Gå til innhold

Januar 2015 baby ♡


Sienna85

Anbefalte innlegg

Jeg spiser spekemat jeg. Legen min sa det var trygt hvis pakken var nyåpnede og fersk. Men spiser med måte da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville nå ikke tenkt på salami som spekemat, men betyr det at man da ser på det som en frukt? Sorry, men dumt spm fra din side :-P hun skriver jo at hun ser på salami som et kjøtt pålegg.

 

Anonymous poster hash: 3341f...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg liker ikke kaffe, men drikker litt Pepsi Max en sjelden gang, max en 1/2 L om gangen. Spiser stort sett som før, variert og sunt, minus nei mat for gravide. Har ikke trent skikkelig siden eg fant ut at eg er gravid, ikke grunnet frykt, men rett og slett at eg er kvalm nesten døgnet rundt. Går en halv time hver dag for å komme meg til første bybane da, og mye opp og ned i trapper på jobb. Satser på at kvalmen gir seg om noen uker slik at eg kan være litt mer aktiv uten å kaste opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nå ikke tenkt på salami som spekemat, men betyr det at man da ser på det som en frukt? Sorry, men dumt spm fra din side :-P hun skriver jo at hun ser på salami som et kjøtt pålegg.

 

Anonymous poster hash: 3341f...e26

Hun skriver at hun ikke tolker salami som spekemat, hvilket er et helt meningsløst utsagn. En kan ikke bare tolke mat som en vil for deretter å klassifisere det etter eget forgodtfinnende.

 

Man kan spise hva man vil, selv om det er er et dårlig valg, men man kan altså ikke bare avvise at spesifikk mat tilhører den eller den gruppen :)

 

Anonymous poster hash: 6b179...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tenkt på salami som spekemat... mulig jeg er uvitende, men jeg har tenkt på salami som kjøttpålegg! :P

Endret av Twiiie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg liker ikke kaffe, men drikker litt Pepsi Max en sjelden gang, max en 1/2 L om gangen. Spiser stort sett som før, variert og sunt, minus nei mat for gravide. Har ikke trent skikkelig siden eg fant ut at eg er gravid, ikke grunnet frykt, men rett og slett at eg er kvalm nesten døgnet rundt. Går en halv time hver dag for å komme meg til første bybane da, og mye opp og ned i trapper på jobb. Satser på at kvalmen gir seg om noen uker slik at eg kan være litt mer aktiv uten å kaste opp.

Du vet det kanskje, men man kan visst drikke 1,5 L Pepsi Max om dagen fordi det er mindre koffein i Pepsi Max enn andre brus. Det sa hvertfall legen min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt litt. Jeg har piercing, å ønsker egentlig å beholde denne. Så vurdere å kjøpe piercing for gravide (sånn lang) noen som har vært borti de før?  Eventuelt om den har holdt seg åpen selv om dere har tatt den ut?

 

Driver bare å tenker på litt muligheter her. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Eg liker ikke kaffe, men drikker litt Pepsi Max en sjelden gang, max en 1/2 L om gangen. Spiser stort sett som før, variert og sunt, minus nei mat for gravide. Har ikke trent skikkelig siden eg fant ut at eg er gravid, ikke grunnet frykt, men rett og slett at eg er kvalm nesten døgnet rundt. Går en halv time hver dag for å komme meg til første bybane da, og mye opp og ned i trapper på jobb. Satser på at kvalmen gir seg om noen uker slik at eg kan være litt mer aktiv uten å kaste opp.

 

Du vet det kanskje, men man kan visst drikke 1,5 L Pepsi Max om dagen fordi det er mindre koffein i Pepsi Max enn andre brus. Det sa hvertfall legen min:)
Leste at 1l om dagen er greit, men er jo ikke bra å drikke brus i utgangspunktet, så prøver å drikke minst mulig :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt litt. Jeg har piercing, å ønsker egentlig å beholde denne. Så vurdere å kjøpe piercing for gravide (sånn lang) noen som har vært borti de før?  Eventuelt om den har holdt seg åpen selv om dere har tatt den ut?

 

Driver bare å tenker på litt muligheter her. =P

Går ut ifra at det er magen det er snakk om her ;) Hullet beholder du selv om du tar den ut i flere måneder, jeg tok ut min for noen år siden, og kan greit putte i en piercing nå. Hvis det er at du vil ha piercing i ville jeg bare sett ann når huden begynner å strekke seg og "oppgradere" til lenger stang da :) Håper dette gir noe svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Eg liker ikke kaffe, men drikker litt Pepsi Max en sjelden gang, max en 1/2 L om gangen. Spiser stort sett som før, variert og sunt, minus nei mat for gravide. Har ikke trent skikkelig siden eg fant ut at eg er gravid, ikke grunnet frykt, men rett og slett at eg er kvalm nesten døgnet rundt. Går en halv time hver dag for å komme meg til første bybane da, og mye opp og ned i trapper på jobb. Satser på at kvalmen gir seg om noen uker slik at eg kan være litt mer aktiv uten å kaste opp.

Du vet det kanskje, men man kan visst drikke 1,5 L Pepsi Max om dagen fordi det er mindre koffein i Pepsi Max enn andre brus. Det sa hvertfall legen min:)
Leste at 1l om dagen er greit, men er jo ikke bra å drikke brus i utgangspunktet, så prøver å drikke minst mulig :-)

 

Jeg liker ikke lenger vann (blitt sær gravid), eller jeg blir kvalm av still vann. Men jeg har en SodaStreamer som jeg elsker mer enn noen gang, det er jo ikke salt eller noe i kullsyren, og det finnes jo mange "naturlig" smakstilsetninger å ha i. Anbefaler det dersom det er flere som sliter i å få i seg rent vann og brus/saft er jo mye sukker eller andre tilsettningsstoffer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tenkt på salami som spekemat... mulig jeg er uvitende, men jeg har tenkt på salami som kjøttpålegg! :P

Salami er spekemat, det vil si ikke varmebehandlet, samme med fårepølse, mårpølse, chirozo, pepperoni osv.

Er ikke farlig å spise spekemat med mindre den er feil behandlet i produksjon og lignende slik at det oppstår bakterier. Selv tar eg ikke sjangsen, så holder meg unna dette, spiser det kun stekt, altså på pizza og lignende.

Er utdannet institusjonskokk, så føler den kunnskapen kommer godt med nå i mitt første svangerskap :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Eg liker ikke kaffe, men drikker litt Pepsi Max en sjelden gang, max en 1/2 L om gangen. Spiser stort sett som før, variert og sunt, minus nei mat for gravide. Har ikke trent skikkelig siden eg fant ut at eg er gravid, ikke grunnet frykt, men rett og slett at eg er kvalm nesten døgnet rundt. Går en halv time hver dag for å komme meg til første bybane da, og mye opp og ned i trapper på jobb. Satser på at kvalmen gir seg om noen uker slik at eg kan være litt mer aktiv uten å kaste opp.

 

Du vet det kanskje, men man kan visst drikke 1,5 L Pepsi Max om dagen fordi det er mindre koffein i Pepsi Max enn andre brus. Det sa hvertfall legen min:)
Leste at 1l om dagen er greit, men er jo ikke bra å drikke brus i utgangspunktet, så prøver å drikke minst mulig :-)

Jeg liker ikke lenger vann (blitt sær gravid), eller jeg blir kvalm av still vann. Men jeg har en SodaStreamer som jeg elsker mer enn noen gang, det er jo ikke salt eller noe i kullsyren, og det finnes jo mange "naturlig" smakstilsetninger å ha i. Anbefaler det dersom det er flere som sliter i å få i seg rent vann og brus/saft er jo mye sukker eller andre tilsettningsstoffer :)
Så lurt, skulle hatt en sånn, får ønske meg til bursdagen min neste mnd. Drikker et glass faris om dagen, siden det hjelper på kvalmen :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har aldri tenkt på salami som spekemat... mulig jeg er uvitende, men jeg har tenkt på salami som kjøttpålegg! :P

Salami er spekemat, det vil si ikke varmebehandlet, samme med fårepølse, mårpølse, chirozo, pepperoni osv.

Er ikke farlig å spise spekemat med mindre den er feil behandlet i produksjon og lignende slik at det oppstår bakterier. Selv tar eg ikke sjangsen, så holder meg unna dette, spiser det kun stekt, altså på pizza og lignende.

Er utdannet institusjonskokk, så føler den kunnskapen kommer godt med nå i mitt første svangerskap :-)

 

Når du sier det, så er det jo igrunn logiskt xD :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Jeg har aldri tenkt på salami som spekemat... mulig jeg er uvitende, men jeg har tenkt på salami som kjøttpålegg! :P

 

Salami er spekemat, det vil si ikke varmebehandlet, samme med fårepølse, mårpølse, chirozo, pepperoni osv.

Er ikke farlig å spise spekemat med mindre den er feil behandlet i produksjon og lignende slik at det oppstår bakterier. Selv tar eg ikke sjangsen, så holder meg unna dette, spiser det kun stekt, altså på pizza og lignende.

Er utdannet institusjonskokk, så føler den kunnskapen kommer godt med nå i mitt første svangerskap :-)

Når du sier det, så er det jo igrunn logiskt xD :)
Ikke enkelt å vite hva som er ja mat og nei mat. Min svigerinne er også gravid og hun har helt hetta for alt, helt panikk for hva hun kan og ikke kan spise. Hadde sikkert vært like freaka når det kommer til mat hvis eg ikke hadde hatt den kunnskapen eg har :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har tenkt litt. Jeg har piercing, å ønsker egentlig å beholde denne. Så vurdere å kjøpe piercing for gravide (sånn lang) noen som har vært borti de før?  Eventuelt om den har holdt seg åpen selv om dere har tatt den ut?

 

Driver bare å tenker på litt muligheter her. =P

Går ut ifra at det er magen det er snakk om her ;) Hullet beholder du selv om du tar den ut i flere måneder, jeg tok ut min for noen år siden, og kan greit putte i en piercing nå. Hvis det er at du vil ha piercing i ville jeg bare sett ann når huden begynner å strekke seg og "oppgradere" til lenger stang da :) Håper dette gir noe svar

 

Ja det er i navlen, sånn vanlig oppe. ;) Ja, ok. Jeg følte at min hadde tettet seg litt igjen etter bare en uke når jeg måtte ha den ut i forbindelse med jobb for 3,5 år siden, tok den for 6-7 år siden trur jeg. :P Så derfor jeg er litt usikker. Men trur jeg skal vente å se hvordan det utarter seg. Jeg har nå i den jeg stakk inn som er lenger enn de andre. :P Så jeg trur jeg skal kjøpe en så får jeg se om jeg bruker den. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg har tenkt litt. Jeg har piercing, å ønsker egentlig å beholde denne. Så vurdere å kjøpe piercing for gravide (sånn lang) noen som har vært borti de før?  Eventuelt om den har holdt seg åpen selv om dere har tatt den ut?

 

Driver bare å tenker på litt muligheter her. =P

Går ut ifra at det er magen det er snakk om her ;) Hullet beholder du selv om du tar den ut i flere måneder, jeg tok ut min for noen år siden, og kan greit putte i en piercing nå. Hvis det er at du vil ha piercing i ville jeg bare sett ann når huden begynner å strekke seg og "oppgradere" til lenger stang da :) Håper dette gir noe svar

 

Ja det er i navlen, sånn vanlig oppe. ;) Ja, ok. Jeg følte at min hadde tettet seg litt igjen etter bare en uke når jeg måtte ha den ut i forbindelse med jobb for 3,5 år siden, tok den for 6-7 år siden trur jeg. :P Så derfor jeg er litt usikker. Men trur jeg skal vente å se hvordan det utarter seg. Jeg har nå i den jeg stakk inn som er lenger enn de andre. :P Så jeg trur jeg skal kjøpe en så får jeg se om jeg bruker den. ;)

 

Jeg tok min når jeg var 16, er nå 25 og tok den ut for som sagt noen år siden, kan være litt lirkete å få inn nå, men det går. Men alle er forskjellig, så kan være du har bedre heling av hud enn jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri tenkt på jubelsalami som spekemat nei.. ordet tolke var kanskje feil, men for meg har det aldri gått under kategorien spekemat. Det har vel kanskje noe å gjøre med hva jeg ble servert som spekemat under oppveksten og dermed har fått for meg at det er :P 

 

Jeg skal ikke være påståelig med noe, bare greit å bli opplyst ;)

 

Men seriøst, skal man ikke kunne spise noe kjøttpålegg i det hele tatt da i løpet av svangerskapet? Eller gjelder dette kun alle former for salami? Hva da med servelat, skinke osv?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært ganske greit med litt kjøttpålegg jah.. er ganske lei av makrell i tomat og leverpostei nå.. :P

 

Spiser dere sushi? Leste at man kunne spise det, bare ikke tunfisk... Men er litt skeptisk.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sushi kan spises, men sørg for at den er fersk. Jeg lager en del ostesmørbrød nå, har så sabla lyst på salami! Kan også ha det på pizza eller lage toast. Så lenge det er varmebehandlet/stekt går det bra! Kan også spise røykalaks, men sørg for at den er godt innenfor holdbarhetsdatoen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babyfin:)

Har aldri tenkt på jubelsalami som spekemat nei.. ordet tolke var kanskje feil, men for meg har det aldri gått under kategorien spekemat. Det har vel kanskje noe å gjøre med hva jeg ble servert som spekemat under oppveksten og dermed har fått for meg at det er :P

 

Jeg skal ikke være påståelig med noe, bare greit å bli opplyst ;)

 

Men seriøst, skal man ikke kunne spise noe kjøttpålegg i det hele tatt da i løpet av svangerskapet? Eller gjelder dette kun alle former for salami? Hva da med servelat, skinke osv?? 

Skinker å den typer er helt greit så lenge det er godt innafor holdbarhetsdatoen. Er jo ganske så bra utvalg av pålegg, av skinker, kalkun og kylling..bare å prøve holde seg unna akkurat den salamien å spekematen hehe..

Endret av Babyfin:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle lage meg bruker men hadde visst en...Hehe så litt gammelt brukernavn.har nettop blitt 30 og venter nr 6 i januar. (Med samme mann:) skal på tidlig ul om 6 dager :) hadde en ma i november så vil bare se om allt er som det skal. :) foreløpig termin er 3 januar. Dere da jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger paddeflatt på sofaen med ekstrem kvalme. Sliter med mat og sliter med drikke.. Har ikke lenger telling på hvor mange ganger jeg har kastet opp. Hard start!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...