Gå til innhold

September 2014 rugeres skravletråd


Lykkebaby♡

Anbefalte innlegg

Hei. Titter inn fra 2, men blir fast inventar her på tirsdag.

 

Så misunelig jeg er på dere som kan babyshoppe og "bygge rede".

Jeg har alt fra første som bare er 20 mnd, så alt er "nytt". I tillegg leier vi og har bare 1 barnerom, så jeg kan ikke male eller lage til rom.

 

Trenger litt blått i klær og tekstiler, men vet at kommende mormor og oldemor har gått amokk i de avdelingene.

Dumt med dobbelt opp om jeg også kjøper.

 

Så det eneste jeg trenger å handle er ny sengekant, madrass til en vugge vi nylig arvet og bilspeil (nytt til begge).

Jo! Så trengte jeg søskenvogn, men det har jeg "kjøpt" nå i helgen, bare venter på lønn slik at vi kan hente og betale. Jippi.

Og så må jo lillebror ha vognpose, da storesøster fortsatt bruker sin (ikke nå om sommeren da ;P ).

Og etterhvert egen tripptrapp, men det tror jeg vi ønsker oss til jul/dåp.

 

Så må jeg ha nye amme-bher og topper.

 

 

MEN det er jo en liten glede å se frem til alle gratispakkene jeg har meldt meg på :)

Par av dem kommer det hentelapp i posten på og det er jo spennende å vente på. Mens de andre kan jeg hente nå som jeg bikker 28 uker :D

 

Har foresten fått mammabox alt (litt vanskelig å få tak i) og med så mye skryt den har fått må jeg mildt sagt si meg skuffet. Bare halvparten av det som skulle være med var i og to av tingene/gavekort var utgått...

Jaja. Fikk gratis body, det er jo en fin ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ang sengekant anbefaler jeg den typen som er tykkere som står av seg selv, og som du slipper å knytte ;)

Slipper mye irritasjon da. :)

Har kjøpt den selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nettop derfor jeg skal ha ny ;)

Tynne sarvet med knyting vi har nå har vi BARE fordi sambo ville ha viljen sin på den...

 

Jo! Så ønsker jeg meg en ny stelleveske. En mer dameveske aktig en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaah hehe

Her hørte Sambo på min tidligere erfaring med tynn å ble med på laget med en gang :D Ikke at det er han som vil skifte på sengen og sånn så jeg hadde nok trumfet viljen min gjennom uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.

Han mente at siden jeg hadde fått bestemt alt annet (han ble spurt om meninger og ønsker, men var ikke interessert) så måtte han få bestemme en ting også :)

Så da ble det en helt enkel hvit en uten noe mønster eller "dilldall" som han sa.

Han var storfornøyd med shoppingen sin, men ser nå at den kanskje ikke var den mest praktiske..

Er vel bare ett par fester som fortsatt er på (vesla jobber hardt for å ryke de) og den er sjafsete og bøyer seg inn i sengen. I tilleg til at den glir ned mellom sprinklene og madrassen.

 

Nei, nå skal vi ha en tykk og god en. Kan godt være hvit, men allerhelst lyseblå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tipptopp! Godt å være over i 3- tri!! 😃. Hvordan er formen?

 

Ja sengekant må nok jeg også ha, Og ja en stiv en! Gidder ikke krangle med de slappe.😅😅.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk :)

Rart å være 28 uker. Tenk nå er det "bare" 12 uker igjen (+/-).

 

Formen er egentlig ganske bra. Mye bedre enn med første.

Men bekkenet er like ille nå, som på slutten med første... Begynt å få blodtrykksfall de siste dagene, noe som er veldig irriterende.

Men var fullt klar over at de kunne komme da jeg var veldig plaget med de sist + jernnivået mitt har begynt å synke. Kroppen min tar ikke så godt opp jern fra tabeletter, så vi får se hva legen syntes når jeg skal til han på torsdag.

 

Ellers føler jeg meg utrolig bra og vilja vil mer enn bekkenet klarer. Kanskje svømming for å få ut litt energi?

 

Hvordan ligger dere ann med navn? Vi blir ikke enige og kommer ingen vei... Hadde det vært jente hadde vi hatt navn for måneder siden, men her er det gutt og guttenavn er så vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir heller ikke enige om navn tipptopp ;) vi er så forskjellige der at det halve kunne vært nok, så satser på at vi blir enige til slutt :P

 

Jeg har hatt en del problemer med bekkenet, men har vært "stabilt" frem til nå, eller helt til i går...

Skulle snu meg og da smalt det til i ene hofta, problemer med å gå og det gjør kjempe vondt! Noen som har opplevd det? Satser på at jeg bare har strekt en muskel, men blir det ikke bedre i løpet av et par dager får jeg vel ringe legen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet navn, og Sambo har ikke noe han skulle sagt. Han sa at om han får gi babyen etternavnet sitt så får jeg finne Fornavnet helt uten hans inngripen. Og da var jeg ikke vond å be, for vi har sååå ulik smak at vi hadde sikkert aldrig funnet et vi begge kunne leve med hehe.

Vil ikke si navnene her, men blir det gutt blir han ikke oppkaldt etter noen. Blir det jente blir hun oppkaldt etter storesøstrenes navn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi bestilt drømme ammeputen min på nettet fra ammebutikken.no (cozyfix).

Den er litt kostbar men, har stor tro på den:)

Ellers så fant vi 3 vognleker i tre som vi har våre på jakt etter.

1 uro m/musikk som kan henge på vognen, eller reisesengen når vi er på farten hjemme i fra :)

En babybok hvor vi kan notere ned utviklingen, og ellers ble det flere truser, og boken Mamma for første gang av Gro Nylander på meg :)

Skulle ha en annen bok, men den hadde de ikke der. Og Gro Nylander pleier å være flink så da ble det den i steden for.

Mulig jeg kjøper den andre boken i butikken hvor jeg så den neste gang vi er i byen. Ellers ble det nytt regntøy på meg å pappen, busskort til meg, og litt til.

Og fra i dag har vi IKKE bil lenger på ubestemt tid. Den leverte vi til skroting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jenter :)

Gøy å kunne være med her! Jeg har termin 9.sept!

 

Har kjøpt en del utstyr, og i går fikk jeg tak i Baby Bay på Finn, er det noen av dere som også har tenkt å bruke den? Ellers trenger jeg sprinkelseng, og ser at det florerer av disse på Finn.no.

 

Hvordan er det med madrasser? Kjøper dere alltid ny?

 

Jeg har også kjøpt boken Mamma for første gang, Lykkebaby! Den er kjempefin, jeg leser litt i den hver kveld.

 

Og hvis det er noen som har en link til oppskrift på babynest, så tar jeg gjerne i mot!

 

TippTopp: Hvilke pakker er det du har bestilt? Skjønner at jeg må være mer aktiv på forum, for her er det mange tips å få med seg :) :)

 

HA en god kveld alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ, vi har ikke engang begynt å tenke på navn ... men må vel det snart nå, er straks i 3. tri, jeg og. Shoppingmessig er det også mye som gjenstår, vi har vogn og bilsete og bittelitt klær, mangler alt annet. Nå skal vi i gang med oppussing av barnerommet, da, så det skjer jo NOE. :P

 

Pernille: Oversikt over gratispakkene finner du på babypakker.no. Jeg har bestilt de fra apotekene pluss Rimi sin, og så klarte jeg å klore til meg en Mammabox 1. juni (legges ut den første hver måned, kl 12, men det er begrenset antall, og de forsvinner FORT). Ikke kjempeimponert over innholdet i den, men det var i hvert fall en ganske fin pysj i str 62.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt de fra apotekene, libero og Rimi.

Tror en til, men bestilte i første tri. Var litt ivrig ;)

 

Madrass til sengen kjøpte jeg ny. Har ikke bestemt meg om jeg skal kjøpe ny til lillebror eller om han skal arve storesøsters.

Ny madrass til vuggen får han uansett, for der er det ikke madrass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det 3 trimester på meg OG sommerferie + mannen kommer hjem etter 3 uker på sjøen!

 

Oh happy day! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 3-tri!!

 

Navn ja.... Skikkelig vanskelig, har noen navn jeg tilstadighet kommer til, for så å forkaste dem igjen...

Fride

Selma

Iva

 

Kom gjerne med innspill😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 3-tri!!

 

Navn ja.... Skikkelig vanskelig, har noen navn jeg tilstadighet kommer til, for så å forkaste dem igjen...

Fride

Selma

Iva

 

Kom gjerne med innspill😀

 

Takk! :-)

 

Her har jeg alltid syntes Solveig er så fint, men får ikke brukt det siden tredje og siste gutt kommer nå!

 

Litt trøbbel med guttenavn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, Solveig er veldig fint... Mannen syntes Synnøve.. Samt Selma... Ååååå dette er vrient. Skulle ønske det perfekte navnet bare datt ned i hode mitt som sist! Da var navnet klart på 123!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer jeg med mange forslag, som alltid blir nedstemt. Hadde jeg ikke en jeg måtte bli enig med, hadde det vært ganske enkelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt her enda, men nesten... 26+5 i dag

 

Har vært hos kiropraktor 2 ganger nå og kan virkelig anbefale å bruke penger på det :) Er utrolig mye bedre i bekkenet enn jeg var for en uke siden! Fikk anbefalt en som var god med gravide fra jordmor  :) 

 

Jeg har laget babynest sammen med mamma. Bare å google babynest DIY så kommer masse oppskrifter. Vi brukte en formiddag på det. Oppskriftene pleier å si at en skal sy "madrassen" først og så putte inn fyll rundt kanten. Vi festet madrassen med noen knappenåler på midten, så la vi sammenrullet vatt rundt før vi sydde i mellom. Tror det var en enklere metode, som et tips :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkebaby: Gratulere med alle innkjøp :) Høres ut som alt er klart til den lille melder sin ankomst :)

 

Det eneste vi har anskaffet til nå, er sprinkelseng :) Har lyst å kjøpe mer, men vi jobber til ulike tider, så det blir ikke riktig enda, men snart :) Vi skal til Praha 23.juli, så da blir vi nok å handle de første babyklærne :)

 

Over i 3.trimester er jeg ja, 29 uker på vei i morgen, graviditeten har gått vanvittig fort! Formen er enda super, merker at jeg ikke er like spenstig som før, men det er normalt :)

 

Norske jordbær er nydelig, spiste en kurv i dag :) "Lille My" kom med noen kraftige spark i etterkant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde meg også en kurv med deilige norske jordbær igjen i dag :D

Og en kanelbolle, og litt marsipankake.

Fy skam meg...når det kommer til de to siste tingene.

Spiste de ikke samtidig da hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg det er slutt på babyshopping, og shopping generelt en stund...

Eller vi skal til Kid i morgen, og få tak i et bedre tisselaken, enn det vi fant på apoteket... Ellers så blir det ikke flere turer i babybutikk før vi kommer til Sarp hvor det har åpnet en helt ny butikk MÅ inn der, og se. Og jeg må se i den babyboka jeg angret på at jeg ikke kjøpte. Ender vell opp med å kjøpe den også.

Ammeputen fra nettet er på veg, soveposen til vinteren voksi city kom i dag, vi fikk kjøpt Ull amme innlegg til meg, og sånn som er beregnet til å gi babyer tran med på apoteket. Da står det igjen flere ull amme innlegg, og noen amme bh-er. Skal kjøpe minst 1 to-tre uker før fødsel UTEN spiler i . Da får jeg vent meg til den før føden. Butikkdamen anbefalte meg det.

Endret av Lykkebaby♡
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3D ul i dag! Veldig spennende. Jenta var nok litt liten, så han trodde terminen var litt tidl😳! Ja ja! Ut skal hun etterhvert. Ellers så lå hun å sov, med hele benet i ansiktet og tåa nesten i øyet, armene lå også oppi der.... Så da fikk jeg komme tilbake til ny time( gratis ) neste uke, etter en cola og litt sukker for å kunne se henne mer.

Ellers på 2D så alt bra ut!

Gøy alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vips77

 

Så bra du får komme igjen så du får det du har betalt for :)

Kan jo få noen skikkelig flotte bilder om det klaffer skikkelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått kjøpt skikkelige tisselaken i form av strekklaken hos Kid. Veldig fornøyd med funnet, men siden vi tok 3 pakker av de største de hadde 90x200x25 cm m/formsydd stretch i 100% bomull så ble det stiv pris 280kr pr stk. Kan vaskes på 60 grader, og tørkes i tørketrommel på lav temperatur da :D

Så nå slipper jeg å slite med lekking fra puppene, og renselsen på våre nye madrasser osv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...