Gå til innhold

NOVEMBER 2014 baby ❤️


DrømmeSofie

Anbefalte innlegg

Huff, nå sitter j her i sofaen med beina hevet..ble sendt hjem fra jobb og sykemeldt. Stakk innom legesenteret i arb.tiden for å ta hcg prøve Nr to. I dag tidlig blødde j litt igjen..har vært helt fin hele helga, plutselig startet litt blødninger igjen! : - / siden j jobber i ambulansen, kan d bety mye tunge løft og stressende arb.dag i tillegg til 12 timers vakter...d ville ikke legen gå med på. Så da ligger j her da.. J er også redd for hcg nivået, syns d var så lavt! : - / d var på 200 og noe..! Er ikke d lavt? Har dere noe erfaring!? Lave nivåer og småblødninger..æsj, ikke gode følelser j sitter med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er selv livredd for at ting ikke stemmer helt her. I forrige svangerskap var det aldri noe tvil ettersom jeg nesten begynte å gråte når jeg måtte ta på meg bhen og fikk veldig tidlig hypermesis. Nå må jeg klemme relativt hardt på puppa for å kjenne noe (noen ganger så hardt at jeg ville fått vondt uansett om jeg var gravid eller ei)

Men innimellom kjennes de mer ømme ut enn vanlig og har som nevnt tidligere at de kan ble ganske varme på kvelden. Nå og da kan jeg kjenne pittelitt murring, men jeg føler at jeg har hatt det sånn i flere år, og at det ikke har noe med graviditeten å gjøre. Alle disse symptomene kommer og går, så tidvis føler jeg meg ikke gravid i det hele tatt.

 

I dag har jeg lagt merke til at jeg får noen vonde stikk i magen, de sitter omtrent 1,5-2 cm rett til høyre for navlen og kommer i tak. De er litt vonde, men fullstendig overkommelig. Men alt sånn gjør meg nervøs. Noen andre som har opplevd lignende?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som vet om ultralyd i uke er innvendig?

Kjenner bare det er kjekt å være forberedt på om man skal skreve eller ikke :P

 

Jeg sa tidligere opp her at jeg ikke var trøtt lenger, det varte vel så lenge som jeg rakk å skrive det :P

Føler meg helt kake i dag, og hadde store problemer med å holde øynene opp på møtet tidligere i dag! Føler meg så lur da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som vet om ultralyd i uke er innvendig?

Kjenner bare det er kjekt å være forberedt på om man skal skreve eller ikke :P

 

Jeg sa tidligere opp her at jeg ikke var trøtt lenger, det varte vel så lenge som jeg rakk å skrive det :P

Føler meg helt kake i dag, og hadde store problemer med å holde øynene opp på møtet tidligere i dag! Føler meg så lur da :P

 

Hvis det er en såkalt tidlig UL så er sansynligheten stor for at du må sprike. Jeg ville tatt på et skjørt uansett, føler meg litt mer tildekt og ikke så naken hvis jeg bare kan løfte skjørtet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har mistet gravidsymptomene allerede? Ble så glad når jeg for litt over en uke siden endelig fikk litt ømme bryster, men nå er de helt borte igjen.. Føler meg ikke gravid i det hele tatt lenger.. Er sykemeldt på grunn av ekstrem engstelse frem til jeg har hatt tidlig ul i morgen, (pga spontanabort i julen) men nå når engstelsen nye høyder.. Klarer ikke å tenke meg at dette skal gå bra :( Føles som en evighet å vente til i morgen..

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i de følelsene du beskriver. Jeg var MYE redd frem til uke 6 og tenkte for det meste negativt! På første ul spydde jeg nesten i heisen pga nervøsitet....😡

 

Jeg hadde forberedt meg på det værste og var sikker på at dette svangerskapet enten var BO eller ville ende i exu, med en eggstokk mindre! Helt forferdelig, skjønner nesten ikke at jeg klarte å gå på jobb! Men allikevel ga dette meg andre ting og tenke på og dagene gikk liksom. Da vi fikk se verdens fineste lille dings, med et bankende hjerte, så slapp mye av engstelsen!❤️ Vet ikke helt hva jeg prøver å si deg, men du er ikke alene! Det kommer til å gå kjempe fint i morgen! Krysser alt jeg har!😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå sitter j her i sofaen med beina hevet..ble sendt hjem fra jobb og sykemeldt. Stakk innom legesenteret i arb.tiden for å ta hcg prøve Nr to. I dag tidlig blødde j litt igjen..har vært helt fin hele helga, plutselig startet litt blødninger igjen! : - / siden j jobber i ambulansen, kan d bety mye tunge løft og stressende arb.dag i tillegg til 12 timers vakter...d ville ikke legen gå med på. Så da ligger j her da.. J er også redd for hcg nivået, syns d var så lavt! : - / d var på 200 og noe..! Er ikke d lavt? Har dere noe erfaring!? Lave nivåer og småblødninger..æsj, ikke gode følelser j sitter med!

http://krakle.com/ventenett/hcg.html

 

Har HCG steget fra forrige gang? Det er det som er viktig, egentlig ikke hvor høyt det er! Det er store individuelle forskjeller!

 

Fant en link til tabell oversikt! Lykke til og ta vare på deg selv!😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det forresten noen som vet om ultralyd i uke er innvendig?

Kjenner bare det er kjekt å være forberedt på om man skal skreve eller ikke :P

 

Jeg sa tidligere opp her at jeg ikke var trøtt lenger, det varte vel så lenge som jeg rakk å skrive det :P

Føler meg helt kake i dag, og hadde store problemer med å holde øynene opp på møtet tidligere i dag! Føler meg så lur da :P

Tidlig ultralyd er utvendig! Om dette ikke varierer fra lege til lege, da. Jeg hadde det forrige gang og fikk beholde buksa på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Melder meg inn her! Er 6+0 uker på vei i dag, og har termin 13. november :) på 3. Ivf-forsøk klaffet det heldigvis, så nå er vi så lykkelige :) skal på tidlig ul om 11 dager, spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Huff, nå sitter j her i sofaen med beina hevet..ble sendt hjem fra jobb og sykemeldt. Stakk innom legesenteret i arb.tiden for å ta hcg prøve Nr to. I dag tidlig blødde j litt igjen..har vært helt fin hele helga, plutselig startet litt blødninger igjen! : - / siden j jobber i ambulansen, kan d bety mye tunge løft og stressende arb.dag i tillegg til 12 timers vakter...d ville ikke legen gå med på. Så da ligger j her da.. J er også redd for hcg nivået, syns d var så lavt! : - / d var på 200 og noe..! Er ikke d lavt? Har dere noe erfaring!? Lave nivåer og småblødninger..æsj, ikke gode følelser j sitter med!

http://krakle.com/ventenett/hcg.html

 

Har HCG steget fra forrige gang? Det er det som er viktig, egentlig ikke hvor høyt det er! Det er store individuelle forskjeller!

 

Fant en link til tabell oversikt! Lykke til og ta vare på deg selv!😄

D var første målingen på torsdag, tok ny idag..så da er d bare å vente i spenning! Blir ikke noe mindre kvalm og uvel når man sitter med en sånn engstelse! : - /

Tusen takk for svar : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg tror jeg hører til her?
Testet positivt i dag. Veldig uventa..... Når unnfangelsen var 23 februar, hvor langt er jeg på vei da? Har syklusen noe å si?



Anonymous poster hash: 3920d...c92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv livredd for at ting ikke stemmer helt her. I forrige svangerskap var det aldri noe tvil ettersom jeg nesten begynte å gråte når jeg måtte ta på meg bhen og fikk veldig tidlig hypermesis. Nå må jeg klemme relativt hardt på puppa for å kjenne noe (noen ganger så hardt at jeg ville fått vondt uansett om jeg var gravid eller ei)

Men innimellom kjennes de mer ømme ut enn vanlig og har som nevnt tidligere at de kan ble ganske varme på kvelden. Nå og da kan jeg kjenne pittelitt murring, men jeg føler at jeg har hatt det sånn i flere år, og at det ikke har noe med graviditeten å gjøre. Alle disse symptomene kommer og går, så tidvis føler jeg meg ikke gravid i det hele tatt.

 

I dag har jeg lagt merke til at jeg får noen vonde stikk i magen, de sitter omtrent 1,5-2 cm rett til høyre for navlen og kommer i tak. De er litt vonde, men fullstendig overkommelig. Men alt sånn gjør meg nervøs. Noen andre som har opplevd lignende?!

Oi det du skriver er veldig kjent hos meg!

Jeg husker sist sv.skap. Jeg hadde SÅ vondt i brystene, det var helt forferdelig. Nå må jeg ta hardt for å kjenne noe!

Og mensenmurringer /mensensmerter er samme som før, ikke noe uventa, eller annerledes...

 

 

Anonymous poster hash: 3920d...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med symptomer...

Altså, så veldig slitsomt.. den ene dagen har jeg masse symptomer, så kan det gå 3 dager med bare ömme pupper og ingen ting annet. For så å bli sterke mensmurringer, trött som bare det, tissatrengt og skikkelig kvalm. Dagen etter, ingen ting igjen.

Jeg blir ikke klok iallefall. Er det for mye murringer, så er det feil, kjenner jeg ingen ting, så er det også feil også.

Jeg har i perioder nesten panikkangst for at det skal gå galt, kjempeslitsomt. Har nedtelling til uke 12, da kan jeg kanskje endelig slappe av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 28 og bor i Akershus, og dette blir vårt første barn :-)

 

Jeg er 28 og bor i Akershus, og dette blir vårt første barn :-)

Akershus her også, er født i 87 :-)

 

Anonymous poster hash: 3920d...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det forresten noen som vet om ultralyd i uke er innvendig?

Kjenner bare det er kjekt å være forberedt på om man skal skreve eller ikke :P

 

Jeg sa tidligere opp her at jeg ikke var trøtt lenger, det varte vel så lenge som jeg rakk å skrive det :P

Føler meg helt kake i dag, og hadde store problemer med å holde øynene opp på møtet tidligere i dag! Føler meg så lur da :P

Tidlig ultralyd er utvendig! Om dette ikke varierer fra lege til lege, da. Jeg hadde det forrige gang og fikk beholde buksa på ;)

 

jeg fikk innvendig sist. i uke 10. så det varierer nok ja. men mest sansynlig innvendig da det er så tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei, jeg tror jeg hører til her?

Testet positivt i dag. Veldig uventa..... Når unnfangelsen var 23 februar, hvor langt er jeg på vei da? Har syklusen noe å si?

 

Anonymous poster hash: 3920d...c92

 

termin 19 november og du er 5+1 :) gratulerer!! du får nok mer konkret dato på UL. dette regnet jeg på terminkalkulator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er 28 og bor i Akershus, og dette blir vårt første barn :-)

 

Jeg er 28 og bor i Akershus, og dette blir vårt første barn :-)

Akershus her også, er født i 87 :-) Anonymous poster hash: 3920d...c92

Akershus her også, 30år, har en gutt på 3,5år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg forberede meg på innvendig, altid greit å være mentalt riktig innstilt ;-)

 

Så hyggelig med mange fra Akershus :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

💚

1. Sunnisol, mipmipmip

2. Nummer2.2014, Bamsemams74

3. DrømmeSofie, Toolose

4. JeanetteMarie

5.

6. Tuppen85

7.

8. Silhouette, lillyheart, tikl

9. Bonusmamma

10. Håpet om nr 3 :-)

11. 11nov2014barn, proudmom86, soletti, Bridgeth

12. AKO91, frø-i-magen

13. Optatium, Snurrballong, Limona

14. junior&vesl@, monson, Nordlys13, micke78

15. PrinsesseHengepupp, Kristine 1989

16. Malv, Pixxi

17.

18. Sminth, Ina-83

19. RosaParasoll

20. Sirimalen, prøvestadiet, mammadrøm, lalapoh

21. MaySun

22.

23.

24.

25. To små troll

26.

27. sabahilde og Elias gutten

28.

29.

30.

31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!!!!

 

Enda et symptom; den forbanna halsbrannen ❤️

 

Det husker jeg at jeg sleit med hele tida i forrige svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det i dag Tikl?? Ringte legen tilbake?

Jeg ringte:) Han skulle bare si at prøvene mine var helt fine og sette opp time til svangerskaps kontroll! Stresse folk sånn på en søndag a gitt:p GUDSJELOV var det ikke noe farlig! Takk som spør:)

Aah di to siste dagene har jeg nesten ikke fått i meg mat, bare kvalm. Tanken på mat får meg til å brekke meg nesten. Noen råd folks? Jeg spiser bare yoghurt og vann :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan gikk det i dag Tikl?? Ringte legen tilbake?

Jeg ringte:) Han skulle bare si at prøvene mine var helt fine og sette opp time til svangerskaps kontroll! Stresse folk sånn på en søndag a gitt:p GUDSJELOV var det ikke noe farlig! Takk som spør:)

Aah di to siste dagene har jeg nesten ikke fått i meg mat, bare kvalm. Tanken på mat får meg til å brekke meg nesten. Noen råd folks? Jeg spiser bare yoghurt og vann :/

Føler med deg, men har dessverre ingen råd til deg. Jeg klarer til dags dato ikke å få i meg Ritz kjeks, ettersom jeg tvang dem i meg når jeg var så dårlig forrige gang. Jeg prøvde alt, ingefær te, vann med oppskåret ingefær i, sjøsjuke armbånd, afipran, akupunktur og massasje. Ingenting funket for meg. Men det er vel bare å søke på nett, så kommer det masse (kjerring?)råd og tips, så da er det bare å starte øverst og jobbe seg nedover på lista :)

 

Masse lykke til i hvertfall.

Endret av RosaParasoll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg er så kvalm nå, men tidligere syns jeg det fungerer med en lett og kald smoothie. Bare et tips :-)

 

Er det flere som har urolige ben? Jeg sliter med å sovne på kveldene for bena føles urolige :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...