Gå til innhold

NOVEMBER 2014 baby ❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

 

 

Varme pupper her også, og vonde som fy! Men det er til å leve med. Kvalmen derimot tar helt knekken på meg. Er 100% sykemeldt og ligger under pleddet. Blir sprø!

 

Huffda, det hørtes ikke bra ut. Hvor langt er du på vei? Frå håpe kvalmen slipper fort!! Jeg har ingen symptomer enda, så forsåvidt er jeg vel "heldig" der.. Hehe, ikke litt ømme pupper engang!
Godt å lese at det ikke bare er jeg som ikke har noe særlig symptomer, jeg er bare bittelitt øm i korsryggen (5+3)! Veldig rart at det er en liten knøtt inni magen, men så utrolig gøy og spennende!!

 

Sender gode tanker til alle her inne og håper alle knøttene vokser seg store og sterke!! :-)

Her er d symptomer i massevis! Er bare 4+1, har hatt småblødninger så j var sikker på d var tanta som var på veg..tok en test da j hadde meget ømme bryster, menssmerter som kom og gikk, lite nattesøvn, tørre slimhinner, trøtt..u name it! Skulle til å kaste testen j hadde tatt..men sperret virkelig opp øynene da d var to streker! 😄 håper bare ikke blødninger betyr trøbbel!! 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

Jeg er 30år, fra Akershus, har en prins på 3,5år fra før, og ei bonusdatter på 13år!

Dere fra Akershus, hvor?

Jeg er fra Romerike :-)
Jeg også ; )

Jeg er og fra Romerike :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å melde meg inn her, men er blitt usikker.

 

Testet positivt 3 siste dager før IKM, stadig sterkere. Så 2 dager etter IKM svakt, svakt positiv. Tyder dette på en kjemisk graviditet? Eller er det noen sjans for at jeg hører til i november-klubben?

 

Anonymous poster hash: 6df20...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å melde meg inn her, men er blitt usikker.

 

Testet positivt 3 siste dager før IKM, stadig sterkere. Så 2 dager etter IKM svakt, svakt positiv. Tyder dette på en kjemisk graviditet? Eller er det noen sjans for at jeg hører til i november-klubben?

 

Anonymous poster hash: 6df20...902

Du får bare vente tålmodig og ta en test igjen om noen dager! :) Det er absolutt mulig, vi krysser fingrene for at du får bli med her  :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så våknet jeg og bare "OI hvis jeg klemmer litt hardt akkurat her på siden av puppen, så gjør det biiiitteelitt vondt ! HURRA JEG BEGYNNER Å FÅ ØMME PUPPER"  :fnise: mitt første symptom har meldt seg!
OK, og stikkninger i magen, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hadde tenkt å melde meg inn her, men er blitt usikker.

Testet positivt 3 siste dager før IKM, stadig sterkere. Så 2 dager etter IKM svakt, svakt positiv. Tyder dette på en kjemisk graviditet? Eller er det noen sjans for at jeg hører til i november-klubben?Anonymous poster hash: 6df20...902

 

Du får bare vente tålmodig og ta en test igjen om noen dager! :) Det er absolutt mulig, vi krysser fingrene for at du får bli med her  :hug:

Tusen takk for svar. Fortsatt kvalm, så krysser fingrene.

 

Anonymous poster hash: 6df20...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 30år, fra Akershus, har en prins på 3,5år fra før, og ei bonusdatter på 13år!

Dere fra Akershus, hvor?

Jeg bor på Langhus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så våknet jeg og bare "OI hvis jeg klemmer litt hardt akkurat her på siden av puppen, så gjør det biiiitteelitt vondt ! HURRA JEG BEGYNNER Å FÅ ØMME PUPPER"  :fnise: mitt første symptom har meldt seg!

OK, og stikkninger i magen, da. 

 

Grattis! Men, håper ikke du får like ømmepupper som meg. Jeg må sove på ryggen vist ikke så får jeg døds vondt i puppene. Og våkner flere ganger om natten for at jeg legger meg på siden. 

 

Også har høyre pupp blitt mye større enn den venstre (det skjedde iløpet av natta) haha.. :P 

 

Har du fått større pupper også ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I dag så våknet jeg og bare "OI hvis jeg klemmer litt hardt akkurat her på siden av puppen, så gjør det biiiitteelitt vondt ! HURRA JEG BEGYNNER Å FÅ ØMME PUPPER"  :fnise: mitt første symptom har meldt seg!

OK, og stikkninger i magen, da. 

 

Grattis! Men, håper ikke du får like ømmepupper som meg. Jeg må sove på ryggen vist ikke så får jeg døds vondt i puppene. Og våkner flere ganger om natten for at jeg legger meg på siden. 

 

Også har høyre pupp blitt mye større enn den venstre (det skjedde iløpet av natta) haha.. :P

 

Har du fått større pupper også ? 

 

Det er nok en stund til jeg får så ømme pupper. Jeg må jo faktisk kjenne etter om de er ømme  :fnise: 

 

Åneeeida, her er de like små som alltid. Hvis naturen gir meg større pupper er det jo et mirakel. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er 30år, fra Akershus, har en prins på 3,5år fra før, og ei bonusdatter på 13år!

Dere fra Akershus, hvor?

Jeg bor på Langhus :)

Jeg bor også på langhus :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har tenkt på fødeplass? Jeg ønsker ikke å føde på ahus, så jeg søkte riksen, og idag fikk jeg brev om innvilget plass! Veldig rart!:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riksen er veldig bra! Fødet der sist gang:) Men denne gangen blir det Ullevål. Stod mellom ahus eller Ullevål for min del fordi jeg vil ha barselhotell. Forrige gang fødet jeg på kvelden og mannen måtte gå nesten med en gang etterpå på riksen. Det var ikke så koselig, og jeg vil ha muligheten til at vi kan dele sykehusoppholdet sammen på barselhotell denne gangen:) Hadde riksen hatt det hadde jeg valgt riksen på nytt:)

 

Anonymous poster hash: 2013d...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søker dere fødeplass allerede :o jøss. Leste tidligere her (tror jeg det var) at man må søke fødeplass, før man får brev om ordinær ultralyd, fordi det skal foregå på fødestedet??

Når vi mistet i november, fikk vi brev om OUL av sykehuset innlandet, hadde ikke søkt fødeplass noe sted, og verken jordmor eller lege hadde nevnt noe om fødeplass, eller at det måtte søkes om.... men da var jeg vel automatisk der da? Kanskje jeg ikke må søke? Rart at dette ikke ble nevnt til meg. visste ikke man skal søke så tidlig. Førstegangsfødende her, så jeg vet veldig lite. Hvert fall når det ikke ble nevnt sist jeg ble gravid, og jeg ikke søkte da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

søker dere fødeplass allerede :o jøss. Leste tidligere her (tror jeg det var) at man må søke fødeplass, før man får brev om ordinær ultralyd, fordi det skal foregå på fødestedet??

Når vi mistet i november, fikk vi brev om OUL av sykehuset innlandet, hadde ikke søkt fødeplass noe sted, og verken jordmor eller lege hadde nevnt noe om fødeplass, eller at det måtte søkes om.... men da var jeg vel automatisk der da? Kanskje jeg ikke må søke? Rart at dette ikke ble nevnt til meg. visste ikke man skal søke så tidlig. Førstegangsfødende her, så jeg vet veldig lite. Hvert fall når det ikke ble nevnt sist jeg ble gravid, og jeg ikke søkte da..

Legen min skal søke meg inn på st.Olavs etter kontroll i uke 12. Jeg har jo ikke noe andre valg enn St.Olavs da jeg bor i Trondheim og det er det eneste sykehuset her. 

 

Har du noen andre sykehus og velge mellom ? om du har det så må du vel finne ut hvilken du ønsker, vist ikke så tror jeg det skjer "automatisk". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

I dag så våknet jeg og bare "OI hvis jeg klemmer litt hardt akkurat her på siden av puppen, så gjør det biiiitteelitt vondt ! HURRA JEG BEGYNNER Å FÅ ØMME PUPPER"  :fnise: mitt første symptom har meldt seg!

OK, og stikkninger i magen, da. 

 

Grattis! Men, håper ikke du får like ømmepupper som meg. Jeg må sove på ryggen vist ikke så får jeg døds vondt i puppene. Og våkner flere ganger om natten for at jeg legger meg på siden. 

 

Også har høyre pupp blitt mye større enn den venstre (det skjedde iløpet av natta) haha.. :P

 

Har du fått større pupper også ? 

 

Det er nok en stund til jeg får så ømme pupper. Jeg må jo faktisk kjenne etter om de er ømme  :fnise: 

 

Åneeeida, her er de like små som alltid. Hvis naturen gir meg større pupper er det jo et mirakel. :lol:

 

 

Hehe de blir jo større, du får satse på å få to like store da, og ikke blinkse sånn som meg :P haha Fikk sjokk da jeg våknet i morres og så at den ene er betydelig større enn den andre :P 

 

Fresh! haha huff.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har tenkt på fødeplass? Jeg ønsker ikke å føde på ahus, så jeg søkte riksen, og idag fikk jeg brev om innvilget plass! Veldig rart!:-P

 

Jeg fødte på Ahus sist, og var suuper fornøyd. Så tar der igjen når tiden for å søke kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søker dere fødeplass allerede :o jøss. Leste tidligere her (tror jeg det var) at man må søke fødeplass, før man får brev om ordinær ultralyd, fordi det skal foregå på fødestedet??

Når vi mistet i november, fikk vi brev om OUL av sykehuset innlandet, hadde ikke søkt fødeplass noe sted, og verken jordmor eller lege hadde nevnt noe om fødeplass, eller at det måtte søkes om.... men da var jeg vel automatisk der da? Kanskje jeg ikke må søke? Rart at dette ikke ble nevnt til meg. visste ikke man skal søke så tidlig. Førstegangsfødende her, så jeg vet veldig lite. Hvert fall når det ikke ble nevnt sist jeg ble gravid, og jeg ikke søkte da..

Er forskjellig praksis fra by til by. I Oslo må man søke tidlig for å være 100% sikker på å komme dit man vil, er jo 4 sykehus man kan havne på! På mindre steder hvor det kun er ett kommer man selvfølgelig tid.

 

Anonymous poster hash: 2013d...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Varme pupper her også, og vonde som fy! Men det er til å leve med. Kvalmen derimot tar helt knekken på meg. Er 100% sykemeldt og ligger under pleddet. Blir sprø!

Huffda, det hørtes ikke bra ut. Hvor langt er du på vei? Frå håpe kvalmen slipper fort!! Jeg har ingen symptomer enda, så forsåvidt er jeg vel "heldig" der.. Hehe, ikke litt ømme pupper engang!
Godt å lese at det ikke bare er jeg som ikke har noe særlig symptomer, jeg er bare bittelitt øm i korsryggen (5+3)! Veldig rart at det er en liten knøtt inni magen, men så utrolig gøy og spennende!!

 

Sender gode tanker til alle her inne og håper alle knøttene vokser seg store og sterke!! :-)

Her er d symptomer i massevis! Er bare 4+1, har hatt småblødninger så j var sikker på d var tanta som var på veg..tok en test da j hadde meget ømme bryster, menssmerter som kom og gikk, lite nattesøvn, tørre slimhinner, trøtt..u name it! Skulle til å kaste testen j hadde tatt..men sperret virkelig opp øynene da d var to streker! håper bare ikke blødninger betyr trøbbel!!

 

Jeg hadde også en del spotting mellom 4 og 6 uker. Men så stoppa det. Kan fort gå godt:) Krysser fingrene for novemberspira di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

I dag så våknet jeg og bare "OI hvis jeg klemmer litt hardt akkurat her på siden av puppen, så gjør det biiiitteelitt vondt ! HURRA JEG BEGYNNER Å FÅ ØMME PUPPER"  :fnise: mitt første symptom har meldt seg!

OK, og stikkninger i magen, da. 

 

Grattis! Men, håper ikke du får like ømmepupper som meg. Jeg må sove på ryggen vist ikke så får jeg døds vondt i puppene. Og våkner flere ganger om natten for at jeg legger meg på siden. 

 

Også har høyre pupp blitt mye større enn den venstre (det skjedde iløpet av natta) haha.. :P

 

Har du fått større pupper også ? 

 

Det er nok en stund til jeg får så ømme pupper. Jeg må jo faktisk kjenne etter om de er ømme  :fnise: 

 

Åneeeida, her er de like små som alltid. Hvis naturen gir meg større pupper er det jo et mirakel. :lol:

 

 

Hehe de blir jo større, du får satse på å få to like store da, og ikke blinkse sånn som meg :P haha Fikk sjokk da jeg våknet i morres og så at den ene er betydelig større enn den andre :P

 

Fresh! haha huff.. 

 

 

Jeg har ikke fått ømme pupper i det hele tatt og har ifra naturens side vanvittig små pupper!

Kommer sikkert til å gå opp alle andre steder enn på puppene, selv om jeg innrømmer at jeg drømmer litt om kløft for første gang i livet! :D Det har vel ikke noe å si for amming om man har veeeldig små pupper?

 

Hilsen flatbrøsta 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

I dag så våknet jeg og bare "OI hvis jeg klemmer litt hardt akkurat her på siden av puppen, så gjør det biiiitteelitt vondt ! HURRA JEG BEGYNNER Å FÅ ØMME PUPPER"  :fnise: mitt første symptom har meldt seg!

OK, og stikkninger i magen, da.

 

 

Grattis! Men, håper ikke du får like ømmepupper som meg. Jeg må sove på ryggen vist ikke så får jeg døds vondt i puppene. Og våkner flere ganger om natten for at jeg legger meg på siden. 

 

Også har høyre pupp blitt mye større enn den venstre (det skjedde iløpet av natta) haha.. :P

 

Har du fått større pupper også ?

Det er nok en stund til jeg får så ømme pupper. Jeg må jo faktisk kjenne etter om de er ømme  :fnise: 

Åneeeida, her er de like små som alltid. Hvis naturen gir meg større pupper er det jo et mirakel. :lol:

 

Hehe de blir jo større, du får satse på å få to like store da, og ikke blinkse sånn som meg :P haha Fikk sjokk da jeg våknet i morres og så at den ene er betydelig større enn den andre :P

 

Fresh! haha huff..

 

Jeg har ikke fått ømme pupper i det hele tatt og har ifra naturens side vanvittig små pupper!

Kommer sikkert til å gå opp alle andre steder enn på puppene, selv om jeg innrømmer at jeg drømmer litt om kløft for første gang i livet! :D Det har vel ikke noe å si for amming om man har veeeldig små pupper?

 

Hilsen flatbrøsta

 

Neida, størrelsen har ingenting å si for amming :) det går på å finne riktig teknikk, som kan være ganske så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg er 30år, fra Akershus, har en prins på 3,5år fra før, og ei bonusdatter på 13år!

Dere fra Akershus, hvor?

Jeg bor på Langhus :)
Jeg bor også på langhus :)

 

Å så bra! Hvis spirene sitter, så havner vi vel i samme barselgruppe! Koselig å ikke være alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

I dag så våknet jeg og bare "OI hvis jeg klemmer litt hardt akkurat her på siden av puppen, så gjør det biiiitteelitt vondt ! HURRA JEG BEGYNNER Å FÅ ØMME PUPPER"  :fnise: mitt første symptom har meldt seg!

OK, og stikkninger i magen, da. 

 

Grattis! Men, håper ikke du får like ømmepupper som meg. Jeg må sove på ryggen vist ikke så får jeg døds vondt i puppene. Og våkner flere ganger om natten for at jeg legger meg på siden. 

 

Også har høyre pupp blitt mye større enn den venstre (det skjedde iløpet av natta) haha.. :P

 

Har du fått større pupper også ? 

 

Det er nok en stund til jeg får så ømme pupper. Jeg må jo faktisk kjenne etter om de er ømme  :fnise: 

 

Åneeeida, her er de like små som alltid. Hvis naturen gir meg større pupper er det jo et mirakel. :lol:

 

 

Hehe de blir jo større, du får satse på å få to like store da, og ikke blinkse sånn som meg :P haha Fikk sjokk da jeg våknet i morres og så at den ene er betydelig større enn den andre :P

 

Fresh! haha huff.. 

 

 

Jeg har ikke fått ømme pupper i det hele tatt og har ifra naturens side vanvittig små pupper!

Kommer sikkert til å gå opp alle andre steder enn på puppene, selv om jeg innrømmer at jeg drømmer litt om kløft for første gang i livet! :D Det har vel ikke noe å si for amming om man har veeeldig små pupper?

 

Hilsen flatbrøsta 

 

Hehe det går seg sikkert til! Og som hun andre sa. Det er ikke strl det går på, men teknikken :) 

 

Hilsen Skeivbrøsta :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange her som har søkt om fødeplass allerede?

Jeg skal ha første kontroll hos fastlegen min i uke 12, og har tenkt at jeg må ha bestemt meg for om jeg skal søke ahus, ullevål eller riksen innen da mtp å få henvisning til ultralyd rett sted. Burde jeg søke om plass før dette?

 

Jeg har egentlig best inntrykk av riksen og ullevål, men ut fra hva jeg har funnet ut av hjemmesidene til disse 3 sykehusene er det bare ahus om tilbyr lystgass, og ahus er også nærmere meg så heller nok litt mot det. Bare at selv om jeg vet om mange som roser ahus opp i skyene, så har det jo skjedd en del ikke så bra ting der, så er litt usikker. Vil gjene høre positive og negative erfaringer dere som har født før har hatt ved disse 3!

 

Fordelen med oss som venter novemberbarn er jo at vi slipper unna babyboomene i sommermånedene når sykehusene sliter med tilstrekkelig bemanning da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange her som har søkt om fødeplass allerede?

Jeg skal ha første kontroll hos fastlegen min i uke 12, og har tenkt at jeg må ha bestemt meg for om jeg skal søke ahus, ullevål eller riksen innen da mtp å få henvisning til ultralyd rett sted. Burde jeg søke om plass før dette?

 

Jeg har egentlig best inntrykk av riksen og ullevål, men ut fra hva jeg har funnet ut av hjemmesidene til disse 3 sykehusene er det bare ahus om tilbyr lystgass, og ahus er også nærmere meg så heller nok litt mot det. Bare at selv om jeg vet om mange som roser ahus opp i skyene, så har det jo skjedd en del ikke så bra ting der, så er litt usikker. Vil gjene høre positive og negative erfaringer dere som har født før har hatt ved disse 3!

 

Fordelen med oss som venter novemberbarn er jo at vi slipper unna babyboomene i sommermånedene når sykehusene sliter med tilstrekkelig bemanning da ;-)

Jeg skal på første kontroll i uke 10 og tenker å ta det med fødinga, da :P 

 

Jeg hadde egentlig tenkt å få barn tidlig på året, eller evnt på våren, men slik ble det altså ikke :P

 

Fordelen er mindre pågang på føden! Også blir det jo koselig (og sikkert slitsomt) med en liten baby neste advent og jul :D :D :D Gleder oss til det!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

I dag så våknet jeg og bare "OI hvis jeg klemmer litt hardt akkurat her på siden av puppen, så gjør det biiiitteelitt vondt ! HURRA JEG BEGYNNER Å FÅ ØMME PUPPER"  :fnise: mitt første symptom har meldt seg!

OK, og stikkninger i magen, da.

 

Grattis! Men, håper ikke du får like ømmepupper som meg. Jeg må sove på ryggen vist ikke så får jeg døds vondt i puppene. Og våkner flere ganger om natten for at jeg legger meg på siden. 

 

Også har høyre pupp blitt mye større enn den venstre (det skjedde iløpet av natta) haha.. :P

 

Har du fått større pupper også ?

Det er nok en stund til jeg får så ømme pupper. Jeg må jo faktisk kjenne etter om de er ømme  :fnise: 

Åneeeida, her er de like små som alltid. Hvis naturen gir meg større pupper er det jo et mirakel. :lol:

 

Hehe de blir jo større, du får satse på å få to like store da, og ikke blinkse sånn som meg :P haha Fikk sjokk da jeg våknet i morres og så at den ene er betydelig større enn den andre :P

 

Fresh! haha huff..

 

Jeg har ikke fått ømme pupper i det hele tatt og har ifra naturens side vanvittig små pupper!

Kommer sikkert til å gå opp alle andre steder enn på puppene, selv om jeg innrømmer at jeg drømmer litt om kløft for første gang i livet! :D Det har vel ikke noe å si for amming om man har veeeldig små pupper?

 

Hilsen flatbrøsta

Neida, størrelsen har ingenting å si for amming :) det går på å finne riktig teknikk, som kan være ganske så vanskelig.

Er i samme båt da d gjelder flatbrystet! ; ) å amme generelt går helt fint, men j fikk ikke til å amme liggende..d var de for små til..eller j fant ikke teknikken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...