Gå til innhold

September 2014 rugeres skravletråd


Lykkebaby♡

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle sette meg og bestille gratisbokser nå, siden de fleste kan hentes når det er 3mnd igjen. Og i dag er det 12 uker til termin for min del!  :) FIn aktivitet på en søndag når det regner ute. Hentet bleiebøtte på babyshop i går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hentet babypakke fra Vitus og fra Apotek1. Har også bestilt fra RImi, den skal visst være bra? Men kan ikke hentes før rett føt termin, som jeg har skjønt. Hadde tenkt å prøve å få tak i mammabox, men siden mange av dere sier den er så dårlig så vet jeg ikke om jeg gidder. Kjedelig når innholdet er foreldret eller bare kjipt!

 

Navlen står definitift ut! :-) Og nå synes jeg det er vanskelig å sitte rett opp og ned, det presser så veldig oppover, og til siden, puh. Går greit å spasere, og ligge på rygg i sofaen, men sitte rett opp og ned på en stol er lite komfortabelt.

 

Bilstolpose, så smart! Jeg har også ønsket meg en babynest, har sagt det til mamma, kanskje hun syr en for hun er så flink til sånt! *håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt innovernavle, jeg, men bare så vidt! Tipper den flater helt ut i løpet av ganske kort tid nå.

 

Vi kommer ikke til å kjøpe egen pose til bilstol. Skal ha vognpose som reklamerer med å også kunne brukes i bil, men jeg ser for meg at det vil bli klumpete, så er skeptisk der. Tenker heller å sy en enkel en, fikk symaskin i bursdagsgave, så jeg må vel bruke den. :) Har tenkt å sy babynest også, må bare få somlet meg til å kjøpe stoff.

 

Ellers står senga her nå, og jeg kløøøør etter å montere den, men innser jo at det må vente til vi faktisk har et sted å ha den. Det eneste livsnødvendige som mangler nå er faktisk madrass, så har vi så vi klarer oss sånn helt i starten. Sprøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilstolpose høres jo veldig praktisk ut :) Har notert det på handlelista til "Lille My" :)

 

I dag har jeg vært på jobb, holdt på å koke over da det er 25 grader ute. Jeg fortalte ei kollega at jeg er gravid og hun sa hun hadde en mistankte om det, men hun torte ikke spørre pga han har tidligere spurt folk om det og tatt feil :P

 

Jeg og søsteren min var på fjelltur! Det gikk overraskende bra :) Brukte bare 6 minutter lengre til toppen kontra når jeg ikke er gravid, så jeg er veldig fornøyd :) Ble selvfølgelig mer andpusten enn vanlig og magen strammet seg til tider, men jeg var meget stolt da jeg nådde toppen på ei grei tid, konkurranseinstinktet er fortsatt til stede:) Hadde advart søsteren min om ,at tempoet ikke kom til å være like optimalt, så for henne ble det en ganske mild tur. Vi fikk også tatt bilder, så jeg skal sende bilder til mamma av oss, ettersom hun synes hun går glipp av noe siden hun ikke får sett meg før 1.august.

 

Merker at noen ting er tyngre enn før, f.eks. kan det være litt tyngre å reise seg opp fra senga, men formen er fortsatt super og jeg får fortsatt gjort mye :) Trenger mer søvn, men hva annet kan jeg forvente.

 

Dere andre er MEGET godt i rute ifht babyutstyr kontra oss :) Jeg fant en trevugge på finn.no som jeg likte, hvis målene høres grei ut skal vi kjøpe den :) Barnerommet tar vi etterhvert, da hun skal sove på rommet vårt den første tida.

 

Litt over 9 uker igjen til terminen, men vi er begge innstilt på at hun blir født i august, så er vi garantert barnehageplass :)

 

I dag er det kun 15 dager til vi reiser på ferie til Praha :) Gleder meg :)

 

Fikk vanvittig lyst på is i dette godværet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også en del igjen å kjøpe. Leter etter brukt billig/gratis stellebord og må kjøpe dyne og madrass og bilsete.

Noen som har tips til det? gode/dårlige erfaringer?

 

God uke til alle september-rugende :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en helg!

Fikk overraskelsesbesøk fra andre kanten av landet og de hadde jaggu med seg vognen vi kjøpte der :)

Så nå er den i hus og ho mor har montert og testa hele sulamitten. Storesøster ble puttet oppi og vi kjørte rundt i hele leiligheten for å teste vogna.

Jey!

 

Fikk også kjøpt to blå laken til sprinkelsengen (selv om den ikke tas i bruk til mini før storesøster er klar til å gi den fra seg) og en shorts og topp til meg da jeg har manko på klær som passer.

Men idioten meg i gravidtåka tenkte jo ikke lenger enn til nesetippen.. Tok størrelsen i shorts som jeg bruker til vanlig og ikke 1-2 størrelser OPP som de fleste må når man er gravide i 3 trimester.

Dust. Ble litt stramm på lårene, men håper den bier seg litt i bruk og så får jeg tøye den godt etter vask og lufttørke.

Kan ikke bytte heller da den er kjøpt over to timer unna på salg og de har ikke her jeg bor. Jaja. Hehe.

 

I helgen har det også vært 29-30 grader og lommert, så det har vært varmt! Vi har hatt tropenetter også, selv om det ikke er registrert hos "staten". Men gradestokken vår har vist over 20 grader og helt opp til 22 grader mitt på natten. I tilleg til den grusomme lommerten. Og masse lyn og torden!

Høye temperaturer, gravid og hetetokter er ikke god kombo. Tror jeg har svettet av meg minst 4 kilo i helgen.

 

Superspent: angående bilstol vil jeg annbefale maxicosi. Den har vi og er kjempe fornøyd. Alle vi kjenner har også dette. Ellers ville jeg gått for bezafe.

I bilstol nummer to når barnet blir for stor for den første ville jeg gått for en bezafe.

Vi har bezafe izi pluss til vår første og den er bakovervendt og passer helt til barnet blir 25 kg, noe som er ganske stort.

 

Kjenner jeg virkelig klør etter å begynne å ta frem alt, men vi har liten leilighet og det er enda 10 uker igjen. Tror ikke sambo blir helt fornøyd om jeg skal ha frem alt nå ;) hehe.

Tror jeg kommer til å rydde litt plass der bilstolen skal stå når vi ikke er ute å kjører, for da kan jeg ta frem den og sette den på plass.

Alt må jo også vaskes og selv bilstolen har vaskbart trekk, så jeg kan jo si at jeg vil gjøre det nå mens jeg er sikker på at jeg orker det ;) bare pakke inn i plast mens det står og venter.

 

Må på loftet til mamma og hente litt også, hor hun oppbevarer litt for oss.

 

Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipptopp: Gratulere med vogn i hus :) Det må være stas :)

 

Sjefen min er på ferie og hun andre sjefen jeg har fått beskjed om å kontakte hvis jeg lurer på noe, er mildt sagt utfordrende å få tak i, har både ringt og sendt e-post uten å lykkes, for å få tak i skjema for å søke svangerskapspermisjon på jobb, noe som må i følge NAV må være i boks før jeg kan søke foreldrepenger.

Hvis jeg skal få utbetalt foreldrepengene mens i tide til "Lille My" er født, bør jeg søke senest i slutten av juli.

Har man krav på å få etterbetalt foreldrepenger hvis man er sent ute med å søke??? *satser på at det ordner seg* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ble litt gira når den kom. Eneste store tingen vi må ha. Så nå har vi både den gode duoen og en søskenvogn i hus.

Er en ting til som et stor og det er komode til storesøster, slik at lillebror kan få ha klærne sine i stellebordet.

 

Venter selv på bekreftelse på graviditet fra legen sånn at jeg før sendt inn papirer, men han er på ferie så ting tar tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med vognen tipptopp! Og litt kjedeligere med trope varme og liten shorts😕!!

 

A87 : aner ikke om man får etterbetalt, men det ordner seg sikkert. Er det ingen andre på kontoret som kan gi deg skjemaet da? Pleier bare å være kopiert opp hos oss, ligger klare i en hylle....

 

Jeg sendte alle papirene nå på fredag... Regner vel med å få noe tilbake, sikkert noen manglende opplysninger o.l

Syntes det var/ er ett papirmølle system! Jeg er både ansatt og selvstendig, så det ble mange vedlegg, men helt sikkert ikke nok!!! 😳.

 

Blir maxicosi på oss også, med adapter til vogn. Og tenker på ett troll stellebord.

 

Kjenner jeg begynner å bli litt tung jeg, litt slow i gangen er jeg også... Magen er dog ikke veldig stor, men hele meg er jo 10++ kg tyngre... Over 70 kg nå! Det er åtte år siden!! Og merkes! Leste på babyappen at nå vil man legge på seg mer i tiden fremover..... Isj....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips til bilstol. Tror det blir en Maxicosi Cabriofix. Lurer litt på å kjøpe brukt. Vet at den da ikke bør være mer enn 2-3 år gammel og skadefri selvfølgelig. Mange fine til salgs brukt, men føler at alle kjøper ny.

 

Noen tips på bra madrasser/dyner? Its a jungle out there...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du brukt bør den ikke være eldre nei og du bør ta av trekket og sjekke isoporen etter skader. Ikke kjøp om den er skadet.

 

Samme følte jeg med første ang. Madrasser og dyner, men babyene er jo ikke så tunge og har ikke samme behov for skikkelig madrass som store barn og voksne.

Vi kjøpte bare den billigste madrassen som passet sengen som de hadde på en babybutikk i Sverige.

Funker fint ;)

 

Dyner til vogn og seng kjøpte vi på princess, siden de hadde tilbud på det den uka. Hadde jeg ventet en uke hadde vi kjøpt på kid ;)

 

Og når det gjelder vekta har jeg ingen planer om å øke snittet pr. uke fremover.

Og vist det skjer, så later vi som om vekta lyver. *skjer ikke*

Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipptopp: Kan du ikke få en annen lege til å skrive bereftelse på graviditet? En annen lege en fastlegen skrev bekreftelse til meg :)

 

Vips77: Det er synd at det skal være et sånt papirmøllesystem. Jeg føler selv at det er en hel labyrint.

 

Fikk svar fra NAV Foreldrepenger på facebook og de svarte at mor kan søke inntil 3 mnd. etter fødsel og fortsatt få etterbetalt, så da er jeg berget. Fikk ikke tak i rette vedkommende i dag heller. Har lett etter søknadspapirer på jobb, men fant ikke. Spurte en av de faste ansatte og hun sa jeg måtte høre med sjefen, men hun er ikke tilbake fra ferie før 24.juli. Jeg får eventuelt bare få etterbetalt hvis jeg er sent ute, men hadde mest lyst å få det i boks!

 

Vekta mi har vært forholdsvis stabil de siste to månedene og sånn har jeg tenkt å holde den :) *tankens kraft*. 6 kg i pluss nå er jeg fornøyd med :) I morges veide jeg 1 kg mindre enn vanlig og det likte jeg :) Har ikke fått strekkmerker heller og det er bra, så dette blir å ordne seg, skal få normalkroppen tilbake fort etter fødselen! Savner å ha magemusklene inntakt, så jeg gleder meg til de gror sammen igjen :) Jeg er blitt flink til å gi klar beskjed på jobb om at jeg ikke kan løfte tungt. Jeg ber pent pasientene reise seg selv uten at jeg hjelper til og overbelaster meg selv. De har bare godt av å holde funksjonen sin mest mulig inntakt uansett :)

 

Siden det er 26 grader ute, har jeg mer eller mindre gått og svettet i hele dag :) Det har blitt en del is i dag, 3 kuler + en liten is til, men det tar jeg med god samvittighet på en dag som denne :)

 

Kjøper dere madrasser som er "krybbedødsikre" hvis baby legger seg på mage? Vi var og så på to ulike, den ene skulle være "krybbedødsikker" og kostet 1000 kr mens den andre skulle også være "krybbedødsikker" og kostet 1750 kr, her hadde også ekspeditøren en test for å vise oss at madrassen "pustet". Vi kjøpte ikke madrass pga vi var usikker på hvilken vi skulle velge. Vanskelig å vite hvilken madrass vi skal velge.

 

Kjøpte norske jordbær for å ha til dessert etter middag, så da blir det garantert fullt fres i hula :)

 

I natt fikk jeg senestrekk i låret, gikk heldigvis fort over.

Da jeg og samboer gikk til byen fikk jeg plutselig skikkelig sting og måtte gå noen minutter med museskritt.

 

Er støl i lårene etter gårdagens fjelltur :) Virker som jeg blir lettere støl nå som jeg er gravid, men så var dette også første ordentlige fjelltur i bratt terreng. Siste biten følte jeg meg tung som en potetsekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med overraskelsesbesøk OG vogn i hus Tipptopp :) 

 

Stellebord fra IKEA er billig, og kjenner flere som er godt fornøyd med det. Eller kikke på finn og følge med eller spørre på bytte/selge/gi-bort-grupper på facebook så kan det hende noen har et å gi bort :) Vi kjøpte den eneste madrassen som passet senga på babyshop, merke babydan. Dyne kjøpte jeg på salg for en stund siden, det ble fiber. På kid og princess har de med jevne mellomrom salg på alt som er til barn, så venter på det for å kjøpe sengetøy og kluter og litt sånt der. 

 

Varmt her også i dag, og har hatt 2 is etter jobb, en dusj og noen turer i kaldt vann med hender og føtter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk foressten bekreftelse på graviditet som skal sendes nav fra Jordmor, så det går også hvis legen har ferie :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Artige er at jordmor har ferie helt til august en gang... Eneste jordmora i kommunen.

Legen skal komme hjem denne uka, tror i dag, og skulle sende med en gang han kom tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vips77: Jeg sendte som deg alle papirene til NAV forrige fredag, og er kjempespent på om det går i orden! Jeg er også selvstendig næringsdrivende og ansatt, og la med en hel haug av dokumenter for å helgardere meg.

 

A_87: Du må ha liten mage siden kollagaen din ikke har sett det ennå? Jeg har også lagt på meg 6kg (og håper det ikke blir så supermye mer, men det er vel ønsketenkning) men magen min står skikkelig ut og alle ser det, det er skikkelig struttemage og ikke i tvil. Så hm, jeg er litt redd for at det blir 6kg til...... men hvor mye kan det bli på de siste 9 ukene, da?!

Også jeg håper på augustbarn. Men åssen skal vi få til det, da? ;-) Jeg har jo termin 9.9, så det skal vel litt til! :) Kjempesprekt å dra på fjelltur, forresten! Jeg prøver også å trene jevnlig, synes faktisk det er deilig selv om jeg merker jeg er tyngre. Løper/powerwalk 3-4 ggr i uka, sykler til jobben, og trener litt styrke samt yoga. Men ja, også jeg savner å trene magemusklene!! Gleder meg til de er på plass igjen :)

 

SÅ gøy med vogn, TippTopp, jeg ble også overrasket over hvor hyggelig og herlig det var å få vogn! Vi kjøpte Emmaljunga og ekspeditrisen var så søt og flink til å forklare at jeg ble helt betatt :)

 

Litt liv i magen hver dag, men ikke kjempemye. Jeg hører om venninner og kolleger som har babyer som sparker hele tiden, men lillegutten min er nokså rolig. Merker bevegele/spark kanskje 3-4 ggr daglig. Men ikke mer. Blir av og til litt engestelig for om dette er normalt eller ei, men prøver bare å tenke positivt - at han er en rolig baby....

 

Varmt, ja! Jeg går rundt og er litt småklam nesten hele tiden, spesielt nå som det er så varmt og lummert. Det slår meg at det nesten er litt deilig å slippe å fryse siden jeg vanligvis er en skikkelig frysepinn..

 

Jeg har kjøpt babybay seng på finn, og kjøpte en ny madrass på IKEA som jeg skar ut og formet til slik at den passer til baby bay sengen. IKEA har jo veldig fokus på sikkerhet, så jeg regner med den er grei. Hadde ikke hørt om dette med krybbedød-sikker seng, hva er spesielt med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte bilstolpose i dag, brukt Voksi Move. Kjempefin! Og passer perfekt både oppi vognbag og MaxiCosi-bilstolen! Var kjempetilbud på flust.no til 599,- men fikk kjøpt den brukt til 400,-  :P Nå har jeg bestilt større vognpose også på tilbud som kan brukes etterhvert, også i sportsdelen. Voksi Classic Multifunction. Hadde vanlig classic sist, men den ble litt for stor og klumpete. Litt spent på denne nye versjonen kjenner jeg.

 

Dere nette og lette som bare har gått opp 6 kilo så langt....prøv ca.15 kilo  :laugh: Tungt ja!! Ikke så mye trening å snakke om her lengre...det er for tungt, og får både nedpress og kynnere. Det holder med rolige turer, og da våkner jeg 100 ganger i løpet av natten med kramper i beina. Urk....bekkenløsningen setter en ganske effektiv sperre for både sykling og annen kondisjonsaktivitet. Skal ta opp styrketreningen nå når jeg tar ferie fra jobb tenker jeg. Har rett og slett ikke overskudd i hverdagen når jeg jobber fullt fremdeles.

 

Har også litt trøbbel med ferierende lege, så må komme med opp på sykehuset for å ta uke 28-blodprøven (er rh minus), og be jordmor om terminbekreftelse. Skal på kontroll igjen i morgen. Håper å få avgårde NAV-søknaden før uka er omme, men takk for tips om at jeg må huske å søke permisjon på jobb også!! Det har jeg rett og slett ikke tenkt på. Vet dere om den må være godkjent før jeg søker om fødselspenger?

 

Ha en fin kveld damer, nå skal jeg se fotball og kose meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri så lei jeg er av å tisse!!!

Vært på do nesten 20 ganger i dag.

Jeg drikker lo litt mer i varmen, men svetter jo enormt mye, så utrolig at det er nok til å gå så mye på do!

 

Ja det er gøy med vogn. Var enda kjekkere å få simo duo'en med første.

For ikke å snakke om alt annet utstyr! Og den gleden med å montere og stelle i stand.

 

Ja bekkenløsning hindrer trening og jeg er veeeeeldig glad for at vi ikke har vekt hjemme. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pernille_: Ja, magen min er liten, men jeg merker stor forskjell på den. Er i uke 31 i morgen og mange har likedan mage som jeg har nå når de er i uke 20, men gravidmager er forskjellige. Fotballfruen Caroline Berg Eriksen hadde enda mindre mage enn meg. Så bilde av henne da hun var 29 uker på vei og hadde ikke jeg visst at hun var gravid, kunne jeg aldri gjettet det.

Det går fint an å få et augustbarn :) Det er like normalt å bli født i uke 37 som i uke 40-41. :) Jeg har bestilt et augustbarn og er overbevist om at det går i orden. *tankens kraft*.

Angående mindre spark enn hva andre har opplevd: Babyer er like forskjellige som oss. Kanskje det tyder på at du får en rolig baby :) Sånn som jeg har skjønt det er alt i orden så fremt man kjenner spark hver dag og så fremt babyen ikke endrer sparkemønster radikalt.

I dag har det ikke gått mer enn 30 minutter uten at jeg har kjent spark. Noen ganger er det nesten vondt, men synes det er artig. Hun er helt vill i hula si, etter at jeg nådde 3.trimester hun har blitt det. Før kunne det gå mange timer mellom sparkinga.

Forresten: Så flink du er å trene, Pernille_ :)

Krysser fingrene for at NAV aksepterer papirene dine :) Er det kun om man er selvstendig næringsdrivende at det er en hel haug med dokumenter som må legges ved?

 

I dag var jeg og samboer på en liten babytopp av et fjell, kun 40 minutter tur-retur. Han syntes jeg holdt ett bra tempo til å være gravid! I dag var jeg heller ikke plaget med sting eller at det strammet seg i magen, så formen var god :)

 

Jeg hadde heller ikke hørt dette med krybbedød-sikker-madrass. Det går ut på at hvis baby snur seg på magen, puster madrassen, slik at baby ikke øker risiko for krybbedød. Heldigvis er krybbedød sjelden!!

 

Jeg er ikke redd for å legge på meg, har bestemt meg for at jeg skal gå opp minimalt og når jeg er nøye med trening og kosthold går det bare lekkert :) Er på vekta hver morgen før frokost og jeg noterer vekttallet hver dag, noe jeg har gjort i mange måneder, synes det er artig å holde oversikt :) Tror vi kommer til å øke lite i vekt de siste ukene. Jeg er heller ingenting hoven og det kan også være grunnen til at vektøkningen er så liten.

 

I dag fikk jeg omsider tak i rette vedkommende, sjefen for den andre avdelinga, ei jeg kan kontakte mens sjefen min er ferie. På fredag skal jeg, hun og jordmor i kommunen ha ett møte for å snakke om jeg evnt. trenger tilrettelegging på jobb. Har bare 8 vakter igjen før ferie og sikkert bare 2 vakter igjen etter ferie, men det er jo bra de tar det på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint A87 at du får papirer i orden! Og ikke minst at du får tilrettelagt jobb. Jeg hadde siste jobbehelg for litt siden, ( sykehjem) neste jobbehelg er ferie og deretter tror jeg at jeg rekker å gå i permisjon rett før den siste!

 

Det med søknaden og selvstendig næringsdrivende er at vi får beregnet inntekten fra de siste 3 årene... Og må da legge med evt ligningen el dokumentasjon fra regnskapsfører/ revisor.

Ansatt trenger du stort sett bare føre på brutto mnd lønn. Så fikser jobben din og NAV dette sammen.

 

Frøkna her har nå fått navn!!!! Endelig, og kanskje på tide.

Hun er også veeeeldig aktiv, det er bevegelser hver halvtime. Og hun er lett å vekke til bevegelse.

I morges våknet jeg til en kjempe strekk i siden av magen, deretter en vond kynner som låste meg fast på sengekanten. Isj, litt voldsom start på dagen.

Men nå er alt bedre, den daglige kaffen er på plass, sola skinner og gradene både ute og inni meg er stigende....phju nok en meget varm dag! 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, nå raser vekta oppover, har lagt på meg to kilo på litt over en uke! Tror det er mest vann, er litt hoven i føtter og ankler, og i morges var jeg faktisk hoven allerede da jeg våknet (som regel forsvinner det i løpet av natten), men det er ikke noe moro likevel. Litt redd for å få kjempeødem nå ... :( Skal definitivt kjøpe flere støttestrømper, i hvert fall!

 

Så flinke dere er, Vips, navn og greier! Vi har så vidt begynt å snakke om det, og har laget en liten liste. Mannen klarte bare å hoste opp tre forslag, to av dem liker jeg veldig godt, men de er og har vært ganske poppis de siste årene, og jeg vil gjerne ha noe som skiller seg ut LITT. Det siste navnet forbinder jeg bare med en ungdomskjæreste, søsteren hans het nemlig det. Såh ... Vrient. Jeg har et klart favorittnavn, men vet ikke helt om gubben er med på det, han sa det var fint, men vi er laaaangt unna en avgjørelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

puh! I dag er det varmt her og det syns på beina :) 

 

Her står det om det med madrassvalg: http://www.mammanett.no/baby/utstyr/madrass  

 

Søke permisjon fra jobben har faktisk ikke jeg heller tenkt på! Må sjekke ut i morgen om det er noe som må gjøres formelt. Heldigvis har ikke sjefen ferie enda :) Så vi er i gang med å finne er vikar som kan være klar til september

 

Så koselig at dere har funnet navn Vips :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så bra når jobben tilrettelegger for gravide. Jeg synes generelt at folk tar ganske liten hensyn til en dame med kulemage, nå er ikke jeg i dårlig form, men det hadde jo vært hyggelig om slitne gravide kunne få komme foran i køen i butikken... Bare en liten tanke jeg kom med i dag ;-)

 

Javisst er det forskjell på mager! Jeg tror jeg har typisk guttemage som står rett ut - det er lite sidefett, men skikkelig kul rett frem.

 

Så tøff du er som drar på fjellturer, A_87! Selv om jeg er i god form og trener mye, merker jeg at å gå i oppoverbakke og trapper er utrolig tungt! Mye tyngre enn å f.eks løpe. Må være den ekstra basketballen på magen som gjør det ;-)

 

Jeg har ikke vekt hjemme, men pleier å veie meg på treningssenteret ca en gang i uka. Blir jo ikke helt riktig siden det som oftest blir på ettermiddagen, men det gir jo en pekepinn. Og så blir liksom den skikkelige målingen gjort hos legen. Jeg er heller ikke fanatisk, spiser det jeg vil, men heldigvis er jeg glad i sunn mat og har ikke hatt massive cravings. Så håper at de siste kiloene ikke blir så kjempemange... Også jeg håper på fødsel tidligere enn uke 40!! Tankens kraft, som du sier, A_87 ;-)

 

Vips77, så gøy dere har funnet navn! Gratis ;-) Vi er fremdeles i tenkeboksen...

 

Puh, varmt det er i dag! 26-30 grader i hele dag --- jeg fikk heldigvis tatt meg et oppfriskende bad (19 grader) og det var virkelig en stor hjelp. Jeg koker jo i denne varmen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vips77: Jeg jobber også på sykehjem :) Så herlig at du har hatt siste jobbhelg!

Apropos papirer: Jeg så nylig at terminbekreftelsen fra legen er noe NAV neppe kommer til å godkjenne. Det inneholder ikke stempel fra legesenteret og ikke fødselsdatoen min (står kun adressa mi). Hva tror dere? Burde jeg be om ny terminbekreftelse? Magefølelsen sier at den jeg har ikke er god nok.

Så artig at den lille har fått navn, Vips77 :)

 

Hos oss har det stått mellom to jentenavn nesten helt siden jeg visste at jeg var gravid. I dag da vi snakket om navn, virket det som vi begge mer eller mindre hadde bestemt oss for det ene navnet :) Så jeg tror vi også har funnet navn :) Det blir i alle fall ett av de to vi har tenkt på hele veien :) Et sjeldent navn som klinger fint :)

 

Kjøttmeis: Det er lurt med støttestrømper :) Jeg har kjøpt noen jeg kan ha på flyet på vei til Praha, men jeg synes de er så sabla varme å ha på seg, så jeg kvier meg for å bruke dem. Jeg er veldig varmblodig av meg.

 

Pernille_: Kan hende det er typisk guttemage du har :) Har dere fått bekreftet at det blir gutt? Jeg tror jeg har jentemage, har fått mer "sideflesk" og kiloene er ganske jevnt fordelt. Det var først i uke 27-28 at jeg begynte å se gravid ut. Takk for at du synes jeg er tøff som drar på fjelltur :) Jeg styrer unna de høyeste toppene siden jeg ikke er komfortabel med det.

Ellers får vi krysse fingrene for at vi får augustbarn slik vi ønsker :) Tankens kraft har jeg stor tro på :)

 

I dag er det også kokvarmt i Nord-Norge, har spist is ute i sola og vært på stranda i lamme samboer og svigermor. Det var koselig! Utrolig nok gikk jeg 4 timer uten å gå på do (ny rekord), til tross for at jeg drakk 1 liter væske i varmen. Etter det var jeg og samboer på en knøttliten fjelltur som kun tok 30 minutter tur-retur. Da måtte jeg to ganger på do, haha. Samboer hadde ved en feil tatt ut dopapiret så jeg hadde ingenting å tørke med meg og da ble jeg litt irritert. :P Virket som "Lille My" hoppet på blæra ettersom jeg hadde en sånn ubehagelig trang til å tisse, kanskje ikke så rart ettersom hun har dårlig plass.

 

I morgen er det dagvakt, etterfulgt av 3D-ultralyd, den dagen jeg har ventet så lenge på! Skal ta med meg samboer og svigermor på det! Er spent på om det faktisk er en jente som bor i hula :)

Hvis tiden/lysten tillater det, blir det fjelltur i morgen også, en liten topp altså :)

 

Jeg går litt rundt meg selv i denne varmen! Vi har en liten vifte inne og det hjelper godt på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A 87: Gøy med 3D ul i dag!!! Du får reportere her etterpå. 😀!! På terminbekreftelsen min stod det alle personlia samt stempel.... Bare en linje på ett ark, men inneholdt alt. Huff så kjedelig for deg å måtte styre så med dette. Jeg ville ringt legekontoret, evt NAV å hørt om den gjelder. Bare slik at du ikke får alt i retur.

 

For all del bruk støttestrømper på flyet, selv om du er varm er det alltid litt kjørlig på fly, og det er jo uansett ikke lange turen👍😀.

 

Varmen er vanvittig her i sørnorge også. Ingen store turer på meg. Gleder meg til hytta senerer i dag, bassenget er oppe fyllt og klar til elefantiske meg i fire uker frem i tid. Eneste aber med ferien er vel at jeg blir i enda mindre aktivitet og legger på meg mer.... Ja ja, jeg får ta hunden på tur ett par tre ganger om dagen jeg da.

 

Kos dere i skyggen damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...