Gå til innhold

Januar 2015 baby ♡


Sienna85

Anbefalte innlegg

Noen av dere som sliter med å våkne midt på natta, å har så vondt å ikke få sove den første den første halvtimen? Jeg vurderer å sykmelde meg kanskje 20% sånn at jeg kan starte seinere sånn at jeg får sove mer på morran siden jeg sover så dårlig på natta, selv om jeg legger meg tidlig. =/ Men jeg vil egentlig ikke sykmelde meg. Huff, vanskelig detta. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter veldig med kvalme, er værst når jeg er sliten. Jeg er sykemeldt 60% i to uker, jeg har en gutt på 7 ,og en mann som er borte 3dager i uka, så er uaktuelt å bruke all energi på jobb for så å ikke ha noe igjen på ettermiddagen til gullet mitt :) hvorfor det ble 60% aner jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen barn fast hjemme. Jentungen er her i helgen, men jeg kan styre litt selv. Hun er 6 år så jeg har sakt at jeg ikke er i form sånn at hun veit at jeg ikke kan være med å leke like mye i helgen som vanlig. :) Men når jeg kommer hjem fra jobb så er det jo visse ting på agendaen, hunden må luftes å middag lages. Selv om det er hva som blir gjort fra jeg kommer hjem ca halv 4 til jeg legger meg i 10 tiden så hjelper det lite når jeg våkner opp midt på natten en til to ganger med magesmerter. Jeg sliter forså vidt med magesmerter på dagen også. Men har lært meg at da må jeg på do. :) Jeg er ikke tissa trengt lenger som jeg var. :P Det kjennes på en helt ny måte. He he. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt, men på en vond måte, å høre. :) Jeg føler at jeg begynner å bli redd for å sove, for jeg veit at om noen timer våkner jeg med mega magesmerter. :( å blir ikke kvitt dem før etter en stund. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt, men på en vond måte, å høre. :) Jeg føler at jeg begynner å bli redd for å sove, for jeg veit at om noen timer våkner jeg med mega magesmerter. :( å blir ikke kvitt dem før etter en stund. :(

A

Hvor langt er du på vei?

Hørtes rart ut med så voldsomme smerter som du beskriver, har ikke hørt om det før! Ikke for å bekymre deg altså, men ville hørt med legen hvis det fortsetter på det viset!

 

Anonymous poster hash: 5e04e...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som er sykemeldte her inne? Hvorfor? Bare spør siden jeg selv er sykemeldt og føler meg litt teit. Er litt usikker på om jeg skal gå tilbake på jobb. Men jeg jobber med mat og er en del løping og tunge løft der. Og ikke minst den mat lukta :( blæ

Jeg er sykemeldt også pga tung jobb og svangerskaps kvalme.. Men de dagene jeg ikke er dårlig føler jeg meg teit.. Men så tenker jeg.. Nyt det så lenge jeg kan! Kroppen jobber for fullt med å lage ett nytt liv.. Jeg sitter hjemme å føler meg ganske og både i går og i dag.. Har ikke dårlig samvittighet i det hele tatt... Har såvidt fravær fra jobben fra før.. Så dette sliter jeg ikke med i det hele tatt.. Hun er flink hun som jobber for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noen som er sykemeldte her inne? Hvorfor? Bare spør siden jeg selv er sykemeldt og føler meg litt teit. Er litt usikker på om jeg skal gå tilbake på jobb. Men jeg jobber med mat og er en del løping og tunge løft der. Og ikke minst den mat lukta :( blæ

Jeg er sykemeldt også pga tung jobb og svangerskaps kvalme.. Men de dagene jeg ikke er dårlig føler jeg meg teit.. Men så tenker jeg.. Nyt det så lenge jeg kan! Kroppen jobber for fullt med å lage ett nytt liv.. Jeg sitter hjemme å føler meg ganske og både i går og i dag.. Har ikke dårlig samvittighet i det hele tatt... Har såvidt fravær fra jobben fra før.. Så dette sliter jeg ikke med i det hele tatt.. Hun er flink hun som jobber for meg :)

Har du planer om å dra tilbake på jobb resten av svangerskapet?

Jeg har ikke planer om å være hjemme resten av svangerskapet. Men jeg sliter med mye mage smerter og vond rygg i tillegg til kvalme. Og jeg vet jo fra forrige gang at dette dessverre ikke blir noe bedre av å dra tilbake. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg får jo dårlig samvittighet av å være hjemme. Men føler at jeg bare er til bry hvis jeg drar tilbake. De er jo avhengig av at jeg jobber i høy tempo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her nærmer den første legetimen seg med stormskritt. Dere som har flere, hva skjer på første kontroll?:)

 

Anonymous poster hash: 01870...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er godt, men på en vond måte, å høre. :) Jeg føler at jeg begynner å bli redd for å sove, for jeg veit at om noen timer våkner jeg med mega magesmerter. :( å blir ikke kvitt dem før etter en stund. :(

A

Hvor langt er du på vei?

Hørtes rart ut med så voldsomme smerter som du beskriver, har ikke hørt om det før! Ikke for å bekymre deg altså, men ville hørt med legen hvis det fortsetter på det viset!

 

Anonymous poster hash: 5e04e...474

Jeg er rundt 5 uker. :-) Har ikke kontroll på hvordan regne uker + dager. :-P I natt sov jeg hele natta. Yey. :-) Hvis det kommer tilbake så drar jeg til legen. Jeg orker ikke å være på jobb etter to turer våken på natta. I dag har jeg litt vondt men det er ubehagelig i forhold til hva jeg har hatt om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh...! Har hatt mitt første møte med doskålen i dag... Lagde meg tomatsuppe til frokost, tenkte det var smart, for det går så lett ned :) Men rakk ikke å sette meg ned for å spise før jeg måtte springe på do...

Samboeren min bare " det var det jeg sa, du slipper ikke unna!" hahaha... Morsom han... not...

 

Har heldigvis klart å få ned litt suppe etterpå, skal sitte litt til, før jeg skal vurdere å hente litt mer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh...! Har hatt mitt første møte med doskålen i dag... Lagde meg tomatsuppe til frokost, tenkte det var smart, for det går så lett ned :) Men rakk ikke å sette meg ned for å spise før jeg måtte springe på do...

Samboeren min bare " det var det jeg sa, du slipper ikke unna!" hahaha... Morsom han... not...

 

Har heldigvis klart å få ned litt suppe etterpå, skal sitte litt til, før jeg skal vurdere å hente litt mer :P

Hvor langt edru på vei? Hehe, tomatsuppe til frokost altså, herlig,hehe :-) jaja, det viktigste er jo at man får noe innpå :-)

 

Anonymous poster hash: 5e04e...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Det er godt, men på en vond måte, å høre. :) Jeg føler at jeg begynner å bli redd for å sove, for jeg veit at om noen timer våkner jeg med mega magesmerter. :( å blir ikke kvitt dem før etter en stund. :(

A

Hvor langt er du på vei?

Hørtes rart ut med så voldsomme smerter som du beskriver, har ikke hørt om det før! Ikke for å bekymre deg altså, men ville hørt med legen hvis det fortsetter på det viset!Anonymous poster hash: 5e04e...474

Jeg er rundt 5 uker. :-) Har ikke kontroll på hvordan regne uker + dager. :-P I natt sov jeg hele natta. Yey. :-) Hvis det kommer tilbake så drar jeg til legen. Jeg orker ikke å være på jobb etter to turer våken på natta. I dag har jeg litt vondt men det er ubehagelig i forhold til hva jeg har hatt om natta.

Vet du når siste mens var? Da legger jo du bare inne første dag av siste mens, inn på terminkalkulator. Men regner med at du vet dette ;-)

Så godtar du fikk deg en god natt søvn, jeg harselv sovet natten igjennom hele helgen, uten å måtte gå på do, men det gjør meg heller bekymret enn glad! Føler jeg mister alle symptomer. Men nok om meg! Håper at de verste smertene dine er forbigående da, er vanlig med litt smerter :-)

 

Anonymous poster hash: 5e04e...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+4 i dag :) så trodde virkelig jeg skulle slippe unna denne gangen... :P

Hehe, hvor lang edru er da ER DU, men du skjønte jo den,hehe ;-)

7+4 altså?har du vært mye kvalm da eller? Jeg rundet 7 uker i dag, ikke et spor av symptomer føler jeg:-(

 

Anonymous poster hash: 5e04e...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :P Har ikke vært direkte kvalm, men mye uggen, sulten men samtidig ikke lyst på mat, vanskelig å få ned iallefall frokosten...

 

Mange som ikke har mye symptomer, samtidig som jeg syns du er heldig, så skjønner jeg at du heller skulle ha hatt mange, så du slipper å lure :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :P Har ikke vært direkte kvalm, men mye uggen, sulten men samtidig ikke lyst på mat, vanskelig å få ned iallefall frokosten...

 

Mange som ikke har mye symptomer, samtidig som jeg syns du er heldig, så skjønner jeg at du heller skulle ha hatt mange, så du slipper å lure :)

Ja, det er den uvisstheten vet du ;-) men samtidig er det ikke noe å få gjort med det til eller fra ;-)

Får ta ukene til hjelp fram mot neste ul :-)

 

Anonymous poster hash: 5e04e...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noen som er sykemeldte her inne? Hvorfor? Bare spør siden jeg selv er sykemeldt og føler meg litt teit. Er litt usikker på om jeg skal gå tilbake på jobb. Men jeg jobber med mat og er en del løping og tunge løft der. Og ikke minst den mat lukta :( blæ

Jeg er sykemeldt også pga tung jobb og svangerskaps kvalme.. Men de dagene jeg ikke er dårlig føler jeg meg teit.. Men så tenker jeg.. Nyt det så lenge jeg kan! Kroppen jobber for fullt med å lage ett nytt liv.. Jeg sitter hjemme å føler meg ganske og både i går og i dag.. Har ikke dårlig samvittighet i det hele tatt... Har såvidt fravær fra jobben fra før.. Så dette sliter jeg ikke med i det hele tatt.. Hun er flink hun som jobber for meg :)

Det som er i min jobb er at vi bare er 2 stykk her...nermeste kollega er 17 mil vekke.. Hehe.. Så nå hat vi funnet noen å gå for meg å lært henne opp.. Det er mye å gå gjennom.. Så hvis jeg går tilbake om 2 uker.. Jeg vet ikke hvor lenge jeg kan klare å jobbe når jeg er tilbake.. Magen kommer fort i veien.. Så er ikke lenge jeg kan jobbe.. Er mye trapper opp og ned, inn og ut av bil, lempe på varer.. Hvis jeg klarer å jobbe i 2 mnd etter dette så blir jeg sykemeldt igjenn.. Så må vi finne noen nye igjenn å lære den personen opp.. Hvis hun forrige ikke er ledig lenger.. Så det er mye arbeid.. Så blir det mitt ansvar igjenn å lære den personen opp om igjenn.. Så mye enklere hvis jeg bare forblir sykemeldt.. Selv om jeg hele tiden har sagt at jeg vill jobbe så lenge som mulig.. Jeg sliter ikke med dårlig samvittighet..hadde gjort det før slik som jeg var da... Men fant ut at det gidder jeg ikke.. Får ingenting godt ut av det uansett.. De ringer meg hver dag fra jobb nesten å spørr om diverse hvordan skal deg og det gjøres.. Så jeg er nesten på jobb via tlf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det med symptomer.. Med en gang kvalmen gir seg blir jeg mer bekymret enn glad.. Men det varer ikke så lenge for kvalmen er der mer eller mindre konstant nå.. Uggen og sulten hele tiden.. Men har ennå ikke kastet opp.. Noen som har noen tips til kvalmen? Noe te som kan hjelpe? Er selv 7+4 i dag og føler det går seint mot 12 uker.. Det fine med å gå gravid på denne tiden er at sommeren fyker forbi og plutselig er vi 5 mnd på vei;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Det er godt, men på en vond måte, å høre. :) Jeg føler at jeg begynner å bli redd for å sove, for jeg veit at om noen timer våkner jeg med mega magesmerter. :( å blir ikke kvitt dem før etter en stund. :(

A

Hvor langt er du på vei?

Hørtes rart ut med så voldsomme smerter som du beskriver, har ikke hørt om det før! Ikke for å bekymre deg altså, men ville hørt med legen hvis det fortsetter på det viset!Anonymous poster hash: 5e04e...474

Jeg er rundt 5 uker. :-) Har ikke kontroll på hvordan regne uker + dager. :-P I natt sov jeg hele natta. Yey. :-) Hvis det kommer tilbake så drar jeg til legen. Jeg orker ikke å være på jobb etter to turer våken på natta. I dag har jeg litt vondt men det er ubehagelig i forhold til hva jeg har hatt om natta.
Vet du når siste mens var? Da legger jo du bare inne første dag av siste mens, inn på terminkalkulator. Men regner med at du vet dette ;-)

Så godtar du fikk deg en god natt søvn, jeg harselv sovet natten igjennom hele helgen, uten å måtte gå på do, men det gjør meg heller bekymret enn glad! Føler jeg mister alle symptomer. Men nok om meg! Håper at de verste smertene dine er forbigående da, er vanlig med litt smerter :-)

 

Anonymous poster hash: 5e04e...474

Ja det har jeg skjønt. Men noen stedere fører mann inn legden på pefioden, den var 24 dager, mens andre steder er det fastsatt 28 dager. Det er her jeg blir forvirret. He he.

 

Jeg er heller ikke kvalm, bare uggen å eier ikke matlyst, men er sulten. He he. Nå håper jec bare jeg klarer å reise på jobb i morgen. Føler meg mye bedre enn jeg gjorde på toradag og fredag. Så jeg føler nå at det var helt rett av meg å ha to sykedager. :-) Denna uka blir det bare tre jobb dager, så jeg håper jeg holder ut alle dagene uten å bli sengeliggende reaten av uka. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Noen som er sykemeldte her inne? Hvorfor? Bare spør siden jeg selv er sykemeldt og føler meg litt teit. Er litt usikker på om jeg skal gå tilbake på jobb. Men jeg jobber med mat og er en del løping og tunge løft der. Og ikke minst den mat lukta :( blæ

Jeg er sykemeldt også pga tung jobb og svangerskaps kvalme.. Men de dagene jeg ikke er dårlig føler jeg meg teit.. Men så tenker jeg.. Nyt det så lenge jeg kan! Kroppen jobber for fullt med å lage ett nytt liv.. Jeg sitter hjemme å føler meg ganske og både i går og i dag.. Har ikke dårlig samvittighet i det hele tatt... Har såvidt fravær fra jobben fra før.. Så dette sliter jeg ikke med i det hele tatt.. Hun er flink hun som jobber for meg :)
Det som er i min jobb er at vi bare er 2 stykk her...nermeste kollega er 17 mil vekke.. Hehe.. Så nå hat vi funnet noen å gå for meg å lært henne opp.. Det er mye å gå gjennom.. Så hvis jeg går tilbake om 2 uker.. Jeg vet ikke hvor lenge jeg kan klare å jobbe når jeg er tilbake.. Magen kommer fort i veien.. Så er ikke lenge jeg kan jobbe.. Er mye trapper opp og ned, inn og ut av bil, lempe på varer.. Hvis jeg klarer å jobbe i 2 mnd etter dette så blir jeg sykemeldt igjenn.. Så må vi finne noen nye igjenn å lære den personen opp.. Hvis hun forrige ikke er ledig lenger.. Så det er mye arbeid.. Så blir det mitt ansvar igjenn å lære den personen opp om igjenn.. Så mye enklere hvis jeg bare forblir sykemeldt.. Selv om jeg hele tiden har sagt at jeg vill jobbe så lenge som mulig.. Jeg sliter ikke med dårlig samvittighet..hadde gjort det før slik som jeg var da... Men fant ut at det gidder jeg ikke.. Får ingenting godt ut av det uansett.. De ringer meg hver dag fra jobb nesten å spørr om diverse hvordan skal deg og det gjøres.. Så jeg er nesten på jobb via tlf.

Ser den. Tror jeg Sykemelder meg videre. Begynner å slite med å gå. Også har vist collega ene mine godt ut ifra at jeg blir borte resten av svangerskapet. Forde de ikke har satt meg opp på noen flere vakter:( jeg hadde egentlig tenkt å prøve å dra på jobb igjen når sykemeldingen gikk ut. Da har jeg ihvertfall prøvd tenkte jeg. Men der er jo ikke noe å gå tilbake til vist nok :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kvalm, men på jobb. :laugh:  Godt. :) Jeg har sovet hele natten å føler faktisk at jeg nesten er helt våken. :fnise:  Litt ør i hode av varmen men. :)

 

God morgen og god mandag damer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babyfin:)

Forrige gang hadde jeg ekstra jobb på gatekjøkken, så jobbet dobbelt flere ganger i uken. Mest for å få ekstra penger slik at jeg kunne være hjemme lenger. Jeg var ikke borte en eneste dag fra jobb, selv om jeg kunne trengt det. Følte jeg fikk dårlig samvittighet hvis jeg var borte fra hovedjobben. Men når jeg kom tilbake fra permisjon så får jeg jo faktisk ingen ting igjen for det. Eneste jeg har hørt er at jeg har god arbeidsmoral. Så denna gangen, så skal jeg faktisk sykmelde meg så fort jeg blir dårligere. Ikke verdt å være dårlig på jobb da;) Dæven å kvalmen kommer sterkere nå..kun drikki vann i dag å føler jeg må kaste opp:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har også kvalmen mldt sin ankomst... Har heldigvis vært til flegen min i dag og fått 50% sykmelding helt til jeg skal på første kontroll i slutten av juni :)

Også sendte hun rekvisjon (skrives det slik?) til sykehuset om tidlig ul :) Så da får jeg bare vente å se om jeg får :) Hvis ikke bestiller jeg bare privat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er har vært kvalm fra morgen til kveld i flere dager nå. Ikke det minste matlyst, og magen svir liksom. Fikk hilst på doskåla kl.5 i dag tidlig, så det var jo hyggelig. Bør man trosse matlysten, eller bør man bare spise hvis man får lyst på mat? Prøver å spise frukt og andre lette ting gjennom dagen for å holde blodsukkeret oppe, men det er jo ikke så mettende. Spiser en banan med en gang jeg står opp, og tar meg en kopp med ingefær- og sitronte hver morgen. Ellers drikker jeg mye farris.

Er bare 6+3 i dag, så da blir jeg vel gående slik en stund, sikkert? Kan man komme unna med bare et par dager eller uker med kvalme? Hadde i allefall ikke gjort noe, for dette er helt forferdelig... Prøver å tenke positivt med at svangerskapet skal være stabilt hvis man får kvalmen, men det er ikke bare enkelt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...