Gå til innhold

September 2014 rugeres skravletråd


Lykkebaby♡

Anbefalte innlegg

Kaksy: så fint å høre/ lese fra deg igjen. Lekker masse her nå, kjenner det pipler, og det setter flekker i bh'en. Selv om råmelken er kommet og lekker, kommer ikke den" ordentlige" produksjonen igang med en gang alikevel. etter ett par dager er helt vanlig uansett! Selv om bebisen gjerne får litt forsmak tidligere.

A87: typisk at man lekker mer om nettene! Også helt normalt! Men litt dumt det skjer andre steder enn på ditt eget laken! 😉.

 

Tipptopp : så dumt du slet deg helt ut på shopping! Og ja, disse kynnerene blir bare værre og værre hos meg også..... Og kun en vag forsmak, kjenner det murrer og svir endel også i rygg og lysk.

Endret av Vips77.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk våknet opp med litt stressfaktor idag!

 

Skulle ned på do, og da jeg tørket meg kom det noen flekker lyserødt blod på papiret for hvert tørk. Forventet jo ikke å se det akkurat, så pulsen steg litt! Etter søking på nettet ringte jeg føden, og hun sa bare jeg skulle ringe igjen om det fortsatt utover dagen eller jeg begynte å få vondt. Jeg vet jo at det bare kan være sprukne blodkar osv som er vanlig så langt uti graviditeten, men jeg tør ikke sjanse på at "det bare er det". Jeg ser nå at det er et par flekker i trusa (sorry TMI) etter jeg har tørka meg også, men får gi det noen timer før jeg evt. ringer igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipptopp: Så bra at du er blitt lovet kroppsmassasje :)

 

Atinih: Kjedelig med stressfaktor, men bra du ringte føden, så får du det avklart!Satser på at det gir seg. Tvi-tvi og lykke til :) Hold oss gjerne oppdatert.

 

Vips77: Flekker i bh'en høres mye mer praktisk ut enn flekker på lakenet :)

 

I dag da jeg våknet så jeg nye gule flekker på lakenet, så i natt skal jeg sove med sportsbh, slik at lakenet ikke er knallgult når vi forlater stedet.

 

I går var jeg og samboer på en liten fjelltur. Jeg pustet og peste på veien opp og klarte kun og snakke enstavelsesord. Bak oss gikk det ett par som var ca på vår alder. Jeg bestemte meg fort for at vi skulle nå toppen før de, konkurranseinstinktet slo inn som vanlig. Vi tok kun korte pauser, hvis ikke hadde de tatt oss igjen. Samboer prøvde å bremse meg og sa at dette ikke var tiden for å konkurrere, noe han har rett i, men jeg bare peiset på og vi nådde toppen litt før de :) Da ble jeg stolt. Da vi var på toppen kokte det i ansiktet mitt og vi tok en lang pause :) Ei på toppen spurte om jeg var gravid og da jeg sa at jeg var 34 uker på vei ble hun stor i øynene. Besteforeldrene mine ble skikkelig overrasket da jeg sa at vi hadde vært på fjelltur. For samboeren min ble det bare en "søndagstur" ettersom han er i litt bedre form enn meg når jeg ikke er gravid, men han var innstilt på det, så det gikk fint.

Til min store overraskelse, fikk jeg ingen kynnere på veg opp. Følte meg som en potetsekk til tider, men noe annet kan jeg ikke forvente. I natt sov jeg og våknet kun kl 07:00 noe som er ny rekord, så jeg føler formen har tatt seg opp, sikkert pga jeg har ferie.

 

Mamma fortalte i dag at hun hadde korte fødsler meg både meg og lillesøsteren min, så jeg satser på at jeg blir "smittet" av det jeg også :)

 

Har samboer krav på å kunne gå fra jobb hvis fødselen starter mens han er på jobb?

Har sagt til han at han må ha mobilen tilgjengelig når han skal begynne på jobb etter ferien.

 

Når samboer er stått opp, skal jeg gå å gnikke bort mest mulig av råmelka som lekket i natt.

 

Foreldrene mine har ikke digital vekt, savner å ha kontroll over vekta. Den vekta di har er minst 20 år og ikke digital, så jeg stoler ikke på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atanih: håper det ordnet seg og at du ikke blødde noe mer? Veldig bra at du ringte føden!

 

TippTopp: håper du fikk en skikkelig god massasje! :-) Mannen min kasserer føttene mine og ryggen min innimellom, men jeg er ikke så flink til å be ham om å gjøre det.

 

A_87: gøy at du imponerte på fjelltur!! Det er deilig å kunne ta seg , og jeg tror det er bare bra å være trent til fødselen! Jeg hadde faktisk 2 (!) treningsøkter i går, det er veldig lenge siden sist! En styrkeøkt på treningssenter på formiddagen, og så en lang gå/jogg-økt på ettermiddagen/kvelden. Det var veldig godt ---og litt av grunnen til at jeg gjorde det var at jeg ville prøve å slite ut kroppen litt for å få en god natts søvn etter 3 netter med nesten ingenting søvn :-/ Og det funket, deilig!

 

Jeg gikk på vekta i går, og den viste nøyaktig det samme som for 3 uker siden. Jeg vet ikke om det er bra eller dårlig? 7kg opp totalt. Ble nesten litt bekymret, hadde iallfall trodd det skulle være en halvkilo til en kilo opp.... Jeg skal til legen neste uke, får ta det opp da. Det virker iallfall som babyen har det fint, jeg kjenner liv hver dag, selv om jeg ikke synes det er så voldsomt mye sparking. Sikkert bare dumt å bekymre seg, men det blir lett til at man gjør det!

 

Jeg har fått noen amme-bher av min søster, og synes de virker OK. Men tenkte å kjøpe noen nå snart, greit å ha noen nye også ettersom hennes var litt slitt. Har dere kommet noe lengre i amme-bh-jungelen? Jeg har faktisk ikke sett på noe! :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipptopp: Så bra at du er blitt lovet kroppsmassasje :)

 

Atinih: Kjedelig med stressfaktor, men bra du ringte føden, så får du det avklart!Satser på at det gir seg. Tvi-tvi og lykke til :) Hold oss gjerne oppdatert.

 

Vips77: Flekker i bh'en høres mye mer praktisk ut enn flekker på lakenet :)

 

I dag da jeg våknet så jeg nye gule flekker på lakenet, så i natt skal jeg sove med sportsbh, slik at lakenet ikke er knallgult når vi forlater stedet.

 

I går var jeg og samboer på en liten fjelltur. Jeg pustet og peste på veien opp og klarte kun og snakke enstavelsesord. Bak oss gikk det ett par som var ca på vår alder. Jeg bestemte meg fort for at vi skulle nå toppen før de, konkurranseinstinktet slo inn som vanlig. Vi tok kun korte pauser, hvis ikke hadde de tatt oss igjen. Samboer prøvde å bremse meg og sa at dette ikke var tiden for å konkurrere, noe han har rett i, men jeg bare peiset på og vi nådde toppen litt før de :) Da ble jeg stolt. Da vi var på toppen kokte det i ansiktet mitt og vi tok en lang pause :) Ei på toppen spurte om jeg var gravid og da jeg sa at jeg var 34 uker på vei ble hun stor i øynene. Besteforeldrene mine ble skikkelig overrasket da jeg sa at vi hadde vært på fjelltur. For samboeren min ble det bare en "søndagstur" ettersom han er i litt bedre form enn meg når jeg ikke er gravid, men han var innstilt på det, så det gikk fint.

Til min store overraskelse, fikk jeg ingen kynnere på veg opp. Følte meg som en potetsekk til tider, men noe annet kan jeg ikke forvente. I natt sov jeg og våknet kun kl 07:00 noe som er ny rekord, så jeg føler formen har tatt seg opp, sikkert pga jeg har ferie.

 

Mamma fortalte i dag at hun hadde korte fødsler meg både meg og lillesøsteren min, så jeg satser på at jeg blir "smittet" av det jeg også :)

 

Har samboer krav på å kunne gå fra jobb hvis fødselen starter mens han er på jobb?

Har sagt til han at han må ha mobilen tilgjengelig når han skal begynne på jobb etter ferien.

 

Når samboer er stått opp, skal jeg gå å gnikke bort mest mulig av råmelka som lekket i natt.

 

Foreldrene mine har ikke digital vekt, savner å ha kontroll over vekta. Den vekta di har er minst 20 år og ikke digital, så jeg stoler ikke på den.

 

Wow, jeg tror ikke jeg hadde orket fjelltur så seint i svangerskapet! Sliter jo bare med å komme meg opp av sofaen av vondter...  :huh: Godt jobba :)

 

Atanih: håper det ordnet seg og at du ikke blødde noe mer? Veldig bra at du ringte føden!

 

TippTopp: håper du fikk en skikkelig god massasje! :-) Mannen min kasserer føttene mine og ryggen min innimellom, men jeg er ikke så flink til å be ham om å gjøre det.

 

A_87: gøy at du imponerte på fjelltur!! Det er deilig å kunne ta seg , og jeg tror det er bare bra å være trent til fødselen! Jeg hadde faktisk 2 (!) treningsøkter i går, det er veldig lenge siden sist! En styrkeøkt på treningssenter på formiddagen, og så en lang gå/jogg-økt på ettermiddagen/kvelden. Det var veldig godt ---og litt av grunnen til at jeg gjorde det var at jeg ville prøve å slite ut kroppen litt for å få en god natts søvn etter 3 netter med nesten ingenting søvn :-/ Og det funket, deilig!

 

Jeg gikk på vekta i går, og den viste nøyaktig det samme som for 3 uker siden. Jeg vet ikke om det er bra eller dårlig? 7kg opp totalt. Ble nesten litt bekymret, hadde iallfall trodd det skulle være en halvkilo til en kilo opp.... Jeg skal til legen neste uke, får ta det opp da. Det virker iallfall som babyen har det fint, jeg kjenner liv hver dag, selv om jeg ikke synes det er så voldsomt mye sparking. Sikkert bare dumt å bekymre seg, men det blir lett til at man gjør det!

 

Jeg har fått noen amme-bher av min søster, og synes de virker OK. Men tenkte å kjøpe noen nå snart, greit å ha noen nye også ettersom hennes var litt slitt. Har dere kommet noe lengre i amme-bh-jungelen? Jeg har faktisk ikke sett på noe! :-/

 

Har ikke vært noe mer nei, så nå venter jeg med å ringe til jeg evt får skikkelig vondt eller det kommer mye mer enn det gjorde nå :)

 

Jeg har ikke lagt på meg siden uke 27, altså ca. 5 uker siden. Gått opp 8 kg. totalt. Spurte legen om det på kontroll denne uken, hun sa det avhenger litt hvor mye en har lagt på seg gjennom hele svangerskapet, utgangspunkt osv. Hun sa ikke noe mer om det, så regner med det ikke hadde noe å si. Googla litt før legetimen, da kom jeg over flere som sa de ikke hadde lagt på seg noe særlig i 3.trimester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodflekker hørtes ikke gøy ut Atanhi :( Godt du ringte føden! Håper det har gitt seg utover dagen

 

Fjelltur hørtes deilig ut. Her måtte jeg ha pustepause mens jeg vasket badet før i dag  :P  Formen er ikke akkurat på topp nei! 

 

Om mannen har krav på å gå fra jobb hvis fødsel starter vet jeg ikke. Men det tar jeg som en selvfølge. Ville tro de fleste arbeidsplasser har forståelse for det? De vet vel om at det nærmer seg

 

Så bra at mannen din er en god massør TippTopp :) Håper det har hjulpet på

 

Jeg har tenkt å kjøpe amme-bh når jeg går ut i permisjon. Hørt at det er lurt å vente til rett før for å få så riktig størrelse som mulig. Og at en bør ha uten spiler for å hindre tilstoppede melkeganger og mulig brystbetennelse. Har sett at de har på hm og cubus hvertfall. Og i babybutikker pleier de å  ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble ikke noe massasje på meg i går og natten var grusom :( sambo sovnet før han fikk gitt meg for mini slo seg vrang og vi fikk henne ikke i seng før nærmere tolv.

Men jeg fikk sove lenge og skal få massasje i kveld.

 

Imponert over dere sporty damer! Skulle ønske jeg hadde mulighet til å være halvparten så sporty, men det får vi ta etter fødsel en gang :)

 

Melk.. Jeg lakk med første, men nå med andre er jeg alltid tør. Kommer bare om jeg klemmer. Bruk engangs-ammeinnlegg i bh-ene så slipper dere flekker. Den gule melken kan sette flekker :/

 

Ammebh ville jeg ventet så lenge som mulig med å kjøpe og har dere mulighet til det så vent til ca en uke etter fødsel da melka stabiliserer seg. Puppene lever sitt eget liv og går opp og ned i størrelse omtrent hver dag.

Så om dere ikke har noen brukendes bh-er før fødsel, kjøp i det minste bare en og helst en billig en.

Jeg gjorde tabben med å kjøpe før og de passet overhode ikke etterpå.

Unngå spiler.

Hm, lindex, babyshop og barnas hus har. Sikkert fler også, men ikke Cubus.

 

Lille har blitt veldig rolig her og og jeg liker det ikke. Jeg kjenner liv hver dag og om jeg krever bevegelse så får jeg de 5 på 30 minutter som man skal få når man krever det.

Men jeg tror jeg reagerer på lite bevegelser så mye som jeg gjør pga at storesøstra var spinnvill til enhver tid! Fikk aldri ro og hun var fryktelig travel.

Merker stor forskjell mellom barna ja :)

 

Uff, vekta ja... Den har sambo fiksa for han måtte veie sekken sin før han skulle på tur.. Takk til han!! For nå har jeg mulighet til å veie meg hver dag og ikke bare på kontroll. Levde fint i den tro at jeg bare har gått opp 12 kg, men neida! 16 fandens kilo! Blæ!

MEN det er nå fortsatt positivt for sist gikk jeg opp over 30 kg og satser på max 20 kg denne gang med "plass" til 5 kg ekstra hvis jeg får vann i kroppen.

Lov å drømme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Så morro å komme hjem etter noen uker på loffen i landet vårt og oppdatere seg på hvordan det går med dere her inne:) godt å lese at det stort sett går bra! Og trøstende tanker til de som sliter med skranglete bekken! Selv er jeg nå i uke 35+3, og app'en sier 34 dager igjen! Det er helt snodig å tenke på:) kjenner det nærmer seg slutten, jeg føler meg enorm og tung! Mye sukk og stønn for tiden...Rett før ferien sendte jordmor meg på ekstra ul for hun mente at magemålet hadde flatet ut...Men på ul viste det seg at hun hadde blingsa helt med målebåndet sitt, heldigvis var alt i orden og jeg ligger over snittet. Så den dagen brukte jeg i bilen til lokalt sykehus mens gutta koste seg på Hunderfossen. Men jeg kan jo ikke klage, må bare være glad for at alt var iorden:) og fortsetter veksten i den farta han har nå vil han veie ca3700 ved fødsel:)

 

På vei hjem fra ferien nå stoppet vi på kittis i Strømstad. Jeg skulle bare høre når de ville få inn emmaljunga 2015-mod og de hadde allerede fått dem:) hurra! Så da bakk jeg til med en ny vogn:) da er jeg igang med redebygginga jeg også:) på babyshop i Norge fikk jeg beskjed om å komme i midten av aug for å bestille, for så å vente 2-3 uker på levering. Så jeg ble veldig glad de hadde den i Sverige. Og at vi fikk knøka den inn i bilen med all annen bagasje:)

 

Nå er far og sønn ute og tar et kveldsbad mens jeg slapper av med mine to nye favoritter jeg er helt avhengig av, nemlig isbiter og flatbrød! Det er blitt min "greie" dette svangerskapet. Går rundt med en bolle full av isbiter og knasker hele dagen. Trøster meg med at det kunne jo vært verre..det kunne vært sukkertøy, det hadde kledd meg bedre igrunn;) og man ser hvor jeg har sitti og spist flatbrød for å si det sånn, det "støver" irriterende mye av dem;)

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med vogn!

Skal selv til kattis og happyland før fødsel og finne de siste småtingene jeg mangler. Handlet mye der til første.

 

Nå romsterer sambo i boden etter babyutstyr og skal ned i den nede å gjøre det samme enten i dag eller innen noen dager.

Så da kan ho mor begynne å vaske utstyr og bygge litt rede.

 

Tenk bare 6 uker +/- igjen nå. Og for noen av dere er det virkelig ikke lenge igjen for!

Lurer på hvem som starter "fødelista" :)

 

Hehe flattbrød støver ja :)

Jeg har ingenting spessielt jeg har dilla på denne gangen... Liker søtt/syrlig slik som nektariner, men ingenting som jeg virkelig MÅ ha.

Med første var det melk og risgrøt fra ca. uke 15 til fødsel. Og det var ikke bare bare å ha det for jeg hadde tomme jernlagere og kroppen klarte ikke ta til seg jern og meieriprodukter hemmer opptak... Den gravides kvaler :/

Før det var det grønne epler. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å høre mortilludde! Veldig stas med ny vogn. Og veldig godt at den alt er i hus mtp at du kanskje måtte vente til utti slutten av august.

Isbiter og flatbrød var jo ganske så beskjedet. 😀! Har ingen spesielle lyster jeg, første svskap var det iste fra morgen til kveld.

 

Her skjedde det noe med magen etter frokost.... Tror det er frøkna som graver seg lengre ned, skikkelig vondt for å gå riktig, pga stikk og smerter ned i begge bein og lysker.... Utrolig nedpress rett og slett .....😕Isj, håper ikke dette er slik det skal være fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tror dere ikke frøkna på åtte dykket ned og "fisket" opp ett albueskjell til meg her om dagen! De er jo super fine mot såre brystknopper!! Tror tom de bruker det på barsel, og de fåes kjøpt på apoteket.

Ja nå har jeg iallefall til en pupp😀😀

Endret av Vips77.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dårlig i formen her nå, hoster omtrent konstant. Sliten fra før og veldig slitsom hoste er ingen bra kombo.

 

Men imorgen begynner barnehagen igjen, og da blir det lettere for mor å hvile. Ennå 2 uker igjen til far kommer hjem fra jobb. Dagens sukk fra meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring vaskedama, kan jo ikke være no særlig med kraftig hoste med magen vi nå begynner å få!

 

Ja, jeg er veldig fornøyd med kattis Tipptopp, synes det er veldig god service der og de har så mye fint av stort og smått. Må tilbake en runde til før snuppen kommer seg ut. Happyland har jeg ikke vært innom (tror jeg).

 

isbiter og flatbrød er ikke det verste nei, ikke noe jeg eser ut av men det er vel ikke så næringsrikt for den lille heller..:) uvanlig godt ihvertfall. Forrige svangerskap var det appelsiner som ble "hang-upn".

 

Tok frem nyfødtklær fra loftet idag, men der var det jo nesten ingenting! Enten har jeg en klespose et sted jeg har glemt eller så har jeg nå en god unnskyldning til å kjøpe nye babyklær :rolleyes: også ble jeg usikker på hvor mye jeg egentlig trenger sånn i starten...har dere kjøpt inn mye klær i 50-56? er vanskelig med september også, kan jo være både varm sensommer eller tidlig høst.

Sykehusbagen har  jeg ikke begynt å tenke på engang. Nå skal jeg ta unna to uker til med jobb, før perm og mere forberedelser.

 

Skjell til puppen var et godt tips vips77:) tenker med gru på de såre brystvortene som regjerte forrige runde, håper det går bedre denne gangen. Lykke til med jakt på skjell til pupp nr 2 :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Happyland er ihvertfall veldig bra. Stort utvalg og bra priser. Hakk i hel til kattis, men kattis er best på vogner.

Ligger på gamle handelsområdet litt i utkanten.

 

Hoste er ikke kjekt.

Blir deilig med hverdag igjen og ungene i barnehage.

Min har kommet godt inn i to-års trassen og jeg kjenner at hormonene gjør lunta mi svært kort.

Det er fryktelig varmt og lummert i dag og da er hun umulig å legge. Hun hører heller ikke etter og gjør all mulig fandenskap.

Akkurat nå har hun ett heftig raseri-anfall på kjøkkenet da hun fikk vann og ikke saft i koppen sin. Jeg er verdens største dust nå tydeligvis.

Om jeg legger henne i sengen blir det ti ganger værre, for hun har lakenskrekk. Ikke klarer jeg å sitte inne med henne heller pga bekkenet.

Så nå har jeg det fryktelig kjekt!

 

Har fått skrubbet vuggen utvendig og jeg merker GODT at den ikke er vasket på 40 år og at de forje eierne røykte. FY FADER for en røykstank som nå fyller leiligheten!

Helt grusomt!

Skal skrubbe den innvendig i morgen og så vurdere om hele greia må skrubbes en omgang til.

 

Gleder meg til mamma kommer hjem fra ferie for på loftet hennes har vi bagen til vogna og de minste klærne. Håper vogndynen også er der :/

Da skal jeg finne frem det som kan brukes til gutt, selv om det er lite.

Blir lite babyshopping på meg da min mor og mormor har gått amokk i de blå avdelingene diverse steder. I tillegg er det flere besteforeldre og maaaange tanter og onkler jeg vet kommer til å gi en liten ting. Tror det blir nok klær ;)

 

Såre brystvorter ja. UFF!

På sykehuset sist fikk jeg være testperson for noe nytt. En pustende skummgummiteip-greie med avkjølende og lindrende effekt. Dritgod!

Husker ikke hva den heter, men de har den på apotek og de har den hvertfall på apoteket til ahus.

Purelan salve anbefaler jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha! Føler galskapen kommer å tar meg.

Jeg kapitulerte etter en halv time med hyl og skrik over denne fandens safta og ha henne en liten skvett på max 1 dl mot at hun satt i sofaen og drakk den.

Jenta hiver i seg den og under ett minutt senere er jenta i dyp søvn.

Hun var trøtt som ei strømpe fra før, men skrikinga slet henne helt ut.

 

Nå skal mor få seg en halv time alene i stua før en kald dusj og senga venter.

 

Håper på kjøligere kvelder/netter og normal leggetid snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TippTopp: høres ut som litt av et styr, ja! Disse små kan virkelig ta over det meste ;-) Jeg har jo ingen fra før, men ser absolutt for meg at der må være heftig å være høygravid med en liten en som krever sitt i tillegg! :-0

 

Vips77: godt bhg begynner! Så får du litt roligere forhold i heimen. Ta vare på deg selv!

 

Jeg kjenner fremdeles lite liv. Det er jo hver dag, men ikke så mye som før. Kanskje pga plassmangel? Er fremdeles litt engstelig (også pga vekten står stille)' men siden jeg kjenner litt liv hver dag, selv om det er lite, venter jeg med å ringe lege eller føden siden jeg skal på kontroll til lege neste uke. Merker at det lille mamma-hjertet begynner å banke, ja, bekymre seg litt...

 

Skal ut på litt shopping i dag, så kanskje jeg ser litt på amme-bher hvis det blir tid, ellers tar jeg imot tipset med å vente en uke til puppene har 'stabilisert' seg! Ellers er vi på jakt etter en god stol som jeg kan sitte og amme i. De fleste stoler er jo svindyre, men kanskje vi finner noe greit på salg. Ellers får det bli en IKEA-stol inntil videre, selv om jeg synes de har nokså kjipe stoler. Har fått amme-pute av søster. Gleder meg til den spennende tiden fremover!! 35+2 i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pernille_: Så flink du er som fikk to treningsøkter på en dag :) Godt jobba :)

Angående vektøkning, ut fra alt det jeg har lest i svangerskapsbøker m.m har du ingenting å bekymre deg for. Vær heller glad for at du har så liten vektøkning for da blir det lettere å nå normalfasongen etter fødsel. Leste også at en tommelfingerregel er at hvis man går opp mer enn 12 kg i svangerskapet har man lagt på seg utenom foster, fostervann, morkake m.m mens har man gått opp under 6 kg har man gått ned i vekt. Jeg har også gått opp 7 kg og holdt meg på 6 kg vektøkning i 2-3 mnd. Foster skal ikke gi mindre livstegn selv om de har dårligere plass ut fra det jeg har lest i svangerskapsinformasjon, men bevegelsene kan bli annerledes. Hvor får man kjøpt ammepute? Jeg har lyst å kjøpe ammeforkle for å ha til offentlige plasser, ser for meg at jeg kommer til å bli affisert av å amme offentlig. Hvor får man kjøpt ammeforkle? Kanskje jeg må bestille på internett.

 

Tipptopp: Røykstank fra vugga høres ekkelt ut. Satser på at du får bort alt :) Røyk setter seg utrolig godt i møbler. Ikke noe særlig med raserianfall, spesielt ikke nå som hormonene herjer i kroppen.

 

Artig å høre at alle er i full redebygging :)

 

Vaskedama: Ønsker deg god bedring :)

 

Vips77: Ang. nedpress, kan det være hodet som har festet seg? Eller er det slik at det stort sett kun er med baby nr 1 at hodet fester seg?

Jeg tror ikke hodet har festet seg her, ville nok merket det da. Kanskje jeg får svar på det på neste svangerskapskontroll hos lege. Skal den 11.august. Jeg kan ikke se at magen min har vokst noe, så er spent på neste symfyse-fundusmål.

 

I går ble det dårlig med trening, bare en liten spasertur på meg og samboer. Jeg kjørte foreldrene min sin gamle bil av en 86-modell fra huset deres og til feriehuset, ca 2 mil. Plutselig kommer jeg på at jeg glemte å ta med rømme til maten og da ble jeg skikkelig stresset og da jeg skulle finne en plass å snu, klarte jeg å la stresset ta overhånd og jeg feilberegnet. Dette endte med at bilen havnet for langt mot grøfta, klarte ikke rygge den opp pga stod litt fast i gresset. Var ingen vits å få samboer til å prøve å kjøre selv om han er flinkere pga jeg kan ikke dytte en bil når jeg er høygravid. Til alt hell fikk samboer stoppet en annen bil så jeg rygget bilen opp mens de to stod og dyttet. Jeg ble skikkelig stresset over det hele og er glad vi slapp å tilkalle NAF. Heretter må jeg slutte å være seriekoblet når jeg blir stresset når jeg kjører. Det viktigste var at vi ikke ble skadet og bilen er fortsatt like hel.

 

I går plukket vi fram babyklær som jeg og søsteren min har brukt som jenta skal bruke :) Fant mye fint, fikk også ett helseteppe som vi kan ta med på sykehuset.

 

Søsteren min driver og snakker i "koder" mens samboeren min er til stede, spesielt når foreldrene mine også er her. Det er irriterende, akkurat som hun har noe usagt. Samboer sier at det virker som hun er falskt hyggelig mot han noen ganger. Attpåtil virker det som foreldrene mine liker hennes samboer bedre enn min, er jo lite vi kan gjøre med det, men noen ganger blir det veldig åpenlyst. Vi synes hennes samboer er slitsom pga han er så skravlete/støyete og elsker å fyre oppunder/kødde/ha det artig på andre sin bekostning, men hvis vi slår tilbake med samme mynt på han, blir han sur. Dette er en utfordrende sak ettersom jeg havner midt i mellom og det er ikke akkurat noe som er lett å ta opp heller. Foreldrene mine bor en flytur unna der vi bor og hvis de skal komme på besøk, ringer de alltid søsteren min og hører om det passer/avtaler med henne og samboer, men ikke med oss, selv om det alltid er oss de overnatter hos siden vi har gjesterom. Det første samboeren til søsteren min sa da han møtte min samboer for første gang var: "Det skal ikke bli lett for deg å bli bedre likt av svigers enn meg". Tåpelig kommentar. Jeg og samboer møter nesten aldri søster og samboer i lag pga vi har ikke optimal kjemi. Flere som har opplevd noe liknende eller kjenner seg igjen? Jeg blir så oppgitt over dette og det er ikke sikkert samboer orker å være med meg flere ganger når jeg skal til foreldrene mine og dette blir jo ekstra sårt når vi får baby.

Dette ble utenfor tema, men jeg har ingen andre å ta det opp med, kan ikke si det til venninner da jeg og søsteren min har mange felles venninner, noe som kan være en ulempe mtp denne saken.

 

Uke 34+5 i dag, må få samboer til å ta nytt magebilde snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I magen begynner det å bli plassmangel ja, men det skal ikke bli mindre bevegelser av den grunn. Det er ikke sikkert vi kjenner alle like godt lenger siden de ikke er like kraftige lenger.

Det er mer snubevegelser og glidene bevegelser enn kraftige spark.

 

En tommelfingerregel er at du skal ha minimum 5 bevegelser (hikke teller ikke) på 30 minutter etter å ha provosert baby (drikke/spise søtt og/eller kaldt).

Får man det kan man slappe av :)

 

Ammepute får man kjøpt på babyutstyrsbutikker og på nett.

 

Usj ja! Røyk setter seg godt og fy som det stinker.

Skal vaske innsiden av vugga i dag og tenkte å vaske hele sulamitten med eddikvann med sitron i morgen. Skulle gjerne ha skrubbet hele vugga med salmiak i mellom de to rundene for å være helt sikker, men jeg har en tendens til å svime av når jeg holder på med salmiak og nå som jeg er gravid er ikke det noe lurt å gjøre i tillegg til at det ikke kan være så bra å puste inn heller for baby.

Kanskje sette sambo på saken? Tviler han har tolmodighet da...

 

Uff det er ikke lett med familie. Ikke er det lett å kutte dem ut og ikke er det alltid lett å komme over ens med dem.

"Venner er familie man har valgt selv". Syntes jeg er ett fint ordtak.

 

Har det ikke bare bare i våres familier heller og skjønner deg godt. Jeg er familiens lille sorte, selv om jeg ikke har gjort noe "feil". Jeg ble født som det sorte lammet og alt jeg gjør er feil uansett F.

Gjør søsken det samme eller med dårligere resultat er de fantastiske osv osv.

Sambo har alltid blitt mislikt og alt han gjør er også feil.

 

Vi har lært oss att det bare er å slå igjen med samme mynt. Er de falske er vi falske. Blir hyggelig nok når vi er samlet og så freser vi fra oss frustrasjon når vi er i bilen eller hjemme igjen. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt, jeg gikk og sjekket terminkalkulator for gøy, i følge mine datoer på mensen og hvor lang syklus jeg hadde før jeg ble gravid. Fra midten av september, da jeg tok siste p-pille, har jeg hatt to sykluser før jeg ble gravid, på 37 og 39 dager. Legen har tydeligvis bare regna med at jeg har hatt 28-dagers sykluser, for hun regna at jeg hadde termin 11.september, og jeg fikk opp 12.september på kalkulatoren med så lang syklus. Med 39 dager har jeg termin 17. september, mens UL-termin sier 28.september. Det er jo UL-terminen en skal gå ut ifra, men nå har jeg litt flere datoer å gå ut ifra  :fnise: Spennende å se hvilke dato han kommer på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atanih : ja, veldig spennende å se/ lese når bebisene kommer! Jeg har alt fra den 3 til 10 sept i hodet, men man vet jo ikke.

A87: hodet på frøkna er ikke festet, ikke så vanlig med 2-3 ... mann... Hodet synker gjerne ned og fester seg under fødsel... Om ikke helt i slutten. Men hun har helt klart kommet seg dypere, det stråler nedover beina!!

Var på kontroll i dag, alt vel og frøkna sparker til dopplerern 😀!

 

Utrolig kjedelig med familie krøll A87! Kjenner jeg blir både lei meg og matt når voksne oppfører seg slik. Vanskelig for deg som blir stående i midten!!

 

I dag har baby sengen kommet opp på hytta! Og stellebord fra IKEA kommer en stolt morfar med i morgen. Akter å tilbringe høstferien her, og vi er ellers mye på hytta, så kjekt at ting er på stell her også.

Hjemme derimot er ingenting klart😁. Har vært på ferie i en mnd snart. Gleder meg til å lage rede hjemme også. Vaske klær og sortere, tror jeg har i overkant masse klær i str 62!

Og føde/ barsel bag el trillekoffert må også pakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå fått funnet frem alt av store og små duppedingser som vi har her hjemme. Alt er vasket og siste (vogndynen og ammeputetrekket) henger til tørk.

Alt er montert igjen etter vask og så snart dyna er tørr skal den res opp i pappaen sitt blonde-sengesett fra da han var liten og legges i tett pose.

 

Vurderer sterkt å malt vuggen... Men vi får se på det..

 

Gleder meg til resten kommer fra mammas loft og til jeg kan begynne å vaske og legge på plass klær, samt re opp seng, vugge og vogn.

Det skal jeg gjøre i starten av september :D

 

Enda er det også mye småting som må kjøpes inn, men det venter vi med til vi får neste lønn. Kan bli knapt med tid. Hehe.

 

Ting begynner å ta form og det begynner å bli veldig virkelig at vi skal få baby.

 

Spennende tider i møte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst helt meldt meg ut av dette forumet... Innspurten nå! Håper alle her inne har det bra, og snart får hilse på nurkene :) Her ventes jenta den 7. sept, og nå begynner det meste å bli klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi våre på farten i 5timer i dag, og fått unna flere eren

 

Har våre på IKEA, to forskjellige OBS bygg, på vanlige OBS, Plantasjen og på ICA.

Sånn blir det når ikke alle har det vi skal ha. Selvfølgelig var skjenken vi skulle ha fra IKEA nå som vi endelig hadde bil utsolgt Vi gikk derfor for en helt annen. Håper bare ikke jeg/vi angrer.

 

Tenkte jeg skulle finne søvnen på sofaen etter shoppingen, men ble med, og skrudde sjenken heller Nå er jeg helt ferdig, og bekken, beina, og ryggen er helt kaputt!

 

Både Sambo, mellomste, og jeg vier oss max til rede bygging om dagen :D

Minsten er i Tyrkia med familien min i to uker, og Størsta gjør seg kjendt med sin flunka nye skole-pc :)

 

4 uker, og 5 dager til termin nå, og det kjennes på kroppen at det går mot slutten. Mye kynnere, og lite søvn setter preg på formen. Nå ligger jeg i senga, og tenker på at jeg må manne meg opp til å rydde plass til sjenken i morgen haha. Vi har kaos i stua pga alle prosjektene som pågår her hjemme nå :-/

Skal bli godt å bli ferdig. Sambo, og mellomste skal fikse nytt tak på kjøkkenet i morgen. Og etter det blir det trappe sliping, og lakking, eller maling.

Sambo maler, og maler, og står på for å gjøre det fint her hjemme. Jeg rydder, kaster, støvsuger, og vasker.

Går litt tregt men, sambo skryter av at jeg jammen gjør mitt og ber meg om å ta pauser, og ikke overdrive.

Vi bor i et oppussingsobjekt, og pusser opp etter lommeboken. Gjør hva vi kan selv, og tar det som plager oss mest først. Svigers skal jo komme for første gang straks lille har kommet til verden, og da vil vi at det skal se mest mulig presentabelt ut her ;) Åååå tenk om vi kunnet vunnet den o store potten, og heller kunnet rive inn til skallet, og fått helt nytt, og større kjøkken. Ikke minst yttergang *drømmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...