Gå til innhold

September 2014 rugeres skravletråd


Lykkebaby♡

Anbefalte innlegg

Hei er det noen andre her på 3.trimester med sept termin eller? :)

Selv er jeg nå 28+6 i dag, med nr 4 <3 i

I går var jeg, og de to yngste på 3D/4D UL for å se lille i magen. Størsta fikk være med på den ordinære ;) Derfor var UL i går forbeholdt de to yngste. Kommende storebror på straks 10 ble fassinert, og Kommende Storesøster på 14.5 år ble rørt til tårer <3

Hennes ord var nå gleder jeg meg så syyyyykt til h*n kommer <3 :)

Feira med vær vår store frozen yogurt vanilje/jordbær nam nam :)

Hadde mens termin 30.08 i mens. Tidlig UL var 01.09, og etter mål på OUL ble det termin 06.09.2014. Jeg og Sambo har uavhengig av hverandre henkt oss opp i en følelse for 03.09 så vi får se :)

 

Ellers så går no dagan :) Og det er MYE liv i magen fra morgen til kveld. Tidvis vondt, og ubehagelig ... Enkelte bevegelser, men det går greit likevell.

 

Bekkenet, og ryggen blir verre for vær dag. Men har ikke måttet ta i bruk krykker denne gang enn så lenge:)

 

Ha en fortsatt fin dag, og uke folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei 28+5 her :) (eller 28+6 litt avh av hvilken app jeg bruker) Har termin 6/9 jeg også :)

Lillejenta i magen har bestemt seg for å være litt rolig om dagen. Det har skjedd før, så går vel litt opp og ned i aktivitetsmønsteret. Har morkaken foran, så den demper jo en del spark.

Har virkelig fått merke bekkenløsning denne gangen. Var bare forsmaken med nr 1, denne gangen er jeg mer som en krøpling;) men heldigvis langt unna krykkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff sliter du også med å finne sovestilling som duger pga bekkenet?

 

Jeg må ha pute mellom beina, og pute under magen. Men det gjør fryktelig vondt når jeg må snu meg, for og endre stilling. Og trapper er pyton!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Er over her jeg også😀. Terningen er 7.9! Full fres i magen og formen er heldigvis på topp.

Godt og rart på samme tid å være over i 3- tri alt.... Syntes 2 gikk fort. Nå fikk jeg veldig lyst til å bestille 3/4D ul, mannen er ikke helt med på det, men det hadde vært stas i vise 12 og 8 åringen bittelille i magen.... Vurderer sterkt.

Tok det lang tid å få time? Jeg bor på østlandet, så det er vel endel alternative steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Er over her jeg også. Terningen er 7.9! Full fres i magen og formen er heldigvis på topp.

Godt og rart på samme tid å være over i 3- tri alt.... Syntes 2 gikk fort. Nå fikk jeg veldig lyst til å bestille 3/4D ul, mannen er ikke helt med på det, men det hadde vært stas i vise 12 og 8 åringen bittelille i magen.... Vurderer sterkt.

Tok det lang tid å få time? Jeg bor på østlandet, så det er vel endel alternative steder.

Bor du på østlandet så vil jeg anbefale Ultralydklinikken i Skien, var der for 2 uker siden og hadde en kjempe fin opplevelse! Ps: De har for tiden veeeldig kort ventetid ;)

 

Anonymous poster hash: a00c5...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg tok det ikke lang tid, og få time.

Men jeg aner ikke hvordan det er på Østlandet. Sambo var ikke fornøyd med at jeg ville på 3D/4D UL. Han mente det var tull, og betale 900kr for det. Men det brydde jeg meg fint lite om, for som jeg sa til han der får vi være enige om å være uenige ;) Jeg gjorde det hovedsaklig, for de to minste sin skuld. Og er utrolig glad, for det ga dem nøyaktig det jeg var ute etter :) Sambo kom over det selv om han var irritert\skuffa på meg i to dager *kremt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff jeg har lyst på norske jordbær, m/fløte eller melk <3

Og et eller annet jeg ikke aner hva er...

Hmm må ned i fryseren, og se om jeg finner en is som frister :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg med norske bær!! Spiste en hel kurv alene tidl i dag..... er nok litt hekta på jordbær!

 

Ser ann ul.... Skien er nok litt langt bort men takk for tips😊.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg med norske bær!! Spiste en hel kurv alene tidl i dag..... er nok litt hekta på jordbær!

 

Ser ann ul.... Skien er nok litt langt bort men takk for tips😊.

Må ut på jakt etter norske jordbær i dag ;)

Lysten går ikke over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ferdig med nok en kurv norske bær!! Lykkebaby ;0)

 

Og bestillt 3D ul! Spennende.

 

Og nå er beina såre etter å ha vært på i hele dag! På tide og legge dem høyt og slappe av litt.

 

God kveld mager💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant oss en kurv med norske jordbær på torget i går, MEN kun ET bær var knallgodt *snurt* Skal se om jeg ikke klarer, og finne fra en annen bedre jordbærbonde i dag ;)

 

Ellers så skal jeg ENDELIG få gjort noe med mine gråe hår, og utveksten i dag.

Har time hos frisøren klipp, og farge bring it on :) :) :) Har ikke klart lukten før nå derfor har jeg ikke fått klippet, eller farget håret. Nå skriker håret etter behandling.

Tenker at nå som det er sommer skal hun få klippe mere enn tidligere. Føler meg sååå mye freshere når håret er på stell :D

 

Ellers så må jeg innom apoteket i dag, og se om jeg finner en god probiotika jeg kan ha god effekt av. Og påfull med laktulose til å forebygge. Jeg måtte ty til klyx i går, og det funka, men nå har jeg så mageknip. Jeg sliter fra før av med veldig treg mage samme hva jeg gjør/spiser. Og svangerskapet gjør det ikke akurat bedre...

Om formen bedrer seg skal jeg på barseltreff med andre fra nettet i kvell ;)

Ha en flott dag alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å frisørtime høres flott ut lykkebaby! Tror jeg henger med på den og bestiller til uken igjen.... El lørdag, så jeg kan ha stillhet i ett par timer 😀. Farger etterveksten hjemme, men trenger en klipp.

Kos deg på treff i kveld!

 

👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler en tur til frisøren på det sterkeste :)

Jeg fikk klipp, farge, og nynappa bryn så jeg følte meg så herlig å fresh til jeg skulle på treffet i går :) kostet jo litt, men følelsen av vellvære gjorde det så verdt det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestillt!! Frisørtime altså!! Så da blir det sommerklipp og en time helt for meg selv i morgen tidlig.. Tror det trengs, for akkurat nå er det 5 barn ( + bittelille i gigantisk mage) her i hus som er klare for pølser og overnatting.

En hel kurv med jordbær er også gått ned på høykant. Digg!!

 

Lykkebaby: så utrolig leit med magetrøbbel for deg! Kjør på med brobiotia, svisker? Og laktulose... Isj...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med vell fortjent egen tid :D
Magen er litt bedre i dag så det har nyttet.

Nå gleder jeg meg så enormt til senere i dag... Vi skal hente babytingene, og handle inn siste rest ååååå dette har jeg ventet sååå på. Hadde lyst, og få det unna gjort i dag. Men det skar seg med transport. Men NÅ er den biten også i boks :D
Håper vi får tak i ALT, og ikke angrer på noe...eller glemmer noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bør jeg pelle meg i seng, men det er jo så gørr å legge seg.

Nyter freden, og roen litt alene her i stua :D

Eneste som er med meg nå er Lille i magen, og det sparkes, dultes, og hikkes som bare det som vanlig hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste rest av babytingene, skal si du er flink. Her drøys det litt med siste rest.... Må kjøpe stellebord og div. Samt hente ting som skal kjøpes brukt.... Alt tar litt tid her, men det er nok lurt å få det i hus før denne kroppen blir elefantisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste trimester her også, termin 06.09 :)

Siste rest av babytingene, da er du jammen flink :)

Jeg føler jeg har så mye igjen jeg må handle inn, men nå er det snart ferie tid så da blir det litt bedre tid til det håper jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk vi VIRKELIG shoppet :fnise:
Har fått skikkelig god hjelp med å krysse av på listen vår fra snille butikkjentene som fikk listen og streka seg nedover :cool:
Nå har vi fått i hus det store av utstyr(seng, vogn,stellekomode,lekegrind), bilstol, og base hygiene artikler, pledd, dyner, puter, madrass m/integrert overmadrass, sengtøy, kluter, brystpumpe, sterilisator, babycall, stokke sin nye stol som vokser sammen med skatten i magen, moffe til vognhåndtak, babysafe, en sånn flaskeholder til vogn håndtak, sengekant beskyttelse, lekegrind 100x100 med sprinkel beskyttelse, leker osv :jepp:  Vi var i den samme butikken i TO timer uten pause :P

Det jeg ikke valgte, og kjøpe der, eller enda... var ammepute vil ha en fra nettet (cosyfix) ammebutikkens , vognleke som går tvers over skyggen (de hadde ikke noen fine) , smokker, amme bh, flere tutteflasker, grind venter vi med, og stengsel så lille ikke kommer seg til vedovnen, vaske servietter... Ellers så hadde vi en stappa transporter med vell utført shopping :duskedame:

Men monteringen av stelle komode gikk fint helt til vi kom til topplata. Teit og dårlig forklart på bruksanvisning. Så vi tar turen ned i butikken på mandag, og ser hvordan festene er live. Fant ingen bilder hvor det vistes når jeg søkte på nettet. Men ååååååå som jeg koste meg med å pakke ut, og se på tingene i går . :bond:
Kjøpte til og med en pakke med bleier på butikken i dag 3-6kg. Ble Libero, men har foretrukket pampers før så jeg kjøper sikkert en pakke med pampers også...

Ååååå 10 uker og 6 dager til termin nå wohoo :bolledeig:  :strix:

Endret av Lykkebaby♡
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😊😊😊! Grattis med all innkjøp lykkebaby!! Høres kjempe stas ut. Tror helt sikkert du blir super fornøyd med alt. Jeg har som skrevet tidl, litt igjen. Har handlet masse pent brukt, og er veldig fornøyd med de kjøpene. Lekegrind, bilstol, stellebord og evt bedsidecrib blir nytt! Gleder meg til det. Men venter litt...

Tenker de i butikken var like i 100 som dere👍😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

! Grattis med all innkjøp lykkebaby!! Høres kjempe stas ut. Tror helt sikkert du blir super fornøyd med alt. Jeg har som skrevet tidl, litt igjen. Har handlet masse pent brukt, og er veldig fornøyd med de kjøpene. Lekegrind, bilstol, stellebord og evt bedsidecrib blir nytt! Gleder meg til det. Men venter litt...

Tenker de i butikken var like i 100 som dere

Tipper du har helt rett, for de fikk SUPERGOD fortjeneste på en lørdag hehe. Og ting å gjøre på hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har kjøpt, eller skal kjøpe babynest ?

 

Jeg tenkte, og kjøpe eller spørre Svigermor om hun hadde lyst og lage til meg :D

Men siden hun er i full gang med strikking av dåpsjole så sitter det langt inne hos meg og spørre om DET også :Nikke:  

Finnes det en god, og fin oppskrift på babynest som er å anbefale ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye oss to som holder tråden her gitt....😄😄!

Jeg tenker å sy babynest selv, mange oppskrifter på nett! Bare å Google. Jeg har bare ikke funnet ett fint stoff enda! Men tror ikke det er så vanskelig😀😀.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vist det :fnise:

 

Nå er det jo ferietid også så da blir folk borte, for å kose seg med familien. Og reiser bort osv.

 

Jeg fant oppskrift, også fant jeg et fint stoff en annen hadde laget babynest i som jeg så ferdig til salgs på finn. Skal se om jeg kan få tak i det stoffet. Dropper å sy selv da jeg ikke er flink til det og derfor aldrig har falt for å gjøre sy prosjekter *leshåpløs* hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sååååååå rastløs :sjokkbla: 
Søndager går så treeeeeeegt ALLTID :blink:  særlig når det er for kaldt for en frostmark som meg <_< 
Gleder meg til i morgen. Da har vi ting, og finne på hehe
Nå tyr jeg til alt slags her hjemme for å holde meg opptatt. Som desperate ting som klessvask, sengtøyvask... Egentlig har jeg lært de to største til å fikse sinn klesvask selv men, nå er jeg så desperat etter ting å gjøre at jeg fikser deres også :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...