Gå til innhold

Januar 2015 baby ♡


Sienna85

Anbefalte innlegg

Åhh. Da hearreklamen for Hunderfossen kommet! Vi var der i fjor med jentungen å det var kjempe stas, eneste er at pappaen hennes blir dårlig av karruseller så jeg må være med (hun vil ikke kjøre alene, mer kos med flere.;-) ) Jeg vil da være ca 8 eller 12 (kommer ann på hvilken ferikuke vi reiser) uker påvei. Kan jeg være med å ta karuseller? Blandt annet den nye - Il tempo gigange. ;-) Takker for svar. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg vært på ul. Jeg fikk ikke se noe bankende hjerte, men jeg fikk se to egghuler, men uten fosteranlegg. Jeg skal tilbake om en uke for å se om det er noe utvikling.

Jeg håper jeg får se minst ett bankende hjerte da, men tør ikke håpe for mye i frykt for å bli skuffet en gang til. Hvis jeg får se to bankende hjerter er det helt fantastisk (og litt skummelt :P )

Det blir lenge å vente en hel uke til før jeg får vite noe, men har litt mer troen nå, selv om jeg ikke helt tør å kjenne på den. Blødningene har avtatt mye, nå kommer det kun blod når jeg tørker meg. Og har ikke hatt noe levret/koagulert blod siden lørdagen (og da var det lite).

Det er så lenge å vente at jeg nesten vurderer å bestille privat ul et annet sted før tirsdagen :P

Krysser fingrene på at det skjer en utvikling hos deg! :) Skjønner at den ventetiden føles godt, masse lykke til ved neste kontroll! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på en veldig tidlig time hos fastlegen min i dag og fikk tatt UL, er 5+1. Dette fordi jeg hadde en SA forrige gang og ville bare få en 100 % bekreftelse på at jeg fremdeles hadde en liten spire i magen :) Jeg fikk se et bitteliten nurk på skjermen,  fantastisk! :)

 

Har bestillt tidlig UL privat i uke 12, slik at jeg kan få et bilde og se noe mer enn en liten klump :P Gleder meg utrolig mye! Koster ca 500 kr for Ul og et foto + cd der jeg skal. 900 om man skal ha 3D :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som er oppblåst btw...? Ser jo ut som jeg har fått mage allerede :P Kvalm er jeg og.. :( Men har enda ikke opplevt stikkninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også oppblåst Christinnot. Så du er ikke allene. ;-) jeg er små kvalm når jeg er sulten og mett. xD så er ikke så lettvindt. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som er oppblåst btw...? Ser jo ut som jeg har fått mage allerede :P Kvalm er jeg og.. :( Men har enda ikke opplevt stikkninger..

Veldig oppblåst og ser ut som jeg er et par måneder på vei innimellom, men så går lufta ut og magen er atter en gang flat - flere som faktis gleder seg til å legge litt på seg? :P Konstant kvalm og ofte smerter i magen, men ikke kastet opp enda, krysser fingrene for at jeg slipper. Venninnen min som fikk i Oktober kastet opp hver dag minst en gang i 5 måneder - deeet vil jeg ikke at skal være meg. Idag fikk jeg for første gang skikkelig stikking og tenkte med meg selv at nå, nå var det over. Men det ga seg raskt heldigvis. Skal hjem til Oslo til helgen og fortelle om graviditeten til mine foreldre, da er jeg etter min regning akkurat 8 uker på vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Mange som er oppblåst btw...? Ser jo ut som jeg har fått mage allerede :P Kvalm er jeg og.. :( Men har enda ikke opplevt stikkninger..

Veldig oppblåst og ser ut som jeg er et par måneder på vei innimellom, men så går lufta ut og magen er atter en gang flat - flere som faktis gleder seg til å legge litt på seg? :P Konstant kvalm og ofte smerter i magen, men ikke kastet opp enda, krysser fingrene for at jeg slipper. Venninnen min som fikk i Oktober kastet opp hver dag minst en gang i 5 måneder - deeet vil jeg ikke at skal være meg. Idag fikk jeg for første gang skikkelig stikking og tenkte med meg selv at nå, nå var det over. Men det ga seg raskt heldigvis. Skal hjem til Oslo til helgen og fortelle om graviditeten til mine foreldre, da er jeg etter min regning akkurat 8 uker på vei!

 

Ser veldig frem til å få større mage, men håper jeg slipper å legge på meg så veeeldig mye ellers på kroppen :P Lovt å håpe :) Jeg har heller ikke kastet opp enda, men det gjør det nesten bare verre, nesten så jeg ønsker å kaste opp å bare bli ferdig med det enn å gå rundt å være kvalm heeele dagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på en veldig tidlig time hos fastlegen min i dag og fikk tatt UL, er 5+1. Dette fordi jeg hadde en SA forrige gang og ville bare få en 100 % bekreftelse på at jeg fremdeles hadde en liten spire i magen :) Jeg fikk se et bitteliten nurk på skjermen,  fantastisk! :)

 

Har bestillt tidlig UL privat i uke 12, slik at jeg kan få et bilde og se noe mer enn en liten klump :P Gleder meg utrolig mye! Koster ca 500 kr for Ul og et foto + cd der jeg skal. 900 om man skal ha 3D :P

Hei. Så utrolig kjekt at du fikk se den lille spiren. Selv var vi på fredag, da ble jeg tild lin store overraskelse satt tilbake til 5+5, men spiren var der og alt så bra ut. Legen mente han så antydning til hjerteslag, litt for tidlig til og se det så tydelig. Regner med det var det samme med deg? Krysser fingre for deg, at spiren din klamrer seg fast denne gangen :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg var på en veldig tidlig time hos fastlegen min i dag og fikk tatt UL, er 5+1. Dette fordi jeg hadde en SA forrige gang og ville bare få en 100 % bekreftelse på at jeg fremdeles hadde en liten spire i magen :) Jeg fikk se et bitteliten nurk på skjermen,  fantastisk! :)

 

Har bestillt tidlig UL privat i uke 12, slik at jeg kan få et bilde og se noe mer enn en liten klump :P Gleder meg utrolig mye! Koster ca 500 kr for Ul og et foto + cd der jeg skal. 900 om man skal ha 3D :P

Hei. Så utrolig kjekt at du fikk se den lille spiren. Selv var vi på fredag, da ble jeg tild lin store overraskelse satt tilbake til 5+5, men spiren var der og alt så bra ut. Legen mente han så antydning til hjerteslag, litt for tidlig til og se det så tydelig. Regner med det var det samme med deg? Krysser fingre for deg, at spiren din klamrer seg fast denne gangen :-)

 

Det var jo litt kjipt da, hvor langt trodde du at du var på vei? Ja det var for tidlig til å høre hjerteslag hos meg også, men var uansett veldig betryggende å høre at alt såg bra ut og at det var noe der :) Tusen takk for det :) Jeg har en god følelse denne gangen, men man vet jo aldri.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Jeg var på en veldig tidlig time hos fastlegen min i dag og fikk tatt UL, er 5+1. Dette fordi jeg hadde en SA forrige gang og ville bare få en 100 % bekreftelse på at jeg fremdeles hadde en liten spire i magen :) Jeg fikk se et bitteliten nurk på skjermen, fantastisk! :)

Jeg trodde at jeg var 7+1 den dagen vi var på ul, regnet etter menstermin, men fikk beskjed om 5+5, altså 9 dager kortere på vei! Syklusen min har variert med 5 dager, så det kan være jeg har regnet feil! Men han så no hvertfall at det var en spire der, og var fornøyd med hvordan det så ut. Skal tilbake i uke 9, så da får vi se, er alt for spennende! :-)

 

Har bestillt tidlig UL privat i uke 12, slik at jeg kan få et bilde og se noe mer enn en liten klump :P Gleder meg utrolig mye! Koster ca 500 kr for Ul og et foto + cd der jeg skal. 900 om man skal ha 3D :P

Hei. Så utrolig kjekt at du fikk se den lille spiren. Selv var vi på fredag, da ble jeg tild lin store overraskelse satt tilbake til 5+5, men spiren var der og alt så bra ut. Legen mente han så antydning til hjerteslag, litt for tidlig til og se det så tydelig. Regner med det var det samme med deg? Krysser fingre for deg, at spiren din klamrer seg fast denne gangen :-)

Det var jo litt kjipt da, hvor langt trodde du at du var på vei? Ja det var for tidlig til å høre hjerteslag hos meg også, men var uansett veldig betryggende å høre at alt såg bra ut og at det var noe der :) Tusen takk for det :) Jeg har en god følelse denne gangen, men man vet jo aldri.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Jeg var på en veldig tidlig time hos fastlegen min i dag og fikk tatt UL, er 5+1. Dette fordi jeg hadde en SA forrige gang og ville bare få en 100 % bekreftelse på at jeg fremdeles hadde en liten spire i magen :) Jeg fikk se et bitteliten nurk på skjermen, fantastisk! :)

Jeg trodde at jeg var 7+1 den dagen vi var på ul, regnet etter menstermin, men fikk beskjed om 5+5, altså 9 dager kortere på vei! Syklusen min har variert med 5 dager, så det kan være jeg har regnet feil! Men han så no hvertfall at det var en spire der, og var fornøyd med hvordan det så ut. Skal tilbake i uke 9, så da får vi se, er alt for spennende! :-)

Har bestillt tidlig UL privat i uke 12, slik at jeg kan få et bilde og se noe mer enn en liten klump :P Gleder meg utrolig mye! Koster ca 500 kr for Ul og et foto + cd der jeg skal. 900 om man skal ha 3D :P

Hei. Så utrolig kjekt at du fikk se den lille spiren. Selv var vi på fredag, da ble jeg tild lin store overraskelse satt tilbake til 5+5, men spiren var der og alt så bra ut. Legen mente han så antydning til hjerteslag, litt for tidlig til og se det så tydelig. Regner med det var det samme med deg? Krysser fingre for deg, at spiren din klamrer seg fast denne gangen :-)
Det var jo litt kjipt da, hvor langt trodde du at du var på vei? Ja det var for tidlig til å høre hjerteslag hos meg også, men var uansett veldig betryggende å høre at alt såg bra ut og at det var noe der :) Tusen takk for det :) Jeg har en god følelse denne gangen, men man vet jo aldri.
Jeg hadde regnet etter menstermim som da var 7+1, mens legen målte spiren til ca 5+5 og ut i fra en lengre syklus enn den jeg hadde regnet etter. Jaja, så lenge alt så bra ut, så er vi fornøyd. Så nå håper jeg at spiren holder seg fast :-) lykke til :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slitsomt å være trøtt og sliten hele tiden... Men for all del, hvis alt er bra, så kan jeg jo ikke klage (så mye?). Haha! xD Jeg ringte til legekontoret i går få å få meg halv/gradert sykmelding, men da kunne hun i andre enden fortelle meg, at hun ikke kunne sette meg på ringeliste til fastlegen min, for hun var vist ikke fastlegen min... Min forje fastlege sluttet rundt jul, så jeg trodde den nye legen automatisk tok over, meeen neeei da... Så jeg fikk beskjed om å gå inn på helfo og ordne det er, så fikk jeg ringe tilbake på tordag! I dag er legenkontoret stengt...  Så har sitter jeg da og må faktisk ringe til jobb i dag senere å si at jeg ikke kommer på jobb i dag, helt elendig form. Hadde jeg vært lur i går så hadde jeg gått hjem da jeg kjente jeg var sliten, men nei, jeg ble, og var helt gåen da jeg kom hjem...

Skal sies at jeg har diagnosen fibromyalgi, men klarer meg uten medisiner :) så fibroen + graviditet kan bli spennende! Enn så lenge er jeg bare ekstra trøtt og mer sliten :)

Håper jeg får prate med fastlegen min i morgen, og at jeg får halv/gradert sykmelding, jeg klarer å være på jobb, men bare ikke hele dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slitsomt å være trøtt og sliten hele tiden... Men for all del, hvis alt er bra, så kan jeg jo ikke klage (så mye?). Haha! xD Jeg ringte til legekontoret i går få å få meg halv/gradert sykmelding, men da kunne hun i andre enden fortelle meg, at hun ikke kunne sette meg på ringeliste til fastlegen min, for hun var vist ikke fastlegen min... Min forje fastlege sluttet rundt jul, så jeg trodde den nye legen automatisk tok over, meeen neeei da... Så jeg fikk beskjed om å gå inn på helfo og ordne det er, så fikk jeg ringe tilbake på tordag! I dag er legenkontoret stengt...  Så har sitter jeg da og må faktisk ringe til jobb i dag senere å si at jeg ikke kommer på jobb i dag, helt elendig form. Hadde jeg vært lur i går så hadde jeg gått hjem da jeg kjente jeg var sliten, men nei, jeg ble, og var helt gåen da jeg kom hjem...

Skal sies at jeg har diagnosen fibromyalgi, men klarer meg uten medisiner :) så fibroen + graviditet kan bli spennende! Enn så lenge er jeg bare ekstra trøtt og mer sliten :)

Håper jeg får prate med fastlegen min i morgen, og at jeg får halv/gradert sykmelding, jeg klarer å være på jobb, men bare ikke hele dagen...

Huff da Twiiie. Håper du får den hjelpen du trenger snart! :) Jeg har vurdert det, for jeg er egenlig skutt etter lunsj. Men får se hva jeg gjør.

Men du, hvar er fibromyalgi egnenlig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det er slitsomt å være trøtt og sliten hele tiden... Men for all del, hvis alt er bra, så kan jeg jo ikke klage (så mye?). Haha! xD Jeg ringte til legekontoret i går få å få meg halv/gradert sykmelding, men da kunne hun i andre enden fortelle meg, at hun ikke kunne sette meg på ringeliste til fastlegen min, for hun var vist ikke fastlegen min... Min forje fastlege sluttet rundt jul, så jeg trodde den nye legen automatisk tok over, meeen neeei da... Så jeg fikk beskjed om å gå inn på helfo og ordne det er, så fikk jeg ringe tilbake på tordag! I dag er legenkontoret stengt...  Så har sitter jeg da og må faktisk ringe til jobb i dag senere å si at jeg ikke kommer på jobb i dag, helt elendig form. Hadde jeg vært lur i går så hadde jeg gått hjem da jeg kjente jeg var sliten, men nei, jeg ble, og var helt gåen da jeg kom hjem...

Skal sies at jeg har diagnosen fibromyalgi, men klarer meg uten medisiner :) så fibroen + graviditet kan bli spennende! Enn så lenge er jeg bare ekstra trøtt og mer sliten :)

Håper jeg får prate med fastlegen min i morgen, og at jeg får halv/gradert sykmelding, jeg klarer å være på jobb, men bare ikke hele dagen...

 

Huff da Twiiie. Håper du får den hjelpen du trenger snart! :) Jeg har vurdert det, for jeg er egenlig skutt etter lunsj. Men får se hva jeg gjør.

Men du, hvar er fibromyalgi egnenlig? :)

En salgs muskelsykdom der man til tider verker i kroppen, ofte relatert til hvordan været er ute!

 

Anonymous poster hash: 5e04e...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"til tider verker i kroppen, ofte relatert til hvordan været er ute"?! Unnskyld meg! Ikke kom å fortell noen om noe du tydeligvis ikke har peiling på anonym!

 

Frk.B: Det kan være mange årsaker til fibromyalgi, mange kan ha slitasje som ikke går over og blir sittende som en vond plage i muskler og skjelet. Kortfortalt; kroniske smerter i musker og skjelet over en lang periode. (måneder, år...) Se for deg at du er sliten og trøtt hele tiden, + influensa vondt i kroppen, eller du har vært på trening og er stiv og støl. Null energi... Værsegod! Gå sånn døgnet rundt! ;) Ja været kan ha en innvirkning, alt ettersom, mange som reagerer på været, ikke bare de med fibromyalgi.

Endret av Twiiie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"til tider verker i kroppen, ofte relatert til hvordan været er ute"?! Unnskyld meg! Ikke kom å fortell noen om noe du tydeligvis ikke har peiling på anonym!

 

Frk.B: Det kan være mange årsaker til fibromyalgi, mange kan ha slitasje som ikke går over og blir sittende som en vond plage i muskler og skjelet. Kortfortalt; kroniske smerter i musker og skjelet over en lang periode. (måneder, år...) Se for deg at du er sliten og trøtt hele tiden, + influensa vondt i kroppen, eller du har vært på trening og er stiv og støl. Værsegod! Gå sånn døgnet rundt! ;) Ja været kan ha en innvirkning, alt ettersom, mange som reagerer på været, ikke bare de med fibromyalgi.

Men herregud da kvinne, ta deg sammen, er jo det jeg skriver, bare at jeg ikke utdyper det til de grader!

MAKAN til selvforsvar! Hilsen én som FAKTISK har dette selv!!!!!!!!

 

Anonymous poster hash: 5e04e...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, dårlig dag i dag, var bare måten du skrev det på...

Kan være greit å utdype litt mer når folk flest ikke har peiling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, dårlig dag i dag, var bare måten du skrev det på...

Kan være greit å utdype litt mer når folk flest ikke har peiling...

Jeg skjønte faktisk mer av va Twiiie sa enn Anonym. Greit å få til utfyllende svar når man spør å er helt blank. ;)

Takk for svar begge to. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Unnskyld, dårlig dag i dag, var bare måten du skrev det på...

Kan være greit å utdype litt mer når folk flest ikke har peiling...

 

Jeg skjønte faktisk mer av va Twiiie sa enn Anonym. Greit å få til utfyllende svar når man spør å er helt blank. ;)

Takk for svar begge to. :)

Da beklager jeg tilbake damer, ikke meningen :-(

Én ting skal no være sikkert, det er ikke lett og være hormonell og gravid til tider! Tror mange av oss flyr i taket, uten at vi mener noe vondt med det ;-)

 

Anonymous poster hash: 5e04e...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babyfin:)

Ja her var det mye hormoner hehe:) skjønner deg godt at du har vondt.. har en svigermor som er meget plaget, hoven i alle ledd støtt.. Håper du ikke får alt for store plager fremover å klare fortsette med å holde deg unna medisiner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har prøvd doppler, og hvilken uke gjorde dere det.?? Har litt lyst men ser det er en diskusjon rundt hvor skadelig dette er for babyen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd, men tenkte jeg skulle det, hvordan kan det skade barnet`? Mens vi er inne på det med å skade barnet, har dere planer om å ta epidural ? Har hørt det kan være skadelig for både barnet og mor i ettertid. Litt tidlig avgjørese å ta allerede da kanskje, er jo lenge til fødsel for oss enda, men bare lurer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd, men tenkte jeg skulle det, hvordan kan det skade barnet`? Mens vi er inne på det med å skade barnet, har dere planer om å ta epidural ? Har hørt det kan være skadelig for både barnet og mor i ettertid. Litt tidlig avgjørese å ta allerede da kanskje, er jo lenge til fødsel for oss enda, men bare lurer :)

jeg har ikke satt meg så veldig inn i det, men er noe med varmen doppleren gir fra seg mot babyen, du kjenner ikke det vist på magen da. Det ligger en tråd om doppler der det diskuteres ganske heftig...

Ang epidural så har jeg vært innom tanken. Jeg fødte i badekar uten noe smertelindring for snart 7 år siden. av det jeg husker så hadde jeg en fin fødsel, men da viste jeg ikke hvilke smerter jeg gikk mot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har ikke prøvd, men tenkte jeg skulle det, hvordan kan det skade barnet`? Mens vi er inne på det med å skade barnet, har dere planer om å ta epidural ? Har hørt det kan være skadelig for både barnet og mor i ettertid. Litt tidlig avgjørese å ta allerede da kanskje, er jo lenge til fødsel for oss enda, men bare lurer :)

jeg har ikke satt meg så veldig inn i det, men er noe med varmen doppleren gir fra seg mot babyen, du kjenner ikke det vist på magen da. Det ligger en tråd om doppler der det diskuteres ganske heftig...

Ang epidural så har jeg vært innom tanken. Jeg fødte i badekar uten noe smertelindring for snart 7 år siden. av det jeg husker så hadde jeg en fin fødsel, men da viste jeg ikke hvilke smerter jeg gikk mot :)

Som jeg skrev i doppler tråden, så ville ikke gyn bruke doppler på meg ved ul, da vibrasjoner kan påvirke fosteret i så tidlig fase (uke 6). Fikk høre fra flere bim'ere at dette var tull, men jeg velger likevel å stole på gyn, tar ikke noen som helst sjanser!

 

Anonymous poster hash: 5e04e...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt litt på hvilke smertestillende jeg tenker, men aner ikke hva jeg føler for det enda. Men slekter jeg nok på mamma så tar det 3 timer med første og 2 timer med andre fødsel. :P  Å detta er fra hu kjente at i dag blir det unge til hu lå med oss på brystet. *drømmer håper tenker* Men så kan jeg ende i andre enden med 20-30 timer. <_<  Men det finner jeg nok ut av i januar. :D  He he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...