være mye lettere for dere som har født før, ettersom dere vet hva dere går til. Jeg kommer stadig på nye spørsmål og jeg er veldig spent på hvordan det hele blir å utarte seg. Jeg har "advart" samboer om diverse mindre delikate saker man kan oppleve ifbm fødsel eller barsel. Det er jo greit å være forberedt på at det kan dukke opp noe mindre komfortabelt.

Hehe, jeg har ikke brukt bind på 10 år, men jeg overlever vel noen dager utenfor komfortsonen med bindbruk :) Blir vel å være så oppslukt av babyen at jeg ikke tenker særlig over det.

Jeg har ikke badet i år, pga har ikke vært komfortabel å bade når magen tyter litt ut, men i Praha kommer jeg til å gi meg blanke i om folk eventuelt måtte stirre og bade i bassenget på hotellet. Jeg kan ikke gjemme meg bort heller.

Tipptopp: Skjønner ikke hvorfor folk skal stirre sånn. Har de ikke lært seg folkeskikk? Synes selv at stirring er unødvendig.

I dag hadde jeg siste arbeidsdag før ferie :) Har nå ferie til og med midten av august og det føles GLIMRENDE :) Jeg er ganske rastløs nå, venter på at samboer skal bli ferdig på jobb kl 23:00. Vi har sett hverandre lite de siste dagene pga vi har jobbet ulikt. Dermed blir det herlig med ferie så får vi ordentlig kvalitetstid!

Har i alle fall fått gjort en del husarbeid og tatt fotbad og skrubbet føttene, så er jeg fin til vi reiser i morgen kveld :)

Selv om magen min er liten, er det litt ekkelt å bøye seg, merket det da jeg satt i stolen og bøyde meg for å skrubbe føttene.

Ja jeg undres... Denne gangen er jeg veldig pent gravid, med forje så jeg ut som en strandet hvalross. Så da hadde jeg forstått det bedre ;)

De hadde i det minste folkeskikk nok til å ikke stirre på de med kraftig overvekt som stilte opp i bikini. Jeg syntes det var flott å se at det var flere svært store damer og ett par til med litt mindre overvekt som trosset fordommer og stilte i bikini på stranda. De får virkelig min respekt. Og så flotte forbilder for barna! Å være stolt av kroppen din.

Disse damene stirret ikke heller.

Værst var det med damene i normal og liten tykkelse. De stirret veldig og hvisket og tisket.

Any way. Jeg føler meg FLOTT!

Og jeg er stolt over bolla og stolt over stripene som dekker meg fra knærne og opp til halsen og hele veien rundt. For de fikk jeg da jeg bar frem barnet (snart barna, for jeg regner med fler merker på slutten) mitt.

Ja greit med litt informasjon. Jeg hadde så mye jeg lurte på sist og hadde med en liste til jordmor på siste kontroll med jordmor, men da ble det inn på sykehuset i all hast pga lite liv og veldig svak hjertelyd på baby. Så svar fikk jeg ikke.

Legen jeg hadde og som hadde neste kontroll var nyutdanna og helt grønn på svangerskap og i allefall fødsel så der var det lite info å få.

Å spørre mamma var håpløst for hun var jo "perfekt". Tviler igrunn på det. Tror hun var en ganske vanlig fødselskvinne, men men ;)

Nå vet jeg mye, men er fortsatt grønn på dette med naturlig start av fødsel. Så det gleder jeg meg til å oppleve.

Satser også på vannfødsel og bare lystgass (eventuelt noe annet smertestillende), men IKKE epidural! Jeg ble lammet under fødsel og hadde store smerter i ryggen i 6 måneder etter. Den ble satt feil. Så nei takk!

Å som. Jeg gleder meg! Det er virkelig en fantastisk opplevelse og nå er det bare to måneder igjen. 8 uker.. 60 dager.. Iiiiik!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...