Gå til innhold

Januar 2015 baby ♡


Sienna85

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt litt på hvilke smertestillende jeg tenker, men aner ikke hva jeg føler for det enda. Men slekter jeg nok på mamma så tar det 3 timer med første og 2 timer med andre fødsel. :P  Å detta er fra hu kjente at i dag blir det unge til hu lå med oss på brystet. *drømmer håper tenker* Men så kan jeg ende i andre enden med 20-30 timer. <_<  Men det finner jeg nok ut av i januar. :D  He he.

Jeg håpet på det samme med førstemann. Jeg var sikker på at jeg kom til å føde før termin for det hadde min mor gjort med alle tre. Og jeg var sikker på at fødselen skulle gå kjapt (mamma var akkurat kommet inn dørene på KK i det min bror kom) Men den som gikk 11 dager på overtid og kjente første rie kl 23, kom inn på KK rundt 2-3 tiden og fødte kvart over 8 om morgen, var meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg har tenkt litt på hvilke smertestillende jeg tenker, men aner ikke hva jeg føler for det enda. Men slekter jeg nok på mamma så tar det 3 timer med første og 2 timer med andre fødsel. :P  Å detta er fra hu kjente at i dag blir det unge til hu lå med oss på brystet. *drømmer håper tenker* Men så kan jeg ende i andre enden med 20-30 timer. <_<  Men det finner jeg nok ut av i januar. :D  He he.

Jeg håpet på det samme med førstemann. Jeg var sikker på at jeg kom til å føde før termin for det hadde min mor gjort med alle tre. Og jeg var sikker på at fødselen skulle gå kjapt (mamma var akkurat kommet inn dørene på KK i det min bror kom) Men den som gikk 11 dager på overtid og kjente første rie kl 23, kom inn på KK rundt 2-3 tiden og fødte kvart over 8 om morgen, var meg :P

 

Det var jo ikke så lang tid du brukte da. :) Håper jeg får noe lignende (eller kortere) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører rykter om dette at svangerskapet slekter mye på våre mødre, håper virkelig dette ikke er mitt tilfelle, da min mor hadde 4 svangerskap med kvalme og smerter mesteparten av tiden, og lange ubehagelig fødsler :P :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Har ikke prøvd, men tenkte jeg skulle det, hvordan kan det skade barnet`? Mens vi er inne på det med å skade barnet, har dere planer om å ta epidural ? Har hørt det kan være skadelig for både barnet og mor i ettertid. Litt tidlig avgjørese å ta allerede da kanskje, er jo lenge til fødsel for oss enda, men bare lurer :)

jeg har ikke satt meg så veldig inn i det, men er noe med varmen doppleren gir fra seg mot babyen, du kjenner ikke det vist på magen da. Det ligger en tråd om doppler der det diskuteres ganske heftig...

Ang epidural så har jeg vært innom tanken. Jeg fødte i badekar uten noe smertelindring for snart 7 år siden. av det jeg husker så hadde jeg en fin fødsel, men da viste jeg ikke hvilke smerter jeg gikk mot :)

Som jeg skrev i doppler tråden, så ville ikke gyn bruke doppler på meg ved ul, da vibrasjoner kan påvirke fosteret i så tidlig fase (uke 6). Fikk høre fra flere bim'ere at dette var tull, men jeg velger likevel å stole på gyn, tar ikke noen som helst sjanser!

 

Anonymous poster hash: 5e04e...474

 

Da tror jeg at jeg også dropper det, vil heller ikke ta den sjangsen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg har tenkt litt på hvilke smertestillende jeg tenker, men aner ikke hva jeg føler for det enda. Men slekter jeg nok på mamma så tar det 3 timer med første og 2 timer med andre fødsel. :P  Å detta er fra hu kjente at i dag blir det unge til hu lå med oss på brystet. *drømmer håper tenker* Men så kan jeg ende i andre enden med 20-30 timer. <_<  Men det finner jeg nok ut av i januar. :D  He he.

Jeg håpet på det samme med førstemann. Jeg var sikker på at jeg kom til å føde før termin for det hadde min mor gjort med alle tre. Og jeg var sikker på at fødselen skulle gå kjapt (mamma var akkurat kommet inn dørene på KK i det min bror kom) Men den som gikk 11 dager på overtid og kjente første rie kl 23, kom inn på KK rundt 2-3 tiden og fødte kvart over 8 om morgen, var meg :P

 

Det var jo ikke så lang tid du brukte da. :) Håper jeg får noe lignende (eller kortere) ;)

 

Tidsmessig var det i grunnen greit, egentlig glad det ikke gikk fortere. Men jeg hadde en tøff fødsel som endte på operasjonsstuen etter at frøkna var kommet ut. Men jeg håper jeg får en bedre opplevelse denne gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også prøvd å tenke litt på dette med smertestillende, har veldig lyst til å prøve å føde i vann - og da vet jeg at det ikke er mulig med epidural. Men jeg er litt på at jeg holder alle alternativer åpne, så ser jeg når den tid kommer. Har tenkt litt på hjemmefødsel også, men det tror jeg blir uaktuelt med førstemann ettersom jrg ikke aner hvordan en fødsel kjennes på kroppen eller hvordan jeg kommer til å takle det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte doppler sist svangerskap, og fikk en helt frisk gutt ut av det. Fikk låne med en venninne så jeg vet ikke om jeg skal bruke det nå.. Lurer også litt på hvordan epidural skader barnet? Det er jo bedøvelsesveske som går inn i ryggraden din, har ingen forbindelse med babyen. Det er jo en sjanse for at det kan gå galt for mor, men aldri hørt at det er skadelig for babyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, i natt har jeg hatt en skikkelig drittnatt. først kl 2 opp å på do å få ut luft fra magen, jeg hadde dritvondt. Så igjen når kl var halv 5, samme som sist, men mye verre. Endte begge gangene på det kaldeste rommet med kald klut på magen, så når jeg var kald å vell så det så begynte det å gi seg. Alt dette mens jeg hadde feber. Så i dag er jeg hjemme fra jobb. Føler meg helt elendig. :( Huff håper det snart gir seg eller at jeg finner ut hvordan jeg kan roe det... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babyfin:)

Hadde ingen smertestillende forrige gang og skal ikke ha det denne gangen heller:) Skjønner veldig godt alle som tar epidural for det er jo helt jævli, men gøy å klare uten, da kjenner du jo alt som skjer. Jeg har ikke satt meg inn i det men vet ting kan ta litt lengre tid når man har fått epidural, og i verstefall når legen setter den så kan han sette feil å du kan bli lam, hvor stort utfallet er, er individuelt tror jeg. Selv har jeg ikke hørt noe om at det er skadelig for barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babyfin:)

Huff, i natt har jeg hatt en skikkelig drittnatt. først kl 2 opp å på do å få ut luft fra magen, jeg hadde dritvondt. Så igjen når kl var halv 5, samme som sist, men mye verre. Endte begge gangene på det kaldeste rommet med kald klut på magen, så når jeg var kald å vell så det så begynte det å gi seg. Alt dette mens jeg hadde feber. Så i dag er jeg hjemme fra jobb. Føler meg helt elendig. :( Huff håper det snart gir seg eller at jeg finner ut hvordan jeg kan roe det... :(

Det hørtes ut som en slitsom natt:( den lufta er jommen meg vondt:( Får slappe av i dag og håper det roer seg:) God bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Huff, i natt har jeg hatt en skikkelig drittnatt. først kl 2 opp å på do å få ut luft fra magen, jeg hadde dritvondt. Så igjen når kl var halv 5, samme som sist, men mye verre. Endte begge gangene på det kaldeste rommet med kald klut på magen, så når jeg var kald å vell så det så begynte det å gi seg. Alt dette mens jeg hadde feber. Så i dag er jeg hjemme fra jobb. Føler meg helt elendig. :( Huff håper det snart gir seg eller at jeg finner ut hvordan jeg kan roe det... :(

Det hørtes ut som en slitsom natt:( den lufta er jommen meg vondt:( Får slappe av i dag og håper det roer seg:) God bedring:)

 

Takk takk. Det skal jeg. :) Jeg tenker bare på de stakkars små når de ikke får opp luften etter mat, hvor vondt de har det. Huff. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også endelig fått bestilt meg time hos fastlegen. Det blir om 2 uker, og da er jeg 9+2. Skal til ul dagen før, da skulle jeg få se armer og bein, gleder meg!

 

Har begynt å bli skikkelig kvalm.. Kjenner det også verst når jeg er sulten eller mett.. Eneste gangene jeg er helt fin er mens jeg spiser, hehe! Lover jo bra dette.. Håper det gir seg i uke 12. Hadde ei venninne som kastet opp hver dag i 7 mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre blir til fire - ja, det er jo lenge å vente helt til tirsdag! Men siden de ikke klarte å gi noe svar nå er det vel greit å vente så pass, så du får noe endelig svar.. Håper virkelig det er et fint sterkt bankende (eller 2;) hjerter inni der!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tre blir til fire - ja, det er jo lenge å vente helt til tirsdag! Men siden de ikke klarte å gi noe svar nå er det vel greit å vente så pass, så du får noe endelig svar.. Håper virkelig det er et fint sterkt bankende (eller 2;) hjerter inni der!!

Jeg tenker at det er faktisk bare to arbeidsdager til, da virker det ikke så lenge. Jobb i morgen og mandag, så er det time kl 7.45 på tirsdagen. Bare håper håper håper på gode nyheter på kontrollen. Det beste hadde jo vært to bankende hjerter, men jeg prøver å forberede meg på at det ikke blir det. Har blødninger som ikke vil avta, men som heller ikke øker i styrke. Så inntil videre håper jeg på at det er uskyldige blødninger siden det er uten smerter og klumper (levret blod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tre blir til fire - ja, det er jo lenge å vente helt til tirsdag! Men siden de ikke klarte å gi noe svar nå er det vel greit å vente så pass, så du får noe endelig svar.. Håper virkelig det er et fint sterkt bankende (eller 2;) hjerter inni der!!

 

Jeg tenker at det er faktisk bare to arbeidsdager til, da virker det ikke så lenge. Jobb i morgen og mandag, så er det time kl 7.45 på tirsdagen. Bare håper håper håper på gode nyheter på kontrollen. Det beste hadde jo vært to bankende hjerter, men jeg prøver å forberede meg på at det ikke blir det. Har blødninger som ikke vil avta, men som heller ikke øker i styrke. Så inntil videre håper jeg på at det er uskyldige blødninger siden det er uten smerter og klumper (levret blod)
Huff, overrekker deg en goood klem og håper på det beste!Hvor langt er du på vei etter dine beregninger?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Tre blir til fire - ja, det er jo lenge å vente helt til tirsdag! Men siden de ikke klarte å gi noe svar nå er det vel greit å vente så pass, så du får noe endelig svar.. Håper virkelig det er et fint sterkt bankende (eller 2;) hjerter inni der!!

Jeg tenker at det er faktisk bare to arbeidsdager til, da virker det ikke så lenge. Jobb i morgen og mandag, så er det time kl 7.45 på tirsdagen. Bare håper håper håper på gode nyheter på kontrollen. Det beste hadde jo vært to bankende hjerter, men jeg prøver å forberede meg på at det ikke blir det. Har blødninger som ikke vil avta, men som heller ikke øker i styrke. Så inntil videre håper jeg på at det er uskyldige blødninger siden det er uten smerter og klumper (levret blod)
Huff, overrekker deg en goood klem og håper på det beste!Hvor langt er du på vei etter dine beregninger?

 

Etter mine beregninger er jeg 6+3, kanskje litt kortere. (ikke 100% sikker på når eggløsning var)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Tre blir til fire - ja, det er jo lenge å vente helt til tirsdag! Men siden de ikke klarte å gi noe svar nå er det vel greit å vente så pass, så du får noe endelig svar.. Håper virkelig det er et fint sterkt bankende (eller 2;) hjerter inni der!!

 

Jeg tenker at det er faktisk bare to arbeidsdager til, da virker det ikke så lenge. Jobb i morgen og mandag, så er det time kl 7.45 på tirsdagen. Bare håper håper håper på gode nyheter på kontrollen. Det beste hadde jo vært to bankende hjerter, men jeg prøver å forberede meg på at det ikke blir det. Har blødninger som ikke vil avta, men som heller ikke øker i styrke. Så inntil videre håper jeg på at det er uskyldige blødninger siden det er uten smerter og klumper (levret blod)
Huff, overrekker deg en goood klem og håper på det beste!Hvor langt er du på vei etter dine beregninger?

Etter mine beregninger er jeg 6+3, kanskje litt kortere. (ikke 100% sikker på når eggløsning var)
Oki! Jeg skal tenke gode tanker og sende dem hele veien over til deg, krysser fingre og tær :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Tre blir til fire - ja, det er jo lenge å vente helt til tirsdag! Men siden de ikke klarte å gi noe svar nå er det vel greit å vente så pass, så du får noe endelig svar.. Håper virkelig det er et fint sterkt bankende (eller 2;) hjerter inni der!!

Jeg tenker at det er faktisk bare to arbeidsdager til, da virker det ikke så lenge. Jobb i morgen og mandag, så er det time kl 7.45 på tirsdagen. Bare håper håper håper på gode nyheter på kontrollen. Det beste hadde jo vært to bankende hjerter, men jeg prøver å forberede meg på at det ikke blir det. Har blødninger som ikke vil avta, men som heller ikke øker i styrke. Så inntil videre håper jeg på at det er uskyldige blødninger siden det er uten smerter og klumper (levret blod)
Huff, overrekker deg en goood klem og håper på det beste!Hvor langt er du på vei etter dine beregninger?
Etter mine beregninger er jeg 6+3, kanskje litt kortere. (ikke 100% sikker på når eggløsning var)
Oki! Jeg skal tenke gode tanker og sende dem hele veien over til deg, krysser fingre og tær :-)

 

Tusen takk :) Jeg har litt troen på at det skal gå bra,  hadde den samme følelsen når jeg fikk positiv test helt til blødningene tok seg opp 15 mai. (har hatt blødninger hele tiden) men så fikk jeg troen tilbake etter at ul-kontrollen hadde fått synket litt inn. Og jeg har ikke turt å si det, men jeg er nesten 100% sikker på at jeg så et liiiiiiite grått/hvitt felt i den ene egghulen, så jeg håper at det feltet har utviklet seg :)

Lurer også på om disse blødningene kanskje kan skylde ultralydundersøkelsen. Fikk jo en stav inni der og han rotet jo litt rundt for å finne noe. Det er ihvertfall lov til å håpe at det er derfor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Tre blir til fire - ja, det er jo lenge å vente helt til tirsdag! Men siden de ikke klarte å gi noe svar nå er det vel greit å vente så pass, så du får noe endelig svar.. Håper virkelig det er et fint sterkt bankende (eller 2;) hjerter inni der!!

 

Jeg tenker at det er faktisk bare to arbeidsdager til, da virker det ikke så lenge. Jobb i morgen og mandag, så er det time kl 7.45 på tirsdagen. Bare håper håper håper på gode nyheter på kontrollen. Det beste hadde jo vært to bankende hjerter, men jeg prøver å forberede meg på at det ikke blir det. Har blødninger som ikke vil avta, men som heller ikke øker i styrke. Så inntil videre håper jeg på at det er uskyldige blødninger siden det er uten smerter og klumper (levret blod)
Huff, overrekker deg en goood klem og håper på det beste!Hvor langt er du på vei etter dine beregninger?
Etter mine beregninger er jeg 6+3, kanskje litt kortere. (ikke 100% sikker på når eggløsning var)
Oki! Jeg skal tenke gode tanker og sende dem hele veien over til deg, krysser fingre og tær :-)

Tusen takk :) Jeg har litt troen på at det skal gå bra,  hadde den samme følelsen når jeg fikk positiv test helt til blødningene tok seg opp 15 mai. (har hatt blødninger hele tiden) men så fikk jeg troen tilbake etter at ul-kontrollen hadde fått synket litt inn. Og jeg har ikke turt å si det, men jeg er nesten 100% sikker på at jeg så et liiiiiiite grått/hvitt felt i den ene egghulen, så jeg håper at det feltet har utviklet seg :)

Lurer også på om disse blødningene kanskje kan skylde ultralydundersøkelsen. Fikk jo en stav inni der og han rotet jo litt rundt for å finne noe. Det er ihvertfall lov til å håpe at det er derfor :P

Hvis det er til noen som helst trøst, så hadde jeg blod i trusa i går og på papiret, brunlig spotting idag, og jeg er 6+4 :-( men jeg tar det med ro, er ikke så mye jeg får gjort med det, kroppen må få sin gang, selv om at det ikke er enkelt!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var vi på den aller første legetimen, gjorde ikke mye på denne timen siden jeg bare er 7+1. Men var godt å snakke med legen og få litt info om hva som skjer fremover, og fikk avtalt ny time i 10. uke til prøver ol. Skal også begynne å tenke på fødeplass. Lurer på om noen har erfaringer eller tanker om Abc klinikken på Ullevål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg eller er det andre som tenker noen ganger "enn hvis det ikke er noe inni der"!!!! Jeg har jo alle symptomer , men vil så gjerne få bekreftet at alt går sin gang. Har vært hos legen men er jo ikke mer enn uke 8 Ca så var jo ikke så mye å gjøre. Vurderer å bestille privat ul men syns det kostbart.. ..er utålmodig samtidig som panikken slår meg inn i mellom at jeg sannsynligvis skal gjennom en fødsel... Auuuuuuu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg eller er det andre som tenker noen ganger "enn hvis det ikke er noe inni der"!!!! Jeg har jo alle symptomer , men vil så gjerne få bekreftet at alt går sin gang. Har vært hos legen men er jo ikke mer enn uke 8 Ca så var jo ikke så mye å gjøre. Vurderer å bestille privat ul men syns det kostbart.. ..er utålmodig samtidig som panikken slår meg inn i mellom at jeg sannsynligvis skal gjennom en fødsel... Auuuuuuu

Det tenker jeg ofte :-) men så prøver jeg å slappe av, og tenke at så lenge du ikke har vondt eller blør så er det mest sannsynlig en liten en der inne! :-) der blir mye bedre etter første kontroll :-)

Og angående fødsel, spør du meg så er det fint, sterkt, hardt arbeid og heeeelt fantastisk! Vondt en liten stund også deilig resten av livet ditt!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det bare meg eller er det andre som tenker noen ganger "enn hvis det ikke er noe inni der"!!!! Jeg har jo alle symptomer , men vil så gjerne få bekreftet at alt går sin gang. Har vært hos legen men er jo ikke mer enn uke 8 Ca så var jo ikke så mye å gjøre. Vurderer å bestille privat ul men syns det kostbart.. ..er utålmodig samtidig som panikken slår meg inn i mellom at jeg sannsynligvis skal gjennom en fødsel... Auuuuuuu

Det tenker jeg ofte :-) men så prøver jeg å slappe av, og tenke at så lenge du ikke har vondt eller blør så er det mest sannsynlig en liten en der inne! :-) der blir mye bedre etter første kontroll :-)

Og angående fødsel, spør du meg så er det fint, sterkt, hardt arbeid og heeeelt fantastisk! Vondt en liten stund også deilig resten av livet ditt!! :-)

ja jeg vet jo egentlig det :) hadde en fantastisk fødsel for 7 år siden, der jeg fødte i badekar og husker hvor stolt jeg var av meg selv etterpå :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har vært til lege før uke 12. Har dere bedt om å få time før eller ble det satt opp på time tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan gå på svangerskapskontroll f.o.m uke 10.

Jeg var i dag 9+4 (altså er jeg inne i uke 10). Fikk tildelt timen av legekontoret, og de visste hvor langt på vei jeg var. Fikk fylt ut svangerskapsbok, fikk en fin bok for førstegangs,  tok blodprøver og ble henvist til OUL :)

 

Har lest at noen har fått beskjed om å ikke komme før uke 12, så er vel kanskje forskjellig praksis fra legekontor til legekontor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...