Gå til innhold

Januar 2015 baby ♡


Sienna85

Anbefalte innlegg

Hei!
Melder meg inn her jeg også -ser det er noen "kjentfolk" her også ;)

Har termin en gang mellom 23-27. januar (litt vanskelig å si, fordi jeg hadde så ustabile sykluser før jeg ble gravid)

 

Håper alt går som det skal. Ingen symptomer annet enn ømme brystvorter.

Hvilke symptomer hadde dere i uke 6-7?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff. Jeg er så varm, og ør i hode å kropp. Føler meg ikke bra. Jeg har gått å frysi egentlig i hele dag, men nå er jeg varm. og trøtt. :(  Vil egentlig bare hjem. Vurderer si det til den ene sjefen min at jeg er gravid siden jeg er så sliten. Vurderer også å prøve å få 50% sykmelding. Er helt utslitt når kl er 10, men får jeg reist når kl er 11, så skal jeg klare det. Det er et stort ork å holde ut til kl er 15:30. jeg har vært trøtt siden kl var 9 i dag, å jeg har sovet 8 timer i natt. <_<

 

I dag har jeg også hatt vondt nede i eggstokkene, begge sider. Jeg har ikke vært plaget med smertet der på 4-5 dager (lykke) men jeg har begynt å få såre nippler. :huh:  Puppene virker som har vokst litt, men er ikke ømme.

 

Haff, dagens utblåsning. Men burde jeg si noe til sjefen? Jeg er ikke fast ansatt, men trur/håper  jeg blir det iløpet av mnd.  :wink:

Ville igrunn vurdert å fortelle sjefen hvorfor, men skjønner at du kanskje ikke vil si noe før d har blitt fast ansatt, selv om det igrunn ikke skal ha noe å si :)

Skaff deg 50% sykmelding du! Høres ut som du trenger det! :) Jeg er iallefall glad for at jeg fikk det sist uke, og har frem til jeg skal på første kontroll 27.Juni :) Har det akkurat som deg, trøtt og sliten av ingenting på dagtid, selv om jeg har sovet godt iløpet av natten... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet positivt ihelga og er ifølge terminkalkulator og enger regning 6-7 uker på vei. :-D Termin ca 26-27 januar. Ble gravid 2 uker etter p-plaster slutt og kan egentlig ikke tro at det er sant, at det gikk så fort!! :-P

 

har en datter på 3 år, så nå er det på tide med et nytt tilskudd i familien. Håper alt går bra!!! :-)

 

Så lenge siden sist jeg var gravid, så lurer derfår på om når man ringer og bestiller time til lege? Å er det slik at time hos jordmor blir først etter at man har vært på ul? Husker rett å slett ikke dette fra sist :-P

 

Gratulerer til dere alle sammen som er i samme situasjon og venter januar baby!! :-D

 

<3

Gratulerer med positiv test! :)

Jeg ringte til legekontoret med en gang og fikk bestilt meg time til ca uke 12 :) Er vist forskjellig på når de tar inn, alt ettersom. Her har vi så lang ventetid at det var greit å få det unnagjort :)

Skal man ikke til jordmor etter første legetime da? lege først, så jordmor neste gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Melder meg inn her jeg også -ser det er noen "kjentfolk" her også ;)

 

Har termin en gang mellom 23-27. januar (litt vanskelig å si, fordi jeg hadde så ustabile sykluser før jeg ble gravid)

 

Håper alt går som det skal. Ingen symptomer annet enn ømme brystvorter.

 

Hvilke symptomer hadde dere i uke 6-7?? :)

Velkommen SIE <3 :D

 

Da har vi termin ca likt, trur jeg må flytte min fra 26 til 29, men får se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Huff. Jeg er så varm, og ør i hode å kropp. Føler meg ikke bra. Jeg har gått å frysi egentlig i hele dag, men nå er jeg varm. og trøtt. :(  Vil egentlig bare hjem. Vurderer si det til den ene sjefen min at jeg er gravid siden jeg er så sliten. Vurderer også å prøve å få 50% sykmelding. Er helt utslitt når kl er 10, men får jeg reist når kl er 11, så skal jeg klare det. Det er et stort ork å holde ut til kl er 15:30. jeg har vært trøtt siden kl var 9 i dag, å jeg har sovet 8 timer i natt. <_<

 

I dag har jeg også hatt vondt nede i eggstokkene, begge sider. Jeg har ikke vært plaget med smertet der på 4-5 dager (lykke) men jeg har begynt å få såre nippler. :huh:  Puppene virker som har vokst litt, men er ikke ømme.

 

Haff, dagens utblåsning. Men burde jeg si noe til sjefen? Jeg er ikke fast ansatt, men trur/håper  jeg blir det iløpet av mnd.  :wink:

Ville igrunn vurdert å fortelle sjefen hvorfor, men skjønner at du kanskje ikke vil si noe før d har blitt fast ansatt, selv om det igrunn ikke skal ha noe å si :)

Skaff deg 50% sykmelding du! Høres ut som du trenger det! :) Jeg er iallefall glad for at jeg fikk det sist uke, og har frem til jeg skal på første kontroll 27.Juni :) Har det akkurat som deg, trøtt og sliten av ingenting på dagtid, selv om jeg har sovet godt iløpet av natten... :)

 

Jeg trur jeg fortelle det til han ene sjefen (som er her hver dag) i dag før jeg går hjem, å han andre når jeg skal ha medarbediersamtale den 18.

Jeg veit at de ikke kan droppe å ansette meg selv om jeg er gravid, å jeg føler på meg at de ikke kommer til å gjøre det heller. :) Derfor jeg vrdrer gangske sterkt å si noe, han han spurt meg flere ganger i dag om det går bra, om det er fordi jeg er pjusk eller fordi jeg er alene (vi pleier å være to) er jeg litt usikker på. :mellow:

 

Jeg skal til legen på 12 ukers kontroll i uke 30, å før det skal jeg har fire uker ferie. Hvis jeg nå blir sykmeld, si 50%, hvordan vil det da pårike ferieen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hei!

Melder meg inn her jeg også -ser det er noen "kjentfolk" her også ;)

 

Har termin en gang mellom 23-27. januar (litt vanskelig å si, fordi jeg hadde så ustabile sykluser før jeg ble gravid)

 

Håper alt går som det skal. Ingen symptomer annet enn ømme brystvorter.

 

Hvilke symptomer hadde dere i uke 6-7?? :)

Velkommen SIE <3 :D

 

Da har vi termin ca likt, trur jeg må flytte min fra 26 til 29, men får se. :)

 

Har termin ca 27 januar. litt ømme bryster og en litt "menssmerter" nå å da, men ellers lite å merke. Det kommer vel. Sist jeg var gravid var jeg ikke kvalm/uggen en eneste dag, så håper dette gjentar seg denne gangen også!! :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleire her som brått har lagt veldig på seg? :-) Er kun 5+6 uker idag men har alt lagt veldig fort på meg siste mnd og det til tross for sunn mat og daglig trening! :-) Klarer ikkje gå i annet enn joggebukser pga at andre buksene strammer for mye rundt magen (dette er bukser eg fint kunne bruke for 1 mnd siden!)! Har hatt 3 SA siste 8 årene, siste i 2012, og har ei datter på 6 år fra før, så reknet ikkje med å få mage og legge på meg så raskt siden eg er vel å rekne som "førstegangsgravid" igjen siden det er så lenge siden eg gjekk gravid med datteren min!? :-) Mye oppblåst, veldig ømme pupper og såre nipler, "sulten" kvalm i perioder, treg mage og trenger brått en lur på dagtid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lagt på meg nevneverdig enda, er 9+0 uker idag. Før jeg ble gravid veide jeg 64kg, på helsestasjonen veide jeg 66kg i uke 8+1, idag veide jeg 65kg. Spiser sikkert dobbelt så mye som jeg brukte å gjøre før jeg ble gravid. Men jeg har det motsatte av treg mage og må på do for nr to sikkert 2-3 ganger om dagen, tror passasjen min er litt for rask slik at alle næringsstoffene sliter med å bli tatt opp. Spiser så mye ettersom det er det eneste som hjelper på kvalmen jeg har 24/7, magen kan ikke vise tegn til sult har jeg funnet ut - da blir jeg kvalm med en gang. Mye oppblåst, veldig ømme pupper (sikkert vokst en str alt) og trøtt som fy! Når vi går opp i vekt og hvem som går opp mer tror jeg bare er veldig individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten mange fra Oslo området her som er førstegangsgravide? Sånn for nysgjerrighetensskyld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede lagt på meg 3 kg... :/ Og er ikke en stor jente fra før akkurat så magen begynner å vises godt :P Er bare 7 uker på vei så syns dette er veldig rart.. trodde først jeg bare var veldig oppblåst hele tiden, men man går vell ikke opp 3 kg av å være oppblåst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dilemma... Vi står forann et litt vanskelig valg akkurat nå, vi har sett på et flunkende nytt rekkehus som er nøkkelklar og bare til å flytte rett inn  i november, som ligger på samme pris som det vi bor i nå... men det er igjen mye mindre og smalere enn det vi har nå... så er det en del å pusse opp der vi er nå (nytt tak,barnerom, kjøkken, ekstra bad, ytterdør, platting på utsiden osv osv) og har helst lyst å spare oss for ekstra kostnader og ikke minst stress nå mens jeg er gravid.. Hva ville dere gjort? Flyttet til rekkehus på 109 kvm eller pusset opp rekkehus på 153 kvm... Nå skal det sies at rekkehuset på 109 kvm har to bad og tre soverom....og er flunkende nytt og når det er prosjekt så får man jo ta en del avgjørelser selv.. Samboer er skeptisk til å flytte inn i noe mindre nå som vi venter barn, jeg er skeptisk til mye prosjekter nå som vi skal ha barn for første gang... Hva tenker dere? Er kanskje ikke rette forum for akkurat dette, men fint om dere har gode råd :) Er så trøtt og sliten allerede i svangerskapet at jeg begynner nesten å grine med tanke på alt som må ordnes i hus før barnet kommer.. vi vil nok få gjort svært lite i tiden etterpå...

Endret av Christinnot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare 5 min unna, så er ikke pga beliggenheten, men fordi det er nytt, ingenting å pusse opp, mindre bekymringer :) Høres veldig rart ut å skulle flytte til noe mindre da.. Men nye prosjekter øker ganske fort i verdi her i Stavanger, så selv om det er mindre så er det nok ingen dårlig innvestering.

 

Det går mest på om vi vil ofre størrelse for å kunne slippe å pusse opp.. Jeg bare tenker at det hadde vært utrolig greit å bo i noe helt nytt å kun fokusere på å være ny mamma istendefor å pusse opp <3

 

Setter pris på tilbakemeldinger, kritiske og positive? :)

Endret av Christinnot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du 180 slag i minuttet? Var ikke 80 veldig lavt hvis du er rundt 9-10 uker? Ellers så høres jo alt det andre kjempe ut, bra det gikk bra :-)

 

Anonymous poster hash: 3341f...e26

Nope var 80.. Nei om det var unormalt sa hun ingenting om.. Hun sa alt var fint og flott..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mener du 180 slag i minuttet? Var ikke 80 veldig lavt hvis du er rundt 9-10 uker? Ellers så høres jo alt det andre kjempe ut, bra det gikk bra :-)

 

Anonymous poster hash: 3341f...e26

Nope var 80.. Nei om det var unormalt sa hun ingenting om.. Hun sa alt var fint og flott..

Hun viste ikke skikkelig engang hvordan hun skulle finne hjerterytmen.. Så hun prøvde noe.. Å kom til 80.. Så sier min man er ikke det litt lavt.. Så sier hun at hun ikke helt viste hvordan eller om det var normalt.. Hun viste heller ikke om hun vi kun hørre hjertet gjennom den maskinen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare 5 min unna, så er ikke pga beliggenheten, men fordi det er nytt, ingenting å pusse opp, mindre bekymringer :) Høres veldig rart ut å skulle flytte til noe mindre da.. Men nye prosjekter øker ganske fort i verdi her i Stavanger, så selv om det er mindre så er det nok ingen dårlig innvestering.

 

Det går mest på om vi vil ofre størrelse for å kunne slippe å pusse opp.. Jeg bare tenker at det hadde vært utrolig greit å bo i noe helt nytt å kun fokusere på å være ny mamma istendefor å pusse opp <3

 

Setter pris på tilbakemeldinger, kritiske og positive? :)

Jeg hadde flyttet!! Vi kjøpte hus for 1 år siden.. Med noe oppussing trengs.. Men bad kjøkken stue kjellerstue er fint og pusset opp i 2008. Men nå før vårt barn kommer må vi pusse opp vårt soverom og barnet sitt.. Å da skal alt ned vegger tak og gulv.. Kjenner jeg gruer meg til det.. Siden vi har 5 soverom og 2 av 3 er pusst opp.. Skal det ene bli walk in closet som ligger vedsiden av vaskerommet.. Det må også bli gjort før barnet kommer :) så blir ingen reising i sommerferien i år:) 109kvm er stort nok det :) mindre å vaske og holde styr på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er bare 5 min unna, så er ikke pga beliggenheten, men fordi det er nytt, ingenting å pusse opp, mindre bekymringer :) Høres veldig rart ut å skulle flytte til noe mindre da.. Men nye prosjekter øker ganske fort i verdi her i Stavanger, så selv om det er mindre så er det nok ingen dårlig innvestering.

 

Det går mest på om vi vil ofre størrelse for å kunne slippe å pusse opp.. Jeg bare tenker at det hadde vært utrolig greit å bo i noe helt nytt å kun fokusere på å være ny mamma istendefor å pusse opp <3

 

Setter pris på tilbakemeldinger, kritiske og positive? :)

Jeg hadde flyttet!! Vi kjøpte hus for 1 år siden.. Med noe oppussing trengs.. Men bad kjøkken stue kjellerstue er fint og pusset opp i 2008. Men nå før vårt barn kommer må vi pusse opp vårt soverom og barnet sitt.. Å da skal alt ned vegger tak og gulv.. Kjenner jeg gruer meg til det.. Siden vi har 5 soverom og 2 av 3 er pusst opp.. Skal det ene bli walk in closet som ligger vedsiden av vaskerommet.. Det må også bli gjort før barnet kommer :) så blir ingen reising i sommerferien i år:) 109kvm er stort nok det :) mindre å vaske og holde styr på :)

 

 

Det jeg tenker også.. Har 3 soverom, så er jo et til oss, et til barnet og et gjesterom.. jeg er egentlig ikke i tvil men det er mannen, han var veldig gira i går, men i dag snakket han med en megler som mente det kom til å bli vanskelig å selge senere ettersom det var så lite, så nå er han skeptisk igjen.. Men halloo, ingenting er vanskelig å selge i Stavanger tenker jeg :P Jeg vil flytte! :) De må ha et svar i morgen, fordi vi har fått et veldig godt tilbud, vi får det nøkkelferdig til samme prisen som de selger de med egeninnsats! Så jeg vil jo bare slå til.. må bare få mannen på andre tanker, ikke alltid like lett :P Han er sta gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christinot: høres kjempedeilig ut med alt nytt, men husk også at du kommer ikke til å være så trøtt og sliten som du er nå, om en måned eller så kommer du til å føle deg bedre! Jeg fikk litt redebygger- behov i sist graviditet, endte med å pusse opp et rom som absolutt ikke trengte det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Mener du 180 slag i minuttet? Var ikke 80 veldig lavt hvis du er rundt 9-10 uker? Ellers så høres jo alt det andre kjempe ut, bra det gikk bra :-)

 

Anonymous poster hash: 3341f...e26

Nope var 80.. Nei om det var unormalt sa hun ingenting om.. Hun sa alt var fint og flott..
Hun viste ikke skikkelig engang hvordan hun skulle finne hjerterytmen.. Så hun prøvde noe.. Å kom til 80.. Så sier min man er ikke det litt lavt.. Så sier hun at hun ikke helt viste hvordan eller om det var normalt.. Hun viste heller ikke om hun vi kun hørre hjertet gjennom den maskinen...

Fant dette skjemaet, regner med det finnes mulighet for å ligge utenfor her! Hadde hvertfall ikke bekymret meg, siden hun som undersøkte deg ikke virket så veldig proff! ;-)

 

5 Weeks (Beginning) 80-85 bpm

5 Weeks starts at 80 and ends at 103 bpm

6 Weeks starts at 103 and ends at 126 bpm

7 Weeks starts at 126 and ends at 149 bpm

8 Weeks starts at 149 and ends at 172 bpm

9 Weeks 155-195 bpm (average 175 bpm)

12 Weeks 120-180 bpm (average 150 bpm)

After 12 Weeks 120-160 bpm (average 140 bpm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christinot: høres kjempedeilig ut med alt nytt, men husk også at du kommer ikke til å være så trøtt og sliten som du er nå, om en måned eller så kommer du til å føle deg bedre! Jeg fikk litt redebygger- behov i sist graviditet, endte med å pusse opp et rom som absolutt ikke trengte det:-)

Sant det, forhåpentligvis :) Men igjen så er min samboer nyoperert i ryggen, så han kan ikke gjøre noe selv på ganske lenge, så alt vi skal gjør må vi ha fagfolk til, å da blir det ganske dyrt.. eller så må vi tvinge familie og venner på en kjempe dugnad og er jo ikke så gøy det heller :/ Jeg har lite lyst å gjøre alt alene, er ikke mye handy av meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Mener du 180 slag i minuttet? Var ikke 80 veldig lavt hvis du er rundt 9-10 uker? Ellers så høres jo alt det andre kjempe ut, bra det gikk bra :-)

 

Anonymous poster hash: 3341f...e26

Nope var 80.. Nei om det var unormalt sa hun ingenting om.. Hun sa alt var fint og flott..
Hun viste ikke skikkelig engang hvordan hun skulle finne hjerterytmen.. Så hun prøvde noe.. Å kom til 80.. Så sier min man er ikke det litt lavt.. Så sier hun at hun ikke helt viste hvordan eller om det var normalt.. Hun viste heller ikke om hun vi kun hørre hjertet gjennom den maskinen...

Aaah, da ville jeg nok ikke tenkt så mye mer på det. Kanskje det var din hjerterytme? Da vi fikk målt hjerteslag så "låste" hun hjertet på ul skjermen og så kom det automatisk opp. Siden legen din ikke har gjort dette og hun virket litt usikker på fremgangsmåten så er nok alt i sin skjønneste orden :-)

 

Anonymous poster hash: 3341f...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått brev fra sykehuset i dag, og jeg får komme på tidlig ultralyd om 14.dager! :D Skal bli spennende! :)

Ellers så sliter jeg litt med matlysten... Føler jeg har spist litt lite i dag, men nå har jeg nettopp spist en ostepølse og en oste snitzel med potetstappe! :) Det var godt! :) Gjelder å finne noe man får lyst på på butikken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare 5 min unna, så er ikke pga beliggenheten, men fordi det er nytt, ingenting å pusse opp, mindre bekymringer :) Høres veldig rart ut å skulle flytte til noe mindre da.. Men nye prosjekter øker ganske fort i verdi her i Stavanger, så selv om det er mindre så er det nok ingen dårlig innvestering.

 

Det går mest på om vi vil ofre størrelse for å kunne slippe å pusse opp.. Jeg bare tenker at det hadde vært utrolig greit å bo i noe helt nytt å kun fokusere på å være ny mamma istendefor å pusse opp <3

 

Setter pris på tilbakemeldinger, kritiske og positive? :)

Hvis det er til en god pris ville jeg ha gjort det, det nye antallet med kvadratmeter høres jo ikke såå lite ut, og som du sier - nye prospekter øker jo ofte i pris etterhvert. Selv om det er mindre plass er det kanskje bedre funksjonelt sett, altså planløsningen. Får jo ryddet opp masse når en flytter og gjør du det meste klart må det være ok å invitere til en rask dugnad for familie og venner. Også så deilig med helt nytt da! Tusen bekymringer mindre og dere kommer jo sikkert til å spare på det i lengden :) Jeg er veldig glad i oppussing og omøblering mm, men hadde vært stas å flytte inn i noe helt nytt selvom - bruke energien på annet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjenner vel alle på denne frykten for å miste det kjære vi bærer på, denne hjalp meg litt med å senke skuldrene!: :)

Om det er flere enn meg som er redd for å miste dette dyrebare vi bærer på hjalp det å lese dette: :)

 

5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra
9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra
13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra
17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra
21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra
25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...