Gå til innhold

September 2014 rugeres skravletråd


Lykkebaby♡

Anbefalte innlegg

Vips77: Tusen takk, tenkte at jeg i det minste måtte holde meg rolig pga "Lille My".

 

Kjedelig med halsbrann. Har aldri hatt det, men det høres ikke noe artig ut.

 

Her om dagen lekket jeg noen ørsmå dråper gul væske fra brystene. Er dette normalt?

 

I Praha var jeg MEGET forsiktig med hva jeg spiste, var jeg i tvil på noe, lot jeg heller være å spise. Eneste feilen jeg gjorde var at jeg spiste en potetrett som jeg fikk vite i etterkant at inneholdt egg. Jordmor ba meg være forsiktig med egg i tilfelle salmonella, ettersom økt tarmperistaltikk kan føre til rier.

Skal ta toksoplasmatest i midten av august bare for sikkerhets skyld, men jeg er overbevist om at det hele har gått bra, sjansene er minimale og jeg har vært frisk og forsiktig :)

 

Noen her spurte om hvilket kjønn man venter: Her blir det jente og det kan garanteres ettersom vi var på 3D :) Hvor langt er dere på vei nå? Uke 34+1 her. Herlighet så fort det har gått. Begynner å synke inn at det snart nærmer seg den store dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35+1 her, og siden pappen ikke ville vite før fødsel så venter vi en overraskelse :)

 

Her er ikke noe pakket til sykehusbeggen, men redebyggingen har våre veldig aktiv noen uker.

Nå i denne uka har anfall av redebygging blitt verre.

Føler sterkt behov for å gå igjennom kasser/skuffer/skap, kaste MYE, og få ting på g før vi kommer hjem med lille.

Sambo maler til den store gullmedaljen så han er med på rede byggingen :D

Må være fint før Svigers kommer til oss for første gang, og skal hilse på sitt aller første barnebarn :)

Ja for ikke å glemme olderforeldre som får sitt første olderbarn :)

 

I går hang jeg over boksene med alt mikkmakket. Sterke kynnere som måtte pustes gjennom gjorde at sortering gikk grusomt tregt. Måtte legge meg ned på siden flere ganger. Sitte, eller ligge på ryggen gjorde at de bare kom i et bankende kjør *urk*

Ny dag i dag med mye å gå igjennom, men jeg ligger i sengen enda.

Sambo snorker for fullt på siden av meg.

Har bare våre oppe å tissa å langt meg igjen jeg :)

 

Håper vi får vår nye seng i dag, for dette greiene vi ligger på nå er bare tragisk!

Ha en toppers dag alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A_87: Helt vanlig at det lekker litt fra brystene. Det har gjort det hos meg en god stund alt, men bare hvis jeg f.eks. tørker litt hardt med håndkleet eller klemmer litt.

Tror neppe du skal bekymre deg for det du har spist, den var vel varmebehandlet, den retten du spiste? Det er mat som inneholder rå egg man skal unngå pga Salmonella (f.eks. hjemmelaget iskrem), men i Salmonella-land brukes da som oftest pasteuriserte egg/eggeplommer i matlagingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lekker heller ikke, må klemme ut. Men kommer mer hvit/blank væske ut nå enn da jeg først merket at noe begynte å komme ut av de! 

 

Jeg har skikkelig lyst å fortsette å male på rommet, bare for å få gjort det ferdig. Men er ikke så mye annet enn store veggflater jeg orker, da jeg er ganske lav og ikke orker å strekke meg for å male taklister mens jeg står på en stol. En skal jo helst ikke strekke seg så altfor mye heller som gravid... Og å krabbe på hardt gulv for å male gulvlister er heller ikke veldig aktuelt kjenner jeg! Så da må jeg male selve veggen først, så får samboer eller noen andre ta listene og et par cm. ned/opp på veggen der jeg ikke kommer til med rulla...  :fnise:  Heldigvis er det mer gråvær og lavere temperaturer idag! 

 

Igår, da jeg satt hos ei venninne, kjente jeg plutselig at fingre og tær hovnet opp  :huh:  Huden på fingrene ble skikkelig stram, og jeg ble så ukomfortabel at jeg måtte ta en tidlig kveld. Hadde også hatt smått med hodeverk (har migrene, så hodeverken kommer ganske lett hos meg), og kjente såvidt en stikking i ryggen. Hadde litt høyere blodtrykk da jeg målte da jeg kom hjem enn jeg hadde hos legen tidligere på dagen, men jeg har generelt ganske lavt blodtrykk. Føler ikke det er noe hovent idag, så satser på det bare var varmen og for lite drikke som gjorde utslag :) Alt av urinprøve og diverse var jo fint på legebesøket, vet ikke hvor raskt en eventuell svangerskapsforgiftning kan utvikle seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34+6 i dag. Vi ligger tett lykkebaby😀og turnprinsesse med egen trampoline i magen. Bygger også større hybel i skrivende stund! Begynner å bli trangt.

Det lekker råmelk og den er gul A87. Jeg kjenner det svir/ prikker/ klør og så pipler det ut. Kjenner det godt igjen fra sist. Og det setter jo spor i mørke bher! H

Ja ja....

 

Potetretten du spiste var vel varmebehandlet A87 Og da er nok alt helt fint!

 

Svangerskapsforgiftning kan komme ganske raskt, minnes jeg at jeg har fått opplysninger om. Lurt å være litt obs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet jeg endelig hvor jeg hører hjemme :tommelopp:

Har fått innvilget planlagt keisersnitt i slutten av september, Min egentlige termin er 4. oktober, men nå blir det mest sannsynlig 26. eller 29 sept!

Vi venter en jente og jeg føler tiden flyr av sted. Har en masse ting som skulle vært ordnet, men kommer meg ikke av flekken.... :fnise:    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis hovenheten gir seg igjen er det vel greit. Her går det så godt som bort om natta, og så blir det verre igjen utover dagen hvis jeg ikke har beina opp. Og det kan man jo ikke ha hele tida :) 

 

Her fikk jeg bittelitt væske ut av brystvortene i helga for første gang. Helt klar. Brystene mine har ikke vokst noe særlig, så har vært litt bekymret, men satser på at det ordner seg så jeg kan amme :) 

 

I dag har lillemor vært ekstra aktiv, helt fra kl 5. Hun styrte på mye nederst i bekkenet og det var mye murringer før jeg sto opp. Murringene har gitt seg heldigvis, men sjeldent hun har vært så mye i aktivitet gjennom nesten hele dagen! Er 32 uker i dag, så det blir vel bare mer fremover :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hovenheten gir seg igjen er det vel greit. Her går det så godt som bort om natta, og så blir det verre igjen utover dagen hvis jeg ikke har beina opp. Og det kan man jo ikke ha hele tida :)

 

Her fikk jeg bittelitt væske ut av brystvortene i helga for første gang. Helt klar. Brystene mine har ikke vokst noe særlig, så har vært litt bekymret, men satser på at det ordner seg så jeg kan amme :)

 

I dag har lillemor vært ekstra aktiv, helt fra kl 5. Hun styrte på mye nederst i bekkenet og det var mye murringer før jeg sto opp. Murringene har gitt seg heldigvis, men sjeldent hun har vært så mye i aktivitet gjennom nesten hele dagen! Er 32 uker i dag, så det blir vel bare mer fremover :)

 

Da er vi akkurat like langt på vei!  :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hvis hovenheten gir seg igjen er det vel greit. Her går det så godt som bort om natta, og så blir det verre igjen utover dagen hvis jeg ikke har beina opp. Og det kan man jo ikke ha hele tida :)

 

Her fikk jeg bittelitt væske ut av brystvortene i helga for første gang. Helt klar. Brystene mine har ikke vokst noe særlig, så har vært litt bekymret, men satser på at det ordner seg så jeg kan amme :)

 

I dag har lillemor vært ekstra aktiv, helt fra kl 5. Hun styrte på mye nederst i bekkenet og det var mye murringer før jeg sto opp. Murringene har gitt seg heldigvis, men sjeldent hun har vært så mye i aktivitet gjennom nesten hele dagen! Er 32 uker i dag, så det blir vel bare mer fremover :)

Da er vi akkurat like langt på vei! :tommelopp:

Også meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet jeg endelig hvor jeg hører hjemme :tommelopp:

Har fått innvilget planlagt keisersnitt i slutten av september, Min egentlige termin er 4. oktober, men nå blir det mest sannsynlig 26. eller 29 sept!

Vi venter en jente og jeg føler tiden flyr av sted. Har en masse ting som skulle vært ordnet, men kommer meg ikke av flekken.... :fnise:    

 

Uff jeg kjenner til det med mye, og gjøre og ikke komme seg av flekken :S

Jeg har fulle hodet mitt med ting jeg må få unna, men for et ORK. Har sterke kynnere som slår meg ut hele tiden. Må legge meg rett ned, og på siden. Sitte, stå, og legge meg på ryggen stopper dem ikke.

Hadde ansatt en organisator hadde vi hatt råd til det har jeg tenkt disse dagene.

Er sikkert mye mere vi kunne kasta så vi fikk bedre plass i skuffer, skap, og oppbevaringsbokser.

Endret av Lykkebaby♡
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da vet jeg endelig hvor jeg hører hjemme :tommelopp:

Har fått innvilget planlagt keisersnitt i slutten av september, Min egentlige termin er 4. oktober, men nå blir det mest sannsynlig 26. eller 29 sept!

Vi venter en jente og jeg føler tiden flyr av sted. Har en masse ting som skulle vært ordnet, men kommer meg ikke av flekken.... :fnise:    

 

Uff jeg kjenner til det med mye, og gjøre og ikke komme seg av flekken :S

Jeg har fulle hodet mitt med ting jeg må få unna, men for et ORK. Har sterke kynnere som slår meg ut hele tiden. Må legge meg rett ned, og på siden. Sitte, stå, og legge meg på ryggen stopper dem ikke.

Hadde ansatt en organisator hadde vi hatt råd til det har jeg tenkt disse dagene.

Er sikkert mye mere vi kunne kasta så vi fikk bedre plass i skuffer, skap, og oppbevaringsbokser.

 

Ja, tenk hadde en kunne ansatt noen..... Har det akkurat som deg. Blir dårlig og må legge meg hele tiden. Vi flyttet inn i nytt hus for et år siden og har ennå ikke kommet helt i orden med alt. I tillegg får jeg ikke gjort det daglige som husvask, rydding, matlaging osv....men, men....kanskje det kommer noen bedre dager inn i mellom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig og høre at mange er i full redebygging :)

 

Vips77: Visste ikke at råmelk var gul på farge, takk for informasjon :) Da er jo alt som det skal være :) Trodde alt som lekket fra brystene var hvitt ;)

 

girasol: Mine bryster har heller ikke vokst noe særlig. De vokste litt i 1.trimester, men etter det har de stått på stedet hvil.

 

"Lille My" er skikkelig aktiv! Jeg bruker å si at hun prøver å bore seg ut av hula si :) Da vi var i Praha, skvatt jeg til da hun sparket skikkelig hardt på siden, men det var gøy :) Uke 34+2 i dag og det er helt vilt å tenke på! Tenk for en god jobb vi gjør alle sammen, snart i mål med en hel graviditet :) Jeg synes graviditeten har gått som en lek, men nå verker jeg etter å få se henne, er så spent på å se og holde henne :) Ser for meg at jeg kommer til å bli helt oppslukt!

 

Trodde papirene var i orden, men der tok jeg feil. Var innom jobb i dag og snakket med sjefen + en annen person for å få orden på søknad om svangerskapspermisjon m.m. Jeg leverte terminbekreftelse til ei jeg kunne kontakte mens sjefen var på ferie, denne fant de ikke. Heldigvis hadde jeg en terminbekreftelse i veska mi, som dog var på engelsk, men sjefen min sa at det måtte de bare akseptere, alle kan jo engelsk :)

Da jeg kom inn på jobb, kjente jeg svetten rant mens jeg satt og snakket med en av de overordnede, hadde gått opp en del bakker til jobb og hadde på meg litt for masse, så jeg følte meg som en svetteklump der jeg satt.

 

I dag hadde vi besøk av en kompis til samboeren. Samboeren min viste frem både klærne vi hadde kjøpt til Lille My og alt av ultralydbilder og det var artig å se hvor stolt han var! Svigermor hadde en feriegave til oss, sengesett til babyen :)

 

I dag fikk vi endelig handlet stellebord :) Nå er det bare vogna som mangler av det elementære utstyret. Begge svigers har sagt at de skal hjelpe oss med å betale vogna, så det er veldig snilt :)

 

Den siste uka har "Lille My" sparket opp mot mellomgulvet. Flere som merker det?

Noen som merker at lungene har mindre plass å utvide seg? Jeg merker at det er tyngre å bøye seg, selv om magen er liten.

I dag spurte en kollega (mann) av meg på jobb for 2.gang: "Du har liten mage. Utvikler hun seg normalt?"

Jeg vet han spør for å være "hyggelig", men jeg synes det er et merkelig spørsmål.

 

I morgen skal jeg og samboer reise på besøk til foreldrene mine, skal være der 9 netter. Har ikke møtt mamma siden mars, så hun er veldig spent på å få seg meg i virkeligheta, selv om jeg har sendt bilder til henne av meg. Det blir deilig med en ferie, møte familien og gjøre mindre husarbeid enn vanlig, selv om jeg selvfølgelig bidrar litt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur A_87 :) Det blir sikkert kjempekoselig! 

 

Tungt å bøye seg ja. Det ender nesten alltid med kynner, og så er det tungt å puste når magen blir klemt enda mer oppover! Prøver å unngå det hvis jeg kan :) 

 

Tenk at vi er kommet til august i dag! Da går det nok bare noen få små uker til de første her i gruppa får babyene sine. Helt utrolig hvor fort tida har gått! Blir spennende fremover :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A87 god tur, og kos dere :)

Ang kolega sin komentar så synes jeg hun kunne spart seg for den! Synes det var en vemmelig ting, og si rett å slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi går noen særdeles spennende tider i møte :) Hvem har termin først her inne?

 

girasol: Takk :) Det var koselig å komme på besøk. Mamma hadde både strikket og handlet babyklær så nå er vi godt rustet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker jeg er oppgitt over NAV i dag.

De stoppet AAP min 10/7, og Fødselspenge søknaden som jeg fikk hjelp til å fulle ut av NAV ansatt hos nav er enda under behandling.

Nå har jeg ikke fått utbetaling AAP som skulle kommet mandag, eller fødselspenger som jeg da tenkte måtte komme siste virkedag i juli siden jeg ikke fikk AAP til tross for at det sto at jeg skulle sende meldekort.

Nå har jeg jo ikke penger til lån, leie, regninger, og mat. Og da jeg ringte nav fikk jeg vite at det enda lå under behandling, og jeg ble satt videre for å prate med noen hos NAV forvaltning, men der kom jeg aldrig igjennom så jeg la til slutt på røret. Hva er meningen jeg skal gjøre spurte jeg hun som satte meg over gå på sosialen ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi går noen særdeles spennende tider i møte :) Hvem har termin først her inne?

 

girasol: Takk :) Det var koselig å komme på besøk. Mamma hadde både strikket og handlet babyklær så nå er vi godt rustet :)

Lenge siden jeg har sett på terminlisten under september tråden, men du lykkebaby har vel kanskje først?

Jeg har den 7 , med overtid 19!

Men som deg A87 så tenker vi vel augustbebis!!!!! Ha ha!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å høre at dere driver med redebygging, maling av barnerom, innkjøp av de siste tingene. Her er det leste i orden, tror jeg. Vi mangler babycall og speil til ha i bilen, slik at vi kan se babyen når vi kjører.

Nå fikk jeg også noen tips av dere ang pakking av bagen - jeg kommer nok til å hjørne det any day soon siden jeg, kremt, helst vil ha denne babyen ut i løpet av august ;-) Kommer nok til å pakke med meg noe godterier/snacks da jeg har hørt det er lurt å få i seg under innspurten!

 

Spennende å høre om turen din, A_87, spesielt den der heisturen var jo litt av en opplevelse!! Godt du fikk særbehandling som gravid! :-)

 

Noen av dere har kjent litt sånn vondt opp mot ribbena, dette er ikke noe jeg har merket noe til, men merker virkelig at magen er stor og at lungene har mindre plass - av og til må jeg ta et skikkelig stort pust bare for å få inn litt ekstra oksygen!

 

Der har blitt litt dårligere nattesøvn de siste nettene; når jeg ligger på sida så er det som om magen dras nedover (jeg har ganske "rett-frem-mage" og lite på sidene) og dette er nokså ubehagelig. Heldigvis har vi god og myk seng (Jensen) så det hjelper. Jeg har også fått låne en gravid-pute av en venninne som jeg skal prøve i natt. Spennende!

 

Virker som om det er mange som vil ha august-baby, vi får krysse fingrene for at det går i boks! :-)

 

Lykkebaby: så kjedelig med NAV-trøbbel! Jeg hører om så mange som har det! Jeg fikk innvilget min søknad, og var sjokkert over at det ble godkjent så raskt. Så gjelder det bare å se om det kommer noe penger inn på konto, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ul termin 18 september og håper han kommer fra sent kveld 14 til termin. Max 3 dager over! Orker ikke mer.

14 er det stor feiring innad i familien og jeg har lovet å lage kaken. Kremt. Får satse på at det går. Hehe.

 

1 august var startskuddet vårt for å begynne å gjøre klart. Er ikke mulighet til så mye redebygging, men alt utstyr må finnes frem, vaskes og stelles i stand. Blir gøy!

 

Har sovet fryktelig dårlig i det siste og jeg skylder på varmen! For mini er "snillere" enn søstra og ligger ikke med føtter på og under ribbein eller oppå lunger, så det er ikke så stort problem.

MEN i natt sov jeg skikkelig godt! Jeg vasker aldri håret før jeg legger meg fordi jeg syntes det er ekkelt, men jeg endte opp nydusjet før leggetid. La håndkle på puta og sov som en stein da det våte håret kjølte meg ned.

Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ul termin 18 her også, kanskje jeg føder et par dager før slik jeg gjorde med de to andre? Men tredjemann er visstnok en luring..

 

Sitte på huk klarer jeg ikke så mye, magen klemmes oppover og lungene får minimalt med plass, og middagen kommer opp i spiserøret igjen..

 

Men babyen er aktiv, kjenner rompa godt der den ligger like under ribbeina, vittig! :-) Og strekkmerkene er kommet.. :-(((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, lenge siden jeg har skrevet her, men har vært en nysgjerrig leser innimellom når jeg har hatt et sekunds tid.

 

Kjenner meg så utrulig igjen med dere som sier at dere skulle hatt en organisator. Jeg kjenner at jeg får litt noia over alle tingene som burde vært gjort. Men prøver å få gjort en ting hver dag uansett hvor lite det er (med babyen). Dagens er å få den nye tørketrommelen i vater. Sånn at jeg kan teste den nå etterpå-juhu!

 

Lurer litt på en ting som kanskje er helt feil. Dere som har fått melk allerede. Vet at en ikke skal klemme det ut   før terminen, men det må jo være positivt siden melka da er på plass når bebisen kommer? Jeg fikk ikke melk før etter noen dager og ble jo dyttet ut av barsel før jeg følte meg klar, så frykter litt det samme denne gangen da jeg nå er flergangsfødende og vi får ligge enda kortere på barsel. Jeg tenker at det å ha hatt melk fra før av da hadde jo vært kjekt. Men kanskje jeg tenker helt feil her. Får håpe at melka kommer fortere med unge nr to. Jeg tror rett og slett ikke jeg vil klare det styret jeg hadde med unge nr en og melk, men det var jo utrulig kjekt med amming da det gikk seg til, så har tenkt å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at alle får babyen sin på "bestillingsdatoen" :) En gang i framtiden vil man sikkert få kunne vite nøyaktig hvilken dag den lille melder sin ankomst. Tenk hvor praktisk det hadde vært :)

 

Da jeg våknet i dag så jeg noen gule flekker på lakenet, må være brystene som har lekket råmelk. Litt ugunstig at jeg skal lekke akkurat når jeg er på besøk hos foreldrene mine.

 

Lykkebaby: Enig, min kollega kunne spart seg for den kommentaren, men hvem vet, kanskje han er misunnelig. Han er over 40 år og har dame, men ingen barn. Han virket litt rar den dagen.

Kjedelig og måtte plages med NAV, Lykkebaby. Det skulle vært ett enklere system. NAV roter mye pga de har alt for stort felt å forholde seg til. Kommer også helt an på hvem man snakker med. Jordmor sa at mange i NAV har bare ett 2-3 ukers kurs og jeg merker at mange av de jeg snakker med på NAV virker til å ha lite kunnskap. Skulle vært ett bedre system.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off i dag var vi på lang biltur og så på shopping i Sverige. Vi hadde ikke mulighet til å ha med stolen min siden vi skulle handle og da ble det mye "feil" sitting i bil og mye gåing på meg.

Kjente smertene stråle nedover beina og det var ikke godt!

Værste var (og er!!) de kraftige kynnerne jeg fikk som straff så fort jeg kom meg hjem til sofaen.

Vann i beina også..

Fytti fisen jeg gruer meg til dagen ungen skal ut! Kynnere er jo bare "forsmak".

 

Meeen sambo har lovet meg FULL kroppsmasasje etterpå og har lovet å kna ekstra lenge på bekken, bein og føtter.

Han klarer å treffe riktig på deler av bekkenområdet fysioterapauten behandler og det hjelper MYE nå som fysio har ferie og det er flere uker siden sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...