Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #26 Skrevet 8. april 2014 Morsomt å se hønene her inne diskutere noe de ikke har peil på. Les hva hijaben står for, så kanskje dere heller hyller nordmenn for å hate dette plagget!Og at man liksom elsker muslimer i England? Nei. England har hatt enorme problemer pga innvandringen, og det kommer tydelig frem om man kjenner mennesker. Og til deg som sier at muslimer er de nye jødene... Værsåsnill. Ha litt respekt. Les om det før du uttaler deg, slike uttalelser er bare flaue å lese. Anonymous poster hash: 2b7d4...6ee
Anonym bruker Skrevet 8. april 2014 #27 Skrevet 8. april 2014 Jaja,-men du står jo fritt til å flytte til London? Anonymous poster hash: 0b9fa...0d6 støtter den. Og tell friends Anonymous poster hash: 56ae8...ca8
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #28 Skrevet 9. april 2014 Hijaben signaliserer at kvinner rettighetsmessig er underlegne menn. Heldigvis er ikke det et syn her. Jeg ser poenget ditt med å møte folk med respekt. Hijaben derimot har jeg ingenting til overs for. Anonymous poster hash: d352b...bc7
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #29 Skrevet 9. april 2014 Hijaben signaliserer at kvinner rettighetsmessig er underlegne menn. Heldigvis er ikke det et syn her. Jeg er enig, og oppfordrer HI og hennes likemenn til et par kommentarer rundt dette. Anonymous poster hash: 01fe2...fe7
Iiiiik Skrevet 9. april 2014 #30 Skrevet 9. april 2014 Hijaben signaliserer at kvinner rettighetsmessig er underlegne menn. Heldigvis er ikke det et syn her. Jeg er enig, og oppfordrer HI og hennes likemenn til et par kommentarer rundt dette. Anonymous poster hash: 01fe2...fe7 Jeg skjønner ikke hvorfor det rettferdiggjør å møte kvinner med hijab på en nedlatende, negativ eller aggressiv måte. Å kjempe mot hijab som symbolplagg må du gjerne gjøre, men ikke ved å "ta" den enkelte kvinne som bærer dette plagget.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #31 Skrevet 9. april 2014 Hijaben signaliserer at kvinner rettighetsmessig er underlegne menn. Heldigvis er ikke det et syn her. Jeg er enig, og oppfordrer HI og hennes likemenn til et par kommentarer rundt dette. Anonymous poster hash: 01fe2...fe7 Jeg skjønner ikke hvorfor det rettferdiggjør å møte kvinner med hijab på en nedlatende, negativ eller aggressiv måte. Å kjempe mot hijab som symbolplagg må du gjerne gjøre, men ikke ved å "ta" den enkelte kvinne som bærer dette plagget. Hvem har sagt at jeg "tar" den enkelte kvinne? Selvsagt gjør jeg ikke det, men ved å la være å bejuble plagget, og blant annet påpeke mitt synspunkt i tråder som dette, viser jeg min generelle motvilje mot plagget. Og jeg ønsker som sagt gjerne kommentarer til mitt synspunkt om at jeg synes plagget signaliserer at kvinner rettighetsmessig er underlegne menn. Anonymous poster hash: 01fe2...fe7
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #32 Skrevet 9. april 2014 Ikke tro at dib er representativ for Oslos befolkning :-) Anonymous poster hash: ed094...843
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #33 Skrevet 9. april 2014 Jeg var også nylig i London, og reagerer ikke negativt på at kvinner dekker hår og går generelt "anstendig kledd", det gjorde de også i Norge for ikke så veldig mange år siden. Men, jeg reagerer med frykt på kvinner som dekker til ansiktet, og lurer veldig på hva som skjuler seg bak. Det er skremmende, og de setter seg selv i samme kategori som andre som dekker til ansiktet, f.eks. bankranere, militante demonstranter og andre kriminelle. Ellers synes jeg det er synd at kvinner i hijab føler seg dårlig behandlet. Jeg mener de må tåle en saklig diskusjon om tildekking, men de skal på ingen måte tåle å bli generelt dårlig behandlet. Jeg mener mitt om islam og flere andre religioner, men ser det som en selvfølge at jeg skal møte alle mennesker på en skikkelig måte. Anonymous poster hash: 6859b...dc8
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #34 Skrevet 9. april 2014 Morsomt å se hønene her inne diskutere noe de ikke har peil på. Les hva hijaben står for, så kanskje dere heller hyller nordmenn for å hate dette plagget! Og at man liksom elsker muslimer i England? Nei. England har hatt enorme problemer pga innvandringen, og det kommer tydelig frem om man kjenner mennesker. Og til deg som sier at muslimer er de nye jødene... Værsåsnill. Ha litt respekt. Les om det før du uttaler deg, slike uttalelser er bare flaue å lese. Anonymous poster hash: 2b7d4...6ee Jeg ser at jeg må forklare meg litt bedre. Desverre blir dagens muslimer jaktet på. Det er synd, alle muslimer tenker ikke likt, men likevel blir de alle dradd under samme kam. Jeg er redd for det mange muslimer står for, islamister, det at mannen eier både kone og barn m.m. Jeg vet at mange muslimer kun vil leve et normalt liv her i Norge, men langt ifra alle. Anonymous poster hash: 3f6df...ea5
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #35 Skrevet 9. april 2014 Og jeg ønsker som sagt gjerne kommentarer til mitt synspunkt om at jeg synes plagget signaliserer at kvinner rettighetsmessig er underlegne menn. Ingen? Vel, det forundrer meg ikke. Anonymous poster hash: 01fe2...fe7
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #36 Skrevet 9. april 2014 Og jeg ønsker som sagt gjerne kommentarer til mitt synspunkt om at jeg synes plagget signaliserer at kvinner rettighetsmessig er underlegne menn. Ingen? Vel, det forundrer meg ikke. Anonymous poster hash: 01fe2...fe7 Er du virkelig så dum at du tror ALLE blir tvunget til å bruke hijab???????? Har du ingen muslimske venninder med hijab? Kjenner du noen personelig? Anonymous poster hash: 2b910...efa
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #37 Skrevet 9. april 2014 Er du virkelig så dum at du tror ALLE blir tvunget til å bruke hijab???????? Har du ingen muslimske venninder med hijab? Kjenner du noen personelig? Jeg prøver igjen: Jeg synes plagget signaliserer at kvinner rettighetsmessig er underlegne menn, og det er dette jeg ønsker en diskusjon på. Jeg har ikke hevdet at alle blir tvunget til noe som helst. Lær deg å lese før du uttaler deg, nek. Anonymous poster hash: 01fe2...fe7
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #38 Skrevet 9. april 2014 Er du virkelig så dum at du tror ALLE blir tvunget til å bruke hijab???????? Har du ingen muslimske venninder med hijab? Kjenner du noen personelig? Jeg prøver igjen: Jeg synes plagget signaliserer at kvinner rettighetsmessig er underlegne menn, og det er dette jeg ønsker en diskusjon på. Jeg har ikke hevdet at alle blir tvunget til noe som helst. Lær deg å lese før du uttaler deg, nek. Anonymous poster hash: 01fe2...fe7 Tjaaa hehe hva DU SYNES bryr meg like lite som ingenting. Ha en fin dag! Anonymous poster hash: 2b910...efa
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #39 Skrevet 9. april 2014 Tjaaa hehe hva DU SYNES bryr meg like lite som ingenting. Ha en fin dag! Og selv om du ikke tør/evner å skrive hva DU mener, er du likevel tydelig på at du mener noe som jeg slett ikke liker. God bedring til deg! Anonymous poster hash: 01fe2...fe7
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #40 Skrevet 9. april 2014 ", er du likevel tydelig på at du mener noe som jeg, som mener at kvinner skal ha like retttigheter og er like mye verdt som menn, slett ikke liker." Anonymous poster hash: 01fe2...fe7
Mia_73 Skrevet 9. april 2014 #41 Skrevet 9. april 2014 Er du virkelig så dum at du tror ALLE blir tvunget til å bruke hijab???????? Har du ingen muslimske venninder med hijab? Kjenner du noen personelig? Jeg prøver igjen: Jeg synes plagget signaliserer at kvinner rettighetsmessig er underlegne menn, og det er dette jeg ønsker en diskusjon på. Jeg har ikke hevdet at alle blir tvunget til noe som helst. Lær deg å lese før du uttaler deg, nek. Anonymous poster hash: 01fe2...fe7 Jeg er enig med deg. Veldig typisk at de som hylte høyest om hvor fint det er å bruke hijab ikke svarer når du stiller spørsmål om tanken med hijaben og dens betydning.
Iiiiik Skrevet 9. april 2014 #42 Skrevet 9. april 2014 Og jeg ønsker som sagt gjerne kommentarer til mitt synspunkt om at jeg synes plagget signaliserer at kvinner rettighetsmessig er underlegne menn. Ingen? Vel, det forundrer meg ikke. Anonymous poster hash: 01fe2...fe7 Skjønner ikke helt hvilken diskusjon du er ute etter. Du synes noe og jeg synes sannsynligvis at det er mer sammensatt enn som så. Blir det en god diskusjon av det? Jeg har to venninner som bruker hijab, ingen av dem er underlegne sine menn, så påstanden din er ikke relevant for meg.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #43 Skrevet 9. april 2014 Er du virkelig så dum at du tror ALLE blir tvunget til å bruke hijab???????? Har du ingen muslimske venninder med hijab? Kjenner du noen personelig? Jeg prøver igjen: Jeg synes plagget signaliserer at kvinner rettighetsmessig er underlegne menn, og det er dette jeg ønsker en diskusjon på. Jeg har ikke hevdet at alle blir tvunget til noe som helst. Lær deg å lese før du uttaler deg, nek. Anonymous poster hash: 01fe2...fe7 Altså, tviler på at alle som bruker hijab sitter her inne mellom kl 06 og 10, og er klare for å svare på spørsmålet ditt. Vel, jeg kan snakke for meg selv. Jeg bruker hijab. Begynte da jeg var 18, til tross for at hverken min mor eller tanter bruker det. Jeg ønsket å bruke det, fordi at jeg tolker religionen slik at det er pålagt en kvinne å skjule håret for andre menn, enn hennes ektemann, far, onkel, bror, sønn, bestefar og svigerfar (sikkert noen jeg har glemt nå). Jeg fortsatte med hijab etter at jeg giftet meg, til tross for at min ektemann ikke ønsket at jeg skulle bruke hijab. Jeg har universitetsutdannelse, kjøpte min første bil som 18åring, første leilighet som 21 åring og har en god jobb. Det er sikkert mange kvinner der ute som blir tvunget av menn å bruke hijab, men det er helt feil i følge ISLAM. I Islam er det INGEN tvang i religionen. Men folk tolker ting forskjellig. Anonymous poster hash: c0f54...748
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #44 Skrevet 9. april 2014 Er du virkelig så dum at du tror ALLE blir tvunget til å bruke hijab???????? Har du ingen muslimske venninder med hijab? Kjenner du noen personelig? Jeg prøver igjen: Jeg synes plagget signaliserer at kvinner rettighetsmessig er underlegne menn, og det er dette jeg ønsker en diskusjon på. Jeg har ikke hevdet at alle blir tvunget til noe som helst. Lær deg å lese før du uttaler deg, nek.Anonymous poster hash: 01fe2...fe7 Altså, tviler på at alle som bruker hijab sitter her inne mellom kl 06 og 10, og er klare for å svare på spørsmålet ditt. Vel, jeg kan snakke for meg selv. Jeg bruker hijab. Begynte da jeg var 18, til tross for at hverken min mor eller tanter bruker det. Jeg ønsket å bruke det, fordi at jeg tolker religionen slik at det er pålagt en kvinne å skjule håret for andre menn, enn hennes ektemann, far, onkel, bror, sønn, bestefar og svigerfar (sikkert noen jeg har glemt nå). Jeg fortsatte med hijab etter at jeg giftet meg, til tross for at min ektemann ikke ønsket at jeg skulle bruke hijab. Jeg har universitetsutdannelse, kjøpte min første bil som 18åring, første leilighet som 21 åring og har en god jobb. Det er sikkert mange kvinner der ute som blir tvunget av menn å bruke hijab, men det er helt feil i følge ISLAM. I Islam er det INGEN tvang i religionen. Men folk tolker ting forskjellig. Anonymous poster hash: c0f54...748 Hva er det som er så gale med år vise håret til fremmede menn,hehehe, blir de fristet til og forgripe seg tror du? Og når du fødte, hadde du på deg hijaben da også? Hvis det da hadde kommet en mannlig jordmor (ja, de finnes) hadde dere hevet han på huet ut da??? Anonymous poster hash: 0e426...c7d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #45 Skrevet 9. april 2014 Er du virkelig så dum at du tror ALLE blir tvunget til å bruke hijab???????? Har du ingen muslimske venninder med hijab? Kjenner du noen personelig? Jeg prøver igjen: Jeg synes plagget signaliserer at kvinner rettighetsmessig er underlegne menn, og det er dette jeg ønsker en diskusjon på. Jeg har ikke hevdet at alle blir tvunget til noe som helst. Lær deg å lese før du uttaler deg, nek. Anonymous poster hash: 01fe2...fe7 Jeg er enig med deg. Veldig typisk at de som hylte høyest om hvor fint det er å bruke hijab ikke svarer når du stiller spørsmål om tanken med hijaben og dens betydning. Det kan dere fint google😊 Anonymous poster hash: 2b910...efa
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #46 Skrevet 9. april 2014 Er du virkelig så dum at du tror ALLE blir tvunget til å bruke hijab???????? Har du ingen muslimske venninder med hijab? Kjenner du noen personelig?Jeg prøver igjen: Jeg synes plagget signaliserer at kvinner rettighetsmessig er underlegne menn, og det er dette jeg ønsker en diskusjon på. Jeg har ikke hevdet at alle blir tvunget til noe som helst. Lær deg å lese før du uttaler deg, nek.Anonymous poster hash: 01fe2...fe7 Altså, tviler på at alle som bruker hijab sitter her inne mellom kl 06 og 10, og er klare for å svare på spørsmålet ditt. Vel, jeg kan snakke for meg selv. Jeg bruker hijab. Begynte da jeg var 18, til tross for at hverken min mor eller tanter bruker det. Jeg ønsket å bruke det, fordi at jeg tolker religionen slik at det er pålagt en kvinne å skjule håret for andre menn, enn hennes ektemann, far, onkel, bror, sønn, bestefar og svigerfar (sikkert noen jeg har glemt nå). Jeg fortsatte med hijab etter at jeg giftet meg, til tross for at min ektemann ikke ønsket at jeg skulle bruke hijab. Jeg har universitetsutdannelse, kjøpte min første bil som 18åring, første leilighet som 21 åring og har en god jobb. Det er sikkert mange kvinner der ute som blir tvunget av menn å bruke hijab, men det er helt feil i følge ISLAM. I Islam er det INGEN tvang i religionen. Men folk tolker ting forskjellig. Anonymous poster hash: c0f54...748 Hva er det som er så gale med år vise håret til fremmede menn,hehehe, blir de fristet til og forgripe seg tror du? Og når du fødte, hadde du på deg hijaben da også? Hvis det da hadde kommet en mannlig jordmor (ja, de finnes) hadde dere hevet han på huet ut da??? Anonymous poster hash: 0e426...c7d Nei. Hehe, under fødsel er det så mye annet som foregår. Hijab var liksom det siste jeg tenkte på akkurat da Altså, med den holdningen du har, så er det ikke noe vits for meg å forsvare hvorfor jeg velger å skjule håret for fremmede menn. Uansett hva jeg kommer til å argumentere med, kommer du til å finne på et motargument, og dermed så fortsetter diskusjonen til det uendelige, som vanlig. Anonymous poster hash: c0f54...748
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #47 Skrevet 9. april 2014 Er du virkelig så dum at du tror ALLE blir tvunget til å bruke hijab???????? Har du ingen muslimske venninder med hijab? Kjenner du noen personelig? Jeg prøver igjen: Jeg synes plagget signaliserer at kvinner rettighetsmessig er underlegne menn, og det er dette jeg ønsker en diskusjon på. Jeg har ikke hevdet at alle blir tvunget til noe som helst. Lær deg å lese før du uttaler deg, nek.Anonymous poster hash: 01fe2...fe7 Altså, tviler på at alle som bruker hijab sitter her inne mellom kl 06 og 10, og er klare for å svare på spørsmålet ditt. Vel, jeg kan snakke for meg selv. Jeg bruker hijab. Begynte da jeg var 18, til tross for at hverken min mor eller tanter bruker det. Jeg ønsket å bruke det, fordi at jeg tolker religionen slik at det er pålagt en kvinne å skjule håret for andre menn, enn hennes ektemann, far, onkel, bror, sønn, bestefar og svigerfar (sikkert noen jeg har glemt nå). Jeg fortsatte med hijab etter at jeg giftet meg, til tross for at min ektemann ikke ønsket at jeg skulle bruke hijab. Jeg har universitetsutdannelse, kjøpte min første bil som 18åring, første leilighet som 21 åring og har en god jobb. Det er sikkert mange kvinner der ute som blir tvunget av menn å bruke hijab, men det er helt feil i følge ISLAM. I Islam er det INGEN tvang i religionen. Men folk tolker ting forskjellig. Anonymous poster hash: c0f54...748 Hva er det som er så gale med år vise håret til fremmede menn,hehehe, blir de fristet til og forgripe seg tror du? Og når du fødte, hadde du på deg hijaben da også? Hvis det da hadde kommet en mannlig jordmor (ja, de finnes) hadde dere hevet han på huet ut da??? Anonymous poster hash: 0e426...c7d DETTE svaret var grunnen til at jeg ikke gadd å svare. Uansett hvordan du forklarer skal de komme med en idiotisk kommentar tilbake. Anonymous poster hash: 2b910...efa
BikkjeBisk Skrevet 9. april 2014 #48 Skrevet 9. april 2014 Hijab synes jeg er greit, da ser man iallefall hvem man snakker med. Men når man treffer på disse damene som løper rundt i et digert telt der kun øynene er synlig synes jeg det er "skummelt". På enkelte steder skulle det vært forbud mot det f.eks i banker på skolen osv. Jeg er ikke en som kaster dritt hvis jeg treffer på noen "slike", men å vise ansiktet er da ikke for mye å be om, eller?
Anonym bruker Skrevet 9. april 2014 #49 Skrevet 9. april 2014 Hijab synes jeg er greit, da ser man iallefall hvem man snakker med. Men når man treffer på disse damene som løper rundt i et digert telt der kun øynene er synlig synes jeg det er "skummelt". På enkelte steder skulle det vært forbud mot det f.eks i banker på skolen osv. Jeg er ikke en som kaster dritt hvis jeg treffer på noen "slike", men å vise ansiktet er da ikke for mye å be om, eller? Det blir nett som å støte på Spøkelseskladden :-) Anonymous poster hash: 0e426...c7d
Våryr ✿ Skrevet 9. april 2014 #50 Skrevet 9. april 2014 Er det ikke slik at kvinner i Norge, brukte hodeplagg for ikke så lenge siden? Og hva er galt med anonym over som ønsker å bruke hijab pga personlig tro? Jeg vil si det er bedre å bruke hijab, enn å gå så utfordende kledd som mange norske jenter / kvinner gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå